שלום

WWW3 האחת

New member
שלום

שאלה: יש מאפייה חלבית בלבד! שאינה קיבלה תעודת כשרות מכיוון שהיא פתוחה בשבת. האם אם זה שאני אוכלת מהמאפייה בימי השבוע השונים עושה את זה שאני אוכלת אוכל לא כשר????
 

דלת

New member
איזה תשובה נחרצת

האמת שיש בדבר כמה צדדים. ברגע שהאוכל הוא כשר, הוא כשר גם אם המקום פתוח בשבת. אבל ברגע שאוכלים במקום לפי ההלכה עוברים כאן על איסור של סיוע למחלל שבת שהוא איסור לא פחות בעייתי. מצד שני, אם אין במקום תעודת כשרות, אין אף אחד שיכול לערוב שהאוכל הוא באמת כשר. לא משנה אם המסעדה חלבית או בשרית. מבחינת ההלכה עצם זה שבעל המקום או אחד המלצרים אומר לך שהאוכל כשר אבל הם פתוחים בשבת לא פוטרת אותך כי מחללי שבת פסולים לעדות ואז לא ניתן לסמוך על מה שהם אומרים. מה גם שהם בעלי אינטרס ויש להם סיבה לשקר. מעניין אותי היכן הם למדו את הלכות הכשרות שהם יודעים מה כשר ומה לא.
 

SupermanZW

Well-known member
אך השאלה היתה בסיסית ופשוטה

השאלה היתה האם העובדה שלמקום אין תעודת כשרות מפאת פעילותו של העסק בשבת הופכת את האוכל בו ללא כשר, לשאלה זו התשובה היא לא, לו היתה נשאלת השאלה האם יש בדבר סיוע למחלל שבת התשובה היתה כן.
 

asaf2000

New member
תשובה

שאלות הלכתיות מומלץ לשאול בפורום "לשאול את הרב". לפי ידיעתי כל מקום שאין לו תעודת כשרות (הכוונה שיש משגיח חיצוני) אפילו שהוא מנוהל בידי חרדים ושכל המוצרים בו הם בד"צ - אסור לאכול בו לפי ההלכה. כלי שבישלו או אפו בו בשבת נאסר ולכן אם אפו בשבת אז אסור בכלל לאכול מהתוצרת של המקום גם ביום חול.
 

SupermanZW

Well-known member
השאלה היתה אם האוכל כשר אבל למקום

אין תעודת כשרות בגלל שהוא פתוח בשבת האם הופך האוכל ללא כשר, השאלה לא היתה האם מותר ע"פ ההלכה לאכול שם.
 

asaf2000

New member
הבנתי...

ובכל מקרה התשובה היא שאוכל שבושל או נאפה בשבת הופך להיות לא כשר.
 

masorti

New member
אתה טועה...

אני מפנה לחלק ס"ו ("הנאה ממעשה שבת") בלינק הזה, ובפרט לציטוט הבא: "אבל השולחן ערוך פסק כדעה הראשונה שהיא דעת הרי"ף והרמב"ם וכתב: "המבשל בשבת במזיד, אסור לו לעולם ולאחרים מותר למוצאי שבת מיד, ובשוגג אסור בו ביום גם לאחרים, ולערב מותר גם לו מיד"." בקיצור: אוכל שבושל בשבת במזיד מותר לאכילה כבר במוצ"ש לכולם פרט למבשל.
 
למעלה