שלישי. מעניין לדון בזכויות.

חובה עליך לדאוג לחינוך נאות של

ילדך. אף אחד לא יעשה זאת ברצינוך ולאורך זמן במקומך. אם תניח את הכל הדאגה בתחום לזרים, ילדך לא יממשו את הפוטנציאל שלהם.
 
אתה כל כך עסוק עד שאינך יכול בכלל

לדאוג שהן ילמדו רק אצל מורים רציניים? אתה כל כך עסוק עד שאינך יכול לברר באילו מקצועות הן נכשלות בבית הספר כדי לספק להן עזרה פרטית אחרי הצהרים?
 

JERBI

New member
בקשר לעזרה פרטית

אניני יודעת מהו מצבך הכלכלי אבל לצערנו יש יותר ויותר הורים שעסוקים היום בלחפש\למצוא פרנסה ואין באפשרותם לעזור לילד בעצמם או באופן פרטי . ויש לחשוב על כך לפני שנציעים. אגב אני איני אחת מאלו אבל מדברת בשמם. היום שמעתי על עמותה שמחלקת תיקי ביה"ס עם תכולה לכאלה שאין וזה עורר מחשבות
 
העבודה שחלק אינם מסוגלים לתת

אומרת שאין טעם לעלות את הנושא? יש הרבה אנשים שאין להם כסף לאיבחון ליקויי למידה האם לכן הנושא אסור לדיון?
 

JERBI

New member
הנושא מותר לדיון

אך על לך לשפוט את אלה שלא עושים כך
 
אני לא שופט אנשים, אני מציע להם כמה

אלטרנטיבות. אני מנסה לומר שלא כולם צריכים ללמוד האותה הדרך ושקיימות דרכים רבות ללמידה. אני רק לא מבין את מי שמתעקש לא לדעת אם ילדיו הכינו שיעורים, לא לדעת מה הם לומדים, לא לדעת אם הם מצליחים בלימודים או נכשלים, לא לעזור להם בכלל ובו זמנית לומר לי ולך להתעניין בחובות של ההורים.
 

זהבה נ

New member
שמחה לשמוע על העמותה שהזכרת

אולי תבררי יותר פרטים? נושא החינוך הביתי הוא תוכנית שהורים רשאים לבקש ממשרד החינוך לאחר שהם עומדים בקריטריונים ומסבירים מדוע רצונם בחינוך ביתי חלופי. בקשר לעלויות משרד החינוך אמור לסייע בשיתוף עם הרשות המקומית (עד כמה שאני בקיאה בנושא) בחלק מעלויות שעות המורים. תוכנית זו מיועדת לתלמידים שאינם לומדים או מבקרים בכלל בביתי הספר הרגילים. אכן לדעתי לא כל משפחה יכולה לעמוד בעלויות הכבדות הללו, אני חוששת שזה יצור מצב של חינוך לעשירים, דבר שמן הסתם קיים חזק במחוזותינו בכל נושא העשרה שהורים רבים שכיסם מאפשר מתחילים להשקיע בגיל צעיר מאוד בהעשרה וילדיהם מגיעים לבית הספר ברמות מאוד בוהות במקצועות הייחודיים כמו אנגלית , חשבון וכדו'...
 
אז יש לך דיעה קדומה על המחנכים הבית

אז יש לך דיעה קדומה על המחנכים הביתיים. עשירים שמים על פי רוב את ילדיהם בחינוך פרטי לחלוטין. מי שבוחר בחינוך ביתי אינו עשיר במיוחד על פי רוב. חלק מהבוחרים בחינוך כזה ממש רחוקים מעושר. אנחנו, לדוגמא, לא מחזיקים רכב, לא הולכים לקולנוע (שלא לדבר על תיאטרון), לא מחוברים לכבלים, לא קונים בגדים ביד ראשונה ומשקיעים את הכל בחינוך של הבן. אנחנו מתפרנסים ממסכורת של סטודנטית אחת, יש לנו ילד עם צרכים מיוחדים שדורשים הוצאות רבות ונאלצים לעבור ממדינה למדינה לעיתים דחופות. מאוד כואב לקרוא שאנשים לא מוכנים להקשיב לי בטענה שאני עשיר. לשימחתי, רוב האוכלוסיה עשירה ממני.
 

vered111

New member
מדוע משרד החינוך אינו דואג לכך?

במשך שנים מקצץ משרד החינוך עוד ועוד בחינוך כי אין מי שיקום ויצעק אינני מסכימה כי עלינו ההורים מוטלת הדאה לכך עלינו להיות ההורים של ילדינו ולא להכנס לעימותים עם ילדינו ולהחליף את מקום המורים. ואם תסתכל על שיטות הלימוד השרלטניות הקיימות היום בשוק תבין כי גם אנו ההורים גם אם אנו רוצים לעזור איננו מבינים גם מה הולך בכיתה. לראיה ראו את בחינות הבגרות שרמתם הולכת .... הולכת .... ויורדת.
 

זהבה נ

New member
מענין לפתח דיון על חובות ההורים

אני מאמינה שחובה על ההורים לספק לילדים שלהם סביבה שתתן להם אפשרות להתפתח פיזית, רגשית ונפשית, עוד חובת ההורים לספק לילדיהם השכלה מתאימה לכל ילד על פי יכולתו וכישוריו וללמד אותם להיות אנשים ואזרחים הגונים ומועילים לחברה בת זמננו. זו אחריות מאוד גדולה לעבוד וליישם זאת, זה מה שנקרא עבודה לכל החיים.
 

yonitbrk

New member
חובות הורים

חברים יקרים. קודם כל זהבה ברכות על הפורום החדש ולפי ההיענות נראה שהוא מצליח אז באמת בהצלחה. אני שמחה שיש מקום כזה בו אפשר לקרוא ולהתעדכן וכמובן הכי חשוב לשפוך את הלב ולדעת שהדברים מגיעים לאנשים שיודעים באמת על מה אני מדברת. ולענייננו. רק אתמול ישבנו בעלי ואני לדבר על הנושא של הורים וילדים מה נותנים ומה מקבלים חובות וזכויות ולצערנו ההרגשה שלנו היא שישנה בעיה אחת - אוקי חובות הורים מה לתת וכמה ואיך לספק את כולם ולדאוג שלכולם יהיה טוב . אבל מה איתנו? איפה הזכויות שלנו? מי דואג לנו? למה כל הזמן לדבר רק על חובות - חברה מה עם הזכויות? אל תשכחו את עצמכם . אם לא נשמור עלינו ונדאג לעצמנו מי ידאג לנו? אני חושבת שבתקופתנו מרבית ההורים דואגים לילדים מעל ומעבר וחושבים רק עליהם ואיך לדאוג שיהיה להם רק טוב . איך לקדם איך לספק איך לתמרן בין כל החובות שלנו כהורים ובאמת לדאוג שלכולם יהיה רק טוב. ופשוט אנחנו שוכחים את עצמנו. אז קדימה לדעתי הגיע הזמן שנאמר סטופ ונתחיל לחשוב על עצמנו ועל זכויותנו.
 
הי זהבה והמון בהצלחה

ולנושא הזכויות לדעתי חובה על הורה שרוצה להשאר שפוי וסובלני למלא מצברים ללא רגשי אשמה.מותר וחובה על ההורים לקחת לעצמם ולו רק שנוכל לתת ולתת ולתת. חובות שלנו כהורים ?כל מה שהם צריכים ולאהוב ללא תנאים.
 

זהבה נ

New member
רינה אהבתי את, אהבה ללא תנאי

גם מילויי מצברים קל חשוב למערכת האיוורור לשלנו למרות הקושי לעתים לאורר אותנו. יש חשיבות רבה לחופשות שלנו כהורים על מנת שנוכל לתפקד. תודה על איחולה ההצלחה ואם את כאן אז אני בטוחה שיצליח לנו כאן.
 

זהבה נ

New member
מי שמכיר אותי יודע כמה אני ממליצה

על מערכת וינטלציה והכוונה היא לאיוורור שלנו כהורים לילדים עם צרכים ייחודיים. אכן מאוד חשוב שנמלא מצברים. אמש צפיתי בתוכנית בנושא מחלות לב בערוץ 2 זו עם המנחה חיים הכט, הוא ערך ראיון עם אחד קרדיולוג מהמפורסמים בעולםושאלו מה יכול למנוע מחלות לב לנו כאנשים בוגרים אחת ההמלצות שלו היתה חופשה של 3 שבועות בשנה לפחות, דבר שאנו יכולים רק לחלום עליו, או אוטופיה... מאוד ברור לי כאימא לילדים מיוחדים, אני לא הייתי רגועה או מסוגלת לנוח או למלא מצברים ולנפוש בתקופות בהם ילדי היו בירידה בתפקוד האישי שלהם, הראש שלי לא היה מניח לי לנוח. אני מאמינה שגם הורים אחרים אינם מסוגלים לנוח כאשר ילדיהם לא במצב טוב. זו מציאות שלנו כהורים דואגים ואולי דואגים יותר מידי.
 
למעלה