שמועה לגבי ירושלים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שאכתוב= שכותב

הקו ממש לא מיותר !
ומי שאכותב דברים אלה הינו בעל הביקורת הרבה ביותר מבין כל חברי הפורום על אופן תכנון,ביצוע והקצאת המשאבים לקו.אני מגדיר קודם לכל את הקו כקו ים - בית שמש. הקו חיוני לתושבי בית שמש כמו אוויר לנשימה. אמנם בר"י ניסו לחסוך בעלויות, חשבו ששילמו בזול בעוד שלמעשה קנו ביוקר ועתה יוקר זה חייב להתייקר שנית, שאם לא כן אין זכות קיום לקן. רכבות הטילטינג היו חייבות להירכש וכשאלה יירכשו (במהרה בימינו) הרבה מאוד אנשים כאן יאכלו את הכובע נוכח כמות הנוסעים בקו. אני זוכר שטרם הפעלת שירות המוניות מבית שמש לים קו אגד 415 ,בין בית שמש לבירה היה הקו הרווחי ביותר יחסית למספר התושבים. ומאחר ואני רותם את העגלה לפני הסוסים , אני צופה בצורך להכפלת המסילה מיד עם השיפור בזמני הנסיעה הנובע מהשימוש בטילטינג.
שאכתוב= שכותב
 

fireman

New member
אני צופה שהקו הזה יסגר בדיוק

הקו ממש לא מיותר !
ומי שאכותב דברים אלה הינו בעל הביקורת הרבה ביותר מבין כל חברי הפורום על אופן תכנון,ביצוע והקצאת המשאבים לקו.אני מגדיר קודם לכל את הקו כקו ים - בית שמש. הקו חיוני לתושבי בית שמש כמו אוויר לנשימה. אמנם בר"י ניסו לחסוך בעלויות, חשבו ששילמו בזול בעוד שלמעשה קנו ביוקר ועתה יוקר זה חייב להתייקר שנית, שאם לא כן אין זכות קיום לקן. רכבות הטילטינג היו חייבות להירכש וכשאלה יירכשו (במהרה בימינו) הרבה מאוד אנשים כאן יאכלו את הכובע נוכח כמות הנוסעים בקו. אני זוכר שטרם הפעלת שירות המוניות מבית שמש לים קו אגד 415 ,בין בית שמש לבירה היה הקו הרווחי ביותר יחסית למספר התושבים. ומאחר ואני רותם את העגלה לפני הסוסים , אני צופה בצורך להכפלת המסילה מיד עם השיפור בזמני הנסיעה הנובע מהשימוש בטילטינג.
אני צופה שהקו הזה יסגר בדיוק
חודש אחרי שיפתח הקו המהיר.... קו תיירותי שכתבו כאן עליו.....זאת הבדיחה הכי טובה ששמעתי עליה... אולי רכבת ישראל תקבל פעם בחודש הזמנה של איזה רכבת מיוחדת... בועז, אם אני טועה.....אני אשמח לאכול את הכובע ולחזור ולהגיד "טעיתי"....קשה לי להיות אופטימי...קשה מאוד אפילו... גורלו של הקו נחרץ ביום שעלה הטרקטור הראשון על הקרקע.
 

בועז ל

New member
בודאי שהקו יסגר בו במקום.

אני צופה שהקו הזה יסגר בדיוק
חודש אחרי שיפתח הקו המהיר.... קו תיירותי שכתבו כאן עליו.....זאת הבדיחה הכי טובה ששמעתי עליה... אולי רכבת ישראל תקבל פעם בחודש הזמנה של איזה רכבת מיוחדת... בועז, אם אני טועה.....אני אשמח לאכול את הכובע ולחזור ולהגיד "טעיתי"....קשה לי להיות אופטימי...קשה מאוד אפילו... גורלו של הקו נחרץ ביום שעלה הטרקטור הראשון על הקרקע.
בודאי שהקו יסגר בו במקום.
כל עוד אין קו איכותי המחבר את בית שמש לבירה. ראה הודעה נוספת שלי בשרשור זה.צריך להביט קצת אל האופק . בעוד מספר שנים מועט ביותר תעבור בית שמש ערים כמו רחובות וכפר סבא במספר תושביה. בנוסף , אם בר"י היה מישהו שמאמץ את הרעיון האדיר לטעמי, שעלה בפורום, של חיבור הקו הישן לציר הדרומי, אזי מידת האטרקטיביות של הקו היתה נוסקת לגבהים חדשים. כל זאת בכפוף לכל מה שמצריך קו איכותי : יישור מסילות, מנהור,מסילות כפולות ואם לא אז לפחות רכבות רוכנות. נו טוב, אתה מכיר את חומר הזה טוב ממני.
 

fireman

New member
השאלה הנוספת שצריכה להישאל

בודאי שהקו יסגר בו במקום.
כל עוד אין קו איכותי המחבר את בית שמש לבירה. ראה הודעה נוספת שלי בשרשור זה.צריך להביט קצת אל האופק . בעוד מספר שנים מועט ביותר תעבור בית שמש ערים כמו רחובות וכפר סבא במספר תושביה. בנוסף , אם בר"י היה מישהו שמאמץ את הרעיון האדיר לטעמי, שעלה בפורום, של חיבור הקו הישן לציר הדרומי, אזי מידת האטרקטיביות של הקו היתה נוסקת לגבהים חדשים. כל זאת בכפוף לכל מה שמצריך קו איכותי : יישור מסילות, מנהור,מסילות כפולות ואם לא אז לפחות רכבות רוכנות. נו טוב, אתה מכיר את חומר הזה טוב ממני.
השאלה הנוספת שצריכה להישאל
היא כמה הרכבות הרוכנות יביאו איתן בשורה של שיפור? אם הבאת הרכבות הרוכנות תקצץ את זמן הנסיעה הכללי ב10 דקות ותחסוך את הנזקים של הציוד הרכבתי המצוי אזי שאין כדאיות בהבאתם..... לרכבת עדיף להפעיל קטרים כמו הG12 לשלם אולי פי 8 על הדלק ולא לקנות רוכנות שיעלו הון ולהקים מערך תחזוקה שיעלה הון.... עדיף לשריין לקו ציוד ספציפי קיים ולגמור אותו על הקו הזה עם כל העלויות שכן, גם עם עלויות תיקון הנזקים זה יהיה זול מרכישת רוכנות והקמת מערך תחזוקה.
 

OMER G17

New member
היא לא תעבור את רחובות אלא תגיע

בודאי שהקו יסגר בו במקום.
כל עוד אין קו איכותי המחבר את בית שמש לבירה. ראה הודעה נוספת שלי בשרשור זה.צריך להביט קצת אל האופק . בעוד מספר שנים מועט ביותר תעבור בית שמש ערים כמו רחובות וכפר סבא במספר תושביה. בנוסף , אם בר"י היה מישהו שמאמץ את הרעיון האדיר לטעמי, שעלה בפורום, של חיבור הקו הישן לציר הדרומי, אזי מידת האטרקטיביות של הקו היתה נוסקת לגבהים חדשים. כל זאת בכפוף לכל מה שמצריך קו איכותי : יישור מסילות, מנהור,מסילות כפולות ואם לא אז לפחות רכבות רוכנות. נו טוב, אתה מכיר את חומר הזה טוב ממני.
היא לא תעבור את רחובות אלא תגיע
לאותו מספר...אגב אני מקווה שזאת תהיה אוכלוסייה עובדת....בכל מקרה אני מסכים גם לגבי שיפור הזמן לי-ם וגם בקשר לשיפור לדרום..אני נגד הכפלה...אין מה לעשות זה יהיה קו עם תדירות לא מאוד גבוהה....נסתדר עם זה נראה לי
 

בועז ל

New member
היא תעבור והרבה יותר מהר ממה שאתה

היא לא תעבור את רחובות אלא תגיע
לאותו מספר...אגב אני מקווה שזאת תהיה אוכלוסייה עובדת....בכל מקרה אני מסכים גם לגבי שיפור הזמן לי-ם וגם בקשר לשיפור לדרום..אני נגד הכפלה...אין מה לעשות זה יהיה קו עם תדירות לא מאוד גבוהה....נסתדר עם זה נראה לי
היא תעבור והרבה יותר מהר ממה שאתה
חושב. שטחה המוניציפאלי של בית שמש כבר היום גדול מזה של רחובות. שטח זה מאפשר אכלוס של 120,000 תושבים ללא צורך בהגדרות חדשות כלשהן. בתוכניות המתאר הבאות ידוע לי כי כשבית שמש תגיע למכסה זו, מתוכננת הרחבת שטחה המוניציפלי מזרחה באופן כזה שפוטנציאל הגדילה שלה יעבור את 200,000 תושבים. לגבי מה שרמזת... גם אני מקווה. רק לידיעתך אחוז האוכלוסיה הנוטה לא לעבוד בבית שמש עומד על 26 .השאר בסדר גמור. בעיר בקודש ובבני ברק שיעורם הרבה יותר גבוה.
 

OMER G17

New member
לצערנו בעיר הקודש שיעורים קצת יותר

היא תעבור והרבה יותר מהר ממה שאתה
חושב. שטחה המוניציפאלי של בית שמש כבר היום גדול מזה של רחובות. שטח זה מאפשר אכלוס של 120,000 תושבים ללא צורך בהגדרות חדשות כלשהן. בתוכניות המתאר הבאות ידוע לי כי כשבית שמש תגיע למכסה זו, מתוכננת הרחבת שטחה המוניציפלי מזרחה באופן כזה שפוטנציאל הגדילה שלה יעבור את 200,000 תושבים. לגבי מה שרמזת... גם אני מקווה. רק לידיעתך אחוז האוכלוסיה הנוטה לא לעבוד בבית שמש עומד על 26 .השאר בסדר גמור. בעיר בקודש ובבני ברק שיעורם הרבה יותר גבוה.
לצערנו בעיר הקודש שיעורים קצת יותר
גבוה...אגב אני לא בטוח בזה בכלל....על בני ברק אין מה לדבר אבל גם אין לי בעייה עם זה.....אבל יש עוד כמה עשרות שנים עד שבית שמש תגיע ל100,000 אבל זה לא אומר שלא צריך להשקיע בה..להפך אני בעד שהעיר תזכה לשירות רכבתי פרברי טוב לי-ם....
 

בועז ל

New member
עומר, כנס לקבל כמה נתונים סטטיסטיים

לצערנו בעיר הקודש שיעורים קצת יותר
גבוה...אגב אני לא בטוח בזה בכלל....על בני ברק אין מה לדבר אבל גם אין לי בעייה עם זה.....אבל יש עוד כמה עשרות שנים עד שבית שמש תגיע ל100,000 אבל זה לא אומר שלא צריך להשקיע בה..להפך אני בעד שהעיר תזכה לשירות רכבתי פרברי טוב לי-ם....
עומר, כנס לקבל כמה נתונים סטטיסטיים
בבית שמש מצויות כיום 2500 יח"ד בשלבי בנייה מתקדמים. עוד 29,000 מתוכננות עד לשנת 2020 מה שיוביל אותה לגבול 150,000 תושבים. מתוך 2500 יח"ד לעיל 1500 מיועדות עבור האוכלוסיה החרדית. השאר עבור השאר שזה בד"כ אוכלוסיה דתית לאומית. לכולם יש ילדים, בלי עין הרע ובשפע.תעשה חשבון פשוט. תוך 4 שנים-5 לכל היותרבית שמש נושקת ל100,000 תושבים. מאחר ומדובר באוכלוסיות היודעות להשיג לעצמן הישגים לא מבוטלים בתחום הדיור,אני צופה למספרים גבוהים אף יותר והמציאות לצערי או שלא,מוכיחה זאת..חבל שפרוייקטים הנוגעים בתשתיות לא מתקדמים באותו הקצב.ועוד משהו לגבי הרכב האוכלוסיה הנוכחי: 26 אחוז חרדים,17 אחוז אנגלוסקסים דתיים שהינם אוכלוסיה עובדת,14 אחוז עולים חדשים מחבר העמים חילוניים,30 אחוזים דתיים לאומיים רגילים, השאר חילוניים ואחרים.
 

OMER G17

New member
אוףף.....זאת הצורה של מטרופולין י-ם

עומר, כנס לקבל כמה נתונים סטטיסטיים
בבית שמש מצויות כיום 2500 יח"ד בשלבי בנייה מתקדמים. עוד 29,000 מתוכננות עד לשנת 2020 מה שיוביל אותה לגבול 150,000 תושבים. מתוך 2500 יח"ד לעיל 1500 מיועדות עבור האוכלוסיה החרדית. השאר עבור השאר שזה בד"כ אוכלוסיה דתית לאומית. לכולם יש ילדים, בלי עין הרע ובשפע.תעשה חשבון פשוט. תוך 4 שנים-5 לכל היותרבית שמש נושקת ל100,000 תושבים. מאחר ומדובר באוכלוסיות היודעות להשיג לעצמן הישגים לא מבוטלים בתחום הדיור,אני צופה למספרים גבוהים אף יותר והמציאות לצערי או שלא,מוכיחה זאת..חבל שפרוייקטים הנוגעים בתשתיות לא מתקדמים באותו הקצב.ועוד משהו לגבי הרכב האוכלוסיה הנוכחי: 26 אחוז חרדים,17 אחוז אנגלוסקסים דתיים שהינם אוכלוסיה עובדת,14 אחוז עולים חדשים מחבר העמים חילוניים,30 אחוזים דתיים לאומיים רגילים, השאר חילוניים ואחרים.
אוףף.....זאת הצורה של מטרופולין י-ם
חסר לו מאוד חילונים אשכנזיים....כמו בי-ם כך גם בערי הלווין...חבל למרות שהאוכלוסייה הדתית לאומית והאמריקאית בפרט היא אחלה אוכלוסייה....אבל בעקבות ההקצנה הפוליטית והדתית שעוברת על הציבור הזה....מטרופולין לא יכול לנהשען עליו
 

בועז ל

New member
כמה שאתה צודק.

אוףף.....זאת הצורה של מטרופולין י-ם
חסר לו מאוד חילונים אשכנזיים....כמו בי-ם כך גם בערי הלווין...חבל למרות שהאוכלוסייה הדתית לאומית והאמריקאית בפרט היא אחלה אוכלוסייה....אבל בעקבות ההקצנה הפוליטית והדתית שעוברת על הציבור הזה....מטרופולין לא יכול לנהשען עליו
כמה שאתה צודק.
אבל כאן אנחנו גולשים לתחומים אחרים, שעפ"י תחושתי לא נוכל אלא לבכות בהם על חךב שנשפך...
 

OMER G17

New member
איפה אתה גר בועז....וזה לא הסוף בכל

כמה שאתה צודק.
אבל כאן אנחנו גולשים לתחומים אחרים, שעפ"י תחושתי לא נוכל אלא לבכות בהם על חךב שנשפך...
איפה אתה גר בועז....וזה לא הסוף בכל
ל...קודם כל אין בעיה לערוך פה את הדיון הזה....דבר שני זה לא הסוף כי עוד לא כולם עזבו....ויש נתונים אופטימיים שהתפרסמו אתמול במעריב ועוד כמה שנים יהיה לכם חיזוק בדמותי....שלא לדבר על דתל"שים שהופכים לצעירים חילונים משכילים שאני בטוח שימלאו את העיר תוך כמה שנים
 

בועז ל

New member
ספר לי על הנתונים המעודדים. אשמח

איפה אתה גר בועז....וזה לא הסוף בכל
ל...קודם כל אין בעיה לערוך פה את הדיון הזה....דבר שני זה לא הסוף כי עוד לא כולם עזבו....ויש נתונים אופטימיים שהתפרסמו אתמול במעריב ועוד כמה שנים יהיה לכם חיזוק בדמותי....שלא לדבר על דתל"שים שהופכים לצעירים חילונים משכילים שאני בטוח שימלאו את העיר תוך כמה שנים
ספר לי על הנתונים המעודדים. אשמח
לשמוע עליהם. אני מתגורר בחזית הקרב, בבית שמש. אני מניח שהמצב אכן יכול להשתנות לטובה, אך הפוליטיקאים בעיר מפקירים את הזירה.
 

OMER G17

New member
דיברתי על י-ם..אני לא יודע מה קורה

ספר לי על הנתונים המעודדים. אשמח
לשמוע עליהם. אני מתגורר בחזית הקרב, בבית שמש. אני מניח שהמצב אכן יכול להשתנות לטובה, אך הפוליטיקאים בעיר מפקירים את הזירה.
דיברתי על י-ם..אני לא יודע מה קורה
בבית שמש...אני מקווה שגם שם המצב יישתפר..אבל דוגרי לא נורא שהיא תהיה פרבר דתי-לאומי של י-ם רק שיהיו גם את האלמנטים שאני דיברתי עליהם
 

JayZed

New member
הקו לא יסגר, כמה שאתה לא תצפה לזה.

אני צופה שהקו הזה יסגר בדיוק
חודש אחרי שיפתח הקו המהיר.... קו תיירותי שכתבו כאן עליו.....זאת הבדיחה הכי טובה ששמעתי עליה... אולי רכבת ישראל תקבל פעם בחודש הזמנה של איזה רכבת מיוחדת... בועז, אם אני טועה.....אני אשמח לאכול את הכובע ולחזור ולהגיד "טעיתי"....קשה לי להיות אופטימי...קשה מאוד אפילו... גורלו של הקו נחרץ ביום שעלה הטרקטור הראשון על הקרקע.
הקו לא יסגר, כמה שאתה לא תצפה לזה.
הקו לא יסגר כל עוד העיר בית-שמש קיימת, וקשה לי לדמיין שהיא תעלם לאיפהשהוא בין-רגע.
 

fireman

New member
הקו אולי ישמש כקו ירושלים

הקו לא יסגר, כמה שאתה לא תצפה לזה.
הקו לא יסגר כל עוד העיר בית-שמש קיימת, וקשה לי לדמיין שהיא תעלם לאיפהשהוא בין-רגע.
הקו אולי ישמש כקו ירושלים
בית שמש אבל נוסעים מתל אביב לירושלים אתה לא תראה בו, זה בטוח.
 

קובי לו

New member
על זה אפילו אני מסכים

הקו אולי ישמש כקו ירושלים
בית שמש אבל נוסעים מתל אביב לירושלים אתה לא תראה בו, זה בטוח.
על זה אפילו אני מסכים
חוץ מכמה תיירים ופנסיונרים וכן סקרני רכבות אכן לא יהיו לך נוסעים מת"א לירושלים בקו הישן. זה ברור. אבל מבית שמש כן יהיו, כי בית שמש רחוקה מאוד מהקו החדש. בערך 15 ק"מ וגם אין ולא תהיה תחנת חיבור בשבילם. ולא, אני לא שללתי את זכותך לקטר על הקו לירושלים. רק טענתי שאתה מלכתחילה אנטי אליו ולא יעזור כלום. גם אם פתאום יהיו 4,000 נוסעים ביום (שזה חצי מהכמות בין ב"ש לת"א) אתה תמשיך להתנגד לו.
 

fireman

New member
אני אתנגד לקו הזה

על זה אפילו אני מסכים
חוץ מכמה תיירים ופנסיונרים וכן סקרני רכבות אכן לא יהיו לך נוסעים מת"א לירושלים בקו הישן. זה ברור. אבל מבית שמש כן יהיו, כי בית שמש רחוקה מאוד מהקו החדש. בערך 15 ק"מ וגם אין ולא תהיה תחנת חיבור בשבילם. ולא, אני לא שללתי את זכותך לקטר על הקו לירושלים. רק טענתי שאתה מלכתחילה אנטי אליו ולא יעזור כלום. גם אם פתאום יהיו 4,000 נוסעים ביום (שזה חצי מהכמות בין ב"ש לת"א) אתה תמשיך להתנגד לו.
אני אתנגד לקו הזה
כקו תל אביב ירושלים גם במשך 30 השנים הבאות כי הוא בזבוז כסף חסר תועלת. כקו ירושלים בית שמש מסתמנת תמונה של הצלחה ולי טוב מאוד אם זה....אני אשמח אם יסעו בו גם 30 אלף איש ביום....
 

שי חלצי

New member
מה זה משנה?

אני אתנגד לקו הזה
כקו תל אביב ירושלים גם במשך 30 השנים הבאות כי הוא בזבוז כסף חסר תועלת. כקו ירושלים בית שמש מסתמנת תמונה של הצלחה ולי טוב מאוד אם זה....אני אשמח אם יסעו בו גם 30 אלף איש ביום....
מה זה משנה?
אז זה קו ת"א - רמלה - בית-שמש ובית-שמש - ירושלים. גם אם אף אחד לא ימשיך מעבר לבית-שמש, הקו עדיין נחוץ. ואל תשכח את העובדה שהקו הזה גם יאפשר בעתיד מעבר רכבות משא, מה שלא יהיה אפשרי בקו החדש. ולדעתי אתה גם ממעיט בשימוש הקו כקו תיירותי. מה שהיה בפסח יעיד על כך - כל האנשים שנסעו לגן-החיות התנ"כי. הכי חבל זה שסגרו את חאן, כי הפונטציאל התיירותי באמת טמון שם. זה גם יהיה נזק בלתי הפיך, אם יתחילו לבנות שם בניינים על השטח של הרכבת, לעומת כל שאר הבעיות שצוינו שאפשר בעתיד לפתור. אולי היו הרבה מחדלים, אולי יש הרבה בעיות - אבל זה לא אומר שהקו לא נחוץ. זה עדיין קו נחוץ.
 

בועז ל

New member
נכון היא לא תיעלם. אבל היא נעלמה

הקו לא יסגר, כמה שאתה לא תצפה לזה.
הקו לא יסגר כל עוד העיר בית-שמש קיימת, וקשה לי לדמיין שהיא תעלם לאיפהשהוא בין-רגע.
נכון היא לא תיעלם. אבל היא נעלמה
מעיני המתכננים והפוליטיקאים לפחות בימי הדגירה על הקו. עכשיו כשכולם יודעים שמתחת לסלע נחבאת לה בית שמש, צריך לדאוג לה ולתושבי הדרום לקו רכבת איכותי. לדעתי יש כסף לכך. כל מי שקורא עיתונים בזמן האחרון מגלה שכל מיני כספים צצים לכל מיני מטרות. לא כולן לשם שמיים...
 

איבגי1

New member
..*.*.+..+--.....

נכון היא לא תיעלם. אבל היא נעלמה
מעיני המתכננים והפוליטיקאים לפחות בימי הדגירה על הקו. עכשיו כשכולם יודעים שמתחת לסלע נחבאת לה בית שמש, צריך לדאוג לה ולתושבי הדרום לקו רכבת איכותי. לדעתי יש כסף לכך. כל מי שקורא עיתונים בזמן האחרון מגלה שכל מיני כספים צצים לכל מיני מטרות. לא כולן לשם שמיים...
..*.*.+..+--.....
אז קיצור משהו יכטול לסכם את השירשור ? מכניסים את הקרונות האלה או לא ? וזה המערך האדום כזה שהיה פעם ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה