שמועה לגבי ירושלים

מצב
הנושא נעול.

gay1982

New member
שמועה לגבי ירושלים

שמועה לגבי ירושלים
שמעתי שמועה שרוצים לבחון שוב את הטיליטינג לקניה לקו לירושלים, רציתי לדעת אם זה נכון.. למישהו י שמושג?
 

fireman

New member
הגיוני.....שמעתי שהIC3

שמועה לגבי ירושלים
שמעתי שמועה שרוצים לבחון שוב את הטיליטינג לקניה לקו לירושלים, רציתי לדעת אם זה נכון.. למישהו י שמושג?
הגיוני.....שמעתי שהIC3
נהרסים על הקו הזה.... חלמאות במיטבה כבר אמרתי על הקו הזה פעם? כן, הרבה פעמים. הקו הזה עולה הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה.
 

OMER G17

New member
כן....ערן אתה קצת פסימי מידי אבל

הגיוני.....שמעתי שהIC3
נהרסים על הקו הזה.... חלמאות במיטבה כבר אמרתי על הקו הזה פעם? כן, הרבה פעמים. הקו הזה עולה הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה.
כן....ערן אתה קצת פסימי מידי אבל
יש משהו בטענה הזאת כי האייסי3 אכן נהרסים בקו הזה...זה הופיע בקומונה ולכן אולי חלקכם לא מעודכנים בפרטים...עכשיו שמותר לפרסם...אז הנה אתם יודעים את הפרטים הטכניים אני לא יודע ואני גם לא כזה מתעניין אבל אני בטוח שיש כאלה שזוכרים
 

fireman

New member
אני לא ראיתי את זה בקומונה

כן....ערן אתה קצת פסימי מידי אבל
יש משהו בטענה הזאת כי האייסי3 אכן נהרסים בקו הזה...זה הופיע בקומונה ולכן אולי חלקכם לא מעודכנים בפרטים...עכשיו שמותר לפרסם...אז הנה אתם יודעים את הפרטים הטכניים אני לא יודע ואני גם לא כזה מתעניין אבל אני בטוח שיש כאלה שזוכרים
אני לא ראיתי את זה בקומונה
מאחר ולא גלשתי בה, שוחחתי על כך עם גורם ברכבת שאני אפילו לא יודע איך קוראים לו שנתקלתי בו באתר של באר שבע האוניברסיטה. הוא אמר שהסיבובים החדים בקו גומרים לIC3 את הצורה. למה אתה חושב שהטענות הפסימיות שלי אינן מוצדקות? השקיעו בקו הפוליטי הזה 100 מיליון ש"ח מעבר למה שתוכנן, הרסו את הנוף בצורה ברברית, זמן הנסיעה ארוך מעל ומעבר, בקושי יש בו נוסעים וגם רכבת ישראל הורסת את הציוד שלה על הקו הזה..... חלם...פשוט חלם....אבל בישראל מה לא יעשו בשביל לגזור סרט.
 

OMER G17

New member
לגבי הציוד אני מסכים...

אני לא ראיתי את זה בקומונה
מאחר ולא גלשתי בה, שוחחתי על כך עם גורם ברכבת שאני אפילו לא יודע איך קוראים לו שנתקלתי בו באתר של באר שבע האוניברסיטה. הוא אמר שהסיבובים החדים בקו גומרים לIC3 את הצורה. למה אתה חושב שהטענות הפסימיות שלי אינן מוצדקות? השקיעו בקו הפוליטי הזה 100 מיליון ש"ח מעבר למה שתוכנן, הרסו את הנוף בצורה ברברית, זמן הנסיעה ארוך מעל ומעבר, בקושי יש בו נוסעים וגם רכבת ישראל הורסת את הציוד שלה על הקו הזה..... חלם...פשוט חלם....אבל בישראל מה לא יעשו בשביל לגזור סרט.
לגבי הציוד אני מסכים...
שאר הטענות הם באמת פסימיות מידי...הקו לא הרס את הנוף בצורה בוטה מידי...הקו כן משמש נוסעים...ויהיה לו שימוש בעתיד כקו תיירותי ואולי אפילו כקו פרברי בית שמש-י-ם ואולי אולי גם לקישור של הדרום לי-ם
 

fireman

New member
אם רכבת ישראל בסופו של דבר

לגבי הציוד אני מסכים...
שאר הטענות הם באמת פסימיות מידי...הקו לא הרס את הנוף בצורה בוטה מידי...הקו כן משמש נוסעים...ויהיה לו שימוש בעתיד כקו תיירותי ואולי אפילו כקו פרברי בית שמש-י-ם ואולי אולי גם לקישור של הדרום לי-ם
אם רכבת ישראל בסופו של דבר
תאלץ לרכוש רכבות רוכנות (צעד שהם נמנעו ממנו נחרצות בגלל עלויות אחזקה) הם מפספסים את המטרה לגמרי (לא שיש מטרה בקו הזה לדעתי מלבד פוליטיקה נטו) בסופו של דבר....הקו הזה עולה יותר ממה שהוא באמת שווה. עד שיחליטו אם לקנות רוכנות ועד שיוציאו מכרז ועד שיבחרו זוכה ועד שיקבלו את מערך הראשון יעברו שנתיים לפחות עד אז רכבת ישראל תהרוס את כל מערכי הIC3 שלה..... שיקחו איזה G12 עם כמה קרונות שטוחים ויעשו להם ספסלים....יעשו מזה רכבת ספארי....אחלה נוף ואחלה ריח של דיזל מהG12, אני בטוח שיש פה כמה אנשים שישמחו מאוד לנסוע ברכבת כזאת. רכבת תיירותית....הצחקתם אותי. אחרי שיפתחו את הקו המהיר רכבת ישראל לאט לאט תעלים את הקו הזה מרשימת הקווים שלה....חכו ותראו.
 

JayZed

New member
בו'נה.. מה אתה יורד על הקו שלי? ../images/Emo13.gif

אם רכבת ישראל בסופו של דבר
תאלץ לרכוש רכבות רוכנות (צעד שהם נמנעו ממנו נחרצות בגלל עלויות אחזקה) הם מפספסים את המטרה לגמרי (לא שיש מטרה בקו הזה לדעתי מלבד פוליטיקה נטו) בסופו של דבר....הקו הזה עולה יותר ממה שהוא באמת שווה. עד שיחליטו אם לקנות רוכנות ועד שיוציאו מכרז ועד שיבחרו זוכה ועד שיקבלו את מערך הראשון יעברו שנתיים לפחות עד אז רכבת ישראל תהרוס את כל מערכי הIC3 שלה..... שיקחו איזה G12 עם כמה קרונות שטוחים ויעשו להם ספסלים....יעשו מזה רכבת ספארי....אחלה נוף ואחלה ריח של דיזל מהG12, אני בטוח שיש פה כמה אנשים שישמחו מאוד לנסוע ברכבת כזאת. רכבת תיירותית....הצחקתם אותי. אחרי שיפתחו את הקו המהיר רכבת ישראל לאט לאט תעלים את הקו הזה מרשימת הקווים שלה....חכו ותראו.
בו'נה.. מה אתה יורד על הקו שלי?

אתה טועה. הקו משמש נוסעים רבים, והוא כן נחוץ. לתושבי י-ם הוא נחוץ לזמן מה, עד שיפתחו את הקו המהיר, אבל לתושבי בית-שמש הוא נחוץ לנצח. ור"י הייתה צריכה מלחתחילה לקנות טילטינג לקו. רכבות טילטינג אינם רק נותנות את ה"בונוס" של המהירות הגבוהה יותר - בכללי, אלו רכבות *המותאמות לתנאי מסילה קשים*. הם אוכלים את הסיבובים האלו כמו כלום. ר"י פשוט קמצנים, והחליטו לחסוך... ועכשיו הם משלמים את המחיר.
 

קובי לו

New member
אתה נעול על משהו ושום דבר

אם רכבת ישראל בסופו של דבר
תאלץ לרכוש רכבות רוכנות (צעד שהם נמנעו ממנו נחרצות בגלל עלויות אחזקה) הם מפספסים את המטרה לגמרי (לא שיש מטרה בקו הזה לדעתי מלבד פוליטיקה נטו) בסופו של דבר....הקו הזה עולה יותר ממה שהוא באמת שווה. עד שיחליטו אם לקנות רוכנות ועד שיוציאו מכרז ועד שיבחרו זוכה ועד שיקבלו את מערך הראשון יעברו שנתיים לפחות עד אז רכבת ישראל תהרוס את כל מערכי הIC3 שלה..... שיקחו איזה G12 עם כמה קרונות שטוחים ויעשו להם ספסלים....יעשו מזה רכבת ספארי....אחלה נוף ואחלה ריח של דיזל מהG12, אני בטוח שיש פה כמה אנשים שישמחו מאוד לנסוע ברכבת כזאת. רכבת תיירותית....הצחקתם אותי. אחרי שיפתחו את הקו המהיר רכבת ישראל לאט לאט תעלים את הקו הזה מרשימת הקווים שלה....חכו ותראו.
אתה נעול על משהו ושום דבר
לא יזיז אותך ממנו. הכנסת לעצמך לראש שאתה נגד הקו לירושלים (הכוונה לקו האיטי המשוחזר), או קיי, נניח שזכותך, בקושי, אבל איכשהו זכותך. מדוע להמשיך ולהיות אנטי גם כשיהיה ציוד נייד הבנוי לפיתולים ואז הנסיעה תארך במקום 1:20 שעות (כשאין עיכובים ובעיות) רק 1:00 שעה? שעה בין ירושלים לת"א הוא זמן סביר לכל הדעות. אל תשכח שכבר כיום הרכבת מסיעה בקו הזה, וכבר נגמרה ההתלהבות הראשונית ממנו, כ-50,000 איש בחודש (הכוונה באים לי-ם או יוצאים מי-ם, בשני הכוונים גם יחד). יש בקו הזה, וראיתי חלק מהם במו עיניי (!) יוממים. לא מדובר בכמות היסטרית, נכון. אבל יש בו כמה עשרות יוממים קבועים. ולמה לבטל את הקו גם אחרי פתיחת הקו המהיר (נדמה לי ש-A1) ? הרי יש את החיבור בין בית-שמש לירושלים. הנסיעה בין בית שמש לי-ם אורכת 38 דקות, שזה הזמן שלוקח ברכב פרטי בין שתי הערים אם אין תאונות/פקקים/מחסומים/פיגועים/הפגנות_של_ימין_קיצוני וכו'. יש אפילו, אני ראיתי אחד כזה, אנשים עם חופשי-חודשי בין בית-שמש לעיר של אצטדיון טדי... ובקשר לרכבת תיירות. יש דבר כזה בכמעט כל מדינה נורמלית. הקו לירושלים הוא אחד מהקווים הכי יפים שיש בעולם (כאחד שנסע במרבית הקוים המומלצים לתיירים מניו-זילנד ועד צ'ילה אני יכול בהחלט להעיד שהוא במאה הפותחת, מתוך למעלה מ-100,000 קוי רכבות בעולם) וחובבי רכבת רבים בעולם שמעו עליו. באוסטרליה לפני 4 שנים שאל אותי פקח מבוגר באיזה קו סתמי במדינת ויקטוריה מה עם הקו הזה כי הוא שמע שהוא נסגר (מה שהיה נכון באמת ב-2001). למי שיש זמן, הכוונה לתיירים וישראלים המטיילים, זו הדרך הכי מומלצת לעלות לירושלים בזמן שיש אור. הקו לירושלים בעצם זה שהוא כבר היום משרת כמה אלפי אנשים ביום הוא מצדיק את עצמו. למה להכריח את אלו שכן נוסעים בו היום לחזור לפרייבט שלהם או לקחת 2 אוטובוסים נוספים (הרוב נמצאים באזור מלחה, ככה שאוטובוס לירושלים יחייב אותם לקחת גם קו פנימי ארוך לשכונות דרום ירושלים) ? ולגבי הכסף ששפכו על הקו. אכן היתה חריגה של כ-100 מליון ש"ח. דבר לא תקין שאינני מצדיקו. הפגיעה בנוף היא מזערית. כל שטח המסילה מבית שמש ועד מלחה מהווה פחות מ-4 אחוז מכלל שטח השמורה והקטעים שנהרסו ליד המסילה מהווים אולי, במקרה הגרוע, עשירית מאורך המסילה. ככה שאתה יכול לחשב בעצמך מהו הפגיעה בשמורות נחל רפאים, נחל שורק ונחל קטלב. לא בריא להיות בגישה של כל הזמן אנטי אנטי אנטי. אתה לא תורם לעצמך כלום, לא לדיון בפורום ולא לשיפור המצב הרכבתי הקיים או למצב הקוסמי הקיים. חבל.
 
אני מסכים עם איש-אש

אתה נעול על משהו ושום דבר
לא יזיז אותך ממנו. הכנסת לעצמך לראש שאתה נגד הקו לירושלים (הכוונה לקו האיטי המשוחזר), או קיי, נניח שזכותך, בקושי, אבל איכשהו זכותך. מדוע להמשיך ולהיות אנטי גם כשיהיה ציוד נייד הבנוי לפיתולים ואז הנסיעה תארך במקום 1:20 שעות (כשאין עיכובים ובעיות) רק 1:00 שעה? שעה בין ירושלים לת"א הוא זמן סביר לכל הדעות. אל תשכח שכבר כיום הרכבת מסיעה בקו הזה, וכבר נגמרה ההתלהבות הראשונית ממנו, כ-50,000 איש בחודש (הכוונה באים לי-ם או יוצאים מי-ם, בשני הכוונים גם יחד). יש בקו הזה, וראיתי חלק מהם במו עיניי (!) יוממים. לא מדובר בכמות היסטרית, נכון. אבל יש בו כמה עשרות יוממים קבועים. ולמה לבטל את הקו גם אחרי פתיחת הקו המהיר (נדמה לי ש-A1) ? הרי יש את החיבור בין בית-שמש לירושלים. הנסיעה בין בית שמש לי-ם אורכת 38 דקות, שזה הזמן שלוקח ברכב פרטי בין שתי הערים אם אין תאונות/פקקים/מחסומים/פיגועים/הפגנות_של_ימין_קיצוני וכו'. יש אפילו, אני ראיתי אחד כזה, אנשים עם חופשי-חודשי בין בית-שמש לעיר של אצטדיון טדי... ובקשר לרכבת תיירות. יש דבר כזה בכמעט כל מדינה נורמלית. הקו לירושלים הוא אחד מהקווים הכי יפים שיש בעולם (כאחד שנסע במרבית הקוים המומלצים לתיירים מניו-זילנד ועד צ'ילה אני יכול בהחלט להעיד שהוא במאה הפותחת, מתוך למעלה מ-100,000 קוי רכבות בעולם) וחובבי רכבת רבים בעולם שמעו עליו. באוסטרליה לפני 4 שנים שאל אותי פקח מבוגר באיזה קו סתמי במדינת ויקטוריה מה עם הקו הזה כי הוא שמע שהוא נסגר (מה שהיה נכון באמת ב-2001). למי שיש זמן, הכוונה לתיירים וישראלים המטיילים, זו הדרך הכי מומלצת לעלות לירושלים בזמן שיש אור. הקו לירושלים בעצם זה שהוא כבר היום משרת כמה אלפי אנשים ביום הוא מצדיק את עצמו. למה להכריח את אלו שכן נוסעים בו היום לחזור לפרייבט שלהם או לקחת 2 אוטובוסים נוספים (הרוב נמצאים באזור מלחה, ככה שאוטובוס לירושלים יחייב אותם לקחת גם קו פנימי ארוך לשכונות דרום ירושלים) ? ולגבי הכסף ששפכו על הקו. אכן היתה חריגה של כ-100 מליון ש"ח. דבר לא תקין שאינני מצדיקו. הפגיעה בנוף היא מזערית. כל שטח המסילה מבית שמש ועד מלחה מהווה פחות מ-4 אחוז מכלל שטח השמורה והקטעים שנהרסו ליד המסילה מהווים אולי, במקרה הגרוע, עשירית מאורך המסילה. ככה שאתה יכול לחשב בעצמך מהו הפגיעה בשמורות נחל רפאים, נחל שורק ונחל קטלב. לא בריא להיות בגישה של כל הזמן אנטי אנטי אנטי. אתה לא תורם לעצמך כלום, לא לדיון בפורום ולא לשיפור המצב הרכבתי הקיים או למצב הקוסמי הקיים. חבל.
אני מסכים עם איש-אש
הקו הזה הוא מיותר ומבקר המדינה אמר את דברו. יוממים? הצחקתם אותי. שימו אותם באוטובוס אחד וקחו אותם בחינם, זה יהיה יותר זול. כל ההתנהלות כאן היתה בלתי מיקצועית ומתחכמת. טעות באמדנים זה לא "סתם" לא בסדר והצעצוע הזה עולה לי כמשלם המיסים סכומים נוספים שהייתי יכול לייעד אותם לדברים אחרים. רכבת תיירות זה רעיון נחמד. רצוי עם קטר קיטור...
 

קובי לו

New member
יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל

אני מסכים עם איש-אש
הקו הזה הוא מיותר ומבקר המדינה אמר את דברו. יוממים? הצחקתם אותי. שימו אותם באוטובוס אחד וקחו אותם בחינם, זה יהיה יותר זול. כל ההתנהלות כאן היתה בלתי מיקצועית ומתחכמת. טעות באמדנים זה לא "סתם" לא בסדר והצעצוע הזה עולה לי כמשלם המיסים סכומים נוספים שהייתי יכול לייעד אותם לדברים אחרים. רכבת תיירות זה רעיון נחמד. רצוי עם קטר קיטור...
יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
 

ה ו מ ר

New member
לא בוכים על חלב שנשפך

יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
לא בוכים על חלב שנשפך
ממזערים את הנזק. חבל להרוס ציוד יקר במקום מיותר. קח ציוד ישן וגמור (כמו הקרונות הצרפתיים) וכלה אותו במקום המיותר. מושג המפתח: מיזעור הנזק. לא מחזיקים קו שלם בשביל יוממיים וחצי.
 

קובי לו

New member
ראשית, כל הכבוד לך

לא בוכים על חלב שנשפך
ממזערים את הנזק. חבל להרוס ציוד יקר במקום מיותר. קח ציוד ישן וגמור (כמו הקרונות הצרפתיים) וכלה אותו במקום המיותר. מושג המפתח: מיזעור הנזק. לא מחזיקים קו שלם בשביל יוממיים וחצי.
ראשית, כל הכבוד לך
באמת ולא בסרקזם/ציניות. הכוונה לזה שענית לתגובה שכתבתי בפורום. ולעצם העניין. יש בקו הזה לא יוממיים וחצי (יענו שניים או שלושה אנשים) אלא קרוב ל-60 יוממים ועוד כ-1500 עד 1900 מזדמנים יומיים ! כן, כן, בין 1700 ל-2000 איש ביום, וכבר נגמרה תקופת ההתלהבות והסקרנות מהקו. היא הסתיימה בערך שבוע לאחר חג הפסח, שהיה שבועיים (ליל הסדר) לאחר פתיחת הקו. נניח שהחודש הראשון היה חודש הבדיקה/התלהבות/סקרנות/ניסוי/בדיקה וכו' הרי שכבר יש חודש שלם ללא חגים (ועוד ספירת העומר שהיא מעין תקופת אבל שפחות מבלים בה ופחות נוסעים לסתם טיולים) ובו יש כ-50,000 נוסעים הפוקדים את תחנות ירושלים. נכון, אני מאוד בעד מזעור הנזקים. אפשר, ולפי דברי אביתר רייטר כנראה גם יהיו, רכבות גרורות קטר עם שני קטרי G12. יש המון קרונות ברכבת ככה שאפשר להשתמש ב-4 רכבות שכאלו (ואם יהיו בכל רכבת רק 5 קרונות, שזה במפורש מספיק, יהיו אף יותר רכבות. בכל קרון יש בין 78 ל-90 מקומות ישיבה ככה ש-5 קרונות זה יותר משני מערכי IC3 שבהם יש 330 מקומות ישיבה. 5 קרונות זה לפחות 390 מקומות). שמעתי שמועה (מעובדי רכבת שדברו ביניהם) על כך שירכשו רכבות טילטינג לקו הזה. אז גם יוכלו להוריד בכ-10 עד 20 דקות את זמן הנסיעה הארוך מדי כיום.
 

ה ו מ ר

New member
חזרנו לנק` ההתחלה

ראשית, כל הכבוד לך
באמת ולא בסרקזם/ציניות. הכוונה לזה שענית לתגובה שכתבתי בפורום. ולעצם העניין. יש בקו הזה לא יוממיים וחצי (יענו שניים או שלושה אנשים) אלא קרוב ל-60 יוממים ועוד כ-1500 עד 1900 מזדמנים יומיים ! כן, כן, בין 1700 ל-2000 איש ביום, וכבר נגמרה תקופת ההתלהבות והסקרנות מהקו. היא הסתיימה בערך שבוע לאחר חג הפסח, שהיה שבועיים (ליל הסדר) לאחר פתיחת הקו. נניח שהחודש הראשון היה חודש הבדיקה/התלהבות/סקרנות/ניסוי/בדיקה וכו' הרי שכבר יש חודש שלם ללא חגים (ועוד ספירת העומר שהיא מעין תקופת אבל שפחות מבלים בה ופחות נוסעים לסתם טיולים) ובו יש כ-50,000 נוסעים הפוקדים את תחנות ירושלים. נכון, אני מאוד בעד מזעור הנזקים. אפשר, ולפי דברי אביתר רייטר כנראה גם יהיו, רכבות גרורות קטר עם שני קטרי G12. יש המון קרונות ברכבת ככה שאפשר להשתמש ב-4 רכבות שכאלו (ואם יהיו בכל רכבת רק 5 קרונות, שזה במפורש מספיק, יהיו אף יותר רכבות. בכל קרון יש בין 78 ל-90 מקומות ישיבה ככה ש-5 קרונות זה יותר משני מערכי IC3 שבהם יש 330 מקומות ישיבה. 5 קרונות זה לפחות 390 מקומות). שמעתי שמועה (מעובדי רכבת שדברו ביניהם) על כך שירכשו רכבות טילטינג לקו הזה. אז גם יוכלו להוריד בכ-10 עד 20 דקות את זמן הנסיעה הארוך מדי כיום.
חזרנו לנק` ההתחלה
אם מעלים G12 וקרונות רגילים הנסיעה תהיה ארוכה אין קץ. רכישת טילטינג תעלה לר.י. את הכסף שהם רצו לחסוך עם שיפוצו החלקי של הקו.
 

קובי לו

New member
מדובר על רכבות כפולות קטרים

חזרנו לנק` ההתחלה
אם מעלים G12 וקרונות רגילים הנסיעה תהיה ארוכה אין קץ. רכישת טילטינג תעלה לר.י. את הכסף שהם רצו לחסוך עם שיפוצו החלקי של הקו.
מדובר על רכבות כפולות קטרים
ואז התאוצה טובה יותר. ככה שתוספת הזמן לא תגדל ביותר מ-5 דקות בערך. בעבר על מסילה דפוקה איומה ונוראה עם קטר אחד ולא שניים הנסיעה ארכה מת"א השלום לגן החיות שעה ו-40 דקות. אני מאמין שעל מסילה טובה ובטיחותית ועם שני קטרים הנסיעה בין ההגנה למלחה תהיה בין 80 ל-84 דקות במקום 75 דקות כיום. הבדל לא כזה משמעותי. ובכל מקרה טוב בלפחות 15 דקות לעומת הקו הקודם.
 
80-84 דקות זה נורא!

מדובר על רכבות כפולות קטרים
ואז התאוצה טובה יותר. ככה שתוספת הזמן לא תגדל ביותר מ-5 דקות בערך. בעבר על מסילה דפוקה איומה ונוראה עם קטר אחד ולא שניים הנסיעה ארכה מת"א השלום לגן החיות שעה ו-40 דקות. אני מאמין שעל מסילה טובה ובטיחותית ועם שני קטרים הנסיעה בין ההגנה למלחה תהיה בין 80 ל-84 דקות במקום 75 דקות כיום. הבדל לא כזה משמעותי. ובכל מקרה טוב בלפחות 15 דקות לעומת הקו הקודם.
80-84 דקות זה נורא!
כי צריך להשוות את זה למחצית הזמן שלוקח ברכב פרטי היום לעשות את אותה הדרך, ולא לקו הרכבת העותומני בן ה-108 (בערך..) בקצב הזה בקרוב נתחיל לומר שרכבת היא דבר טוב כי היא מהירה בהרבה מללכת ברגל...
 

קובי לו

New member
אביב או אופיר השם הפרטי ?

80-84 דקות זה נורא!
כי צריך להשוות את זה למחצית הזמן שלוקח ברכב פרטי היום לעשות את אותה הדרך, ולא לקו הרכבת העותומני בן ה-108 (בערך..) בקצב הזה בקרוב נתחיל לומר שרכבת היא דבר טוב כי היא מהירה בהרבה מללכת ברגל...
אביב או אופיר השם הפרטי ?
הקו הוא בן 113 שנים (פחות שלושה חודשים)... ולעצם העיקר בתגובתך. 75 דקות או 84 דקות זה כבר כמעט אותו דבר או כמעט הינו הך. ההבדל הדרמטי יהיה מול הקו המהיר שיקח לו בין 30 ל-40 דקות מי-ם לת"א, תלוי אם רכבת מהירה/ישירה או אקספרס (אקספרס = חצי מהירה, כלומר עוצרת בשתיים או שלוש תחנות ביניים, להבדיל ממאספת שעוצרת בכל התחנות בדרך. לפחות לאגד בעבר היה את המונח הזה). ואולי אפילו יקח מההגנה למלחה רק 78 דקות, כי שני קטרים מאיצים ממש טוב יחסית לקטר אחד. מחצית הזמן לוקח לרכב פרטי לעשות את אותה דרך ??? ספר לי על כך. אני ממש מעוניין לדעת כיצד לעשות זאת. היום אני נוסע נגד כוון הפקקים, מגוש דן לירושלים, ובכביש 443 שהדרך בו יותר קצרה ב-7 ק"מ ועם פחות סיבובים מסוכנים ואני נוהג על בין 110 ל-120 קמ"ש (במקום ה-90 המותרים) ולוקח לי 50 עד 55 דקות. מירושלים לת"א בשעות היום זה לפחות שעה עד שעה ו-5 דקות כשאין פקקים כבדים. בפקקי הבוקר הרגילים זה שעה ו-10 דקות עד שעה ורבע. בפקקים יותר נדירים, אבל שיש אותם לפחות אחת לחודש, לוקח שעה וחצי עד שעתיים כוון אחד !!!!!!!!!!!!!!!!! עובדה היא שיש יוממים בקו הזה, ולחלקם יש מכונית פרטית, והם עושים את הדרך ברכבת. מי שצריך לעזריאלי או הבורסה או לגן הטכנולוגי במלחה והוא גר בת"א, הרכבת בכל זאת מבחינת הזמן כמעט משתלמת. נניח שלוקח ברכבת 10 דקות יותר מבפרייבט. ברכבת אתה יכול לישון או לקרוא ספר או לעבוד עם הלפ-טופ. אתה לא דרוך ומתוח וגם חוסך מאבק עם נהגים אלימים או שוטרי תנועה עצבניים שמחפשים את המכסה היומית שלהם על חשבונך.
 

ה ו מ ר

New member
תשמע, תראה

מדובר על רכבות כפולות קטרים
ואז התאוצה טובה יותר. ככה שתוספת הזמן לא תגדל ביותר מ-5 דקות בערך. בעבר על מסילה דפוקה איומה ונוראה עם קטר אחד ולא שניים הנסיעה ארכה מת"א השלום לגן החיות שעה ו-40 דקות. אני מאמין שעל מסילה טובה ובטיחותית ועם שני קטרים הנסיעה בין ההגנה למלחה תהיה בין 80 ל-84 דקות במקום 75 דקות כיום. הבדל לא כזה משמעותי. ובכל מקרה טוב בלפחות 15 דקות לעומת הקו הקודם.
תשמע, תראה
אתה מנסה להנשים גופה. מצאת 50 יוממים שנוסעים ברכבת, סחטיין. שים אוטובוס בתחנת מלחה, קח אותם בחינם (כפי שאמר בני) לתל-אביב, פזר כל אחד מהם עד לדלת משרדו ועדיין זה יותר מהר מהקו עם IC3 ובטח מהר יותר מהקו עם G12. 84 דקות??? מישהו השתגע כנראה. זה לא מספיק אטקרטיבי עם 72 ד' אז רוצים להאריך את משך הנסיעה. חלמאות, כבר אמרתי? אי אפשר להפעיל את ה-IC3 בקו הזה למרות השדרוג (שדרוג? אם אי אפשר להשתמש בו, איפה השדרוג?). לא רצו טילטינג כי תשתית הומסכים יקרה - חשבו לחסוך, עלה ביוקר. גם התיקונים של ה-IC3, גם ההמתנה לטילטינג וגם נזק תדמיתי איום לרכבת. מה הבנתי מהפארסה הזו? אי אפשר לבנות על תכנון ארוך תווך של הרכבת. התקמצנו על כל גרוש כדי שאתה ואני נשלם פי שניים אח"כ בכדי להתאים את הקו למציאות. חלמאות, כבר אמרתי?
 

fireman

New member
אם הקו הזה היה עולה כמו שקית

לא בוכים על חלב שנשפך
ממזערים את הנזק. חבל להרוס ציוד יקר במקום מיותר. קח ציוד ישן וגמור (כמו הקרונות הצרפתיים) וכלה אותו במקום המיותר. מושג המפתח: מיזעור הנזק. לא מחזיקים קו שלם בשביל יוממיים וחצי.
אם הקו הזה היה עולה כמו שקית
חלב, לא הייתי בוכה.... אבל זה כמעט 600 מיליון ש"ח.... לא הולך ברגל, בלשון המעטה.
 
קובי, נכון?

יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
קובי, נכון?
אני בני, נעים מאד...
 
הסטטיסטיקה שלך לא מדייקת, יעקב.

יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
הסטטיסטיקה שלך לא מדייקת, יעקב.
כי לא כל הנוסעים ברכבת יעברו לרכב פרטי. ואותה חכמה סטטיסטית תוכל להצדיק רכבת לכל מקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה