שמועה לגבי ירושלים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הערה ושאלה לאביתר.

הכוונה היא לעבות את הגשר. בשמונה
מערכים נוספים התגלו סדקים באותו גשר. קיים גם בלאי עצום ברפידות הבלמים. נאמר לי במפורש שבקרוב מאוד יבוצע ניסוי של שני קטרי G12 עם עשרה קרונות ישנים בדרך לירושלים. אתמול ביצע קטר 117 נסיעת ניסיון ראשונה עם קרון משא בודד ובו שלל ירקות ופירות - תרומת חקלאים ממועצות אזוריות לתושבים מיעוטי יכולת בירושלים, מעין קמחא דשבועות.
הערה ושאלה לאביתר.
גם אם יצליחו לפתור את הבעייה הטכנית ומשום מה יש לי הרגשה שייעשה מאמץ עליון להסתיר את הפאשלה, עדיין הקו במתכונתו הנוכחית הינו לעג לרש. שאלתי אליך ,כמה דקות יקוצצו ממשך הנסיעה בקטע בית שמש - עיר הקודש בהנחה שייעשה בו שימוש ברכבות רוכנות.
 
עד 15.

הערה ושאלה לאביתר.
גם אם יצליחו לפתור את הבעייה הטכנית ומשום מה יש לי הרגשה שייעשה מאמץ עליון להסתיר את הפאשלה, עדיין הקו במתכונתו הנוכחית הינו לעג לרש. שאלתי אליך ,כמה דקות יקוצצו ממשך הנסיעה בקטע בית שמש - עיר הקודש בהנחה שייעשה בו שימוש ברכבות רוכנות.
עד 15.
 

בועז ל

New member
15 דקות אינם משמעותיות אולי עבור

כלומר 20 במקום 35 כיום.
תוכנית לרכוש טילטינג לא קיימת ולא עומדת על הפרק.
15 דקות אינם משמעותיות אולי עבור
תושבי ת"א אך הינן משמעותיות בריבוע עבור תושבי בית שמש. 40 אחוז בקירוב פחות. מה שכן , רכישה של הטילטינג תהא הודאה בכישלון ולכן אני מניח שאתה צודק. העניין לא עומד על הפרק.
 

OMER G17

New member
נו...אין ברירה חייבים לקנות אותן

15 דקות אינם משמעותיות אולי עבור
תושבי ת"א אך הינן משמעותיות בריבוע עבור תושבי בית שמש. 40 אחוז בקירוב פחות. מה שכן , רכישה של הטילטינג תהא הודאה בכישלון ולכן אני מניח שאתה צודק. העניין לא עומד על הפרק.
נו...אין ברירה חייבים לקנות אותן
זה גם יעזור להפוך את הקו לפרברי בית שמש-י-ם (וגם לרמלוד)...ועוד יותר בהמשך שהקו ימשיך לתוך העיר
 
המחבל נתפס ממש לפני הביצוע.

חה-חה-חה יא חלוד אכול שקשוקי

תפסיק לבלבל את המוח ולך לבדוק מה קרה לקרונוע מס' 37 !!! חוצמיזה: אתה ח-י-י-ב לצלם לי את השלט באוניברסיטה בב"ש ליד הגשר וגם את זה של ב"ש מרכז שכמעט היה פיגוע עם בלון גז שם בשבוע שעבר !
המחבל נתפס ממש לפני הביצוע.
הוא עמד לחדור לתחנה משטח העבודה. תוכניתו היתה לפוצץ קרון רכבת בב"ש על נוסעיו. פירוט ארוך על כך הופיע בעיתון הארץ בשבוע הקודם. המקור משם.
 

בועז ל

New member
אם כך זה מה שמשאיר אותנו עם חלופה

זה בדיוק העניין.....שבמקום לעשות
כמו שצריך, השתמשו בתוואי בן 113 שנה שאי אפשר לומר עליו שיש לו יעילות מסויימת או יתרונות מסויימים כי הוא פשוט עתיק.... באותה תקופה רכבות במילא היו נוסעות בקושי 50 קמ"ש ומעשנות במשך שעה את מה שרידינג פולטת בחודש כך שלתוואי לא הייתה מי יודע מה חשיבות בהתחשב גם בעובדה שמקרונות ישנים שיצא לי לראות הם היו קצרים משמעותית מהקרונות הקיימים כיום, גם מיחידות הIC3 שנחשבות לקצרות יחסית ולא היו שם הבעיות שיש לקו הזה עם הציוד הרכבתי הקיים. מעבר לעובדה שהקו חרג מהתקציב שלו, הוא קו שללא ספק אין לו יעילות כקו יוממים או כקו שיש לו סיכוי לפעול מספר שנים כמו הקו הנוסטלגי האמיתי לירושלים....ואני אקח סיכון ואומר שגם לא כקו תיירותי.... ולכל זה צריך להוסיף את הנזק שנגרם לציוד הנייד....את העלויות המטורפות שיתבעו קטרי הG12 שימשכו את הרכבות לבירה אם בכלל לעומת עלויות התפעול של הIC3 וגם את העובדה שכנראה רכבת ישראל הכניסה את עצמה לברוך שהיא לא תוכל לצאת ממנו ותאלץ לרכוש רכבות רוכנות ואיתן להקים מוסכים מתאימים, מערך טיפולים נוסף, עלויות תחזוקה אסטרונומיות וכל זה בשביל קו שלהגיד שלא ממש חשבו עליו לפני שפתחו אותו זה יהיה מחמאה.
אם כך זה מה שמשאיר אותנו עם חלופה
G . עפ"י התכנון הקו אמור היה להיות ממונהר כפול מסילה ומיושר. זמן הנסיעה בו מת"א לים אמור היה להיות באיזור ה 45 - 50 דקות. מכובד לגמרי לכל הדעות. ועוד יתרון הקו היה אמור להסתיים במרכז העיר. ככל שאני נובר בעלילות הקו , כך מנצנצת לי חלופה G כטובה מכולן.
 

OMER G17

New member
קו A1 יכול גם הוא להסתיים במרכז

אם כך זה מה שמשאיר אותנו עם חלופה
G . עפ"י התכנון הקו אמור היה להיות ממונהר כפול מסילה ומיושר. זמן הנסיעה בו מת"א לים אמור היה להיות באיזור ה 45 - 50 דקות. מכובד לגמרי לכל הדעות. ועוד יתרון הקו היה אמור להסתיים במרכז העיר. ככל שאני נובר בעלילות הקו , כך מנצנצת לי חלופה G כטובה מכולן.
קו A1 יכול גם הוא להסתיים במרכז
וגם הקו הנוכחי והישן....זה לא קשור בכלל
 

OMER G17

New member
שתי התייחסויות להערה שלך:

לא בדיוק
עדיין קיים הבדל בין תחנת החאן לבין גן העצמאות מבחינת נגישות וקירבה למרכז...
שתי התייחסויות להערה שלך:
1. על פי מה שאנשים שמכירים את האיזור אמרו ה"חאן" זה לא ממש מרכז העיר 2. אפשר מבנייני האומה להשקיע את הכסף הרב כדי להגיע עם הרכבת גם למרכז העיר גם לחאן וגם לקשר אותו למלחה וכולי תקווה שהכסף הזה יישפך ויגשים את החלום הזה
 

ה ו מ ר

New member
../images/Emo41.gifהרבה יותר מרכז העיר ממלחה...

שתי התייחסויות להערה שלך:
1. על פי מה שאנשים שמכירים את האיזור אמרו ה"חאן" זה לא ממש מרכז העיר 2. אפשר מבנייני האומה להשקיע את הכסף הרב כדי להגיע עם הרכבת גם למרכז העיר גם לחאן וגם לקשר אותו למלחה וכולי תקווה שהכסף הזה יישפך ויגשים את החלום הזה
הרבה יותר מרכז העיר ממלחה...
 

amitasafzabida

New member
הרסו שם נוף?

איך אפשר להיות בעד קו כזה
שהוא כולו מחדל על מחדל..... חלם שעוד טרם נראה ברכבת ישראל משרד התחבורה וכל מי שקשור בתוכנית לשחזר את הקו המטומטם הזה. אני לא מבין מאיפה הצידוק הכלכלי ללכת ולזרוק לפח, כן כי פשוט זרקו כסף לפח על קו מצ'וקמק שמתאים לימים שבהם היו שולחים חמור וסוללים מאחריו את המסילה או הכביש, עשה לי טובה קובי, הקו הזה בדיחה, לקחו קו של לפני 50 או 100 או 300 שנה, זה באמת לא מעניין אותי ופשוט עשו על התוואי המצ'וקמק הזה מסילה חדשה, עם אותם פיתולים, אותן העליות והוסיפו נזקים לנוף ומילאו את הרי ירושלים בזבל.... וכל זה למרות שמתחילים לשפוך 3-4 מיליאר ש"ח על קו מהיר....בשביל מה היה צריך לפתוח את הקו המטופש הזה? ואני גם אענה לך למה.....בשביל לגזור סרט! עכשיו בוא תסביר לי מה הקשר בין הדעה שאני מביע (דעה לגיטימית לחלוטין) לזה שאני לא תורם לשיפור המצב בפורום? אולי אתה רוצה שאני אלבש חוטיני ואתחיל לרקוד לכם? אסור להביע דעה? קיללתי מישהו? פגעתי במישהו? כפיתי את דעתי על מישהו? אתה יכול לקבל את דעתי ואתה יכול לא לקבל אותה....אבל לשלול ממני את הזכות לתת את דעתי אתה לא יכול באותה הצורה שאני לא אמנע אותה ממך.
הרסו שם נוף?
 

OMER G17

New member
יפה קובי

אתה נעול על משהו ושום דבר
לא יזיז אותך ממנו. הכנסת לעצמך לראש שאתה נגד הקו לירושלים (הכוונה לקו האיטי המשוחזר), או קיי, נניח שזכותך, בקושי, אבל איכשהו זכותך. מדוע להמשיך ולהיות אנטי גם כשיהיה ציוד נייד הבנוי לפיתולים ואז הנסיעה תארך במקום 1:20 שעות (כשאין עיכובים ובעיות) רק 1:00 שעה? שעה בין ירושלים לת"א הוא זמן סביר לכל הדעות. אל תשכח שכבר כיום הרכבת מסיעה בקו הזה, וכבר נגמרה ההתלהבות הראשונית ממנו, כ-50,000 איש בחודש (הכוונה באים לי-ם או יוצאים מי-ם, בשני הכוונים גם יחד). יש בקו הזה, וראיתי חלק מהם במו עיניי (!) יוממים. לא מדובר בכמות היסטרית, נכון. אבל יש בו כמה עשרות יוממים קבועים. ולמה לבטל את הקו גם אחרי פתיחת הקו המהיר (נדמה לי ש-A1) ? הרי יש את החיבור בין בית-שמש לירושלים. הנסיעה בין בית שמש לי-ם אורכת 38 דקות, שזה הזמן שלוקח ברכב פרטי בין שתי הערים אם אין תאונות/פקקים/מחסומים/פיגועים/הפגנות_של_ימין_קיצוני וכו'. יש אפילו, אני ראיתי אחד כזה, אנשים עם חופשי-חודשי בין בית-שמש לעיר של אצטדיון טדי... ובקשר לרכבת תיירות. יש דבר כזה בכמעט כל מדינה נורמלית. הקו לירושלים הוא אחד מהקווים הכי יפים שיש בעולם (כאחד שנסע במרבית הקוים המומלצים לתיירים מניו-זילנד ועד צ'ילה אני יכול בהחלט להעיד שהוא במאה הפותחת, מתוך למעלה מ-100,000 קוי רכבות בעולם) וחובבי רכבת רבים בעולם שמעו עליו. באוסטרליה לפני 4 שנים שאל אותי פקח מבוגר באיזה קו סתמי במדינת ויקטוריה מה עם הקו הזה כי הוא שמע שהוא נסגר (מה שהיה נכון באמת ב-2001). למי שיש זמן, הכוונה לתיירים וישראלים המטיילים, זו הדרך הכי מומלצת לעלות לירושלים בזמן שיש אור. הקו לירושלים בעצם זה שהוא כבר היום משרת כמה אלפי אנשים ביום הוא מצדיק את עצמו. למה להכריח את אלו שכן נוסעים בו היום לחזור לפרייבט שלהם או לקחת 2 אוטובוסים נוספים (הרוב נמצאים באזור מלחה, ככה שאוטובוס לירושלים יחייב אותם לקחת גם קו פנימי ארוך לשכונות דרום ירושלים) ? ולגבי הכסף ששפכו על הקו. אכן היתה חריגה של כ-100 מליון ש"ח. דבר לא תקין שאינני מצדיקו. הפגיעה בנוף היא מזערית. כל שטח המסילה מבית שמש ועד מלחה מהווה פחות מ-4 אחוז מכלל שטח השמורה והקטעים שנהרסו ליד המסילה מהווים אולי, במקרה הגרוע, עשירית מאורך המסילה. ככה שאתה יכול לחשב בעצמך מהו הפגיעה בשמורות נחל רפאים, נחל שורק ונחל קטלב. לא בריא להיות בגישה של כל הזמן אנטי אנטי אנטי. אתה לא תורם לעצמך כלום, לא לדיון בפורום ולא לשיפור המצב הרכבתי הקיים או למצב הקוסמי הקיים. חבל.
יפה קובי
שכנעת אותי....
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ה-IC3 לא ישרוד הרבה בקו

אני לא ראיתי את זה בקומונה
מאחר ולא גלשתי בה, שוחחתי על כך עם גורם ברכבת שאני אפילו לא יודע איך קוראים לו שנתקלתי בו באתר של באר שבע האוניברסיטה. הוא אמר שהסיבובים החדים בקו גומרים לIC3 את הצורה. למה אתה חושב שהטענות הפסימיות שלי אינן מוצדקות? השקיעו בקו הפוליטי הזה 100 מיליון ש"ח מעבר למה שתוכנן, הרסו את הנוף בצורה ברברית, זמן הנסיעה ארוך מעל ומעבר, בקושי יש בו נוסעים וגם רכבת ישראל הורסת את הציוד שלה על הקו הזה..... חלם...פשוט חלם....אבל בישראל מה לא יעשו בשביל לגזור סרט.
ה-IC3 לא ישרוד הרבה בקו
בסיבובים החדים ממש מרגישים את הדפיקות המאוד חזקות ולא שיגרתיות של החוגונים על המסילה. וזה הורס לא רק את הניידים אלא גם את המסילה עצמה. לכן טילטינג יהיה פתרון מצוין אם כי יקר. לדעתי, לא יצא מזה שום דבר מהסיבה הפשוטה שר"י יעשוו בסופו של דבר חשבון שייקח להם באמת כמה שנים עד שיגיעו המערכים הראשונים, יהיה צורך בשדרוג המוסכים ע"מ לטפל בטילטינג וכל זה יקרה כשקו A1 כבר יהיה מוכן או כמעט מוכן, ותדירות השימוש בקו המשודרג תרד עוד יותר. אני מעריך שימשיכו להפעיל אז מערכי IC3 ישנים יותר ובמקביל הקו יהפוך יותר ויותר לקו של רכבות משא. וד"א שאלתי אתמול ואני שואל שוב: איך יתכן שקרונות משא וקטרי ה-G12 לא נהרסים בקו? הרי ה-G12 יותר כבד מה-IC3? או שזה קשור בזוית הפניה המקסימלית של החוגונים?
 

fireman

New member
כי המרחק בין החוגונים בG12

ה-IC3 לא ישרוד הרבה בקו
בסיבובים החדים ממש מרגישים את הדפיקות המאוד חזקות ולא שיגרתיות של החוגונים על המסילה. וזה הורס לא רק את הניידים אלא גם את המסילה עצמה. לכן טילטינג יהיה פתרון מצוין אם כי יקר. לדעתי, לא יצא מזה שום דבר מהסיבה הפשוטה שר"י יעשוו בסופו של דבר חשבון שייקח להם באמת כמה שנים עד שיגיעו המערכים הראשונים, יהיה צורך בשדרוג המוסכים ע"מ לטפל בטילטינג וכל זה יקרה כשקו A1 כבר יהיה מוכן או כמעט מוכן, ותדירות השימוש בקו המשודרג תרד עוד יותר. אני מעריך שימשיכו להפעיל אז מערכי IC3 ישנים יותר ובמקביל הקו יהפוך יותר ויותר לקו של רכבות משא. וד"א שאלתי אתמול ואני שואל שוב: איך יתכן שקרונות משא וקטרי ה-G12 לא נהרסים בקו? הרי ה-G12 יותר כבד מה-IC3? או שזה קשור בזוית הפניה המקסימלית של החוגונים?
כי המרחק בין החוגונים בG12
הוא הרבה יותר קצר מאשר הIC3 שבחלקי החיבור בין הקרונות יושב על עגלה מאוד ארוכה. זה כמו בכלי רכב....ככל שמרחק הסרנים קצר יותר כושר הסיבוב גבוה יותר. במבצ של הIC3 למרות שהוא ממנוע רב נקודתית כנראה עדיין נוצר מצב של לחצים צידיים על החוגונים..... מה אני אגיד לך....אם זה רק חוגונים אז זאת חצי נחמה....זה יתחיל להוות בעיה כשיתחילו למצוא סדקים בשלדות של הקרונות עצמם כתוצאה מהפיתולים החריפים.
 

levikon

New member
יש לי שאלה קטנה.

כי המרחק בין החוגונים בG12
הוא הרבה יותר קצר מאשר הIC3 שבחלקי החיבור בין הקרונות יושב על עגלה מאוד ארוכה. זה כמו בכלי רכב....ככל שמרחק הסרנים קצר יותר כושר הסיבוב גבוה יותר. במבצ של הIC3 למרות שהוא ממנוע רב נקודתית כנראה עדיין נוצר מצב של לחצים צידיים על החוגונים..... מה אני אגיד לך....אם זה רק חוגונים אז זאת חצי נחמה....זה יתחיל להוות בעיה כשיתחילו למצוא סדקים בשלדות של הקרונות עצמם כתוצאה מהפיתולים החריפים.
יש לי שאלה קטנה.
שני קטרי G12 + קרון נוסעים*4 + קרון כוח. כמה זמן יקח למערך כזה לעלות ירושליימה?
 

fireman

New member
אותו הדבר

יש לי שאלה קטנה.
שני קטרי G12 + קרון נוסעים*4 + קרון כוח. כמה זמן יקח למערך כזה לעלות ירושליימה?
אותו הדבר
עם כיוון מסויים ליותר זמן....לG12 לוקח יותר זמן להאיץ מIC3 גם אם הוא נוסע בלי קרונות בכלל. מבחינת המהירות המקסימלית, לי נראה שהG12 ידרשו לנסוע לאט יותר בגלל אופי הקרונות
 

davidfainshtein

Member
מנהל
חלמאות או לא

הגיוני.....שמעתי שהIC3
נהרסים על הקו הזה.... חלמאות במיטבה כבר אמרתי על הקו הזה פעם? כן, הרבה פעמים. הקו הזה עולה הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה.
חלמאות או לא
אני מת על הקו הזה! למרות שהוא לא ממש עוזר לי בחיי היום-יום וגם לא כדרך נוחה לת"א. הוא פשוט יפה.
 

בועז ל

New member
הקו ממש לא מיותר !

חלמאות או לא
אני מת על הקו הזה! למרות שהוא לא ממש עוזר לי בחיי היום-יום וגם לא כדרך נוחה לת"א. הוא פשוט יפה.
הקו ממש לא מיותר !
ומי שאכותב דברים אלה הינו בעל הביקורת הרבה ביותר מבין כל חברי הפורום על אופן תכנון,ביצוע והקצאת המשאבים לקו.אני מגדיר קודם לכל את הקו כקו ים - בית שמש. הקו חיוני לתושבי בית שמש כמו אוויר לנשימה. אמנם בר"י ניסו לחסוך בעלויות, חשבו ששילמו בזול בעוד שלמעשה קנו ביוקר ועתה יוקר זה חייב להתייקר שנית, שאם לא כן אין זכות קיום לקן. רכבות הטילטינג היו חייבות להירכש וכשאלה יירכשו (במהרה בימינו) הרבה מאוד אנשים כאן יאכלו את הכובע נוכח כמות הנוסעים בקו. אני זוכר שטרם הפעלת שירות המוניות מבית שמש לים קו אגד 415 ,בין בית שמש לבירה היה הקו הרווחי ביותר יחסית למספר התושבים. ומאחר ואני רותם את העגלה לפני הסוסים , אני צופה בצורך להכפלת המסילה מיד עם השיפור בזמני הנסיעה הנובע מהשימוש בטילטינג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה