שמועה לגבי ירושלים

מצב
הנושא נעול.
לא עומדת כרגע אפשרות על הפרק

..*.*.+..+--.....
אז קיצור משהו יכטול לסכם את השירשור ? מכניסים את הקרונות האלה או לא ? וזה המערך האדום כזה שהיה פעם ?
לא עומדת כרגע אפשרות על הפרק
לרכוש קרונות טילטינג, וכן, זה המערך האדום שביקר לפני כמה שנים בארץ. נבדקות חלופות אחרות.
 

urilei

New member
אף אחד לא מבטיח כמובן

לא עומדת כרגע אפשרות על הפרק
לרכוש קרונות טילטינג, וכן, זה המערך האדום שביקר לפני כמה שנים בארץ. נבדקות חלופות אחרות.
אף אחד לא מבטיח כמובן
שצבעו יהיה דווקא אדום או אפילו שזה יהיה הדגם הספציפי הזה.
 
פיירמן..אני אגיש לך את הכובע

אני צופה שהקו הזה יסגר בדיוק
חודש אחרי שיפתח הקו המהיר.... קו תיירותי שכתבו כאן עליו.....זאת הבדיחה הכי טובה ששמעתי עליה... אולי רכבת ישראל תקבל פעם בחודש הזמנה של איזה רכבת מיוחדת... בועז, אם אני טועה.....אני אשמח לאכול את הכובע ולחזור ולהגיד "טעיתי"....קשה לי להיות אופטימי...קשה מאוד אפילו... גורלו של הקו נחרץ ביום שעלה הטרקטור הראשון על הקרקע.
פיירמן..אני אגיש לך את הכובע
בגלל כמה סיבות: ראשית, הרכבת, רק בגלל שלא תאמר "טעינו" תמשיך עם הכשלון.. שנית, זאת יכולה להיות רכבת תיירותית יוצאת מן הכלל, לא פעם בשבועיים אלא שלוש ארבע ביום. הכל שאלה של שווק ושל הפיכת הרכבת לתיירותית של ממש (כולל קטרי קיטור!!! מה יש?). מדוע שלא יסבו קרונות דו קומתיים לקרונות פנורמיים (אינני יודע אם הגדלת החלונות מסתדרת עם ה"אחידות" של הקרון). בקיצור, השמיים הם הגבול. תלוי ביצירתיות, בנוכונות להשתלב בחבילות עם אוטובוסים, בשת"פ עם גן החיות, עם הייקבים בסביבה וכו וכו
 

בועז ל

New member
מה כל ההילה הזאת סביב קטרי הקיטור?

פיירמן..אני אגיש לך את הכובע
בגלל כמה סיבות: ראשית, הרכבת, רק בגלל שלא תאמר "טעינו" תמשיך עם הכשלון.. שנית, זאת יכולה להיות רכבת תיירותית יוצאת מן הכלל, לא פעם בשבועיים אלא שלוש ארבע ביום. הכל שאלה של שווק ושל הפיכת הרכבת לתיירותית של ממש (כולל קטרי קיטור!!! מה יש?). מדוע שלא יסבו קרונות דו קומתיים לקרונות פנורמיים (אינני יודע אם הגדלת החלונות מסתדרת עם ה"אחידות" של הקרון). בקיצור, השמיים הם הגבול. תלוי ביצירתיות, בנוכונות להשתלב בחבילות עם אוטובוסים, בשת"פ עם גן החיות, עם הייקבים בסביבה וכו וכו
מה כל ההילה הזאת סביב קטרי הקיטור?
לחובבי רכבות ברור לי ביותר. נוסטלגיונרים כנ"ל. אבל בינינו מי עוד ?
 

קובי לו

New member
אין לך מושג כמה אוהבים קטרי קיטור

מה כל ההילה הזאת סביב קטרי הקיטור?
לחובבי רכבות ברור לי ביותר. נוסטלגיונרים כנ"ל. אבל בינינו מי עוד ?
אין לך מושג כמה אוהבים קטרי קיטור
באזור מלבורן נסעתי כמעט שלושת רבעי שעה ברכבת פרברית מחושמלת, נסיעה מעצבנת מאוד שכן יש לה תחנה כל 1 ק"מ (!) ככה שסבלתי אולי 30 תחנות, רק בשביל להגיע לאיזו שמורת טבע ענקית שמופעלת שם רכבת קיטור אמיתית. לתדהמתי, למרות שברכבת הפרברים הייתי הנוסע היחיד שירד בתחנה הסופית (השמורה נמצאת 4 דקות הליכה מהתחנה הסופית) ברכבת הקיטור היו עשרות אנשים (רובם המוחץ ביותר הגיעו עם מכוניותיהן הפרטיות...). לקו ההוא היו מספר רכבות ביום וממה שראיתי לא היו חסרים נוסעים.
 

amirv

New member
תוספת קטנה לדיון

אין לך מושג כמה אוהבים קטרי קיטור
באזור מלבורן נסעתי כמעט שלושת רבעי שעה ברכבת פרברית מחושמלת, נסיעה מעצבנת מאוד שכן יש לה תחנה כל 1 ק"מ (!) ככה שסבלתי אולי 30 תחנות, רק בשביל להגיע לאיזו שמורת טבע ענקית שמופעלת שם רכבת קיטור אמיתית. לתדהמתי, למרות שברכבת הפרברים הייתי הנוסע היחיד שירד בתחנה הסופית (השמורה נמצאת 4 דקות הליכה מהתחנה הסופית) ברכבת הקיטור היו עשרות אנשים (רובם המוחץ ביותר הגיעו עם מכוניותיהן הפרטיות...). לקו ההוא היו מספר רכבות ביום וממה שראיתי לא היו חסרים נוסעים.
תוספת קטנה לדיון
כל התוכניות של פיתוח התעסוקה בירושלים מרוכזות באזור מלחה,החל מהגדלת הגן הטכנןלןגי, משרדים בשולי עמק הצבאים (לא!!!) ומרכז היי-טק בדרום גבעת רם (צמוד למחלף יד מרדכי, מרכז חינוך באזור הגן חיות, בניית 10,000 יח"ד ברכס לבן ותוכניות להגדלת הצפיפות בא.ת. תלפיות. תוסיפו לזה את העובדה, המעציבה לדעתי, שתחנות רכבת עם חניונים גדולים לרכב פרטי מצליחות במקומותינו, ומנגד שלמרכז העיר לא תתאפשר כמעט שום גישה לרכב פרטי (הרק"ל בדרך יפו ובגללה כל האוטובוסים בכבישם מסביב) ואתם מקבלים תחנה שמשלימה לחלוטין את צרכי ירושלים ביחד עם התחנה במרכז העיר. אם היו בונים את חלופה G (מינהור עמק רפאים) עדיין היתה פגיעה חמורה בטבע בכניסות וביציאות מהמנהרות בצורות קירות אנכיים שלא ניתן בהגדרה לשקם והעלות המטורפת היתה מבטלת את האפשרוץ להקים גם את A1, ירושלים היתה נשארת עם מסילה אחת, סבירה, המשרתת רק את דרום העיר.
 

בועז ל

New member
כמה הערות לתוספת הקטנה.

תוספת קטנה לדיון
כל התוכניות של פיתוח התעסוקה בירושלים מרוכזות באזור מלחה,החל מהגדלת הגן הטכנןלןגי, משרדים בשולי עמק הצבאים (לא!!!) ומרכז היי-טק בדרום גבעת רם (צמוד למחלף יד מרדכי, מרכז חינוך באזור הגן חיות, בניית 10,000 יח"ד ברכס לבן ותוכניות להגדלת הצפיפות בא.ת. תלפיות. תוסיפו לזה את העובדה, המעציבה לדעתי, שתחנות רכבת עם חניונים גדולים לרכב פרטי מצליחות במקומותינו, ומנגד שלמרכז העיר לא תתאפשר כמעט שום גישה לרכב פרטי (הרק"ל בדרך יפו ובגללה כל האוטובוסים בכבישם מסביב) ואתם מקבלים תחנה שמשלימה לחלוטין את צרכי ירושלים ביחד עם התחנה במרכז העיר. אם היו בונים את חלופה G (מינהור עמק רפאים) עדיין היתה פגיעה חמורה בטבע בכניסות וביציאות מהמנהרות בצורות קירות אנכיים שלא ניתן בהגדרה לשקם והעלות המטורפת היתה מבטלת את האפשרוץ להקים גם את A1, ירושלים היתה נשארת עם מסילה אחת, סבירה, המשרתת רק את דרום העיר.
כמה הערות לתוספת הקטנה.
תוכניות זה דבר מאוד יפה בארצנו. עד שהעניין מגיע לביצוע אם בכלל, חולפות שנים רבות במיוחד כשהדברים נוגעים לפרוייקטים גדולים הממומנים ע"י כסף ציבורי.את השלט על מרכז ההיי-טק בגבעת רם אני מכיר מספיק שנים. אני בספק רב מאוד אם ומתי העניין יצא לפועל.לגבי עמק הצבאים , כמוני כמוך,אני מאוד מקווה שהעניין לא ייצא לפועל. עפ"י ההד הציבורי המלווה את הנושא, אני סבור שהסיכוי להכשלת הפרוייקט די סביר.שאלת המיליארד דולר- היילכו A1+G יחדיו? אני סבור שיש כסף לכך ושיפסיקו לבלבל לנו את המוח נערי האוצר עם תיאורית העוגה שלהם.מה גם שמאחר והביצוע יתפרס על שנים רבות העניין יקל על תקצוב שני הפרוייקטים.לגבי הפגיעה בנוף, אני יכול לשלוח לך תמונות מהממות משוויץ כיצד בונים שם מנהרות שאינן פוגעות בנוף.ההרים שם לא פחות יפים או גבוהים מהרי ירושלים.
 

amirv

New member
צודק, ובהפוכה

כמה הערות לתוספת הקטנה.
תוכניות זה דבר מאוד יפה בארצנו. עד שהעניין מגיע לביצוע אם בכלל, חולפות שנים רבות במיוחד כשהדברים נוגעים לפרוייקטים גדולים הממומנים ע"י כסף ציבורי.את השלט על מרכז ההיי-טק בגבעת רם אני מכיר מספיק שנים. אני בספק רב מאוד אם ומתי העניין יצא לפועל.לגבי עמק הצבאים , כמוני כמוך,אני מאוד מקווה שהעניין לא ייצא לפועל. עפ"י ההד הציבורי המלווה את הנושא, אני סבור שהסיכוי להכשלת הפרוייקט די סביר.שאלת המיליארד דולר- היילכו A1+G יחדיו? אני סבור שיש כסף לכך ושיפסיקו לבלבל לנו את המוח נערי האוצר עם תיאורית העוגה שלהם.מה גם שמאחר והביצוע יתפרס על שנים רבות העניין יקל על תקצוב שני הפרוייקטים.לגבי הפגיעה בנוף, אני יכול לשלוח לך תמונות מהממות משוויץ כיצד בונים שם מנהרות שאינן פוגעות בנוף.ההרים שם לא פחות יפים או גבוהים מהרי ירושלים.
צודק, ובהפוכה
בגלל שתוכניות זה דבר..., כל התוכניות להחייאת מרכז ירושלים כנראה לא ייצאו אל הפועל בעקבות הרכבת הקלה, לעומת זאת אזור מלחה היה כלום לפני עשר שנים ותראה אותו עכשיו כך שאני מדבר על המשך מגמה. ב. אנחנו בהחלט צריכים ללמוד מהשוויצרים, ביתנתיים מעניין איל ייראה בסוף השיקום נוף הצרפתי.לבנות מנהרות בהרים תלולים מבחינה מסוימת יותר קל מלבנותם בגבעות של אזור בית שמש וירושלים, תסתכל על המנהרה בכביש תשע בכניסה לעיר, כמה היא מגלחת לפני שהיא נכנסת אל מתחת לאדמה ג. לגבי עמק הצבאים אני פסימי, עובדה שעכשיו אישרו את תוכנית מערב ירושלים, בעיריה חושבים שעמק המצלבה מספיק גדול כדי לשרת את כל 650 אלף תושבי ירושלים כנראה.
 

בועז ל

New member
לנו עדיין אין תרבות רכבתית מפותחת.

אין לך מושג כמה אוהבים קטרי קיטור
באזור מלבורן נסעתי כמעט שלושת רבעי שעה ברכבת פרברית מחושמלת, נסיעה מעצבנת מאוד שכן יש לה תחנה כל 1 ק"מ (!) ככה שסבלתי אולי 30 תחנות, רק בשביל להגיע לאיזו שמורת טבע ענקית שמופעלת שם רכבת קיטור אמיתית. לתדהמתי, למרות שברכבת הפרברים הייתי הנוסע היחיד שירד בתחנה הסופית (השמורה נמצאת 4 דקות הליכה מהתחנה הסופית) ברכבת הקיטור היו עשרות אנשים (רובם המוחץ ביותר הגיעו עם מכוניותיהן הפרטיות...). לקו ההוא היו מספר רכבות ביום וממה שראיתי לא היו חסרים נוסעים.
לנו עדיין אין תרבות רכבתית מפותחת.
50 שנות ההזנחה הותירו את התחום למתי מעט . לדעתי מעטים הם האנשים היודעים מה זה בכלל קטר קיטור. אני עדיין שואל איפה כאן האטרקציה לאדם הממוצע? במה רכבת זו שונה מסתם רכב נופית בעלת חלונות גדולים? האם בכלל מידע היסטורי על קטרי קיטור ירגש אנשים שלא חוו מעולם את חווית הקיטור?
 

צחקן

New member
לא מדיוק.

לנו עדיין אין תרבות רכבתית מפותחת.
50 שנות ההזנחה הותירו את התחום למתי מעט . לדעתי מעטים הם האנשים היודעים מה זה בכלל קטר קיטור. אני עדיין שואל איפה כאן האטרקציה לאדם הממוצע? במה רכבת זו שונה מסתם רכב נופית בעלת חלונות גדולים? האם בכלל מידע היסטורי על קטרי קיטור ירגש אנשים שלא חוו מעולם את חווית הקיטור?
לא מדיוק.
ב"ה אנשים מצירים את הרכבת כמשהו מיושן, עם קטרי קיטור משנות ה -40/50/60 וחבל שכך. לדעתי, אם כבר אז הפוך - מעטים האנשים היודעים מה זה קטר דיזל.
 

Alladin007

New member
הקו לא יעלם

לא מדיוק.
ב"ה אנשים מצירים את הרכבת כמשהו מיושן, עם קטרי קיטור משנות ה -40/50/60 וחבל שכך. לדעתי, אם כבר אז הפוך - מעטים האנשים היודעים מה זה קטר דיזל.
הקו לא יעלם
הקו עובר בגן החיות התנכ"י ויש בו נוף מדהים. הקו כן משמש יוממים וגם תיירים. חוץ מזה אתם שכחתם כמה אנשים נסעו בקו הזה בפסח? זה יחזור על עצמו ביום ירושלים, סוכות ובחופש הגדול. כמובן שכאשר יפתח הקו המהיר הרבה יוממים חדשים יצטרפו לאוכ' משתמשי הרכבת וזה לא ישפיע על הקו במלחה כי היוממים שגרים בסביבה יעדיפו להמשיך לנסוע מהתחנה שקרובה אליהם במרחק הליכה מאשר לעמוד בפקקים של הבוקר עד לבנייני האומה.
 

קובי לו

New member
אם יהיה קישור רכבתי מוצלח

הקו לא יעלם
הקו עובר בגן החיות התנכ"י ויש בו נוף מדהים. הקו כן משמש יוממים וגם תיירים. חוץ מזה אתם שכחתם כמה אנשים נסעו בקו הזה בפסח? זה יחזור על עצמו ביום ירושלים, סוכות ובחופש הגדול. כמובן שכאשר יפתח הקו המהיר הרבה יוממים חדשים יצטרפו לאוכ' משתמשי הרכבת וזה לא ישפיע על הקו במלחה כי היוממים שגרים בסביבה יעדיפו להמשיך לנסוע מהתחנה שקרובה אליהם במרחק הליכה מאשר לעמוד בפקקים של הבוקר עד לבנייני האומה.
אם יהיה קישור רכבתי מוצלח
בין מלחה לבין בניני האומה, או דרך החאן ומרכז העיר או דרך כביש בגין, הרי שתושבי דרום העיר (מלחה,גבעת משואה,רמת שרת, קטמונים, גילה, בית צפפה, קרית היובל, עין כרם, עיר גנים, קרית מנחם, רמת דניה ושרפאת) יקחו את הרכבת לת"א ממלחה, אבל לא דרך בית-שמש אלא ממלחה הרכבת תמשיך לכוון בניני האומה (או דרך החאן או דרך בגין) ותהפוך לקו המהיר לת"א.
 

Alladin007

New member
אתה צודק בעיקרון

אם יהיה קישור רכבתי מוצלח
בין מלחה לבין בניני האומה, או דרך החאן ומרכז העיר או דרך כביש בגין, הרי שתושבי דרום העיר (מלחה,גבעת משואה,רמת שרת, קטמונים, גילה, בית צפפה, קרית היובל, עין כרם, עיר גנים, קרית מנחם, רמת דניה ושרפאת) יקחו את הרכבת לת"א ממלחה, אבל לא דרך בית-שמש אלא ממלחה הרכבת תמשיך לכוון בניני האומה (או דרך החאן או דרך בגין) ותהפוך לקו המהיר לת"א.
אתה צודק בעיקרון
אבל תהיה בירושלים רכבת קלה שתגיע לבנייני האומה אז בשביל מה צריך רכבת גדולה שתחצה את העיר וזו עלות מאוד גדולה שכן הרבה מקו ההמשך יהיה צריך להיות דרך מנהרות או שפשוט הוא יעבור דרך פארקים ירוקים מה שיפגע בסביבה ולכן זה מיותר לדעתי. הקישור חשוב אבל לא בכל מחיר.
 

OMER G17

New member
אני כן בעד קישור של רכבת "כבדה" בכל

אתה צודק בעיקרון
אבל תהיה בירושלים רכבת קלה שתגיע לבנייני האומה אז בשביל מה צריך רכבת גדולה שתחצה את העיר וזו עלות מאוד גדולה שכן הרבה מקו ההמשך יהיה צריך להיות דרך מנהרות או שפשוט הוא יעבור דרך פארקים ירוקים מה שיפגע בסביבה ולכן זה מיותר לדעתי. הקישור חשוב אבל לא בכל מחיר.
אני כן בעד קישור של רכבת "כבדה" בכל
מחיר....דרל מרכז העיר לבנייני האומה
 

בועז ל

New member
קישור התלוי בקישור אחר.

אתה צודק בעיקרון
אבל תהיה בירושלים רכבת קלה שתגיע לבנייני האומה אז בשביל מה צריך רכבת גדולה שתחצה את העיר וזו עלות מאוד גדולה שכן הרבה מקו ההמשך יהיה צריך להיות דרך מנהרות או שפשוט הוא יעבור דרך פארקים ירוקים מה שיפגע בסביבה ולכן זה מיותר לדעתי. הקישור חשוב אבל לא בכל מחיר.
קישור התלוי בקישור אחר.
אכן,לא בכל מחיר. אך אם תשכיל ר"י לקשר את הקו הישן לציר הדרומי, דהיינו ק.גת- באר שבע, יהיה שווה ביותר לבצע קישור שיהא ממונהר לטעמי.
 

בועז ל

New member
בינתיים הקו ה'מיותר' הזה מייצר כאן

הגיוני.....שמעתי שהIC3
נהרסים על הקו הזה.... חלמאות במיטבה כבר אמרתי על הקו הזה פעם? כן, הרבה פעמים. הקו הזה עולה הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה.
בינתיים הקו ה'מיותר' הזה מייצר כאן
את אחד השרשורים הארוכים שנצפו בפורום. רגע, אולי הוא בכ"ז לא כל כך מיותר?
 

q a z 7

New member
מוסיף עוד שמועה למדורה

שמועה לגבי ירושלים
שמעתי שמועה שרוצים לבחון שוב את הטיליטינג לקניה לקו לירושלים, רציתי לדעת אם זה נכון.. למישהו י שמושג?
מוסיף עוד שמועה למדורה
עקב כך שה-IC3 נהרסות בקו לירושלים מדובר כי בלו"ז הבא יעלו לירושלים רק רכבות גרורות קטר. ה-IC יגיע עד לבית שמש ושם הנוסעים יחליפו לארגזים עד לירושלים. על החתום: רב סרן שמועתי
 

קובי לו

New member
מדוע על החתום רס"ן שמועתי ?

מוסיף עוד שמועה למדורה
עקב כך שה-IC3 נהרסות בקו לירושלים מדובר כי בלו"ז הבא יעלו לירושלים רק רכבות גרורות קטר. ה-IC יגיע עד לבית שמש ושם הנוסעים יחליפו לארגזים עד לירושלים. על החתום: רב סרן שמועתי
מדוע על החתום רס"ן שמועתי ?
אולי יותר נכון לאמר ד"ר אביתר רייטר. הרי הוא זה שבישר על כך או פה בפורום או בקומונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה