שמות פרטיים וספרי לימוד

05 מיכל

New member
אני חושבת שבטמת לא רצית להבין

והחלטת מראש שאני חסה ע האוזן הישראלית או על המורה. *** נגיד לרגע שיש בכיתה שני ילדים יוצאי אתיופיה. נגיד לרגע שמגיעים בספר לשמות אתיופיים שכן נשמעים לשאר ילדי הכיתה מוזר, והם מגיבים לא יפה. מי ייפגע? אני? לא! ייפגעו בדיוק שני הילדים שיהיו הכתובת לכל הלעג. במקרה הטוב, אם המורה הוא איש חינוך טוב - הוא יצליח למזער את הנזק ואולי גם להועיל חינוכית להמשך. אבל הוא לא יוכל למחוק לגמרי את העלבון. שלא לדבר על כך שלא בכל כיתה יש מורה שהוא איש חינוך מעולה, וייתכנו גם מצבים שבהם אף אחד לא יגן על הילדים שנפגעו. ומי באמת יהיה אשם? מי ששיחק פרינציפים במקום לנהל תהליך חינוכי בהדרגה ובשיקול דעת. אני מאוד רוצה להרגיל את ילדי ישראל לקבל את השונה, אבל לא בכל מחיר, לא על גבם של ילדים אתיופים שעלולים דווקא להיפגע מזה. מה לעשות, בחינוך צריכים לעבוד במתינות, לא בפרינציפים.
 

מיכל 06

New member
שמות פרטיים וספרי לימוד

שלום לכולכם, אני עוסקת בעריכה לשונית של ספרי לימוד. במסגרת המדיניות של כיבוד הגיוון התרבותי, אנחנו מנסים להכניס לספרים שמות של ילדים ומשפחות לא רק בעברית אלא גם שמות אופייניים של בני עדות שונות. ככה יש לנו לא רק רוני אלא גם מרינה. יופי, אבל מה עם ילד אתיופי? אני רוצה גם שמות אתיופיים. מה הבעיה? הבעיה היא שאני מפחדת שמרוב רצון טוב אני אזיק: נגיד שבכיתה יושב ילד אתיופי אחד או שניים, ונגיש שהשם שאכניס לספר יישמע מוזר לתלמידי הכיתה ויעורר אצלם תגובות לא יפות - הילדים האתיופים יהיו אלה שייפגעו מהעניין. נכון? אז מה אני מבקשת מכם? שתמצאו לי כמה שמות אתיופיים טיפוסיים שבכל זאת לא נשמעים נורא נורא מוזר לאוזן ישראלית מצויה. לפחות שמות משפחה, ואם יש שמות פרטיים כאלה - מה טוב. תודה!
 

shlala1

New member
יש את השמות האלה

(בנים) מולו (MULU) טדרוס(TEDRUS) (בנות) בורטוקן (BURTUKAN) האוון(HEVAN) ג'רוס -מלשון ירושלים עוד???????.
 

shlala1

New member
תיקון לא נראה לי שכותבים כך את השם HEVAN

אולי הוון לא יודעת טוב תורידי מהרשימה עד שאני אבין איך רושמים את השם הזהׁ(אני אוהבת את השם הזה
)
 

faridi

New member
אותו דבר

כששאלתי מישהי איך שואלים "מה שם המשפ' שלך?" היא ענתה "אבטס סם מנו?" שפירושו המילולי 'מה שם אביך'?
 

shlala1

New member
שמות משפחה כמו ש faridi אמר

אפשר לשם משפחה להשתמש בשם האב. למרות שאם אני לא טועה כששואלים "מה שם המשפחה שלך?" שואלים אחרת. אז עוד שמות אני אוסיף לך... אדיסו (ADISU) וורקו (WORKU) טקלה (TAKELE) מארו (MARU) שטו (SHETU)
 
למעלה