שמחה לאיד ברחבי הרשת ובכלל

MayFebruar

New member
שמחה לאיד ברחבי הרשת ובכלל

אני רואה את התגובות האלו להרבה כתבות שמסקרות פיגועי טרור במיוחד באירופה ובימים אלו הן מככבות בסיקורים על הפיגועים בפריז.
'מגיע לאירופאים האנטישמים האלו!' 'שיאכלו את הדיסה שלהם...' 'עכשו אתם יודעים מה אנחנו מרגישים!' 'העיקר הם מחרימים אותנו...' וכד' וכד'...

אני מבינה שההודעות האלו מגיעות מכעס ותיסכול, אבל הן עושות כ"כ הרבה נזק. אחרי הפיגועים בנורבגיה (קיץ 2011) היו עיתונים סקנדינבים שכתבו על השמחה לאיד בישראל.
אם ההודעות האלו רוצות ליצור הזדהות עם ישראל ('עכשו אתם יודעים איך זה אצלנו... מגיע לכם'), אז בעיני זה בחיים לא יעבוד. יש דרך ליצור הזדהות, ובעיני כן אפשר ליצור הזדהות ע"י השתתפות בתנחומים והודעות שונות, אבל לא עם שמחה לאיד.

מה דעתכם ותחושותיכם על ההודעות האלו?
 

Erich vD

New member
את כנראה מתבלבלת

שמחה אמיתית תמצאי בקרב הפלשתינאים והערבים בכלל, כפי שחגגו את 9/11 למשל,

מה שיש בישראל זה בעיקר תסכול ומירמור- שעלול להתפרש כשמחה לאיד- על כך שאירופה היתה עסוקה ערב הפיגוע בחרם על ישראל, במקום לראות איזה שטן צומח להם בתוך הבית, ואחר כך קמים שרים ושרות במדינות שונות וממציאים שקרים שהמחבלים סובלים מדיכוי כפי שישראל מדכאת את הפלשתינים כביכול...

בסופו של דבר האמת היא שאין שום הבדל בין חמאס לדאעש או לכל שם אחר שהטרור הסוני הקיצוני ממציא לעצמו במדינות שונות, ישראל מתמודדת עם אותו דאעש בדיוק כמו צרפת ובלגיה וכולם שם.
 

republik

New member
התגובה הזו היא בדיוק דוגמא לבורות הישראלית

קודם כל בין "מרמור" ו"תסכול" לבין שמחה לאיד - אין יותר מדי. הרבה ישראלים רקדו על הדם וזו לא פעם ראשונה, ואם המצב היה הפוך המילה אנטישמיות כבר מזמן הייתה נמרחת על כל העיתונים.
&nbsp
דבר שני, אירופה לא עשתה חרם על ישראל. זה שבישראל התקשורת מספרת לכם את זה, ואתם כמו טמבלים מאמינים בלי לבדוק (אולי כי מי שמאמין לא מפחד הא), זה בעיה שלכם. אבל מה שאירופה עשתה זה לא חרם, זה עניין טכני לחלוטין כי השטחים - מה לעשות - הם לא ישראל (גם לפי ישראל עצמה). קרא כל חוק ישראלי ותראה שהוא לא חל באופן אוטומטי על השטחים ויהיה סעיף שמחיל אותו על השטחים. אם ישראל הייתה מספחת את השטחים לא היה צורך בשום סימון, אבל ישראל לא עושה את זה, אז צריך לסמן את המוצרים כי עובדתית הם לא מגיעים מישראל.
&nbsp
אותו דבר עם מה שהשרה השבדית אמרה. הדברים סולפו ועוותו ע"י התקשורת הישראלית (ה"שמאלנית" כמובן).
&nbsp
לבסוף אתה חושף את הבורות שלך לגבי מה שקורה באזור שבו אתה חי. אז אולי לא ידעת אבל החמאס, החיזבאללה ואיראן הם דווקא שיעים בניגוד לדעאש הסונים, מה שהופך אותם לאויבים הכי גדולים האחד של השני, וחיזבאללה כבר הספיק להשתתף במלחמה נגד דעאש בסוריה.
וזו אולי הבעיה הכי גדולה של ישראל- שככל שדעאש יתחזק כך המערב יתחבר יותר למי שישראל תופשת כאויביה הגדולים ביותר- ונסיון העבר מראה שלמערב לא תהיה בעיה לשתף פעולה עם איראן, חיזבאללה וחמאס כדי להפיל את דעאש.
&nbsp
אז אולי במקום להסתכל על אירופה ולנסות ללמד אותה בתור איזה "מומחים לטרור" שמתמודדים איתו כ"כ טוב ששרי הממשלה אומרים לאזרחים "אין לנו מה לעשות בשבילכם, תסתובבו עם נשק", תסתכל יותר על האזור שבו אתה חי. דביל.
 


 
לא מסכימה עם"צריך לסמן את המוצרים".

אילו הדרישה הייתה נובעת ממקור שאינו מונע מפעילות פרו פלסתינאית,
אפשר היה להסכים.
אם הדרישה באה ממקום של רגולציות, אני לוקחת בחזרה את אי הסכמתי.
 

republik

New member
אבל הרי רק צריך לפקוח את העיניים

ולראות שהאיחוד האירופי מקיים יחסים ענפים עם ישראל במגוון תחומים, ושכשהוא רוצה להחרים מדינה מסויימת, הוא לא עושה את זה בדרכים עקיפות ועקלקלות כמו "סימון מוצרים".
בתור ישראלי, הייתי שואל את עצמי למה בטמקא - שם בוודאי מבינים בדיוק מה האיחוד עשה - מרגישים את הצורך לצייר את זה ככה.
 
אני חולה ולא ממש מרוכזת אבל אם נסתכל על מוצרים

במיוחד מתנובת השדה.

עד לפני כשבע שנים היה יבוא קבוע מישראל, והיום כמעט ולא,
לפחות באנגליה.

לפני שנים רבות, הייתי בסופר ענק באיזור אנגלי נטול יהודים.
הסתכלתי על ענבים ונגשתי לקחת.
עמדה לידי, בריטית חביבה שאמרה לי, קחי זה מישראל,
כל התוצרת מישראל מצויינת. השבתי לה בחיוך, ובאני מסכימה.
ובזמנים אלו, לא כיף לראות ולשמוע את הפסילה המיידית של תוצרת ישראל.
 

republik

New member
אולי אני סתום

אבל יכול להיות שזה לא קשור לחרם? יכול להיות שזה קשור לזה שיש מקומות יותר זולים לקנות מהם מאשר מישראל? חשבת למשל על האופציה הזו?
תיכנסי פעם לדף הפייסבוק של שגרירות בריטניה בישראל - קוראים לו UK IN ISRAEL
תראי כמה שיתופי פעולה יש בין הממלכה המאוחדת לישראל, במגוון גדול של תחומים. תראי את בוריס ג'ונסון, המועמד המוביל להחליף את דייויד קמרון בראשות המפלגה הגדולה ביותר בבריטניה בפער די רציני, ואיך הוא התנהג בביקור האחרון שלו בישראל ומה הוא אמר.
&nbsp
ואת מדברת איתי על ענבים בסופר?...
 
אתה לא סתום, אבל פיספסת את הנקודה. את כל מה שמנית אני

יודעת. אני מניחה שלא ראית את הסרטון האחרון שמראה את הצביעות
של האירופאים בעניין רכישות מישראל...

אני לא יודעת כמה פעמים כשאמרת שאתה מישראל, השיבו לך אהה מפלסתיין ?!
אז לא בהכרח חרם אבל ישראל מקבלת משובים קרירים מאוד מהעם.
 

republik

New member
חח אני לא יודע איפה את גרה

אבל האנשים שאני מדבר איתם בד"כ לא ממש יודעים איפה או מה זה ישראל מעבר לזה שזה אזור מלחמה. נשמע קצת מוזר הסיפור שאת מספרת אני חייב לציין.
בד"כ כשאני אומר שאני מישראל שואלים אותי איך אני מתרגל למזג אוויר פה. פעם אחת, בזמן המלחמה בקיץ שעבר, כשבביביסי בחדר מנוחה אצלנו דיברו על עזה, שאלו אותי אם איפה שאני גרתי גם נפלו טילים. אז שוב, לא יודע איפה את גרה, אבל הסיפור שלך נשמע לי מאד מוזר.
ולא, אני לא רואה "סרטונים". שני הצדדים (הישראלים והפלסטינים) כ"כ נטרפו כבר שמי שעושה את התעמולה כביכול "בשמם" פשוט לא מסוגל לומר מילה של אמת.
&nbsp
&nbsp
 
אני מבינה שדברים שאתה לא מכיר, נראים לך מוזרים...

לי היה פה מרצה שהיום צריך להיות בן 60 בערך,
ובכל השיחות שלנו כשאני אמרתי ישראל, הוא אמר פלסתיין...והוא לא היחיד.
אני בעיקר מתכוונת לבריטים שהם נייטיבס.
ואגב, אני מניחה שבהרבה מקומות בעולם לא יודעים מה בדיוק קורה בוויילס...

אתה יודע, יש את אלה שלא שמעו כלום על ישראל, או כאלה שהמילה ישראל מעוררת אצלם אסוציאציה של מלחמה תמידית, ואו שאמצעי התחבורה הוא גמל.
לעומתם יש כאלה שיודעים הרבה מאוד על ישראל, וגם את ההיסטוריה של לפני הקמתה, לא כולם בני 30 בממלכה הזו...
 

republik

New member
דברים שאני לא מכיר, ולא שמעתי מאף אחד

ואני מכיר ודיברתי עם לא מעט ישראלים שחיים כאן, וגם מי שמעיד על תקריות אנטי-ישראליות, אומר שהן קורות כשיש מלחמה בעזה. ספציפית איפה שאני גר, כשהייתה המלחמה (וגם עכשיו בתקופה האחרונה) יש מדי פעם התקהלות של כעשרה אנשים בכיכר המרכזית של העיר, שאם אני אבוא ואומר להם שאני ישראלי, אז אלא אם אני אהפוך את השולחן הם ישמחו לדבר איתי. ואני יודע את זה כי אני באמת מדבר עם חלק מהם.
אני בטוח שבהרבה מקומות בעולם לא יודעים מה קורה בוויילס - וזה עושה אותי מאושר. בעיניי כמה שפחות יודעים מה קורה איפה שאתה גר, ככה זה אומר שאתה גר במקום טוב יותר. ועדיין, רוב האנשים שאני פוגש כאן לא ממש יודעים מה זה ישראל מעבר ל"מקום חם שיש בו בלגאן". ומדובר בספקטרום רחב של גילאים ומוצאים- אני רו"ח במקצועי מה שאומר שאני מסתובב בין לקוחות אחת לשבוע-שבועיים, ובשנתיים+ שאני עובד כאן פגשתי הרבה מאות אנשים בהקשר המקצועי ומעולם לא הסתרתי מאיפה אני.
&nbsp
לכן זה נשמע לי מוזר. כי רוב הישראלים שאני מכיר שחיים בבריטניה לא חווים מעולם חוויות אנטי-ישראליות/ אנטישמיות, ואני לא חוויתי כזו וכבר יצא לי להיות בהרבה מאד מקומות לאורך דרום-מערב אנגליה ודרום וויילס.
 
אם באופן טכני ארה"ב תגדיר חצי מספרד כממלכת אל אנדלוס

ותסמן את מוצרי האיזור כמוצרי ממלכת אל אנדלוס זה גם עניין טכני לחלוטין?
&nbsp
וגם אם הולכים רק למקומות שנכבשו לאחר מלחמת העולם השנייה יש עוד לפחות 10,
למשל גואה, טיבט, סהרה המערבית, פפואה המערבית , קרים, וצפון קפריסין
משום מה אף אחד מהם לא מסומן באופן טכני
 

calimbo

New member
תגובה מאוד תמוהה

מתוך אלפי הדוגמאות שיש, בחרת דווקא במשהו שאין לגביו מחלוקת (חוץ מדאעש שלגביהם המדינה האיסלאמית היא מהפרת עד לאנדלוס, ואין להם קשר לבית אומיה שמקורו בכלל לפני האסלאם). דבר ראשון אל-אנדלוס נוצרה לאחר כיבוש שטחים וויזיגוטים ע"י בני אומיה בקרב המפורסם של גוודאלטה, אז למה שלא תלך עוד יותר אחורה בזמן, לוויזיגוטים? לא אלה ולא אלה קיימים כבר מאות רבות של שנים, ומאז הרקונקיסטה אירופה והעולם שינו את פניהם אינספור פעמים, עם כיבושים ושינויי גבולות דרסטיים שהביאו אותה עד הלום. אז ללכת כ"כ אחורה בזמן ולהתמקד בימי הביניים לא מוסיף לטיעונים שלך אלא רק מגחיך אותם. אנחנו חיים בהיום ולא לפני אלף שנה, וגם אם היית מביא דוגמאות הרבה יותר רלוונטיות ממאות השנה האחרונים, למשל את קטלוניה שסופחה בהסכמי נובה פלנטה "קצת" יותר מאוחר, אז כאן מי שיקום (וגם קם) על רגליו האחוריות הם הקטלונים עצמם. כי אנדלוסיה וקטלוניה הם חבלים עצמאיים ופתוחים שמהווים חלק אינטגרלי מספרד, אנשים עוברים בין ערים, לומדים באוניברסיטאות, מקימים משפחות מעורבות, נוסעים וחוזרים כאוות נפשם. אין הבדל בין מאלגה לברצלונה למדריד. טענה כמו שלך היא פתח לאנשים לומר "מצוין, אז שהשטחים יהוו חלק מישראל ולפלסטינים יינתנו גם את כל הזכויות הנ"ל". הספרדים של היום הם צאצאים גם לרומאים וגם לוויזיגוטים וגם לחליפות וגם לבני היספאניה הראשונים ואפילו ליהודים. עד כמה שהם לא יודו בזה, הם קתולים עם דם מעורב. זה מה שאתה מבקש עבור ישראל? אם לא, אז כדאי שתשנה את טיעוניך מהר מאוד.
 
כלומר שנינו מסכימים שההגדרה לכיבוש היא שרירותית

אל אנדלוס היא דוגמא למקום שגם היה בשלטון ערבי בעבר ואינו עוד, ובניגוד לתפיסה האירופית שחושבת שזה היסטוריה, רבים המוסלמים והערבים שזוכרים שזו הייתה טריטוריה מוסלמית ואף רוצים להשיב אותה.
 

calimbo

New member
נו, באמת - אם אתה לא מבין את הגיחוך במה שאתה אומר

ולא הבנת את כל מה שרשמתי, אז אין לי מה לומר לך יותר. מדבר איתי על משהו ששבט פרה-מוסלמי כבש בשנת 700 לספירה. טוב שאתה לא מדבר איתי על אדם וחווה (אגב, אם הם בעצמם כבשו את האיזור מהוויזיגוטים, ממה נובעת זכותם?). ואין אף עם שדורש את "השבתו" (חוץ מארגוני טרור). אם היית מדבר איתי על סאוטה (שגם לא היתה מעולם חלק אינטגרלי ממרוקו, אבל ניחא, עוד הייתי מבין), אבל המושגים שלך בהיסטוריה מגוחכים.
 

republik

New member
גם בחצי השני אגב אתה מדבר שטויות

כי על רוב המקומות שציינת יש חרם ו/או סנקציות אמיתיות.
אבל התקשורת הישראלית "הסמולנית" מספרת לכם על הצביעות האירופית ולכם זה נוח לשמוע אז אתם לא מבררים.
איך אומרים- ignorance is bliss
 
אבל אין סימון מוצרים משם,

ולא מכיר שום סנקציות על טורקיה אחת משותפות הסחר הגדולות של אירופה וגם לא על אינדונזיה.
 

Erich vD

New member
הספקת להראות איזה חכם אתה....

כשכתבת שחמאס הם שיעים. או שאתה חושב שיש פלשתינאים שיעים בכלל. אז לפני שאתה מתלהם במילים "חושף את הבורות שלך" תבדוק כי עשית בדיוק חשיפה כזו לעצמך בלבד...
 
למעלה