שנה וחצי בקלבוש, אבל אין קלון.

timeless1

New member
נציג נוסף של כנסת ישראל מוצא את עצמו

בדרך לכלא. בושה וחרפה למדינה שאלו הם נבחריו :S
 

vinney

Well-known member
רב עובדיה הצביע הרבה מאוד פעמים בבחירות כנראה

 

בליעל

New member
אנשים בונים, ונמלים בונות.

אבל אין דין עבודת הבניה של הנמלה כדין עבודת הבניה של האדם. הרב עובדיה בחר, המצביעים של ש"ס רק הצביעו.
 

vinney

Well-known member
בחרו

ברשימה שהציע להם הרב. היו גם רשימות אחרות לבחור.
 

בליעל

New member
שמו במעטפה איזה פתק שהרבי אמר להם לשים

יש הרבה מסעדות בארץ. הם יאכלו באילו שיש להן הכשר. יש הרבה הכשרים בארץ. הם יכירו רק באילו שהרב שלהם אישר. יש כמה רשתות שיווק בארץ. הם יקנו ברשת או יחרימו אותה לפי הוראות הרב. היו כמה רשימות, כולל הרשימה שהרב בחר. הם הצביעו בעד זאת שהרב אמר להצביע בעדה.
 

vinney

Well-known member
זאת הבחירה שלהם.

זאת הבחירה שלהם לאכול במקום עם הכשר, זאת הבחירה שלהם לאכול במקום עם ההכשר של הרבי שלהם, זאת הבחירה שלהם לקנות או להחרים את הרשתות שהרב אמר, וזאת הבחירה שלהם להבציע עבור הרשימה של הרבי או לא. יש להם בחירה.
 

בליעל

New member
חינכו אותם לצייתנות, ומפעילים לחץ חברתי.

לדוגמא, מלמדים שמי שלא מציית לרבי נשרף בגהנום. לדוגמא, הבת יוצאת עם בחור שלא מוצא חן בעיני המשפחה ? מזהירים, חוטפים, קושרים, ומחטיפים מכות. לדוגמא, ילד אחד התפקר ? מקשים על השידוכים של שאר הילדים. נכון, פעם ב... איזה נמלה עוברת מוטציה ומפתחת רצון חופשי ויכולת בחירה, אבל כמה כאלה יש בקן נמלים ?
 

vinney

Well-known member
עובדה שיש חוזרים בשאלה

ועובדה שלא כל מצביעי ש"ס בהכרח חונכו להיות חרדים (תתפלא, יש גם ערבים ורוסים בין מצביעי ש"ס). כשהם נמצאים מאחורי הפרגוד, אין איתם שם אף אחד, ואף אחד לא ידע איזה פתק שמו חוץ מהם עצמם. זאת הבחירה שלהם.
 

dirty boots

New member
לא רלוונטי

הם מאחורי פרגוד. הם לא חייבים להקשיב לרבי ולא חייבים לתמוך בש"ס ולא חייבים ללכת אחרי רעיונות שהם לא מאמינים בהם. יכול להיות שאתה חושב שכן, אבל הם מאחורי פרגוד ואף אחד לא יודע איזה פתק הם הכניסו לקלפי. יש בידיהם בחירה, והטענה שהם עושים את זה סתם בגלל שאמרו להם (וכמו שויני ציין - לא כל מצביעי ש"ס חרדים) היא מתנשאת. תן להם לעשות את הבחירה שלהם.
 
למעלה