שנה חדשה בפתח

שנה חדשה בפתח

מה אתם מאחלים למדע בשנה הקרובה? אילו גילויים הייתם רוצים שיגלו? שתפו וספרו!
 

שזלונג

New member
הייתי רוצה שיגלו שמאיץ החלקיקים החדש לא גילה

שום דבר. מגילוי שכזה, בטוח תבוא תיאוריה מהפכנית.
 
שזלונג, אתה כפיל שלי ? הופרדנו בלידתנו ? ../images/Emo8.gif

נראה לי שני רוצה להכיר אותך יותר. אתה מגלה תכונות נדירות ! ואני מבטיחך לך - שתתקיים המשאלה שלך ! (אבל בשינוי קל): - ראשית - ייתכן שהמאיץ הזה לא יתפקד בכלל כל השנה - כפי שהסברתי בשירשור - שבו הסברתי כיצד המאיץ עובד, ולמה אני סבור שייתכן שתירש יותר משנה - כדי לתקן אותו ולגרום לו לעבוד בכלל. - שנית, ייתכן מאד שאם יפעל - הוא "יגלה" אוסף חדש ובלתי מוכר לנו - של חלקיקים אלמנטריים, קטנים יותר מכל אלה שכבר "התגלו". אלא - שאף אחד מה"חלקיקים" הללו - איננו קיים במציאות...
כפי שהבטחתי, יש לי הסבר מתמטי פורמלי. טרם סיימתי לכתוב.
 

spake

New member
קבל עידכון

הוא אמור לחזור לפעילות רק באביב 2009 וזה במקרה הטוב.......ככה לפחות קראתי........וכפי שכבר אתה ציינת יקח הרבה זמן עד שיתקבלו תוצאות שיהיה ניתן להסיק מהם משהו חדש.......
 
תודה ../images/Emo45.gif

לא ידעתי על כך, למרות שכפי שאמרת - חזיתי זאת. כפי שאתה רואה בעצמך, אני לוקח אחריות על דברי, ואינני מלהג (או בעברית - "מחנטרש"...). אנא אל תניח שאני מדבר מתוך התנשאות. למרות שיש לי במה להתגאות - אני בא לפה כדי להשמיע וגם לשמוע, בדיוק בגלל שאני מכבד את הפורום ואת חבריו. ואני משתדל ללמוד משהו מכל אחד, ובפרט אם קורה שאני טועה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
זה שטויות במיץ עגבניות...

אם המאיץ אמור לעבוד כמו שצריך הוא יגלה משהו, אולי לא מה שהמדענים מצפים שהוא יגלה אבל הוא כן יגלה משהו שמאיצים אחרים לא גילו. זה יהיה באמת מדהים אם הוא לא יגלה כלום, בהנחה שהוא עובד נכון. ד"א אי אפשר לצפות מאיזה גילוי תבוא או לא תבוא תיאוריה מהפכנית, זה לא עובד ככה, תשאל את איינשטיין האם הוא ציפה לכתוב ב-1905 מאמרים מהפכניים כאלה.
 

שזלונג

New member
ובכן, לא התכוונתי שלא יתגלה דבר,

אלא, התכוונתי לומר שאשמח אם לא יתגלה מה שמצפים שיתגלה (חלקיק היגס ושות'). כמובן שיתקבל מידע חדש מהגלאים של המאיץ, אך אין זה אומר בהכרח מידע שיענה על שאלות עמוקות, כפי שמצפים מהמאיץ. גם תורות היחסות פותחו ע"י אינשטיין בעקבות בעיות בתיאוריה המקובלת (היחסות הפרטית, למשל, פותחה על רקע אי התאמה בין התצפיות לתאוריה בנושא האור), כך גם מכניקת הקוונטים, שצמחה במיוחד מתוך בעיית קרינת הגוף השחור, שלא הובנה. תרך אגב, יש סיבה אחרת מדוע לא אוכל לשאול את איינשטיין דבר, זאת כיוון שהוא נפטר ב1955.
 

the YOOK

New member
לגבי המשפט האחרון-

זה בדיוק מה שהוא ציפה. התיאוריה שלו לא באה בעקבות ניסוי חדש שנעשה בדיוק אז, אלא מתוך התבוננות וניסוי מחשבתי (ולא אמפירי!). ניסוי מייקלסון - מורלי, שנעשה כעשרים שנה (!) לפני כן מהווה רק עוד אישוש לכיוון החשיבה של אינשטיין, כפי שהוא עצמו מוסיף בהקדמה למאמר. אינשטיין ידע שהוא עלה על רעיון פיזיקלי חדש ונכון שישנה את כל הפיזיקה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
איפה בדיוק רשום שהוא חשב שמדובר במהפכה?

בכל אופן, הוא לא אחראי הבלעדי לתיאוריות היחסות שלו, אבל העקרונות הפיזקליים בהכרח נזקפים לזכותו, למרות שהרעיונות שלו כמו של אחרים לא מנותקים משל אחרים, כפי שהוא עצמו העיד שעיקרון מאך הנחה אותה ביחסות כללית. ביחסות פרטית שני הרעיונות הפיזקליים החשובים הם הפוסטולטים שלו, טרנספורמציית לורנץ הייתה ידועה לפניו.
 

no problem

New member
היתוך קר ישים קץ לבעיות העולם?!

הייתי אומר שבשביל זה צריך פריצת דרך מדהימה בפסיכולוגיה. לא בפיזיקה.
 
הוצאת לי (ולאחמדינג'אד) את המילים מהפה ../images/Emo8.gif

ויש עוד בעיות.. נניח שיהיה מספיק אוויר לכולם, ושניתן יהיה לנשום אותו מבלי להתפגר... ומאיפה יהיה אוכל ומים לכולם ? ("כולם" - זה משהו כמו 10 מיליארד בני-אדם, למשל). והמעצמה החזקה ביותר בעולם (כלכלית וצבאית) תהיה סין הקומוניסטית... עם קשרים לאיראן, לצפון קוריאה, לסוריה, וכו'. היא גם תמשיך לזהם את האוויר, להרעיל את המים, ואת כל הילדים בעולם - בצעצועים צבועים בעופרת...
 

איילפ

New member
זה ישים קץ לחלק מהבעיות

1. אנרגיה - זולה, זמינה ונקייה לכולם. הזיהום אוויר כמעט וייעלם, כמו גם התלות בייבוא נפט וגז טבעי. 2. מים - משום שהאנרגיה תהיה כה זולה, העלות של הפעלת מתקני התפלת מיים תרד פלאים. 3. אוכל - מים מותפלים זולים וזמינים יגבירו את התוצרת החקלאית ברחבי העולם (כל עוד תהיה השקעה ראשונית במדינות שלא יכולות לבנות את התשתית הזו בעצמן - אבל זו תהיה השקעה משתלמת). 4. בטחון - אמצעי הלחץ שיש לאיראן, רוסיה, ערב הסעודית... כמעט וייעלמו. לא יהיה צורך יותר באנרגיה גרעינית, מה שבסופו של דבר יעלים את הסיכון לצ'רנוביל 2 כי כל תחנות הכח הגרעיניות יוחלפו בהדרגה. עזוב את זה שאין כזה דבר היתוך קר, ושסתם צחקתי.
זה עדיין יהיה נחמד.
 

no problem

New member
הייתי מעדיף פריצת דרך פסיכולוגית שתאפשר

לאנשים להיות מאושרים. לא יהיו מלחמות כי, נו אנשים מאושרים (אושר להזכירך, אינו נובע מחומריות). אנשים לא יהיו לחוצים מדברים חומריים ואנרגיה תהיה זולה יותר. אוכל יש מספיק כבר היום אבל אנשים לא מחלקים אותם מסיבות שאפשר לטעון שהן פסיכולוגיות. פתור בעיות אלה, ויהיה אוכל לכולם. ראה את עולם סטאר טרק
אבל עזוב, אין כזו פריצת דרך אפשרית ואני סתם צוחק. אבל ברצינות, היתוך קר והסרת הכוח שיש למדינות ערב רק יחמיר את הבעיה כי מדינות אלה יילחצו מחוסר כוחם ועלולות לתמוך בטרור גרעיני כאמצעי חלופי לכוח שהם איבדו אפילו במחיר דלגיטימציה. אבל כן, יהיה נחמד מקור כוח נקי ובלתי נדלה. ויותר סביר...
 

שזלונג

New member
לא היתוך קר ולא "מהפכה בפסיכולוגיה" יפתרו את

בעיות העולם. אתם באמת חושבים שבעיות העולם כל כך פשוטות? ומעבר לכך, מה הכוונה "בעיות העולם"? האם מדובר למשל, בריס שנכנס לי היום לעין וביאס אותי, או שמא רק דברים גרנדיוזים כמו ההתחממות הגלובלית? צריך גם לזכור שחיים ללא בעיות בכלל הם חסרי משמעות ועדיף בלעדיהם. (לא שאני רואה סיבה ממשית לקיום העולם כמו שהוא, אבל זה כבר סיפור אחר...) וזה יהיה כל מה שאכתוב בנושא זה, כי הוא פילוסופי מאוד, זה לא בדיוק התחום שלי, ובנוסף, השאלות הללו לא מאפשרות לי לישון כמו שצריך, ועלולות לטרוד את מוחי שבוע שלם.
 

איילפ

New member
אם כבר נכנסת לפילוסופיה ../images/Emo13.gif

אני ממש לא חושב שבעיות העולם כל כך פשוטות, זה היה פוסט היתולי. צר לי שלא שמת לב, אני אשתדל לשים קריצה
פעם הבאה.
 

דן צי

New member
גילוי חיים מחוץ לכדור-הארץ

תבוניים או לא. לא שאני מאמין שזה יקרה, אבל דיברנו על "איחולים".
 

קרן ש1

New member
שנה טובה גם לך

מקווה שמאיץ החלקיקים בשוויץ יגלה דברים חיוביים ולא יהרוס את האנושות כמו שכתבו הרבה בתקשורת ובטוקבקים מה זה הייתיע בפחד לפני כשבועיים ואקווה שהתגשויות הפרוטונים לא יהוו לנו סכנה לנו שנה טובה לכולם ושנתחיל להגשים את עצמנו! נ.ב:שמעתי שביום רביעים הייתה הרצאה על הניסוי במכון ויצמן מישהו יכול לכתוב לי האם דיברו בהרצאה על הסכנות הפוטנציאליות?
 
למעלה