שני, שאלה לי אלייך....

ZBlaster

New member
שני, שאלה לי אלייך....

בספרכם "סוד הקריסטלים" רשמתם ליד כל קריסטל את ההרכב הכימי שלו... האם אפשר לדעת לפי ההרכב הכימי של קריסטל אם הוא רגיש למים או לשמש? ואם כן, כיצד אני יכול לדעת זאת לפי ההרכב ( כלומר איזה חומרים צריכים להיות בהרכב הקריסטל בכדי שהוא יהיה רגיש למים או לשמש )? Z-Blaster
 

stoneage

New member
רגישות האבנים ע"פ הרכב

הי האמת היא שלשאלה הזו, שהיא קשורה לגמולוגיה, אדם יוכל לתת תשובה יותר מדוייקת. היות והוא לא בבית, נענה לך מחר. לפי מה שאני יודעת הרגישות למים קשורה להמצאות נחושת או סוג של ברזל והרגישות לשמש קשורה לאחוז המים. ייתכן שהרכב מסויים באבן הוא באחוז כל כך נמוך שלא יופיע בהרכב. כך למשל את כל אבני משפחת הקוורץ - לכולן אותו הרכב למרות שהן בצבעים שונים לחלוטין (רוז, אוונטורין, אגת ועוד) הסיבה היא שהגורם לשינוי הצבע הוא כה קטן שאינו מופיע. אם יש מה להוסיף נעשה זאת מחר בלילה.
 

stoneage

New member
רגישות לאבנים

יציבות האבן – זו ההגדרה הנכונה לעמידות הקריסטלים כנגד תנאי הטבע או חומרים למינם כגון חומצות. אך לתשובתך קיים קשר בין סוג המינרלים שמרכיבים את הקריסטלים אך הכל תלוי בכמות המינרל הרגיש. והאמת עם מינרל רגיש נימצא בקריסטל בכמות קטנה ביותר עדיין קריסטל זה עמיד בכול הקשור לשמש מים וחומצות אך במקרא שיהיה מאותו חומר הרבה בנוסחה הכימית התשובה תהיה לאפך ודרך אגב יש אפילו מינרלים שנהרסים מבפנים בגלל חומר שקיים בהם והורס אותם.
 

ZBlaster

New member
ומהם מינרלים אלה? הרגישים למים ול

שמש? אם יש מספר רב של מינרלים אנא ציין את המינרלים הרגישים הנפוצים ביותר. תודה, Z-Blaster
 

stoneage

New member
רגישים לשמש

מאוד רגישים: אבנים עם אחוזי מים גבוהים: סלנייט, רילגר אמבר: רגיש מאוד לכל חומר כימי. פנינה ואם הפנינה רגישות לכל חומציות אפילו של הגוף. רגישות מאוד לשמש. פחות רגישים אבל לא מומלץ יותר מידי: אמטיסט, רוזקוורץ האמת, יש עוד אבל הספר הגמולוגי שלנו לא כאן,, אז לא נוכל לתת רשימה מלאה. עדיף שתשאל ספציפית על האבנים שיש לך.
 

ZBlaster

New member
ספיציפית על האבנים שלי

אמטיסט, רוזקוורץ, מונסטון, טורמלין שחור, אקוומרין, פלורייט, לאופרדסקין, מלכית תודה רבה! עזרת לי המון! Z-Blaster
 

stoneage

New member
לאבנים שלך

אמטיסט, רוז, אקוו - לא הרבה בשמש מלכית - לא להטביע במים עדיף לנקות על מושבות קוורץ
 
למעלה