שעוני דופק

חTחתול

New member
שעוני דופק

לא בטוח שזה הפורום המתאים אבל אשאל בכל זאת... אני שוקל לקנות שעון דופק לבדיקת כושר גופני (מאלו הנפוצים בשוק כגון של חברות נייק ופולאר). הענין שמטריד אותי הוא שעל הרצועה שמודדת את הדופק יש משדר שמשדר לשעון ואשר "יושב" ממש על אזור הלב ואינני יודע אם הדבר בריא / מסוכן. ברור לי שעל מנת לרשיין את השעונים הם עברו בדיקות אבל בהתחשב שצריך לחשוד במוצרים שמוכרים לך (עיין ערך פלאפונים סלולרים) אשמח לשמוע את דעתכם. תודה !
 

מרחף1

New member
התדרים

של המשדרים לרצועות דופק ושל הסלולרי שונים לגמרי. אין סכנה ברצועות דופק (לפחות על פניו - עד המחקר שיראה שיש...)
 

LordR

New member
סלולרי ליד הלב

איזור הלב לא מסוכן יותר מכל איזור אחר בגוף ואפילו פחות. והסיבה היא שעורב שם הרבה דם שמפזר את כל החום שנוצר.
 

Wolverchenus

New member
הבעיה היא לא בתדרים אלא בהספק

ההספק של סלולרי מאוד גבוה כי הוא מגיע למרחקים מאוד גדולים וכתוצאת לוואי מחמם יותר. שעון פולאר משדר למרחק של מטר בערך אז ההספק ממש נמוך והסכנה זניחה כנראה.
 

מרחף1

New member
טעות

הבעיה היא בתדרים, הבליעה של התדרים בגוף שונה (וגם השפעת הקרינה בתדר ספציפי) שונה בהתאם לתדר. סלולרי בתוך העיר לא משדר מאד חזק כי הוא צריך לשדר למרחק של עשרות בודדות של מטרים ולאנטנה שהיא הרבה הרבה יותר טובה מהאנטנה שיש בשעון שלך.
 

Wolverchenus

New member
אני לא משוכנע שאתה צודק

אבל אני אקח את המילה שלך בכל הנוגע לבליעת תדרים בגוף כי אני לא יודע על זה כמעט כלום.
 

מרחף1

New member
התדרים בדרך כלל

יותר נמוכים מסלולרי (בטח שדור שלישי) וההספקים הם גם נמוכים. הקומבינציה גורמת לזה שלא יהיה אפקט. תשווה כמה מתחממת לך האוזן כשאתה מדבר בסלולרי מול כמה מתחממם לך הגוף מהרצועה (השוואה בעייתית קצת אבל מילא...)
 

Wolverchenus

New member
השוואה בעייתית מאוד

הרצועה מתחממת באמת כל כך הרבה לכשעצמה או כי היא צמודה לגוף שמבצע פעילות גופנית?
 
כי אתה מתחממם...

כי היא צמודה לגוף.. תפעיל את הרצועה בלי גוף מתחת.. נראה אותך רואה הפרשי טמפרטורה
 
איזה טעות מרה

האוזן לא מתחממת מהסלולארי אלא מזה שאתה מצמיד אובייקט לאוזן האוזן של מתחממת לא פחות מטלפון חוטי של בזק.
 

revision

New member
נראה לי שהוא התכוון להתחממות

מהקרינה.בתדרים של הטלפון הסלולרי הקרינה היא תרמית ולא מייננת.ההשפעה העיקרית שלה היא חימום של הרקמות.
 
הבנתי למה הוא התכוון

ואני טוען שהאנרגיה שהרקמות סופגות מהקרינה לא מספיקה כדי לחמם נמלה. ושהאפקט של ההתחממות הוא מזה שהוא מחזיק אובייקט צמוד לאוזן שלעיתים גם מתחכך בה (כשאתה הולך למשל , הטלפון קצת מתחכך באוזן)
 

Rus Almighty

New member
הבעיה היא גם בהספק וגם בתדר

התדר קובע איזה אחוז קרינה יבלע וההספק קובע את כמות הקרינה. כלומר הספק* אחוז הבליעה אמור לשקף את כמות הנזק ולא כל גורם בנפרד
 
פיזור ערפל

סלולרי משדר קרינה אלקטרומגנטית. גם הרצועה של השעון-דופק גם השעון עצמו גם הלב.. גם מסך המחשב, ושלא נדבר על המחשב עצמו... הכל תלוי בספק ובתדר. איך זה עובד?? מדובר בקרינה אלקטרומגנטית לא מייננת. קרינה כזו תורמת לתנועה של המולקולות - בעברית - מחממת. אם התדר של הקרינה נמצא ברזוננס עם התדר הפנימי של המולקולה - אז החימום מאוד (אבל מאוד...) יעיל. את האפקט הזה מנצלים במיקרוגל. המיקרוגל מכוון לתדר של מולקולת מים (הנפוצה במזון וגם בגוף האדם. מזון שלא מכיל מים בכלל (ואין כזה...) לא יתחמם במיקרוגל), וזה אמור להיות משהו בסביבות 2.4Gh (עד כמה שאני זוכר). אלו התדירויות המחממות. החימום תלוי בתדר ובהספק. הספק של פאלאפון הוא מקסימום 600mW (זה מה שכתוב בחוק, ועל המכשיר). צריך לעשות חשבון כמה ממנו פוגע במוח שלנו, כמה נספג ומה יעילות החימום. מדובר (כמובן) במשהו שיכול להעלות טמפרטורה בממש קצת, שברי מעלות קטנים (ואכן, האוזן החמה היא לא בגלל הקרינה אלא בגלל שיש משהו קרוב לאוזן שמפריע לקירור הטבעי) עד כאן שיעור בפיזיקה. קרינה אלקטרומגנטית מחממת. ע כ ש י ו... מה החימום הזה עושה לגוף - זו שאלה פתוחה. המחקרים לא כל כך מסכימים בקשר לבעיות שחימום ברמה כזו נמוכה עלול לעשות לגוף. עכשיו קח את ההרצאה ותחלק את הכל ביחס ההספקים בין השעון שלך ל 600mW . לדעתי תקבל ערך יותר קטן מהערך שאתה מקבל מהטלויזה שלך (אם יש לך שק"ק... שפולט קרני X... שהן מייננות..) ואיי... איזו הרצאה.. הרגעתי?? ולא, אני לא סוכן של פולר...פשוט קצת נמאס לי מההיסטריה מ RF.
 
../images/Emo45.gif

מסכים איתך לגמרי, אבל זה קרב אבוד. גם כשאני מסביר את זה לאנשים, ויש להם סבלנות להקשיב עד הסוף, וגם כשאני עונה על שאלות בסוף הם יאמרו "אבל עדיין כדאי להיות זהיר, אתה לא יכול לדעת מה יגלו עוד 100 שנה". זה עניין של הייפ תקשורתי, לא של מדע.
 

moran f

New member
אז תציע להם להיזהר

גם מהטלויזיה והמחשב שלהם שפולטים קרינה אלקטרומגנטית. גם ממכוניות שכבר הוכחו כמסוכנות לבריאות. אפשר כמובן להמשיך הלאה (ולתהות כמה מהאנשים האלו מעשנים גם היום).
 
למעלה