שעות עבודה ארוכות וגידול ילדים

אמונה3012

New member
שעות עבודה ארוכות וגידול ילדים

שלום לכולן,
אני עדיין בחופשת לידה וחוזרת עוד חודשיים. עדיין לא סגרתי עם המנהלים אצלנו את שעות העבודה שלי. אם לא יבואו לקראתי המשמעות היא שאצא מהבית ב-7 בבוקר ואחזור ב-6 בערב. רק המחשבה על זה מעלה בי דמעות. איך אפשר לגדל ככה ילדים? אני חוששת מזה שהם יהיו בידים אחרות כל הזמן ואני בעצם לא אוכל לראות אותם גדלים, לא אוכל לחנך אותם (אנחנו משכיבים אותם לישון ב-7 בערב)
חינוך בסופי שבוע?... הם לא ידעו מי אני?...
כשאני חושבת על מעבר לעבודה אחרת (כולם אומרים לי מקסימום תעברי עבודה... כאילו זה משהו שקל לעשות..)
מי ירצה להעסיק אמא לשני ילדים קטנים? ולהוכיח את עצמך בעבודה אחרת ומה יקרה כשהם יהיו חולים, גם בעבודה הנוכחית וגם בעבודה אחרת.
אני מאוד מאוד עצובה בגלל זה ומצד אחד לא רוצה עדין להתחיל לחפש משהו חדש כי עוד לא דיברתי איתם על שעות העבודה מצד שני החוסר ידיעה הזאת גומר אותי.
אשמח לשמוע את דעתכן

אומץ אהבה אופטימיות ואמונה.
 
לנשום


בסביבתי הקרובה אני מכירה הרבה מאוד אנשים עם שעות העבודה האלו, והילדים גדלים נהדר, הם אהובים ושמחים ויש קשר טוב עם ההורים.
חלק מהעניין הוא שכשתינוקות גדלים קצת יותר, שעות הערות שלהם מתארכות.
אצלי, בן הכמעט שנתיים הולך לישון סביב תשע בלילה, וקם סביב שש בבוקר.
הזמנים האלו, בערב ובבוקר, נותנים לו ולאביו זמן מצויין יחדיו, והילד יודע היטב מי אביו ואוהב אותו מאוד.

עם זאת, במעבר מחופשת לידה לעבודה כזו הוא קשה, ליבי איתך. כשאני חזרתי לעבודתי במשרה מלאה היה לי מאוד קשה בהתחלה עם המעבר, והגיעה רגיעה רק מתוך ההתנסות הזו, והראייה שהעולם לא נופל והילד מסתדר עם זה מצויין.
בנוסף, אין סיבה להניח מראש שלא יתגמשו איתך. דווקא המשק הישראלי הוא כל כך גמיש לאמהות ביחס למה שאני רואה במקום מגוריי.
מאוד נפוצים פתרונות של השלמת שעות, ימים קצרים וארוכים וכו' וכו'.
ובמקרה הכי גרוע - כן, את חוזרת מתוך ידיעה שאת גם מחפשת בחוץ. המון אמהות לשני ילדים מועסקות, אז כנראה יש מישהו שרוצה להעסיק אותן.
אני לגמרי מזדהה עם המקום הזה שרואה איך בעיניים זרות הילדים נתפסים בתור מעמסה או מכשלה, אבל זה הקול הפנימי שלך מדבר, זו לא המציאות.
אף אחד לא מחייב אותך לבוא למעסיק ולהצהיר: "יש לי שני ילדים". כל המיקוח כאן הוא על שעות העבודה, ושם צריך להשאיר את זה.
למה את רוצה את שעות העבודה האלו? כי ככה. כי זה מה שאת רוצה. לא מתאים, אז לא מתאים.

בקיצור, מה שאני רוצה לומר שהוא שעל אף חוסר הידיעה המלחיץ, זה טוב לראות שיש לך גם המון טוב, והמון אופציה לטוב בחיים שלך כרגע:
יש לך שני ילדים מקסימים, ויש לך עבודה.
יש סיכוי שהעבודה הנוכחית שלך תתגמש ואז תפתר לך הבעיה.
יש סיכוי שלא, אבל אז יש לך הזדמנות למצוא מקום אחר. זה אולי יקח כמה חודשים אבל זה לא חיים שלמים.
בקיצור, דרך אחרת לראות את המצב שלך הוא שאת דווקא נמצאת במקום עם הרבה אופציות. לא כדי לנפנף למעסיקים: "תחזיקו אותי או שאני הולכת", אלא כדי להכיר בכך שעל אף החרדה מהלא ידוע, דברים כנראה יהיו בסדר


אני מאחלת לך המון בהצלחה!
 

אמונה3012

New member
תודה רבה

אני רוצה להודות לך על התשובה הכנה והמעודדת. אני אשתדל לקרוא אותה כל פעם שיעלה בי הספק שוב
עד שאחזור לעבודה ואז כמו שאמרת יתבהר חוסר הוודאות ואראה לאן פניי מועדות.

רוצה לאחל לך שתמשיכי בעשייה הטובה לאן שתפני.
שבוע טוב.
 
תודה רבה


וכאמור, על אף שהפורום הזה ייסגר, אני כמו גם רוב הכותבות הקבועות כאן, קוראות וכותבות גם בפורום נשים לאחר לידה, ויש שם גם עוד המון נשים נוספות שישמחו לעזור.
כך שאם את נתקלת שוב בחששות או התלבטויות - יש לך לאן לפנות
 
הי, מנסה לעודד

מניסיוני במקומות עבודה דוקא רוב אלו שכבר היו מועסקות ויצאו לחופשת לידה, כולל כאלו שהיו מועסקות בשעות מטורפות לפני הלידה, התחשבו בהן כשחזרו לאחר הלידה, בעיקר אם היו מרוצים מהן כעובדות. לחלק התאפשר לצאת בשלוש/ארבע למרות שלפני הלידה עבדו בשעות מטורפות, לחלק הביאו עוד עזרה, ובחלק מהמקרים סיכמו איתן שהן יוצאות מוקדם בחלק מהימים ומשלימות באחרים, בחלק מהמקרים סיכמו איתן שהן יוצאות בשלוש/ארבע/איזו שעה שצריך כדי להוציא מהגן ואז ממשיכות לעבוד מהבית בלילה אחרי שהילדים הולכים לישון, אם יש משהו דחוף אז מקסימום מתקשרים אליהן או מתכתבים בוואטסאפ.
אינני יודעת איך המעסיק שלך אבל ממה שאני מכירה לרוב מתחשבים באימהות, או לפחות, עם קצת רצון טוב, מגיעים לסידור שיהיה מקובל על שני הצדדים.
 
למעלה