שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.
להלן מספר תמונות שצילמתי באחרונה מכל מיני אתרים, אך אפתח תחילה בתמונה של ר"י דווקא המוקדשת לדניאל בוכמן היקר. כל הזכויות לתמונה זו שמורות לרכבת ישראל וחברת אלבטרוס ואין לעשות בה שימוש ללא אישורן.
הכנה למעבר נוסף
בקרבת גשר כביש 40. הפעם מדובר במעבר להולכי רגל עבור האוכלוסייה הבדואית שבסביבה.
 

בועז ל

New member
שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.
להלן מספר תמונות שצילמתי באחרונה מכל מיני אתרים, אך אפתח תחילה בתמונה של ר"י דווקא המוקדשת לדניאל בוכמן היקר. כל הזכויות לתמונה זו שמורות לרכבת ישראל וחברת אלבטרוס ואין לעשות בה שימוש ללא אישורן.
בתוך השטח המגודר (עדיין) של מתחם תעבורה
ניתן להבחין ליד הגדר הרחוקה במבנה טומאה שהוקם בפיקוחה של אתרא קדישא. המבנה משתרע על רוחבן של שתי המסילות העתידיות, ומאז צילום התמונה נוצקה שכבת הבטון העבה בהתאם ל"מדריך להכנת מבנה טומאה", שפורסם כאן לא מכבר.
 

easylivin

New member
בתוך השטח המגודר (עדיין) של מתחם תעבורה
ניתן להבחין ליד הגדר הרחוקה במבנה טומאה שהוקם בפיקוחה של אתרא קדישא. המבנה משתרע על רוחבן של שתי המסילות העתידיות, ומאז צילום התמונה נוצקה שכבת הבטון העבה בהתאם ל"מדריך להכנת מבנה טומאה", שפורסם כאן לא מכבר.
מדהים. התמונה הזאת ממחישה באיזה קטע קצר
מדובר... פשוט לא ייאומן, כמה בעיות יישור קצרצר שכזה יכול לגרום. הלוואי והסיוט הזה שנקרא "רמלה" יעבור לרכבת בשלום, וכמה שיותר מהר.
 

בועז ל

New member
שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.
להלן מספר תמונות שצילמתי באחרונה מכל מיני אתרים, אך אפתח תחילה בתמונה של ר"י דווקא המוקדשת לדניאל בוכמן היקר. כל הזכויות לתמונה זו שמורות לרכבת ישראל וחברת אלבטרוס ואין לעשות בה שימוש ללא אישורן.
מבנה טומאה במתחם תעבורה.
גם כאן, מאז צולמה התמונה, נוצקה שכבת הבטון העבה. ע"ג שכבה זו יונחו האלמנטים (מיד נפגוש בהם) המהווים את החלק המרכזי והחשוב ביותר של המבנה מבחינתה של אתרא קדישא.
 

mister K

New member
מבנה טומאה במתחם תעבורה.
גם כאן, מאז צולמה התמונה, נוצקה שכבת הבטון העבה. ע"ג שכבה זו יונחו האלמנטים (מיד נפגוש בהם) המהווים את החלק המרכזי והחשוב ביותר של המבנה מבחינתה של אתרא קדישא.
 

elitrou

New member
מבנה טומאה במתחם תעבורה.
גם כאן, מאז צולמה התמונה, נוצקה שכבת הבטון העבה. ע"ג שכבה זו יונחו האלמנטים (מיד נפגוש בהם) המהווים את החלק המרכזי והחשוב ביותר של המבנה מבחינתה של אתרא קדישא.
אגב, יש יתרון טכני כלשהו בהנחת מסילות
על מבנה בטון עבה? אני מאמין שמסילה תוכל לעמוד בעמוסים טוב יותר ותהיה עמידה יותר לאורך זמן. אין ספק שזה לא מוצדק כלכלית, אך בכל זאת חצי נחמה...
 

easylivin

New member
אגב, יש יתרון טכני כלשהו בהנחת מסילות
על מבנה בטון עבה? אני מאמין שמסילה תוכל לעמוד בעמוסים טוב יותר ותהיה עמידה יותר לאורך זמן. אין ספק שזה לא מוצדק כלכלית, אך בכל זאת חצי נחמה...
כן, עושים את זה במסילות מהירות למשל,
וגם במנהרות וכמובן במסילות של רכבות קלות, כמו בירושלים.
 

בועז ל

New member
שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.
להלן מספר תמונות שצילמתי באחרונה מכל מיני אתרים, אך אפתח תחילה בתמונה של ר"י דווקא המוקדשת לדניאל בוכמן היקר. כל הזכויות לתמונה זו שמורות לרכבת ישראל וחברת אלבטרוס ואין לעשות בה שימוש ללא אישורן.
דאבל דק טילטינג ברמלה
 

בועז ל

New member
שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.
להלן מספר תמונות שצילמתי באחרונה מכל מיני אתרים, אך אפתח תחילה בתמונה של ר"י דווקא המוקדשת לדניאל בוכמן היקר. כל הזכויות לתמונה זו שמורות לרכבת ישראל וחברת אלבטרוס ואין לעשות בה שימוש ללא אישורן.
דאבל דק טילטינג 2
 

בועז ל

New member
שעטנז תשתיות ורכבות - לבקשת דניאל בוכמן.
להלן מספר תמונות שצילמתי באחרונה מכל מיני אתרים, אך אפתח תחילה בתמונה של ר"י דווקא המוקדשת לדניאל בוכמן היקר. כל הזכויות לתמונה זו שמורות לרכבת ישראל וחברת אלבטרוס ואין לעשות בה שימוש ללא אישורן.
בתי קברות או בית קברות אחד?
שימו לב: מעברה של החומה, בצדה השמאלי של התמונה, מצוי בית קברות מוסלמי. במרחק קצרצר משם ניתן להבחין בתוואי מתחם תעבורה שגם שם נמצאו קברים. אמנם הקברים שבמתחם מתוארכים ע"י רשות העתיקות לתקופה קדומה יותר מזו של בית הקברות שמעבר לחומה, אך ההשערה שלי היא שמדובר בשטח שהיה ידוע כבית קברות והתרחב במשך השנים לעברו השני של הכביש, שלא היה קיים, כמובן, בתקופה מוקדמת יותר. ברכבת יש הטוענים שהעיקול החד בתוואי העותומאני, ליד גשר כביש 40, מרמז על כך שבית הקברות היה מוכר לצרפתים שבנו את הקו. מעניין.
 

בועז ל

New member
בתי קברות או בית קברות אחד?
שימו לב: מעברה של החומה, בצדה השמאלי של התמונה, מצוי בית קברות מוסלמי. במרחק קצרצר משם ניתן להבחין בתוואי מתחם תעבורה שגם שם נמצאו קברים. אמנם הקברים שבמתחם מתוארכים ע"י רשות העתיקות לתקופה קדומה יותר מזו של בית הקברות שמעבר לחומה, אך ההשערה שלי היא שמדובר בשטח שהיה ידוע כבית קברות והתרחב במשך השנים לעברו השני של הכביש, שלא היה קיים, כמובן, בתקופה מוקדמת יותר. ברכבת יש הטוענים שהעיקול החד בתוואי העותומאני, ליד גשר כביש 40, מרמז על כך שבית הקברות היה מוכר לצרפתים שבנו את הקו. מעניין.
הפסקה- המשך יבוא מחר.
 

tanj

New member
הפסקה- המשך יבוא מחר.
תמונות מעולות. יישר כוח
דרך אגב, היום בדרכי לבאר שבע לא יכולתי שלא להבחין בקטר ישן בתחנה תפעולית דבירה, שהתלבש על סלע בתחילת המסילה הישנה ללהבים. תמונה שלא הספקתי לצם אבל לדעתי תהיה מוצלחת מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה