שפע שוק

gershon17

New member
שפע שוק

לאחרונה רשת שפע שוק סובלת מרות מהחרם הצרכני החרדי, בגלל סירובו של בעל הרשת לסגור את AM PM בשבתות. כמה פה קונים במיוחד רק בשפע שוק (גם אם מדובר בנסיעה ארוכה), וכמה מתעלמים ואחר כך יקטרו כש-AM PM תסגר בשבת?
 

timeless1

New member
איפה אתה קונה?

אנחנו באופן עקרוני, קונים רק במקומות אשר פתוחים בשבת ואפילו בשישי בערב, כמו טיב טעם למשל. אם הייתי יודעת איפה יש סניפים של AM:pm או של שפע שוק באזור מגורי , אז יש מצב שהייתי הולכת וקונה רק שם כקונטרא לחרם החרדי הזה. אבל בנינו מה זה משנה אם מספר מועט של חילונים אשר יקנו אך ורק שם. האם זה באמת יעזור?
 

gershon17

New member
את צודקת, איך אפשר לדעת איפה יש סניפים?

צריך לבלות 30 שניות תמימות בגוגל! אויה! אפילו את המינימום הזה את לא מסוגלת לעשות?!
 

timeless1

New member
אויה!

אכן, איזו חצופה אני שאני לא משקיעה את כל יומי בחיפוש אחר סניפים בגוגל
. אולי , לפני שאתה מטיף מוסר לאחרים - היכן אתה עורך את הקניות שלך? אם חושבים על זה, אז ברשתות שאני עורכת בהם את הקניות אני כן מאפשרת להם להמשיך להיות פתוחים , ומה גם שאפשר לקנות גם באלוניות השונות אשר נמצאים תחת אותה בעלות.
 

gershon17

New member
לאחרונה? בשפע שוק

הייתי פותח את העץ אחרת? אבל משמח מאד לראות שאת כל כך עסוקה בענייניה הפנימיים של מפלגת שינוי, שאפילו לתמוך ברשת שמנסה לשרוד חרם צרכני חרדי אין לך זמן.
 

timeless1

New member
יפה לך...

אבל גם ציינתי למעלה היכן אני עורכת בדרך כלל את הקניות שלי. וכמו שנאמר למטה, ששפע שוק זה בכלל רשת אשר מיועד למגזר החרדי, אז אם כבר ללכת ולתמוך ב-AM:pM. ובאלונית ולו משום שכולם נמצאים תחת אותם בעלים.
 

vinney

Well-known member
אני לא יודע איפה יש שפע שוק בתל אביב

אבל אני בהחלט קונה בAM:pM, ואם הרשת הזאת תסגר בהחלט אקטר. אבל אני מניח שלא אשאר בלי מקום לקנות, איפה שיש ביקוש, יהיה גם ההיצע, על אפם ועל חמתם של החרדים. כמו שאל על טסים בשבת, כמו שלבייב בעלים של חנויות שפועלות בשבת, כמו כל שאר הצביעות. זה לא שיש להם משו נגד זה שAM:pM פתוחה בשבת, זה פשוט שהרווחים משפע שוק מגיעים לאנשים הלא נכונים, זה כל הסיפור.
 

טשאפק

New member
אני לא אקטר כשיסגרו את AM\PM בשבת

פעילותה בשבתות ברחובות הערים ממילא אינה חוקית.
 

timeless1

New member
מה זאת אומרת?

אתה טוען שגם פעילותם של סופרים אחרים אשר פתוחים במשך כל השבוע לא חוקיות?
 

טשאפק

New member
חוק שעות עבודה ומנוחה

וראה גם כתבה על פסק דין בעניין. קיימות גם תקנות עירוניות בנוסף לכך. לא רק בישראל נאסר מסחר ביום המנוחה השבועי, אלא בערים רבות בעולם והיו על כך דיונים רבים כאן. טירוף המסחר 24\7 ממש אינו חובה.
 

eitangn

New member
חוק שעות עבודה ומנוחה לא אוסר

חוק שעות עבודה ומנוחה לא אוסר פתיחת עסקים בשבת אלא העסקת יהודים. איסור פתיחת עסקים נובע מחוק ההסמכה המתיר לכל יישוב לקבוע חוק עזר בנושא, וזו בדיוק הכוונה, התאמה לאופי העיר ואזוריה. לכן אין זה חוק ארצי. צבי בר, ראש עיריית ר"ג קבע דווקא בהגיון לאחרונה, כי סניף AMPM שברחוב הרוא"ה קרוב לבית הכנסת המרכזי יהיה סגור בשבת בעוד שהסניף שברוב ז'בוטינסקי ההומה מתנועה ומסעדות, ישאר פתוח. איסור גורף ללא התאמה לסביבה אינו אלא כפייה דתית.
 

טשאפק

New member
זה לא מסתדר עם פס"ד

בעניין צרעה. בכל אופן, בת"א אסור לפתוח חנויות בשבת ו-AM\PM מפרים את החוק.
 

eitangn

New member
דווקא מאד מסתדר

כתבתי: "חוק שעות עבודה ומנוחה לא אוסר פתיחת עסקים בשבת אלא העסקת יהודים." ופסק הדין מרחיב את המושג "עובד" ואומר כי חל גם על בעל העסק. האיסור הוא על עבודת יהודים בשבת, לא על עצם פתיחת העסק. לדוגמה לחנויות בבעלות ערבית, ביפו למשל, שאין כל מניעה חוקית לפתיחה בשבת. כתבת: "בכל אופן, בת"א אסור לפתוח חנויות בשבת ו-AM\PM מפרים את החוק" האם יש בת"א חוק עזר עירוני כזה שאוסר פתיחת חנויות? אז איך פותחים חנויות ביפו? ומה אם AM-PM יופעלו בשבת ע"י לא יהודים?
 

טשאפק

New member
וב-AM\PM בר"ג

מעסיקים לא-יהודים בשבתות? בחייך. פס"ד על הקיבוץ הסתמך על סעיף 9 לחוק. כל הדיון התעורר בגלל טענה שלקיבוץ יש סטטוס מיוחד, במקרה של סתם עסק ביישוב יהודי לא היתה שאלה. לשאלתך בנושא יפו: בת"א, "חוק העזר העירוני מתיר פתיחת עסק בשבת רק בסביבה שבה רוב הדיירים הרשומים אינם יהודים". (ציטוט מן הכתבה המצורפת). AM\PM מפרה את החוק בר' גלי, בידיעה שהמחזור שהיא מגלגלת מספיק כדי לשלם את הקנסות (אם מגיע פקח). איני תומך במפרי חוק, אלא במקרים קיצוניים - וחוק האוסר על פתיחת חנויות יום בשבוע אינו מקרה קיצוני. (כאמור, הוא מקובל במקומות רבים בעולם. מסחר שוטף 24 שעות ביממה 365 יום בשנה אינו בגדר זכות יסוד).
 

eitangn

New member
נעשה סדר:

יש חוק שעות עבודה ומנוח העוסק באיסור עבודת יהודים בשבת. (כאן גם מחובר סיפור הקיבוץ). יש חוק ההסמכה, שמכוחו נחקקים חוקי עזר עירוניים, לגבי פתיחת עסקים בשבת. שני נושאים קרובים, אך לא זהים. אישור פתיחת עסקים בשבת רק באזור שבו לכאורה רוב הדיירים אינם יהודים זוהי אחיזת עיניים, מכיוון שאין לעיריה כל רישום לגבי דתם של תושביה. על סמך מה קובעת העיריה איזה אזור יהודי ברובו ואיזה לא? כמו כן יש אכיפה סלקטיווית פסולה מכיוון שהאכיפה מכוונת רק על המסחר, מדוע? מדוע אין אכיפה על מסעדות? בידור? מה ההבדל בין חנות לממכר מזון לבין מסעדה?
 

לאונידס

Active member
אין מה לקנות בשפע שוק, צריך ב AM:pM

שפע שוק זוהי רשת המיועדת לחרדים, מה האינטרס שלי לקנות שם? אם כבר אז לקנות ב AMPM.
 
למעלה