שקר ה"אפרטהייד" הישראלי-שתים מאפריקה זוכות במיליון שקל...

  • פותח הנושא jj25
  • פורסם בתאריך

סטילהוק

New member
כמה שטויות בתגובה אחת, הן ממש לא מסתננות בלתי חוקיות, גזען

אף אחת מהשתיים לא סודנית,לא מסתננת לא חוקית ובטח ובטח שלא מחבלת.

אבא של טיה גלילי הדוגמנית בת ה 22 הוא בכלל יהודי ישראלי בשם זאב גלילי, שהוא בעל רשת מסעדות גדולה בניגריה שחי על הקו ישראל-ניגריה. חצי שנה בישראל-חצי שנה בניגריה. טיה עצמה שנולדה בניגריה ועלתה לישראל בגיל 9 היתה אף מועמדת למלכת היופי של ישראל לשנת 2014, שבעקבות זאת גם הפכה לדוגמנית מצליחה ומבוקשת גם בארץ וגם בחו"ל. אך לא לפני שהתגייסה לצה"ל ואף התעקשה לשרת ביחידה קרבית. אמא שלה אבוני ניגרית נוצריה שהתאהבה באביה, התחתנה איתו ועלתה ביחד איתו לארץ והיום היא עובדת כיהלומנית בארץ. טיה חצי יהודיה-חצי נוצריה שמגדירה את עצמה כך: "לפי היהדות אני נוצרייה, ולפי הנצרות אני יהודייה. ומסכמת בחיוך. אבל לפי טיה אני 'חיה ותן לחיות'".

לעומת זאת, פיי ז'קיטה, הדוגמנית בת ה ‭ ,23‬היא ילידת הארץ, אך הוריה הגיעו ארצה מקונגו ומרוסיה. היא התמודדה עם סרטן השד כשהיתה בת 15 ונחשבת לדעתנית במיוחד בכל הקשור לגזענות כנגד מיעוטים בארץ. ילדותה עברה על פיי קשה מאוד בעיקר בשל הגזענות שחוותה עוד כילדה בשל צבע עורה הכהה, ואף חוותה אלימות במשפחה, ובהתבגרותה הטרדות והתעללויות מיניות, ועד היום היא מספרת שעוצרים אותה בשל צבע עורה הכהה בכל טיסה בכל שדה תעופה שאליו היא מגיעה ונותנים לה הרגשה שהיא פשוט לא רצויה.

שתי הדוגמניות כהות העור בשל צבע עורן הכהה מעולם לא צלחו ביקורת גבולות מבלי לעמוד לחיפוש פולשני במזוודה או לתשאול ביטחוני חודרני אישי ביותר.

מיום שאני זוכרת את עצמי עוצרים אותי, וזה תמיד לא נעים", מסבירה פיי. "אני לא מרגישה שאני נראית אדם חשוד, ואני הכי חברותית, אבל כשאני מגיעה לשדה תעופה, אפילו בטיסות לאילת, תמיד נותנים לי תחושה שאני פושעת. מתלחששים לידי, מביאים ממונה ומתחילים לחקור אותי בשאלות אישיות מאוד".

טיה: "הכי נורא זה שפותחים לך את התיק והופכים אותו, ואין לך מה לעשות חוץ מלחכות שיסיימו ולסדר מחדש".

פיי: "נסעתי פעם לאודישנים במילאנו, ואחרי הבידוק פתחו לי שוב את המזוודה. מובן שלא מצאו כלום. בסוף לקחו מגף שארזתי, הפכו אותו והתחילו לתופף עליו. מתברר שאחרי שחשבו שאני מחבלת, חשבו שאולי אני מבריחת סמים. בגלל העיכוב הזה פספסתי את הטיסה שלי.

"שם הבנתי שלא משנה איך אתנהג, תמיד יחשדו בי, ולא משנה כמה ישראלית אני אהיה בהווייתי. אני אמנם שחורה, אבל בואו נשחרר את זה. אם מישהו מנתב"ג קורא את זה, אז פליז: אל תעצרו אותנו יותר".

 

סטילהוק

New member
הן מדברות עברית, אך היה להן הרבה יותר קל לדבר איתן באנגלית

שפה שהן שולטות בה יותר טוב. כידוע, עברית שפה קשה לדור העולים המבוגר יותר מכל הארצות, שזו לא שפת האם שלהם ולא למדו אותה בבית ספר מגיל קטן, ולכן לדור הצעיר הרבה יותר קל ללמוד עברית מאשר למבוגרים. חוץ מזה, לא כולם עוברים אולפן, ויש רבים שלומדים את השפה העברית בכוחות עצמם, או דרך ילדיהם או דרך מה שהם רואים ושומעים במדיה. אנגלית שפה בינלאומית ולומדים אותה בכל מקום, ולכן הרבה יותר קל לדור המבוגר של העולים לתקשר באנגלית מאשר בעברית.
 

סטילהוק

New member
אגב, טיה ופיי היו אמורות להשתתף במירוץ כבר בעונה הקודמת

אך השתתפותן במירוץ למיליון 6 בוטלה ממש ברגע האחרון.
 

jj25

New member
שקר ה"אפרטהייד" הישראלי-שתים מאפריקה זוכות במיליון שקל...

נכון שלא התכוונו לזה.
ככה נראה שקר ה"אפרטהייד" הישראלי-
שתי נשים שחורות,מאפריקה,מקום ראשון, זוכות בפרס של מיליון שקל,
כ300 אלף דולר...מקום ראשון...##

צריך לספר לעולם..כמה אנחנו ליברלים ודמוקרטים.
שקר האפרטהייד.שקר גס ועלילה בזויה.
 
למעלה