שק הנדל"ן בארה"ב

שק הנדל"ן בארה"ב

לאחרונה החלו אזרחי ארה"ב לקנות דירות (ולעיתים בניינים) לשם השקעה. שוק הלוואות משוכלל מציע ללווים ריביות אטרקטיביות ותנאי תשלום מפתים כמו לשלם במשך חמש שנים רק ריבית ואח"כ להתחיל לפרוע את הקרן, שנה ראשונה ללא ריבית וכ"ו. כל זאת מול משכון הנכס לטובת המלווה. אחוז המינוף מגיע ברוב המקרים ליותר מ-90%. החשש הגדול הוא שיתחיל גל של מוכרים אשר יוריד את המחירים של הבתים שחלק גדול מהלווים מסתמך על מחירים אילו בכדי לסיים את ההלוואה, ולמעשה לאחר מכירת הנכס ישארו חובות רבים לציבור. במילים אחרות, הבית שעבורו לקחת הלוואה שווה הרבה פחות ממה ששילמת עליו. מה לדעתכם התרחישים יעלולים להתפתח בשוק הנדל"ן בארה"ב, מה יהיו ההשלכות על הכלכלה? האם זו הבועה החדשה?
 

RoyZX6R

New member
לדעתי, בועה חדשה בפתח.

90% מינוף?! בסופו של דבר מה שיקבע יהיה השוק ולדעתי, החשש שטענת ממשי ועלול לגרום לצרות צרורות אצל הדוד סם. אותו הדבר נאמר (בטעות) על ירושלים. הקצאת קרקעות אפסית, הסתערות של בעלי ממון מחו"ל וקפיצה אדירה במחירי הנדל"ן. ככל שהזמן חולף לא מסתמנת ירידה אלא עלייה עיקבית של המחירים (שלא מצביעים על שווי).
 

orelsror

New member
מה עם עליות הריבית הצפויות??

אינפלציה?? כל אלא משפיעים לרעה על הנדלן לא??
 

mol3

New member
שוק הנדל"ן מורכב בפני עצמו

זיכרו שלא מדובר בשוק משוכלל כמו שמוכר לנו מהכלכלה הבסיסית. יש הרבה ניואנסים. מעט קשה להבין את המצב שם, כשאנחנו יושבים כאן. מכל מקום, קשה להאמין שמדובר בהלוואות מינוף בסדר גודל כזה ללא בטחונות מתאימים כנגד ההלוואות. ואם אכן מדובר במינוף כנגד בטחונות, קשה לומר שזו בועה (אלא אם הבטחונות זה מניות של סטרט - אפ (-:).
 
הבהרה

ההלוואות אכן במינוף המצויין. הבטחונות הם הבית עצמו. במקרה של ירידת מחיר ערכם של הבטחונות ירד. מי שקנה בית להשקעה ומסיבות מוניטריות מחליט למכור אותו, יגלה שהמחיר אינו מספיק לכיסוי ההלוואה וכך יחל כדור השלג.
 
למעלה