שרון סילק את המתנחלים מאדמתם

שרון סילק את המתנחלים מאדמתם

ללא כל הכנה מראש ,שם אותם בקרוונים. זה ראש ממשלה? מה היה קורה אם היה מחכה קצת? לתת למפונים להתארגן. והכלכלה הגרועה שהביא איתו יחד עם ביבי שדאג לעשירים,איזה עצוב ומרגיז שבסוף הוא הולך ומקים מפלגה חדשה למרות זעקת בוחריו וזעקת אנשי מפלגתו. אני לא אסלח לו על זה ובטח שלא אבחר בו.
 

motyka

New member
למתנחלים היתה שהות מספקת

להתארגן בגלל שסרבו להאמין שיהיה פינוי, לא התארגנו לפני הפינוי, ולכן הם נמצאים היום בבתי מלון וקרווילות.
 
לא מדויק.

ממשלה שהיתה כה בטוחה שתהיה התנתקות היתה צריכה להכין יישובים למתפנים ולא לחכות לשיתוף פעולה מהם ולהגרר למשחק שהכתיבו לה. אולי היו מקטרים שלא התחשבו בצרכיהם אבל אי אפשר להתחשב בצרכי מי שלא משתף פעולה ולא אומר מה צרכיו. הם היו מקטרים ומוציאים קיטור אבל היו עוברים לישובים המוכנים. מי שלא היה עובר היתה בעיה שלו.
 

motyka

New member
אי אפשר לאנוס אנשים לגור היכן שאינם

רוצים. יש דירות פנויות המחכות לאיכלוס, אבל המפונים רוצים לשמור על מסגרות קהילתיות ולגור ביחד. מצד שני הם לא מוכנים לגור באזורים שאף אחד לא היה מוכן לגור בהם עד עכשיו, ולכן הם אזורים ריקים.
 

Leiden

New member
הטיעון של מסגרות קהילתיות

הוא מצג שווא. המדינה הציעה למפוני אלי סיני פתרון העונה על דרישת הקהילתיות שלהם (רק שכל פעם הם הוסיפו מכשולים- לא להשתלב בישוב גדול, לא להשתלב בישוב קיים כלל... הפונקציונים שם רוצים מועצה לנהל בעוד שהמגמה והאינטרס הם איחוד רשויות). מהי הדרישה שלהם שלא נענתה ולכן הם מתמידים בסירובם? שטחים רחבים (הרי הם רוצים יישוב חקלאי) על מישור החוף בין אשדוד לאשקלון. עתודת הנדל"ן היקרה בישראל. זה כל הסיפור.
 
הכוונה שלי להכנת מסגרות קהילתיות

מראש. לא לדירות בבתים משותפים. רק אתמול טיילתי לי באזור הנגב המערבי. יש שם שטחים עצומים שאפשר לבנות בהם יישובים. קח את כל גודל גוש קטיף על המפה ותעתיק אותו באותו גודל לנגב המערבי ותראה. מה עוד שאם היו לוקחים קצת שטח מכמה יישובים וקיבוצים ויש די מקום לכולם. בייחוד אם תפצל אותם לישובים נפרדים ולא כגוש.
 

ערב רב

New member
מדובר בתכסיס של מנהלת סל"ע

שמטרתה הייתה לסייע לגירוש בראש ובראשונה ולכן הם החתימו כל מי שהגיע איתם לסיכום מראש על הסכמה להתפנות מרצון. מובן מאליו שהממשלה יכלה להקים 1,700 קראווילות מראש באתר אחד עם חלוקה לשכונות לפי יישובים ולהכניס לשם את כל המגורשים לפי היישוב, ושם הם היו נשארים שנתיים עד לפתרונות הקבע. אבל הם רצו לסחוט את המגורשים להסכים להתפנות מרצון. בכל אופן, מי שהפסיד מכל זאת היה כמובן הממשלה שמשלמת הון תועפות על בתי המלון שלא על חשבון הפיצויים, אז אני מקווה שהם ילמדו לקח להבא.
 

motyka

New member
הפסד של הממשלה הוא גם הפסד שלך

גם אם אינך משלם מיסים, הכספים היו יכולים להייות מופנים לרווחת הציבור.
 

motyka

New member
ממשלה כשלעצמה אינה לומדת לקח

ממשלה היא גוף שלטוני. את הממשלה מרכיבים אנשים, שלא ייפגעו אישית מצעדים כאלו.
 

Leiden

New member
כנראה שכבר הספקת לשכוח

מה קרה באמת. "ללא כל הכנה מראש"- התוכנית אושרה כשנה לפני הוצאתה לפועל, הוקמה מנהלת סלע והוקצבו סכומי עתק לפינוי ופיצוי התושבים. "מה היה קורה אם היה מחכה קצת?" אתה שואל, כלום לא היה קורה ועדיין התושבים היו בלתי מוכנים ואתה יודע למה? משום שהם לא רצו להיות מוכנים! הרי ראינו אותם, מצהירים כולם כפה אחד בפני התקשורת כי הם לא מוכנים לדון בפתרונות אלטרנטיביים וכי התוכנית המרושעת, לגרסתם, בין כה וכה לא תצא לפועל. רק כעבור חודשים ארוכים ואחרי שהיה ברור שההתנגדות האלימה לתוכנית לא תועיל, החלו הפרגמטים שבהם לפנות למנהלת סל"ע ולראיה הם יצאו מגוש קטיף עוד טרם הפינוי בכוח. מרבית האחרים, הבלתי רציונלים ובלתי אחראים, מיאנו לדון בעתידם מתוך אמונה כי עתידם בגוש קטיף ותוך אמונה למנהיגיהם הדתיים והפוליטים הקנאים שאמרו "היה לא תהיה" וחשבו עצמם לאלוהים עלי אדמות. הם הביאו על עצמם את חורבנם ונהגו בחוסר אחריות למשפחותיהם והם סובלים על כך, קודם לכן כל המדינה סבלה מתכונותיהם אלו. מנהיגיהם במועצת יש"ע ובכנסת צריכים לתת לפניהם את הדין. כך שברור לי שגם אם הייתה נעשית דחייה (ולהזכירך, התוכנית נדחתה בזמן מה, בלאוו הכי), המתנחלים לא היו נוהגים אחרת מתוך אמונה עיוורת וקנאות.
 
למעלה