שריפה פרצה בקרון ברכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.
ועוד תמונה ממסוף ה.צ. בתל-אביב משנת 1961 כאשר

מעולה ! חבל שלא נשרף כל הקרון הריק
עד תום. כשלים טכניים בקרון חדש? נו, טוב, כאשר לא רוכשים קרון כזה מתוצרת בומברדייה, זו התוצאה...
אך ככל הנראה מדובר ברמת התחזוקה......
היום בהיותי בחנות היחודית "פלפל" ברחוב יפו, ערכתי סיור גם במרכז העיר לשעבר. רמת הכיעור של רחוב יפו שברה כל שיא אפשרי וקרונועי הרק"ל האפורים מוסיפים כיעור ושיעמום סוחף בכל פינה יפה לשעבר. מגוון החנויות דל - הבאזרים חוגגים, הבינוניות מינוס נראית בכל פינה, בתי הקפה נראים זולים, ומרכז העיר זקוק לשיקום כמו לונדון לאחר מלחמת העולם השניה.....מרכז העיר לשעבר נראה קטסטרופלי ופשוט מחוסל. התח"צ הפך למסורבל, בעייתי וחסר חיים ואנשי סיטיפס ממשיכים לגנוב בלי בושה את הפרנסה מנהגי אגד. פשוט אין להם בושה !
טוב שיש שלושה מרכזי עיר חדישים ומודרניים בירושלים קרי גבעת-שאול, מלחה ותלפיות שאנשי סיטיפס עדיין לא הגיעו אלייהם ולא הספיקו לחרבן אותם כפי שנעשה במרכז העיר לשעבר.
הבושה שבה נראה רחוב יפו בלתי ניתנת לתיאור מילולי. הרחוב נראה זוועה, מלוכלך, טינופת בכל מקום ובכיכר הדוידקה הושמה מזרקה קטנה ומזוהמת מלאה ביתושים או ברחשים שחוגגים שם ואשר עוברים לבתי המזון שבסביבה ואתם אוכלים את המזון הזה ברחוב יפו רווי הטינופות הקטנות. היכן הימים היפים של האזור הזה עת קולנוע חן שכן בסמוך לכחכר הדוידקה - עת היתה במקום איכות ירושלמית אמיתי?
ללא ספק ירושלים ירדה מגדולתה והיא איננה ראויה עוד להחזיק בתואר עיר בירה. ובינינו? עיר הבירה האמיתית היא הרי תל-אביב ואין זולתה.
שבת בלי שמץ של שלום על ירושלים הנרקבת.
ועוד תמונה ממסוף ה.צ. בתל-אביב משנת 1961 כאשר
אוטובוס היה אוטובוס אמיתי ולא חתיכת פלסטיק אפורה דמויית קונטיינר....
אפשר להגיד הכל על השוסון שכונה "אסון", אך התקופה ההיא רוויית ענין ודברים טובים. אנשים חיו נפלא בלי הגלאקסי אס-3 ובלי ה- "נואוט" או בלי האייפון-5 ומזכרון מובהק שלי משלהי שנות ה-60 - האוכל היה הרבה יותר מגוון, עשיר וטעים בניגוד לכל המוצרים המהונדסים כיום...תהנו מעולם אמיתי של אוטובוסים כפי שמופיע בתמונה ולא מקופסאות קרטון-פלסטיק הנוסעות כיום על הכבישים.
ולכל הדיוט שלא מבין - ה.צ. = הר-ציון.
 
אני מת עליך, אתה כל כך רומנטי

ועוד תמונה ממסוף ה.צ. בתל-אביב משנת 1961 כאשר
אוטובוס היה אוטובוס אמיתי ולא חתיכת פלסטיק אפורה דמויית קונטיינר....
אפשר להגיד הכל על השוסון שכונה "אסון", אך התקופה ההיא רוויית ענין ודברים טובים. אנשים חיו נפלא בלי הגלאקסי אס-3 ובלי ה- "נואוט" או בלי האייפון-5 ומזכרון מובהק שלי משלהי שנות ה-60 - האוכל היה הרבה יותר מגוון, עשיר וטעים בניגוד לכל המוצרים המהונדסים כיום...תהנו מעולם אמיתי של אוטובוסים כפי שמופיע בתמונה ולא מקופסאות קרטון-פלסטיק הנוסעות כיום על הכבישים.
ולכל הדיוט שלא מבין - ה.צ. = הר-ציון.
אני מת עליך, אתה כל כך רומנטי
עד שזה מעוור אותך.
אני נסעתי באוטובוסים האלה. לתיכון בקו 29 עם שוסונים. תאמין לי שהרומנטיקה התמוססה בחום האיום שנפלט מהמנוע ישר לתא הנוסעים עד כדי כך שנהגים היו שמים מגבת או שמיכה על מכסה המנוע (הפנימי, בתא הנוסעים...).
ובקשר לטייגר, אני לא יודע מתי נסעת פעם אחרונה בטייגר. אני נסעתי בשבוע שעבר... רכב רועד, רועש, קופץ, לא מותאם לנכים ואל תשכח שבשנת 1961 היה רק דגם גוף אחד, הבינעירוני עם דלתות צרות (אם נשים בצד את המפוארים לתיירים). מזגן היה רק בחלומות וגם לנהגים לא היה קל. זוכר את המגבת שהם שמו על מושב הפלסטיק המסריח?
בקיצור, אין צורך להשוות כי בטח הטייגר היה הרבה יותר נח מהפורדים והוויטים. וכך האוטובוס "פלסטיק" של היום הוא מותאם לנוסעים, גם זקנים ונכים, נוח כמו מכונית פרטית, שקט, אחלה...
ביחס לאוכל גם כאן אתה טועה. אני בוגר תקופת הצנע ותאמין לי שהיום האוכל לא רק יותר טעים (אבל זאת שאלה של טעם ואם את טוען ההיפך, אני מאמין לך) אלא היום גם יותר בריא.
 
לא אסכים איתך בדבר ונישאר חברים טובים כמובן !

אני מת עליך, אתה כל כך רומנטי
עד שזה מעוור אותך.
אני נסעתי באוטובוסים האלה. לתיכון בקו 29 עם שוסונים. תאמין לי שהרומנטיקה התמוססה בחום האיום שנפלט מהמנוע ישר לתא הנוסעים עד כדי כך שנהגים היו שמים מגבת או שמיכה על מכסה המנוע (הפנימי, בתא הנוסעים...).
ובקשר לטייגר, אני לא יודע מתי נסעת פעם אחרונה בטייגר. אני נסעתי בשבוע שעבר... רכב רועד, רועש, קופץ, לא מותאם לנכים ואל תשכח שבשנת 1961 היה רק דגם גוף אחד, הבינעירוני עם דלתות צרות (אם נשים בצד את המפוארים לתיירים). מזגן היה רק בחלומות וגם לנהגים לא היה קל. זוכר את המגבת שהם שמו על מושב הפלסטיק המסריח?
בקיצור, אין צורך להשוות כי בטח הטייגר היה הרבה יותר נח מהפורדים והוויטים. וכך האוטובוס "פלסטיק" של היום הוא מותאם לנוסעים, גם זקנים ונכים, נוח כמו מכונית פרטית, שקט, אחלה...
ביחס לאוכל גם כאן אתה טועה. אני בוגר תקופת הצנע ותאמין לי שהיום האוכל לא רק יותר טעים (אבל זאת שאלה של טעם ואם את טוען ההיפך, אני מאמין לך) אלא היום גם יותר בריא.
לא אסכים איתך בדבר ונישאר חברים טובים כמובן !
תן לי לנסוע עד אופירה או מפרץ נעמה עם טייגר בלי מזגן ובלי בטיח ועשית אותי מאושר. אני לא צריך את כל הנייד החדיש אלא אם אין ישן...בתקופת הצנע לא היה בארץ אוכל. אך החל משנת 1967 השפע שהיה - היה מדהים ! כך זה נמשך עד אוקטובר 1973. אז הכל התרסק ומהשברים של הריסוק הזה לא התאוששנו עד היום. אני זוכר היטב את המבחר בסופרים בשנת 1972 כי תמיד הייתי "בלען" יוצא דופן שאוכל ביום אחד את מה שחברי היקר בני הספל אוכל בשבוע....
להיכן נעלמו מרקי הגולש, הבשר והשעועית המוכנים? להיכן נעלמו המסעדות ההונגריות? להיכן העלמו העוגות האיכותיות? הכל כיום סינטטי, חסר טעם וריח ותפל עד להחריד. מצטער: יש לי זכרון פנומנלי לטעמים ולריחות...
 
יש דבר אחד שהיה אז טוב ונשאר עד היום

לא אסכים איתך בדבר ונישאר חברים טובים כמובן !
תן לי לנסוע עד אופירה או מפרץ נעמה עם טייגר בלי מזגן ובלי בטיח ועשית אותי מאושר. אני לא צריך את כל הנייד החדיש אלא אם אין ישן...בתקופת הצנע לא היה בארץ אוכל. אך החל משנת 1967 השפע שהיה - היה מדהים ! כך זה נמשך עד אוקטובר 1973. אז הכל התרסק ומהשברים של הריסוק הזה לא התאוששנו עד היום. אני זוכר היטב את המבחר בסופרים בשנת 1972 כי תמיד הייתי "בלען" יוצא דופן שאוכל ביום אחד את מה שחברי היקר בני הספל אוכל בשבוע....
להיכן נעלמו מרקי הגולש, הבשר והשעועית המוכנים? להיכן נעלמו המסעדות ההונגריות? להיכן העלמו העוגות האיכותיות? הכל כיום סינטטי, חסר טעם וריח ותפל עד להחריד. מצטער: יש לי זכרון פנומנלי לטעמים ולריחות...
יש דבר אחד שהיה אז טוב ונשאר עד היום
הנה
 


יש דבר אחד שהיה אז טוב ונשאר עד היום
הנה

איפה? - איפה אתה ביום העצמאות??? אכן הגיע הזמן לקחת ממך את חמשת הבקבוקים !!! אני כל-כך מתקמצן על המעט שנותר לי מהשמפו המעולה ששנינו אוהבים ! ואגב:
רמת הגעגוע שלי לחטיף "נגה" של עלית כבר הגיעה למימדים מדאיגים ! כבר פניתי לעלית והצעתי לרכוש 1000 חטיפים אם יסכימו לייצר בשבילי ! הם צחקו ואמרו שבקרוב יהיה סקר על מוצרים שונים והדרישה להם. טענתי שעכשיו עובר על הארץ גל רטרו והרי אני תקוע אי שם בשנת 1978 ומאז 1978 לא התבגרתי לשמחתי.....אני לא מאמין שאי פעם בעתיד ייוצר שוב חטיף "הנגה" המעולה של עלית כפי שברור שאשאר תקוע עמוק בשנת 1978 עד היום האחרון....
החטיף היחיד בעולם שמזכיר את הטעם הוא כמובן "מארס". אך אשתי רוצה לתלות אותי על חבל דק כי המקרר מלא "מארסים"....מוכרים אותם בשלישיות במחיר מיוחד בשופר-דיל אז אני קונה שני קרטונים ענקיים של שלישיות בכל שבועיים ורופא השיניים שלי חוגג ובענק !
לפחות שמפו ויטל לא גורם נזק לשיניים.....
 
זה שמפו נהדר אבל לא לשיער יבש



איפה? - איפה אתה ביום העצמאות??? אכן הגיע הזמן לקחת ממך את חמשת הבקבוקים !!! אני כל-כך מתקמצן על המעט שנותר לי מהשמפו המעולה ששנינו אוהבים ! ואגב:
רמת הגעגוע שלי לחטיף "נגה" של עלית כבר הגיעה למימדים מדאיגים ! כבר פניתי לעלית והצעתי לרכוש 1000 חטיפים אם יסכימו לייצר בשבילי ! הם צחקו ואמרו שבקרוב יהיה סקר על מוצרים שונים והדרישה להם. טענתי שעכשיו עובר על הארץ גל רטרו והרי אני תקוע אי שם בשנת 1978 ומאז 1978 לא התבגרתי לשמחתי.....אני לא מאמין שאי פעם בעתיד ייוצר שוב חטיף "הנגה" המעולה של עלית כפי שברור שאשאר תקוע עמוק בשנת 1978 עד היום האחרון....
החטיף היחיד בעולם שמזכיר את הטעם הוא כמובן "מארס". אך אשתי רוצה לתלות אותי על חבל דק כי המקרר מלא "מארסים"....מוכרים אותם בשלישיות במחיר מיוחד בשופר-דיל אז אני קונה שני קרטונים ענקיים של שלישיות בכל שבועיים ורופא השיניים שלי חוגג ובענק !
לפחות שמפו ויטל לא גורם נזק לשיניים.....
זה שמפו נהדר אבל לא לשיער יבש
 

בועז ל

New member
אאל"ט, זכורה לי אריזה אחרת של השמפו הזה וזו

יש דבר אחד שהיה אז טוב ונשאר עד היום
הנה
אאל"ט, זכורה לי אריזה אחרת של השמפו הזה וזו
אינה האריזה המקורית. רגע, יכול להיות שמישהו עבד על שני הדוקטורים המכובדים של הפורום?
 
אתה לא קורא את מה שכתבנו עליו בעבר: היתה טיוב

אאל"ט, זכורה לי אריזה אחרת של השמפו הזה וזו
אינה האריזה המקורית. רגע, יכול להיות שמישהו עבד על שני הדוקטורים המכובדים של הפורום?
אתה לא קורא את מה שכתבנו עליו בעבר: היתה טיוב
טיובה שלו עם אותו צבע ולוגו. אתה זוכר את הטיובה מפלסטיק או ממתכת שהיו מקפלים לה את הקצה כדי שהשמפו ייצא.
וכבר דשנו בטיובה בעבר.
 

בועז ל

New member
אז זהו: את השפופרת אני דווקא זוכר, אבל לקרוא

אתה לא קורא את מה שכתבנו עליו בעבר: היתה טיוב
טיובה שלו עם אותו צבע ולוגו. אתה זוכר את הטיובה מפלסטיק או ממתכת שהיו מקפלים לה את הקצה כדי שהשמפו ייצא.
וכבר דשנו בטיובה בעבר.
אז זהו: את השפופרת אני דווקא זוכר, אבל לקרוא
את שכתבתם על השמפו זה קצת מסוכן עבורי. אני עוד עלול להיקלע למלחמה הנוסטלגית שבין השוסון לטייגר...
 
תראה: אני נסעתי בילדותי בשנייהם:

אז זהו: את השפופרת אני דווקא זוכר, אבל לקרוא
את שכתבתם על השמפו זה קצת מסוכן עבורי. אני עוד עלול להיקלע למלחמה הנוסטלגית שבין השוסון לטייגר...
תראה: אני נסעתי בילדותי בשנייהם:
את השוסון של המקשר עם הדלת השלישית והכרטיסן אני זוכר היטב מילדותי. הריח בשוסון לא היה משהו והוא היה קטן באופן יחסי אך עלה מהר ובזריזות את העלייה של רחוב קרן היסוד או רחוב המלך דוד. הוא היה צרפתי חמקן, מהיר יחסית ומאוד לא אמין. הליילנד רויאל-טייגר מארק 2 לא היה זריז, אך היה אמין מאוד ונוח יחסית לנסיעה עם המצילה המפורסמת (חוט הפעמון) בתקרה ועם חלון נוראי שהיית צריך להפעיל כח רב בשתי הידיים כדי לפתוח אותו תוך הפעלת לחץ על שתי לשוניות החלון בשני הצדדים. ותמיד הוא היה נופל בחזרה....רק בדגמים המאוחרים זה שונה לחלון הזזה נוח כמו בדגם "דן" ממנו היו באגד רק 9 מכונות או בדגמי הקאוץ' המפורסמים. ולמרות כל ההרצאה שלי בענין......אין טוב יותר ממרצדס O305 גרמני מוגמר ממודל 80' = האוטובוס הטוב ביותר באגד בין השנים 1933-2012. תמונתו של המלך מצורפת:
 

בועז ל

New member
האוטובוס שבתמונה הוא באמת הבדל של שמים וארץ

תראה: אני נסעתי בילדותי בשנייהם:
את השוסון של המקשר עם הדלת השלישית והכרטיסן אני זוכר היטב מילדותי. הריח בשוסון לא היה משהו והוא היה קטן באופן יחסי אך עלה מהר ובזריזות את העלייה של רחוב קרן היסוד או רחוב המלך דוד. הוא היה צרפתי חמקן, מהיר יחסית ומאוד לא אמין. הליילנד רויאל-טייגר מארק 2 לא היה זריז, אך היה אמין מאוד ונוח יחסית לנסיעה עם המצילה המפורסמת (חוט הפעמון) בתקרה ועם חלון נוראי שהיית צריך להפעיל כח רב בשתי הידיים כדי לפתוח אותו תוך הפעלת לחץ על שתי לשוניות החלון בשני הצדדים. ותמיד הוא היה נופל בחזרה....רק בדגמים המאוחרים זה שונה לחלון הזזה נוח כמו בדגם "דן" ממנו היו באגד רק 9 מכונות או בדגמי הקאוץ' המפורסמים. ולמרות כל ההרצאה שלי בענין......אין טוב יותר ממרצדס O305 גרמני מוגמר ממודל 80' = האוטובוס הטוב ביותר באגד בין השנים 1933-2012. תמונתו של המלך מצורפת:
האוטובוס שבתמונה הוא באמת הבדל של שמים וארץ
בינו לבין קודמיו, ואת זה אני כותב מנקודת מבטו של ילד שמעולם לא הצליח לפתוח את החלונות של הליילנד מאחר שנדרשו לשם כך ידיים של מסגר...
המצילה, אגב, נקראה בבית שמשית "חבל כביסה". הכינוי הזה רשום בטאבו ע"ש דוד X (איני זוכר את שם משפחתו) מקו 67 (זוכר את הקו?) נהג אגד, שענה לגברת שהתלוננה בפניו על שלא עצר באחת התחנות: "גברת, למה לא משכת בחוט? זה פעמון ולא חבל כביסה?
או כן, כך נראה השובניזם המקומי בשנות ה-70.

אגב, מה היה שם הדגם של הליילנדים שאת חלונותיהם ניתן היה לפתוח בהסטה הצִדה?
 
כבר כתבתי: הוא נקרא בירושלמית דגם דן או קאוץ:

האוטובוס שבתמונה הוא באמת הבדל של שמים וארץ
בינו לבין קודמיו, ואת זה אני כותב מנקודת מבטו של ילד שמעולם לא הצליח לפתוח את החלונות של הליילנד מאחר שנדרשו לשם כך ידיים של מסגר...
המצילה, אגב, נקראה בבית שמשית "חבל כביסה". הכינוי הזה רשום בטאבו ע"ש דוד X (איני זוכר את שם משפחתו) מקו 67 (זוכר את הקו?) נהג אגד, שענה לגברת שהתלוננה בפניו על שלא עצר באחת התחנות: "גברת, למה לא משכת בחוט? זה פעמון ולא חבל כביסה?
או כן, כך נראה השובניזם המקומי בשנות ה-70.

אגב, מה היה שם הדגם של הליילנדים שאת חלונותיהם ניתן היה לפתוח בהסטה הצִדה?
כבר כתבתי: הוא נקרא בירושלמית דגם דן או קאוץ:
בשני הדגמים הללו ניתן היה כבר לפתוח חלון בהסטה הצדה. במוזיאון אגד קיימים שני הדגמים. לדעתי דגם "דן" היה יפה מאוד ונראה מודרני גם כיום. במוזיאון זהו 690-290. הוא נקרא כך כי בדן שרתו עשרות מכונות בתצורה זו. אגד רכשה רק 10 כי היו אלה עודפים שדן לא רכשה והוצאו למכירה חופשית. אגד קפצה על המציאה ורכשה אותם. פרסמתי בעבר עשרות תמונות של 690-290 עד האחרון שבהם באגד: 690-299.
צריך לא להתבלבל עם 9 כרטיסניות ליילנד אחרות באגד: 666-291 עד 66-299. כאשר למרבה הפלא 666-226 עד 666-290 היו מרצדסים כמו אלו שבתמונה. הם היו ממודל 1973 כולם. אח"כ הגיעו מודל 1974 שהיו 690-300 עד 690-357. 690-358 כבר היה ווספה ישראלי עד ל- 690-369 האחרון בסדרה. למרבה הפלא: 690-375 ו- 690-376 היו הווספות הראשונות בישראל בקווים 6/1 ו- 6/2 בירושלים כאשר 690-375 היה אב הטיפוס. לא היו מעולם אוטובוסים שנשאו מס' רישוי: 690-370 עד 690-374. זה לבטח נראה לך בלאגן אך בטבלאות שלי זה מסודר היטב.
 

alantan

New member
כפי שבועז כתב, זה באמת היה המהפכה

תראה: אני נסעתי בילדותי בשנייהם:
את השוסון של המקשר עם הדלת השלישית והכרטיסן אני זוכר היטב מילדותי. הריח בשוסון לא היה משהו והוא היה קטן באופן יחסי אך עלה מהר ובזריזות את העלייה של רחוב קרן היסוד או רחוב המלך דוד. הוא היה צרפתי חמקן, מהיר יחסית ומאוד לא אמין. הליילנד רויאל-טייגר מארק 2 לא היה זריז, אך היה אמין מאוד ונוח יחסית לנסיעה עם המצילה המפורסמת (חוט הפעמון) בתקרה ועם חלון נוראי שהיית צריך להפעיל כח רב בשתי הידיים כדי לפתוח אותו תוך הפעלת לחץ על שתי לשוניות החלון בשני הצדדים. ותמיד הוא היה נופל בחזרה....רק בדגמים המאוחרים זה שונה לחלון הזזה נוח כמו בדגם "דן" ממנו היו באגד רק 9 מכונות או בדגמי הקאוץ' המפורסמים. ולמרות כל ההרצאה שלי בענין......אין טוב יותר ממרצדס O305 גרמני מוגמר ממודל 80' = האוטובוס הטוב ביותר באגד בין השנים 1933-2012. תמונתו של המלך מצורפת:
כפי שבועז כתב, זה באמת היה המהפכה
ה-O305 היה הבדל של שמיים וארץ לעומת הליילנדים. רעש המנוע שלו היה עדין (נשמע כמו חתול) והוא נסע חלק - בקושי הרגשת ויברציות. זאת לעומת הטייגרים שלא נשמעו כמו טיגריסים, אלא יותר כמו מבטשה - וגם רעדו כמו מבטשה.

גם לי זכורים החלונות הזוועתיים הללו, גם בנסיעות של טיולי בית ספר יסודי בהן התבשלנו. תמיד חששתי שהחלון יפול לי על הראש או היד...
 

gen1

New member
המצולם הגיע לארצנו ב73 ,74

תראה: אני נסעתי בילדותי בשנייהם:
את השוסון של המקשר עם הדלת השלישית והכרטיסן אני זוכר היטב מילדותי. הריח בשוסון לא היה משהו והוא היה קטן באופן יחסי אך עלה מהר ובזריזות את העלייה של רחוב קרן היסוד או רחוב המלך דוד. הוא היה צרפתי חמקן, מהיר יחסית ומאוד לא אמין. הליילנד רויאל-טייגר מארק 2 לא היה זריז, אך היה אמין מאוד ונוח יחסית לנסיעה עם המצילה המפורסמת (חוט הפעמון) בתקרה ועם חלון נוראי שהיית צריך להפעיל כח רב בשתי הידיים כדי לפתוח אותו תוך הפעלת לחץ על שתי לשוניות החלון בשני הצדדים. ותמיד הוא היה נופל בחזרה....רק בדגמים המאוחרים זה שונה לחלון הזזה נוח כמו בדגם "דן" ממנו היו באגד רק 9 מכונות או בדגמי הקאוץ' המפורסמים. ולמרות כל ההרצאה שלי בענין......אין טוב יותר ממרצדס O305 גרמני מוגמר ממודל 80' = האוטובוס הטוב ביותר באגד בין השנים 1933-2012. תמונתו של המלך מצורפת:
המצולם הגיע לארצנו ב73 ,74
 
בועז, הנה הטיוב של לונדון..סליחה, של ויטל

אאל"ט, זכורה לי אריזה אחרת של השמפו הזה וזו
אינה האריזה המקורית. רגע, יכול להיות שמישהו עבד על שני הדוקטורים המכובדים של הפורום?
בועז, הנה הטיוב של לונדון..סליחה, של ויטל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה