שרשור דיוני הכתר 👑 עונה 4

את באופן כללי צפית בסדרה עד עכשיו?
אם לא אז ממש כדאי לך. זאת סדרה מעולה שכל אחד שאוהב דרמה טובה יאהב לדעתי. אבל עוד יותר מי שיש לו חיבה לעלילות בית המלוכה הבריטי.

עריכה: באיחור נכנסתי שוב לשרשור האחר ואז נזכרתי שכתבת שאת מתכוונת לראות את העונה הזאת בסוף השבוע

בהחלט צפיתי בכל העונות הקודמות (כולל מרתון של שלושת העונות כבכנה לעונה הזו), רק שבתזמון רע הגיע משבר בעבודה, שגורם לי להיות פה משש וחצי בבוקר עד שמונה-תשע בערב כל יום. מקווה שיגמר לפני יום שישי ואז אוכל לעשות מרתון עונה 4, כי אחרת זה ידחה לסוף שבוע הבא (שבת הזו אנחנו אצל חמי, שם אני לא יכולה לצפות בסדרה שלי, אלא רק בסרטי אקשן או סרטים ברומנית |פנים|)
 

dilia snake

Well-known member
אני מקווה שבכל זאת גם תמצאי זמן לכתוב על כל פרק, אפילו אם זה ממש בקצרה. כי זה גם ממש מעניין לדסקס את זה.
אומנם נוכל לחלוטין גם לעשות את זה בסוף העונה, אבל אז כבר הדברים הקטנים שבכל פרק די נשכחים.
אני אעשה את זה, אני עוד מעט אגיב לך על 4 ויותר מאוחר אני גם אכתוב על 5.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
עוד אחד
עוד פרק טוב.
ברור שצריכים לעסוק בסיבות לכך שתאצ'ר הפכה להיות כל כך שנואה. אני לא יודע את הכל ובטח לא מבין את הכל (כלכלה זה נושא מבלבל), אבל האבטלה היא חלק חשוב כמובן.
אז אהבתי את הדרך שבה הציגו את זה דרך סיפורו של אדם אחד שהייתה לו הזדמנות לדבר איתה.
זה גם סוג של מסורת שכל עונה יש פרק על מישהו שיוצא נגד המלוכה. באחת משתי העונות הראשונות היה את הלורד ההוא שדיבר נגדם ואז אליזבת נפגשה איתו ובעקבות זאת גם שינתה הרבה דברים כמו זה שהיא נפגשת עם אזרחים רגילים (ובפרק גם הזכירו אותו וגם ראו שהיא עדיין עושה פגישוות עם אנשים). ובעונה שעברה היה העיתונאי ההוא שיצא נגד המלוכה (אני כבר לא זוכר איך זה נגמר, אבל נראה לי שאן דיברה איתו).
אומנם לפייגן לא היה משהו נגד המלכה, אבל בעצם גם לאדם הראשון לא היה. אבל הוא כן בא להפגיש אותה עם מישהו מהעם. סוג של אדם שבמצב רגיל היא לא תפגוש גם כשהיא נפגשת עם אזרחים "פשוטים".

במקביל המלחמה עם ארגנטינה נגמרת בניצחון והרבה מאוד אנשים, בינהם פיליפ מאוד מרוצים מתאצ'ר.
תמיד תהיתי איך תאצ'ר הייתה ראש ממשלה כל כך הרבה שנים אם היא הייתה שנואה כל כך. אז אני מניח שניצחון כזה היה חלק מהעניין.
מה גם הגישה שהסיבה שיש אנשים עניים היא בגלל שהם לא מנסים מספיק להצליח (החתן של טראמפ אמר משהו מאוד דומה לפני כמה שבועות).

שמחתי לקרוא בסוף הפרק שפייגן שוחרר תוך 3 חודשים מבית חולים פסיכיאטרי.
מעניין עד כמה מהשיחה הזאת שלהם הייתה כמו שמתואר בסדרה. הגיוני שראיינו אותו הרבה לגבי זה אז ידוע הגרסה שלו. לכן אני תוהה אם גם אליזבת סיפרה מה קרה שם באמת.
 

dilia snake

Well-known member
(כבר ראיתי גם את 7, ד"א).

זה נהיה טריק שהם משתמשים בו כמעט כול עונה.

פייגן היה אדם שהמערכת דפקה אותו במשהו כמו עשר דרכים שונות ואז מצאה עשר דרכים נוספות לדפוק אותו. זה הראה כמה השיטה של תאצ'ר הייתה לא נכונה, וכמה אכזרית או חסרת סלחנות המערכת יכולה להיות כלפיי האדם הפשוט.
הוא לא רצה להיות מובטל והוא בטח שלא רצה שאישתו תעזוב אותו ושלא יתנו לו גישה לילדים שלו, העבודה שלו הייתה עבודה קלאסית של "צווארון כחול" והוא צודק, אם הממשלה לא בונה בתים חדשים או שיש מיתון ולאנשים אין אמצעים לשפץ את הבתים שלהם, מה הוא כבר יכול לעשות? וברור שבגילו ללכת למצוא עבודה חדשה זה בעייתי, בטח שיש סביבו עוד אלפי מובטלים.

הוא פרץ לארמון כי המערכת הפכה אותו לנואש, הוא רק רצה שמישהו יקשיב לו. אני לא בטוחה שלאליזבת' יש בכלל סמכות או אמצעים לעזור לו(אולי אח"כ הם שכרו אותו לטפל בבעיות רטיבות שיש בארמון, אני לא יודעת), כול מה שהיא יכל לעשות זה לקוות שהיא הפנימה מזה משהו.

ואני גם שמחה שלא הענישו אותו והוא קיבל את העזרה שהוא היה זקוק לה.

לי גם הציק כמה עלובה האבטחה של הארמון, זה נכון שאליזבת' לא רצתה שזה ירחיק אותה מהעם. אבל צריך להדיח את כול היחידה שמגינה על הארמון ולבנות אותה מחדש. פייגן היה עם הכוונות טובות, אבל מה אם זה היה מתנקש?טרוריסט? או אפילו סתם סוטה?
 

dilia snake

Well-known member
קלייר פוי!!!!!!!!!!!!!!!!!

וזה מוזר, לקלייר פוי יש עיניים כחולות ולאוליביה קולמן חומות. למה לא שמו לאוליביה קולמן עדשות? 8-*

ניק, אל תדאג אני אחזור ואכתוב סקירה על האחרים
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
כל עונה מחדש אני מופתע כיצד הסדרה הזאת מצליחה להיות כל כך טובה.

אם כי זה אולי יותר מרשים בעונות שבהם אין להם סיפורים כל כך מתובלים לעבד לפרקים מעניינים.
בעונה הזאת הסיפור של צ'ארלס ודיאנה הוא די מרתק בקלות.

אחרי כמה פרקים שבקושי היה אותם קיבלנו עוד פרק שבמרכזו צ'ארלס ודיאנה.
זה ממש גרם לי חשק לצפות שוב בפרק של הסיור של אליזבת ופיליפ באוסטרליה. גם להם זה היה טיול מלא עליות וירידות.
מצחיק כמובן שלהם לא הייתה בעיה להשאיר את הילדים שלהם לחודשים בבית בעוד לדיאנה לא יכולה להפרד מהתינוק שלה לשבועיים - דבר שנראה לי לחלוטין טבעי. (זה שהיא לא יכולה להפרד ממנו)

השיחה שלהם שבה הם כאילו לראשונה הבינו כמה ששניהם צריכים מילות עידוד הייתה מקסימה. היה ברור שזה לא מספיק וברור שזה לא יחזיק לעד, אבל הייתה לי תקווה שאולי הם עוד ישארו שמחים יחד לפחות לסוף הפרק.

עד כמה שצ'ארלס דוש לפני זה, הוא עכשיו עוד יותר דוש כשדיאנה כן מנסה לתמוך בו וכן עושה את התפקיד שלה באופן מירבי, אבל הוא מלא קנאה על כך היחס שהיא מקבלת ומאשים אותה על הכביכול השפלות שהוא סובל.

נוראי שכולם יודעים על הבולימיה שלה ולא דואגים לה לטיפול.

גם השיחה של דיאנה עם אליזבת בסוף הייתה סצנה מעולה.
(עצם זה שעכשיו המלכה מוכנה להפגש איתה כשהיא מבקשת זה נחמד, אבל ברור שבא רק בגלל ההצלחה שלה)
כשדיאנה בסוף חיבקה אותה מיד חשבתי על הפרק הקודם כשאליזבת רואה את פייגן בחדר שלה - כי היא נראתה יותר מפוחדת מהחיבוק הזה מאשר מהנוכחות של זר מוחלט ליד המיטה שלה.
 

dilia snake

Well-known member
צ'ארלס דוחה, כול הקנאה שלו בדיאנה הייתה מגוחכת וילדותית ופטתית ועוד כמה דברים.

ויליאם התינוק! :-D אני מתעבת תינוקות, אבל עדיין זה היה כיפי ומוזר לראות את ויליאם בתור תינוק.

אהבתי מאוד את הסצנות של דיאנה לאורך כול הפרק, אני חושבת שאמה קורין עשתה עבודה ממש טובה בעיקר בדברים קטנים כמו החיוך שלה וכאלה.

אני חושבת שהקטעים שרואים את מרגרט, אליזבת', אליזבת' השנייה ואן יושבות ומרכלות דיי מעניינות. אבל למה אף אחת לא ניגשת אל דיאנה ומדברת איתה? וכולן ידעו עוד לפני החתונה שזה הולך להיגמר רע ועדיין הן משאירות אותה לבד, בזמן שצ'ארלס 100% עם קמילה!!

והסצנה בסוף שדיאנה הולכת ומנסה לבקש עזרה מאליזבת' והיא פשוט ישבה שם ולא עשתה כלום, פשוט זוועה.
 

dilia snake

Well-known member
הפרק הכי פחות אהוב עליי עד עכשיו, אולי בכול הסדרה מההתחלה.

אני שמחה שסוף סוף התמקדו במרגרט, והלנה בונהם קרטר הייתה מדהימה כמו תמיד והפוליטיקה של משפחת המלוכה תמיד מעניינת גם כן.

אבל, אני לא מבינה למה היו צריכים להכניס את הסיפור עם האחיות האלו, שלא ממש נוגעות למשפחת המלוכה עצמה. זה הרגיש על גבול הצהוב ולא הוגן כלפי כולם. האחיות האלו מתות וגם אם הן היו בחיים הן לא היו מסוגלות לתת את ההסכמה שלהן להיות מוצגות בסדרה, הן אפילו מסוגלות להבין מה זה אומר. אני יודעת שטכנית אף אחד לא נתן הסכמה מפורשת לעשות את הסדרה ושאר הסדרות והסרטים על בית המלוכה, אבל המלכה וכולם יודעים שזה חלק מהעניין, הם חייבים לכול הפחות לתת איזה שהיא הסכמה בשתיקה. למה להפנות סתם זרקור למקום כזה? הנשים האלו היו בסה"כ קשורות דרך המלכה האם, אין לזה שום קשר למלוכה עצמה, זה לא שינה שום דבר.

היה עדיף אם הם היו מקדישים את הפרק נטו להתמודדות עם דכאון.

יש הרבה סיבות לשנוא את בית המלוכה, אני לא הייתי צריכה גם את זה.

סיימתי לפני כמה דקות את 9 ועכשיו אני הולכת לראות את 10 ואז אני אכתוב היום או מחר סקירות גם לשאר הפרקים ואולי גם סיכום כללי של העונה.
 

dilia snake

Well-known member
אז הפרק מתחיל בפלאשבק לאליזבת' הצעירה(בגרסת קלייר פוי) ואז ישנם קרידיטים וקורה קסם כי צבע העיניים של אליזבת' מחלף מכחול לחום :-P:.

פרק מאוד מעניין. זה היה משונה לראות את אליזבת' מביעה עמדה כ"כ נחרצת בכול מה שקשור לאפרטייד ויוצאת כ"כ בגלוי נגד תאצ'ר ואז עוד גם מדליפה לעיתונים וכ'ו.

היה מעניין לראות את כול חבר העמים ואת החשיבות שלו בעיניי אליזבת'.

שתאצ'ר אמרה שלבן שלה היו עסקים בדרום אפריקה, אני לא יכולה לחשוב אם זה לא היה המניע שלה נגד הסנקציות כול הדרך. והפעם אליזבת' צדקה לאורך כול הדרך ותאצ'ר באמת חסרת רגשות(אלא אם זה כלפיי הבן שלה) ואני גם מאמינה שהייתה בכול הגישה שלה איזה שהוא מימד גזעני בנוסף לכול הדברים.

היה מעניין לראות את ארבעת האחים סוף סוף ביחד רק הם.

זה כול מה שיש לי לומר על פרק הזה.
 

dilia snake

Well-known member
אין פלא שאנשים בסביבה של משפחת המלוכה לא אהבו את העונה הזאת, הפרק הזה המשיך להראות את ההידרדרות של היחסים בין צ'ארלס ודיאנה ולא רק זה הוא גם הציג את צ'ארלס באור בעייתי מאוד, כגבר שהתעלל והיה אלים מילולית כלפיי אישתו כול הזמן.

כול פעם, לא משנה כמה דיאנה ניסתה לרצות את צ'ארלס הוא מצא בה בפגמים, כול דבר שהיא עשתה הפך ישר לקנוניה כדי להשפיל אותו, הראו את זה בקטנה בפרק באוסטרליה והפעם זה תפס נפח גדול יותר. ואי אפשר לפרש את הדברים אחרת. צ'ארלס הוא גבר מתעלל, אני לא יודעת אם הדברים באמת היו ככה ומתוך שני האנשים היחידים שהיו שם אחת מתה והשני יום אחד יהפוך להיות מלך בריטניה יום אחד(אלא אם יקרה נס והוא יוותר או ימות לפני אליזבת').

באמת בקטעים עם המפולת שלגים, למרות שידעתי שהוא ישרוד את זה חלק ממני רצה שהוא ימות.

ולמה אף אחד במשפחה הארורה הזאת, לא לוקח את הצד של דיאנה או עושה משהו כדי לסיים את הנישואין האומללים האלו??? כולם פשוט כ"כ מרוכזים בעצמם שם לא שמים לב שיש פה לא פחות מ-4 אנשים, ביניהם שני ילדים קטנים שהחיים שלהם הולכים להיהרס במה שנראה כמו שפל חדש של בית המלוכה וזה עוד לפני השמועות שהמלכה אליזבת' גרמה למוות של דיאנה וכ'ו.

אז כן, יצאתי עצבנית מהפרק הזה ואם מישהו שואל צ'ארלס ואליזבת' הם הנבלים הטלוויזיוניים שאני הכי אוהבת לשנוא כרגע.
 

dilia snake

Well-known member
הו, ואו.

אז כן הפרק ממשיך את הקו של הפרק הקודם, צ'ארלס ממשיך להתעלל בדיאנה ושאר המשפחה עדיין באשליות שאיך שהוא הם ייצאו מזה ויהיה לזה סוף טוב.

באמת צ'ארלס??????? גם לחבק ילד עם פאקינג איידס(דבר שאז נחשב לטאבו מוחלט) זה איך שהוא חלק מקנוניה נגדך??? זה כבר חולני לגמרי מה שהלך בין שניהם.

ושוב, אליזבת' וגם פיליפ כולם חושבים שהם פשוט צריכים להתבגר והכול יעבוד. האיש אוהב אישה אחרת!!!!!!!!!!!!!!!

והשיחה של דיאנה עם פיליפ, לא יודעת עד כמה זה מציאותי. אבל לכעוס על דיאנה שבגלל שהיא רוצה להיות מאושרת ? בגלל שהיא רוצה שמישהו יאהב אותה? היא לא חשבה לרגע שהיא יותר חשובה מאליזבת' או ממשפחת המלוכה, היא בסה"כ רצתה שהתייחסו אליה כמו לבן אדם.

זה היה עצוב-פתטי לראות את הסוף של תאצ'ר, אין לי יותר מידי מה לומר על זה חוץ מזה. האישה עשתה בסוף כול טעות אפשרית וזה היה מעניין לראות איך הדברים בסוף נגמרו בינה לבין אליזבת'.

מחר אני גם אכתוב סיכום על העונה באופן כללי, כי היו דברים שהתעלמתי מהם (בעיקר מהמשחק, שהיה ברמה חדשה מבחינתי) ואולי דברים נוספים שאני ארצה להתייחס אליהם אחרי הדברים יחלחלו קצת.
 

Lhuna3

Well-known member
לדעתכם אפשר לראות את העונה הזאת בלי הקודמות?
(ראיתי את עונה 1 עד פרק כלשהו והפסקתי כי שעמם אותי קצת)
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אני מקווה שבכל זאת גם תמצאי זמן לכתוב על כל פרק, אפילו אם זה ממש בקצרה. כי זה גם ממש מעניין לדסקס את זה.
אומנם נוכל לחלוטין גם לעשות את זה בסוף העונה, אבל אז כבר הדברים הקטנים שבכל פרק די נשכחים.
אני אעשה את זה, אני עוד מעט אגיב לך על 4 ויותר מאוחר אני גם אכתוב על 5.
העיקר שאני מדבר...
בסוף ראיתי הבוקר שוב שני פרקים (7 ו8) ולא הספקתי לכתוב משהו לפני העבודה.
אז היה לי יום קשה בעבודה וחזרתי נסער מידי בשביל משהו רציני מידי ולכן ראיתי פרק של הרופא הטוב.
ואז ראיתי את שני הפרקים האחרונים של העונה.
בקיצור, עכשיו אני זה שמבטיח שאני אחזור ואגיב על כל הפרקים הקודמים. אם לא היום (כי אני מותש) אז מחר.

מה שכן, העונה הזאת מדהימה!
באופן חלקי היא בהחלט מדהימה בעצמה ויכולה לעמוד בפני עצמה.
אבל במידה רבה היא גם חזקה בדרך שבה היא קושרת את כל הסדרה יחד. אומנם המאורעות של העונות הראשונות הם רחוקים מאוד, אבל העונה הזאת מוצלחת עוד יותר בראייה כוללת של כל הסדרה.
 

dilia snake

Well-known member
קודם כול המשחק:
כמעט כול הקאסט עשה הפעם עבודה מעולה לדעתי.
בראש ובראשונה אני מורידה את הכובע בפני ג'וש אוקונור שהפך את צ'ארלס מבחור מסכן שאימא ואבא לא אוהבים אותו מספיק לדוש ואחד האנשים הכי דוחים בטלוויזיה תוך 10 פרקים. בלי קשר לזה שבטח בחרו בו בגלל האוזניים :-P: הוא הצליח להעביר הרבה דרך שפת גוף, העמידה הידיים בכיסים, גם שהוא לא אמר הרבה.
אמה קורין גם היא עשתה פשוט עבודה יוצאת מהכלל, גם באיך שהיא חיקתה את דיאנה והחיוך הזה שלה, אבל גם בסצנות הדרמתיות שלה פשוט ואו.
כול פעם שהיו סצנות שלהם ביחד אלו היו הרגעים הכי טובים העונה, כמה מהם אולי הכי טובים בסדרה.
אוליביה קולמן עשתה שוב עבודה מדהימה לאורך כול העונה וגם הלנה בונהם קרטר שאומנם הייתה יותר בצד אבל כול משפט של מרגרט היה פנינה.

גם טוביאס מנזיס(?) השתפר הפעם בתור פיליפ, אם כי אני עדיין חושבת שזה של מאט סמית' לוקח אותו בסיבוב. ארין דוהרטי בתור אן, גם כן בעיקר בסצנות שלה עם אוליביה קולמן הייתה פשוט מצויינת.

היחידה שבאמת הפריעה לי זו ג'יליאן אנדרסון בתור מרגרט ת'אצר, לא יודעת אם זה היה נאמן למקור, אבל מישהו היה צריך להגיד לה להירגע קצת. בלי קשר שאם לא היו לי כתוביות בעברית כנראה לא הייתי מצליחה להבין חצי ממה שהיא אומרת.

הפחד הכי גדול שלי בתחילת העונה היה שם יהפכו את הסדרה לאופרת סבון זולה בגלל כול הדרמה בין צ'ארלס לדיאנה ושהתוצאה הסופית תהיה צהובה מידי. אבל אני שמחה להודות שטעיתי ולא היה לי ממה לפחד. אני חושבת שעד כמה שהסיפור הזה מסובך ועד כמה שצריך לקחת חלק מהדברים בערבון מוגבל והעובדה שהם מציגים את דיאנה הקורבן המרכזי בסיפור. עדיין התוצאה הסופית טובה וזה היה כמעט כמו סוג של דרמת מתח ופחות טלנובלה.
מה שכן, זה הרגיש כאילו כול הדמויות, בעיקר ממשפחת המלוכה הפכו להיות סוג של ניצבות בדרמה הזאת. פיליפ ומרגרט בעיקר היו ברקע, אן הספיקה להתגרש תוך כדי העונה ושמענו על זה בחצאי משפטים.

וזה גם השפיע על זה שהם העדיפו להתמקד בדרמה בין צ'ארלס לדיאנה על פני מה שקורה בבריטניה בשנים אלו, מלחמת פוקלנד הייתה ברקע, הIRA והמהומות באירלנד בקושי הוזכרו אחרי פרק 2 למרות שהם היו פעילים לאורך כול התקופה, הם אפילו ניסו להתנקש בתאצ'ר ב-84' אבל זה לא הוזכר במילה. הייתה שביתת כורים במשל שנה שלמה(!!) וגם זה לא הוזכר בכלל וכ'ו.

כמו תמיד העיצוב, המוזיקה, התלבושות(השמלה שלה דיאנה! ואפילו לא ראו אותה פיזית מתחתנת), כרגיל הכול מושקע ועשוי מושלם.

אני לא יודעת אם זו העונה הכי טובה, אבל מה שכן זו בקלות אחת הסדרות הכי טובות כרגע בטלוויזיה. 10 שעות של רכבת הרים ואהבתי כמעט כול רגע.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
הו, ואו.

אז כן הפרק ממשיך את הקו של הפרק הקודם, צ'ארלס ממשיך להתעלל בדיאנה ושאר המשפחה עדיין באשליות שאיך שהוא הם ייצאו מזה ויהיה לזה סוף טוב.

באמת צ'ארלס??????? גם לחבק ילד עם פאקינג איידס(דבר שאז נחשב לטאבו מוחלט) זה איך שהוא חלק מקנוניה נגדך??? זה כבר חולני לגמרי מה שהלך בין שניהם.

ושוב, אליזבת' וגם פיליפ כולם חושבים שהם פשוט צריכים להתבגר והכול יעבוד. האיש אוהב אישה אחרת!!!!!!!!!!!!!!!

והשיחה של דיאנה עם פיליפ, לא יודעת עד כמה זה מציאותי. אבל לכעוס על דיאנה שבגלל שהיא רוצה להיות מאושרת ? בגלל שהיא רוצה שמישהו יאהב אותה? היא לא חשבה לרגע שהיא יותר חשובה מאליזבת' או ממשפחת המלוכה, היא בסה"כ רצתה שהתייחסו אליה כמו לבן אדם.

זה היה עצוב-פתטי לראות את הסוף של תאצ'ר, אין לי יותר מידי מה לומר על זה חוץ מזה. האישה עשתה בסוף כול טעות אפשרית וזה היה מעניין לראות איך הדברים בסוף נגמרו בינה לבין אליזבת'.

מחר אני גם אכתוב סיכום על העונה באופן כללי, כי היו דברים שהתעלמתי מהם (בעיקר מהמשחק, שהיה ברמה חדשה מבחינתי) ואולי דברים נוספים שאני ארצה להתייחס אליהם אחרי הדברים יחלחלו קצת.

אני אגיב ספציפית גם לכל פרק בהמשך, אבל קודם כל אגיב לפרק הסיום
מה שאני אוהב בסדרה זה שגרמו לי בשלבים מסויימים (יותר בעונה הקודמת) לאהוב את צ'ארלס. בחלק גדול מאוד מהזמן לרחם על צ'ארלס. אבל בהחלט הגעתי לשלב שבו אני שונא את צ'ארלס בכל איבריי.
הקטע שהוא צורח על דיאנה כי מה שהיא עשתה פגע בקמילה הוא כל כך מגוחך ונוראי שהוא היה מגוחך גם אם דיאנה הייתה בעצם עושה משהו לקמילה. אבל כל מה שהיא עשתה זה לעשות את התפקיד שלה טוב. ובעיקר על זה שהיא בעצם הווייתה הייתה אדם אהוב.
*אגב, לרגע חשבתי שהוא יכעס עליה כי היא חיבקה ילד עם איידס והוא אולי חחש שהיא יכלה להדבק וככה להדביק את הילדים שלהם. אתז ה לפחות היה אפשר טיפה להבין.

**לגבי צ'ארלס משהו שנאמר בפרק שראיתי היום של הרופא הטוב מרגיש לי כאן מאוד במקום:
נשים הן מאוד רגישות. גברים הם יותר רגישים והם גם טיפשים.

הסוף של הפרק עם הכריסמס בבלמורל היה מצויין בכמה רמות.
זה שכל ההתחלה היה עם השיר Baby, It's Cold Outside היה מעולה בעיקר כי זה כיום נחשב זוג של שיר אונס. ככה שזה שילב אווירת כריסמס עם אווירה של משהו נוראי.
אז הקטע שדיאנה מנסה לדבר עם המלכה ומסורבת היה גועלי, וכבר מוכר.
השיחה של המלכה עם צ'ארלס הייתה גם נוראית.
הסוף ממש עם תמונת חג המולד שבה ברור עד כמה דיאנה היא בחוץ במשפחה הזאת (משפחה שהיא אולי באמת משפחה של outsiders, אבל אין ספק שהיא הרבה יותר מהשאר)
אבל החלק הכי טוב לדעתי היה השיחה של דיאנה עם פיליפ.
גם כי זה סוגר מעגל במידה רבה עם הפרק השני של העונה שבה פיליפ מדבר איתה כשהם יוצאים לציד ובעצם בוחן אותה לראשונה. זה מראה עד כמה השתנה המצב.
אם כי מראש זה לא נראה שהם באמת בוחנים אם היא תתאים למשפחה באמת, אלא אם היא באיזושהי רמה מספיקה.
יותר מזה השיחה הזאת הייתה חזקה כי היא קישרה בין שני חלקים חשובים של הסדרה ושני הזוגות הכי חשובים בסדרה - שתי העונות הראשונות הראו את הקונפליקטים של אליזבת ופיליפ בתור זוג. הקשיים שלהם בתור זוג והפשרות שהם נאלצו לעשות. וזה שפיליפ כמו דיאנה נכנס למשפחה שהוא שונה ממנה מאוד.
העניין הוא שמבחינת פיליפ ואליזבת צ'ארלס ודיאנה צריכים לגרום לנישואים להצליח כמו שהם עשו למרות הקשיים. אבל ההבדל (כפי שהוא מוצג בסדרה וכפי שהוא כנראה היה במציאות) הוא עצום. זה ממש לא רק זמנים שונים, זה בעיקר שאליזבת ופיליפ כן אהבו זה את זה ובחרו זה בזה*. לעומת זאת צ'ארלס בשום שלב לא אהב את דיאנה. הוא תמיד היה מאוהב באישה אחרת.
*קצת חבל לי שהסדרה לא הראתה את שלב החיזורים בקשר שלהם, אבל ממה שנאמר בסדרה ומה שידוע לי זה לא היה זיווג שנבחר עבורה.
דבר נוסף שהיה שם - הטון של איום במה שפיליפ אומר לה כשהיא אומרת לו שהיא תעשה את הפרידה רשמית. דיאנה גם שואלת אותו אם זה איום ולדעתי בכוונה זה הושאר שם באוויר.

לגבי הסיום של תאצ'ר:
היה עצוב לראות אותה נשברת ובוכה בחדר שלה.
קצת חשבתי שזה בחירה רעה שבחרו להציג דווקא אותה בוכה מכל ראשי הממשלה שהסדרה הציגה בעבר.
יחד עם זה, הרבה ראשי ממשלה אחרים גם הוצגו בצורות מאוד לא מחמיאות. היה את זה שאשתו הייתה בקשר קבוע עם גבר אחר. היה את זה שנעשה חולה והתחיל להשתמש בסמים.
לגבי זה שבסוף המלכה נתנה לה אות מיוחד עם מדליה, זה מצד אחד הרגיש לי נחמד מצד המלכה. אבל קצת היה לי חבל שזה נגמר בצורה כזאת חביבה. במיוחד אחרי שלפני כמה פרקים אליזבת ממש יצאה נגדה וכעסה עליה. ובמיוחד זה שנרמז שתאצ'ר לא סתם חסרת אכפתיות כלפי הסבל באפרטהייד, אלא סירבה להטלת סנקציות על דרום אפריקה במידת מה בגלל אינטרסים עסקיים של הבן שלה.

די מדהים אותי שהגענו בסוף למלחמת המפרץ - כלומר לדברים שאני זוכר מהילדות.
אני לא זוכר עד כמה הייתי מודע לסיפורי עיתונות על משפחת המלוכה הבריטית, לפחות לפני האירוע, אבל אני זוכר שכילד ראיתי תמונה של וויליאם כשהוא היה בטח בסביבות 13 (ושנה מבוגר ממני) והוא היה נראה לי כל כך יפה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
קודם כול המשחק:
כמעט כול הקאסט עשה הפעם עבודה מעולה לדעתי.
בראש ובראשונה אני מורידה את הכובע בפני ג'וש אוקונור שהפך את צ'ארלס מבחור מסכן שאימא ואבא לא אוהבים אותו מספיק לדוש ואחד האנשים הכי דוחים בטלוויזיה תוך 10 פרקים. בלי קשר לזה שבטח בחרו בו בגלל האוזניים :-P: הוא הצליח להעביר הרבה דרך שפת גוף, העמידה הידיים בכיסים, גם שהוא לא אמר הרבה.
אמה קורין גם היא עשתה פשוט עבודה יוצאת מהכלל, גם באיך שהיא חיקתה את דיאנה והחיוך הזה שלה, אבל גם בסצנות הדרמתיות שלה פשוט ואו.
כול פעם שהיו סצנות שלהם ביחד אלו היו הרגעים הכי טובים העונה, כמה מהם אולי הכי טובים בסדרה.
אוליביה קולמן עשתה שוב עבודה מדהימה לאורך כול העונה וגם הלנה בונהם קרטר שאומנם הייתה יותר בצד אבל כול משפט של מרגרט היה פנינה.

גם טוביאס מנזיס(?) השתפר הפעם בתור פיליפ, אם כי אני עדיין חושבת שזה של מאט סמית' לוקח אותו בסיבוב. ארין דוהרטי בתור אן, גם כן בעיקר בסצנות שלה עם אוליביה קולמן הייתה פשוט מצויינת.

היחידה שבאמת הפריעה לי זו ג'יליאן אנדרסון בתור מרגרט ת'אצר, לא יודעת אם זה היה נאמן למקור, אבל מישהו היה צריך להגיד לה להירגע קצת. בלי קשר שאם לא היו לי כתוביות בעברית כנראה לא הייתי מצליחה להבין חצי ממה שהיא אומרת.

הפחד הכי גדול שלי בתחילת העונה היה שם יהפכו את הסדרה לאופרת סבון זולה בגלל כול הדרמה בין צ'ארלס לדיאנה ושהתוצאה הסופית תהיה צהובה מידי. אבל אני שמחה להודות שטעיתי ולא היה לי ממה לפחד. אני חושבת שעד כמה שהסיפור הזה מסובך ועד כמה שצריך לקחת חלק מהדברים בערבון מוגבל והעובדה שהם מציגים את דיאנה הקורבן המרכזי בסיפור. עדיין התוצאה הסופית טובה וזה היה כמעט כמו סוג של דרמת מתח ופחות טלנובלה.
מה שכן, זה הרגיש כאילו כול הדמויות, בעיקר ממשפחת המלוכה הפכו להיות סוג של ניצבות בדרמה הזאת. פיליפ ומרגרט בעיקר היו ברקע, אן הספיקה להתגרש תוך כדי העונה ושמענו על זה בחצאי משפטים.

וזה גם השפיע על זה שהם העדיפו להתמקד בדרמה בין צ'ארלס לדיאנה על פני מה שקורה בבריטניה בשנים אלו, מלחמת פוקלנד הייתה ברקע, הIRA והמהומות באירלנד בקושי הוזכרו אחרי פרק 2 למרות שהם היו פעילים לאורך כול התקופה, הם אפילו ניסו להתנקש בתאצ'ר ב-84' אבל זה לא הוזכר במילה. הייתה שביתת כורים במשל שנה שלמה(!!) וגם זה לא הוזכר בכלל וכ'ו.

כמו תמיד העיצוב, המוזיקה, התלבושות(השמלה שלה דיאנה! ואפילו לא ראו אותה פיזית מתחתנת), כרגיל הכול מושקע ועשוי מושלם.

אני לא יודעת אם זו העונה הכי טובה, אבל מה שכן זו בקלות אחת הסדרות הכי טובות כרגע בטלוויזיה. 10 שעות של רכבת הרים ואהבתי כמעט כול רגע.
התחלתי לכתוב את ההודעה שלי לפני ששלך נשלחה.
אני מסכים עם כמעט כל מה שכתבת.
אני לא יודע באמת אם העונה הזאת היא דווקא טובה יותר מהעונות הקודמות, אבל בהחלט מרגיש שהיא ממצבת הרבה יותר את הסדרה הזאת בתור אחת הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כיום.
אני מסכים לחלוטין לגבי המשחק הנהדר של כולם.
לדעתי גם ג'יליאן אנדרסון נהדרת בתפקיד. אני לא יודע עד כמה זה נאמן למקור, אבל אני מכיר את ג'יליאן אנדרסון מדברים אחרים וזאת הייתה טרנספורמציה נהדרת. אני חושב שהיא העבירה נהדר דמות עם קרירות, קשיחות ויחד עם זה קצת שבריריות מתחת להכל

אני גם חושב שמאט סמית' לחלוטין לוקח את מנזיס. שאר הצוות שהוחלף טוב באותה מידה או אולי אפילו יותר.

האמת שלא פחדתי שהעונה תהיה צהובה מידי, אבל את צודקת שזאת בהחלט היה יכול לקרות.
וזה בהחלט בהחלט לא קרה.

חלק ממה שמרשים גם זה שבמידה מסויימת אנחנו ציפינו לעונה הזאת כבר מהעונה הראשונה של הסדרה. תמיד ידענו שזה בעתיד ותמיד חיכינו לראות את זה.
ועם רמת הציפייה לזה זה יפה מאוד שזה הצליח לא לאכזב בכלל.

זה באמת בעיה שבגלל שכמובן חלק חשוב בעלילה יהיה מוקדש לצ'ארלס ודיאנה אז יהיה פחות זמן לדמויות האחרות. הסדרה בעצם הוסיפה על כמה דמויות ראשיות וקו עלילה ענק בלי לפנות משהו בשביל זה.
אן התגרשה כבר? אני חשבתי שהיא פשוט אמרה שהיא ויתרה על לנסות לשפר את חיי הנישואים שלה. אם היא באמת התגרשה אז הזוי לחלוטין שלא דובר על זה. אומנם אחרי שמרגרט התגרשה אז זה כבר לא תקדים, אבל בכל זאת. זה היה הרי כזה דבר נוראי בעבר.
שכחתי באמת שגם אני ציפיתי שיהיה עוד דיבורים על הIRA בהמשך העונה. עשו עניין שלם מהם בתחילת העונה והבנתי שזה בעיקר בגלל שהם הרגו את דיקי, אבל מוזר פשוט להתעלם מהם. לפחות אם באחד הפרקים האחרונים היו מזכירים את המצב באירלנד ואילו התפתחויות היו.
זה גם מוזר לי באמת שלא דובר יותר על כל הדברים שבגללם תאצ'ר נחשבת לשנואה כל כך. כמו שאת אומרת הייתה השביתה הגדולה, אבל זה היה סימן לדברים רבים. נכון שהיה פרק אחד שדי הוקדש לזה - הפרק של פייגן, אבל מוזר לי שלא דובר על זה יותר.
אם כי צריך לזכור שהסדרה היא לא סיפור על תולדות של בריטניה, אלא סיפור המלכה ומשפחת המלוכה. וכמו שאמרתי למשפחה הזאת נוספו דמויות אז לא היה זמן לדברים נוספים כמו בעבר. זה באמת קצת מצחיק שבעונה 1 היה זמן להקדיש פרק שלם לערפיח קשה שהכה את לונדון. בעונה הזאת בחיים לא יכלו לעשות את זה.
אבל באמת ציפיתי שהסדרה תקדיש יותר מקום גם לשאר המשפחה. אומנם נכון שהסיפור של צ'ארלס הוא החשוב ביותר לא רק כי זה הידוע ביותר, אלא גם כי הוא היורש ולכן זה הרבה יותר משמעותי לנושא הסדרה. אבל זה מוזר שכמו שאמרת בקושי מזכירים את מה שהיה עם הנישואים של אן. גם בקושי מזכירים את אנדרו והנישואים שלו לפרגי שגם היו נושא תקשורתי גדול.
 

dilia snake

Well-known member
חלק ממה שמרשים גם זה שבמידה מסויימת אנחנו ציפינו לעונה הזאת כבר מהעונה הראשונה של הסדרה. תמיד ידענו שזה בעתיד ותמיד חיכינו לראות את זה.
ועם רמת הציפייה לזה זה יפה מאוד שזה הצליח לא לאכזב בכלל.
מהעונה הראשונה? מהרגע שהודיעו שהפרויקט הזה יוצא לפועל :-D.
אן התגרשה כבר?
בדקתי וטעיתי, היא התגרשה רק ב-92'.
אם כי צריך לזכור שהסדרה היא לא סיפור על תולדות של בריטניה, אלא סיפור המלכה ומשפחת המלוכה.
ברור, אבל הם לא חיים בואקום.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
קלייר פוי!!!!!!!!!!!!!!!!!

וזה מוזר, לקלייר פוי יש עיניים כחולות ולאוליביה קולמן חומות. למה לא שמו לאוליביה קולמן עדשות? 8-*

ניק, אל תדאג אני אחזור ואכתוב סקירה על האחרים
אני עוד מתכוון לכתוב יותר על הפרק (כבר מאוחר)
אבל סיקרנת אותי כי השאלה היא לא למה לא התאימו את העיניים של אוליביה קולמן לאלו של קלייר פוי - השאלה היא מה צבע העיניים של אליזבת האמיתית:
1605652629327.png
מסתבר שניסו לשים לה עדשות אבל משהו בעפעפים שלה או משהו כזה גרם לכך שזה היה נורא קשה.

זה אולי חבל בשביל הדיוק, אבל שווה את השחקנית המעולה.
 
למעלה