שרשור האירוח של ד"ר רפי קישון

ד"ר רפי קישון מתארח בפורום

ביום שני הקרוב בשעה 14:00 יתארח ד"ר רפי קישון בפורום וישיב לשאלותיכם. ד"ר קישון ממוקם במקום ה-4 ברשימת הירוקים למועצת תל אביב יפו. רפי ימשיך את המסורת של רשימת הירוקים, בדאגה ובאכפתיות לבעלי החיים, לצד איכות החיים והסביבה. מתוך המניפסט של רפי: כרופא וטרינר, וכמי שנושא בעלי החיים קרוב מאוד ללבו, יש בכוונתי להמשיך, לקדם ולפתח את הנושא, ולהביא לפריצת דרך בתחום ההגנה על בעלי החיים ומיצוי זכויותיהם. חשוב לי לעקור דעות קדומות על בעלי חיים ולהלחם בתופעות ההתעללות והניסויים המיותרים. אני בטוח שהכשרתי המקצועית והידע הרב שצברתי בתחום, יסייעו לי להגשים את כל היעדים שהצבתי לעצמי כחבר מועצת עיר "ירוק" שאמור לקדם את הנושא. יש עוד הרבה מה לעשות למען בעלי החיים בתל אביב! אתם מוזמנים לשרשר את שאלותיכם.
 

supercellstorm

New member
אהלן :) דבר ראשון בהצלחה לרפי , אני קצת משוחד

כיוון שהיית הוטרינר של בראוני זכרה לברכה,שהגיעה לגיל 16 המופלג וקבורה לה במשמר השבעה. אז המון בהצלחה, ופתק למפלגת הירוקים כבר יש. (גם היה בבחירות הקודמות). דבר שני , אני שמח שיש חזון, ורשימת הצעות לשיפור וייעול עניין רווחת בעלי החיים - אך השאלה המתבקת היא איך בדיוק מתוכנן להיווצר קשר טוב יותר בין אדם לבעלי חיים בעיר? עוד דבר, יש רחובות מסויימים שהיה נהוד למכור בהם גורי כלבים, האם יש תוכנית לנסות לעצור את התופעה ? לדעתי יש לעודד אימוץ ללא כסף, ולעודד מאבק בשימוש בכלבים גזעיים תוך עידוד גידול כלבים מעורבים (אפליה מתקנת :) ) שכן הם בריאים יותר (גנטית) ואורח חייהם אינו כרוך בטיפול יקר וסבל שלהם ושל בעליהם. (התמקדתי כמובן בתחומו של ד"ר רפי קישון , ולווא דווקא בנושאי סביבה אחרים). בהצלחה רבה, ואני משוכנע שבבחירות הקרובות לירוקים יהיה נתח נכבד בערייה ומקווה מאוד כי תהייה עשייה רבה בתחום סביבה. גל :)
 
תשובה

אכן יש לעודד אימוץ של כלבים מעורבים או כפי שאני מכנה אותם רב-גזעיים - שזה נשמע מכובד יותר. חשוב לקחת ולו מחיר סמלי על הכלב או החתול שנמסרים לאימוץ כי הנסיון מראה שמה שמקבלים בחינם לא זוכה ליחס של כבוד והערכה. בברכה ד"ר רפי קישון 03-6424191
 

tomericos

New member
ת'כלס - כיצד תשפר את פני העיר עבור בעלי החיים

שלום רפי, במידה ותבחר ויהיה בידייך הכח לשנות, מה תעשה כדי לשפר את תנאי בעלי החיים בעיר מבלי לפגוע בתנאי התושבים? כלומר, אם צריך להיות יותר ענייני, מה יוצא לתושב תל אביב (אני למשל) מכך שוטרינר ישב במועצת העיר? תודה תומר
 

נ א ל ה

New member
תודה על האירוח

מדוע החלטת להצטרף לפוליטיקה? האם הרגשת שבצורה הזו תוכל להשפיע?
 

leetalt

New member
החתולים...החתולים...

שלום ד"ר קישון, אני חיה בסיוט מתמיד - ושמו חתולי הרחוב בתל אביב. אני גרה בצפון הישן בדירת קרקע של בניין. החתולים ממררים את חיינו, החל מהצרחות בזמן הייחום שלהם שמדירות שינה מעיננו, המשך בפחד ללכת ברחוב, לפתוח את הפח, או לדרוך בטעות על חתול שיקפוץ עלי בנהמה חייתית. הם בכל מקום, השתן שלהם בכל מקום. התחננויות לערייה לטיפול בבעיה לא עזרו. באו, לקחו חתול אחד מתוך הבערך 20 חתולים שנמצאים במתחם הגינה שלנו, סרסו אותו והחזירו למקום. מה עושים????
 

Tamara האחת

New member
רפי תודה שבאת

סתם שאלה שלא קשורה לכלום- מה החיה האהובה עליך?
 
כילד אהבתי פילים היום: אני קשור מאוד ל

כילד אהבתי פילים היום: אני קשור מאוד לחתולים איתם אני מזדהה - כי אני שואף לחיות כמוהם, ועם הכלבים אליהם אני קשור כל ימי חיי
 

talib10

New member
גם אני רוצה לגור בת"א

איך נראה לך אפשרי עם מצוקת הדיור לשכור דירה בת"א? אני חיה ברמת חיים סבירה , אך ת"א מעל ומעבר ליכולותיי. איך יתכן שת"א הפכה להיות עיר לעשרים? אפילו בהרצליה המחירים זולים יותר. מה עמדתכם בנושא? האם אתם מתכוונים להחזיר את העיר לתושביה או להמשיך בקו של חולדאי? תודה רבה, טלי.
 
אני כוטרינר יכול רק לארגן לך מלונה גדולה במ

אני כוטרינר יכול רק לארגן לך מלונה גדולה בממצב טוב ..... אני בטוח שבתל-אביב יקחו גם על זה הרבה כסף..
 
יש לבן אדם חוש הומור

האם עדיף שיענה תשובה פלצנית כמו "הירוקים רואים חשיבות בעיר שמאפשרת מחייה לכל המגזרים,לכן נעודד בנייה לצעירים בלה בלה בלה"?
 
שלום דוקטור קישון

האם תעקרו \ תסרסו \ תחסנו חתולי רחוב על חשבון העיריה? האם תבלמו את ההרעלות היזומות של כלבים? האם תפסיקו להרדים בעלי חיים משוטטים? האם תהפכו את המכלאות העירוניות למשהו שמזכיר משהו אחר ולא מחנה השמדה? שיהיה לך בהצלחה, אני מאוד קטנת אמונה, לפני הבחירות כולם יודעים להבטיח הבטחות ולהגן על החלשים, אחרי שהם מתיישבים בכיסא המרופד במשרד שלהם הם שוכחים הכל. אני מאוד מקווה שבמידה ואכן תיבחר, תפתיע אותי לטובה ותזכור את המנדט שקיבלת ותפעל בשמו, ללא שום שיקולים זרים אחרים.
 
התשובה היא YES YES YES

אם הירוקים יקבלו מספיק חברים במועצה הרי שיכולת ההשפעה שלהם תהיה גדולה וניכרת - את זה תמיד חשוב לזכור - כגודל היצוג כך יכולת ההשפעה. הירוקים כבר פעלו בנמרצות עד היום בעיריה כדיי לממש את הנושאים שהעלית: עריית ת"א מעקרת/מסרסת חתולי רחוב על חשבונה ומחזירה אותם (קצוציי אוזן לסימון) לטרטוריה שלהם. אין הרעלות יזומות של כלבים/חתולים בתחומי עריית ת"א וכך זה כמובן ישאר. הרדמה של כלבים משוטטים תעשה רק במקרים שש אינדיקציה רפואית מוחלטת - דהינו חיה הסובלת מפגיעה או מחלה שלא ניתנת לריפואי וההרדמה מהווה המתת חסד במלא מובן המילה. המכלאה העירונית עברה שיפוץ רציני לפי דרישת הירוקים והיא היום עומדת בסטנדרט גבוהה - לרשות הכלבים חצר ירוקה ונעימה ובעליי הכלבים הנמצאים בהסגר - יכולים לטייל איתם שם. את מוזמנת לבקר. הוטרינר העירוני הראשי צבי גלין פועל בצורה מבורכת ,מתוך עקרונות מאוד מתקדמים ובתאום עם נציגי הירוקים העיריה.
 

rutma

New member
הייD:

[ד"א אתה מטפל בכלבה שלי..] דבר ראשון, כל הכבוד! זה מעולה שמישהו שאכפת לו גם מהסביבה ובע"ח יהיה בעל השפעה. אני רק יכולה לקוות שבאמת דברים ישתנו. כמה שאלות: - הבנתי שאתם מתכננים לסרס\לעקר את חתולי הרחוב, עם איזה כסף? - מה בנוגע לסוסי כרכרות [בעיקר ביפו]? קראתי שאורנה בנאי עשתה משהו בנושא אך התופעה לא לגמרי פסקה. לא קשה לראות ש90% [במקרה הטוב] מהסוסים האלה סובלים מתת תזונה, בעיות בפרסות, מאמץ יתר, חוסר תנאים וכד'. מה -בדיוק- תעשו בנושא? המון בהצלחהD: [אם יש משהו שאני יכולה לעשות [אני בת 14] - אני במסרים.]
 
עיקור וסרוס חתולי הרחוב כבר נעשה. אני אפעל בע

עיקור וסרוס חתולי הרחוב כבר נעשה מכספי העיריה. אני אפעל להמשך הפעולה הזאת. ראי מכתב שכתבתי לאחרונה: ‏כ"ח/תשרי/תשס"ט 27.10.08 לכבוד אהוד אולמרט ראש ממשלת ישראל נכבדי, הנדון : השבת התקציב לטיפול בחיות מחמד, לפי "חוק צער בעליי-חיים" אני פונה אליך בתוקף תפקידך כראש ממשלת ישראל, בבקשה למנוע את כוונת משרד האוצר לבטל את התקציב השנתי לטיפול בחיות מחמד. אמנם, הנך מתמודד עם שאלות הרות גורל לגבי עתידה של המדינה בנושאי חוץ וביטחון, אך דווקא בשעות כאלה אני מצפה ממנהיגים בעלי חזון לא לשכוח ולא להזניח את הנושאים המהותיים הנוגעים לדמותה המוסרית והחינוכית של החברה בישראל. הטיפול בחיות עזובות או במצוקה הוא המראה של כל חברה מתקדמת ומוסרית. בימים אלה של אבדן ערכים והתדרדרות חברתית אלימה, חשוב דווקא שהממשלה בישראל תחשוף את החמלה והחסד שיש בה כלפי בעלי חיים ובמיוחד כלפי אלה הנמצאים במצוקה. ילד אשר נחשף לחמלה ולחסד כלפי בעלי חיים, יגדל להיות אדם טוב יותר אשר יקיים את הפסוק: "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך". ידוע לי, שבכוונת משרד האוצר לבטל בשנת 2009 את סעיף 14א(ב) לחוק צער בעלי חיים, הקובע תקציב שנתי בסך 4.5 מיליון ש"ח למימון פעולות לצמצום התרבות של חיות מחמד. אני פונה אליך כדי להשיב את המצב לקדמותו ולא לבטל את התקציב הקטן, אך החשוב הזה. אם הנך צריך עצה ממני איך לממן את התקציב, זה פשוט מאוד - במקום לתת למפלגות החרדיות בעלות רשת החינוך המפלגתית, 700000000 ₪ כדי שיוכלו לחנך דור חדש של משתמטים מהצבא, תנו להם רק 695500000 ₪. בכבוד רב, ד"ר רפי קישון, וטרינר חבר מפלגת הירוקים העתק: ח''כ חיים אורון ח''כ זהבה גלאון ח''כ רפי איתן ח''כ יצחק גלנטי ח''כ רונית תירוש ח''כ יואל חסון ח''כ גדעון סער
 
שאלה לד"ר קישון

לכלבה שלי יש פצע בזנב. נראה כמו מפרעושים, אבל מכיוון שריססנו אותה זה לא כל כך מסתדר. מה לעשות? כמו כן, רבים אומרים שויסנר יעזוב את מועצת העיר מיד אחרי הבחירות לכנסת לאחר שהירוקים יכנסו. מה תגובתך?
 
למעלה