שרשור לעולים/ות לכיתה א' ולאלו שכבר חוו זאת

lollla

New member
שרשור לעולים/ות לכיתה א' ולאלו שכבר חוו זאת

ככל שהמעבר לבי"ס מתקרב, הבטן שלי מתהפכת יותר ויותר. ורציתי לשמוע אתכן, ככה במרוכז, למרות שפה ושם עולים סיפורי בי"ס. ומה החששות שלי? נכון שהן קצת שונות משלכן כי בני ילמד בחינוך מיוחד (בבי"ס רגיל) בכיתה קטנה עם שילוב במקצועות החזקים. ונכון שיהיה יותר בפיקוח של צוות בהפסקות, אבל אני עדיין חוששת. וממה? למה? אולי זה אני וההשתקפות של בי"ס כפי שאני חוויתי, או שאני יותר מידי מתייחסת לסיפורים על האלימות והכוחנות בימים אלו. אך בי"ס נראה לי השלב הכי קשה בחיים. גן חיות, משחק השרדות מאד ראשוני ולא מעובד. ומה איתכן? חוששות ? ממה? והאמהות שכבר שם, יש יותר ממה לחשוש או להתעודד? הגנים שלולי חווה עד היום היו קרובים לשלמות, אז אני מאד מפחדת מההמשך
 

אופירה10

New member
לפי מיטב זכרוני

השינוי הכי מורגש בין הגן לבית הספר זה חוסר השליטה, שאין לך מילה לגבי מעשיו ומה שקורה איתו במהלך היום. זו פשוט רמה אחרת לגמרי מהגן. שם יש שליטה של הגננת בנעשה בגן, הדלת נעולה, הילדים נמצאים בגבולות הגן בלבד, עם ילדים בני גילם בלבד. בבית הספר, מלבד המחנכת, יש מורות מקצועיות שאין להן קשר למחנכת. אם משהו קורה במהלך השיעור שלהן - המחנכת לא יודעת מזה. בהפסקות הילדים באים במגע עם ילדים גדולים מהם בהרבה. בהפסקה הילדים הגדולים משתוללים, בועטים בכדורגל שעף בטיסה על הילדים הקטנים, טסים במדרגות, דוחפים (המדרגות היו הפחד שלי, מאד פחדתי-עדיין- שמישהו יגלגל אותה במדרגות). אמנם יש מורה תורנית בהפסקה שאמורה לשמור, אבל היא סובלת מעיוורון זמני ולא "רואה" שום דבר. בשער אמנם יש מאבטח, אבל הוא לא תמיד שם לב מי יוצא מהשער, בעיקר בשעות שתלמידים מתחילים ללכת הביתה וזה מפחיד לחשוב שתלמיד כיתה א' עלול לצאת מהשער מבלי שישימו לב (בעיקר בהתחלה, כשהם עדיין לא מבינים את גבולות בית הספר). לוקח לקטנטנים חודשיים-שלושה עד שהם מתאפסים על התנהגות חדשה ואחרת מהגן. לוקח למורה לפחות חודש להרגיל אותם שאי אפשר לקום מהכסא באמצע השיעור כי ככה מתחשק. זו פשוט פאזה אחרת. אני במקומך, בתור התחלה, הייתי לוקחת אותו אחר הצהרים מספר רב של פעמים לבית הספר (למרות שבודאי כבר היה עם הגן), שילמד את הסביבה שם היטב. שידע היכן חדרי השירותים, המזכירות, הברזייה/הקולר, איך יורדים בזהירות במדרגות, היכן יש פינות חמד בחצר וכדומה. לבסוף מתרגלים לשינוי. ו.....כיתה א' עוברת מהר. הנה רק אתמול בכורתי עלתה לכיתה א' ולא ייאמן אבל עכשיו היא כבר עולה לכיתה ג'...(וכנראה מחליפה בית ספר יחד עם כל השכונה)
 
כמה שניסית לעודד- עשית לי באלאגן בבטן...

אוףף.. ספרי לנו מה קורה עם החלפת בית ספר?!?!
 

אופירה10

New member
אז ככה

בית הספר הנוכחי נמצא מול הבית. אני רואה את הקצה שלו מהגינה שלי. במרחק של 400 מטר מהבית ובעלייה, בונים בית ספר חדש שאמור להיות מוכן עד ספטמבר ובאופן שרירותי מעבירים את כל השכונה אליו. הגיון זה לא הצד החזק של מקבלי ההחלטות כאן. אני עדיין לא יודעת אם לצאת למלחמה או לא. כדי למנוע בלאגן של ההורים - ישלחו את ההודעה על המעבר כמה שיותר מאוחר. בנוסף, הקטנה נרשמה לגן שצמוד לבית הספר הנוכחי (למרות שטרם קיבלתי אישור לבקשתי על הגן הזה). כלומר אם הבכורה תלך לבית הספר החדש, בבוקר אאלץ להתחלק לשניים - חצי אחד שלי אמור לפנות שמאלה לגן והחצי השני ימינה לבית הספר... אני מבואסת.
 
../images/Emo32.gif

כמה מבאס לשמוע את אטימות המערכת... מאידך- אם כל חבריה של הגדולה יעברו- עדיף שגם היא, לא?
 

אורora

New member
לא הבנתי....

מי נישאר בבית ספר הישן אם כל השכונה עוברת. מצד שני זו הזדמנות לשיפור לא? בהרכב הכיתה ובבית הספר שאת כל כך לא מרוצה ממנו. יש לזה גם יתרונות ( מנסה לעודד) קצת ספורט טוב לבריאות
 

אופירה10

New member
מדרימים את שייכות כל השכונות

בבית הספר "הישן" ילמדו ילדי שכונה צפונית יותר שעד כה למדו בבית ספר צפוני יותר. מזיזים את כולם. הזזה המונית (הגיון בתחת, סליחה על הביטוי). והכיתה של בתי תתחלק לפי מקום המגורים של התלמידים (שזה לטובה), אלא שרוב ה"מכשפות" עוברות לבית הספר החדש יחד איתנו (שזה לא לטובה...). כבר לא יודעת מה עדיף...
 

אופירה10

New member
התפוצצות אוכלוסין

הישוב נמצא בתנופת בנייה וגדילה ולמרות שידעו וצפו - לא התכוננו או תכננו מבעוד מועד שום דבר שקשור לחינוך. כתוצאה מכך, מי שעובר לגור כאן ויש לו ילדים בגיל הגן - אין לו לאן לרשום אותם. בכיתות של היסודיים והתיכון יש 40 ילדים בכיתה. אז עכשיו, באיחור מפדח, בונים בבת אחת בית ספר יסודי, בית ספר תיכון ועוד כך וכך גני ילדים. כאילו לא ידעו שכך יהיה. רק חיכו לדקה ה- 99 - כלומר אחרי שמאוחר מדי.
 
למה יש לי דז'ה וו בכל פעם שמדובר על מחדל

רשויות? למה תמיד הכל נראה כאילו כולם משתינים בקשת על האזרח הקטן? זה נראה כאילו כל מלחמה אבודה מראש. בתל אביב אותו סיפור, הגירה חזרה של זוגות צעירים, ילודה גוברת ופיצוץ אוכלוסין אל מול התקנים, הגנים, הכיתות וכל השאר. תסכול אחד גדול.
 

אורora

New member
כמה שזה נישמע מוכר

גם היכן שגרתי בעבר (אחרי 10 שנים שהשכונה קמה ומפוצצת בילדים בונים בה עכשיו בית ספר יסודי, גני ילדים עדיין אין. וזו בעיר ביש לה שם במובילה ארצית ברמת החינוך). וגם בישוב הנוכחי הכל מתפוצץ...רק מדברים על בית ספר נוסף. הלוואי והיו מתחילים לבנות אותו
 

אורora

New member
נישמע כמו חלם...

אבל כדי לנסות להוציא את הטוב מהעניין את יכוהל לבקש שהיא לא תהיה בכיתה עם המכשפות הנ"ל. יכול להיות שבכל זאת זה יהיה שינוי לטובה.
 

דש1דש

New member
אז למה לא להלחם

שהיא תיהיה בבית הספר שקרוב לבית - בעיקר אם הקטנה תקבל את הגן שלידו - נפנפי ביחידנות כמה שצריך! ככה תפטרו מהמכשפות, תתחילו מחדש (עם מורות טובות יותר וחברות טובות יותר) דוקא נשמע לי ששוה לך להלחם!
 
גם אנחנו לקראת

אבל, חייבת להודות, זה עדיין לא מציק לי או מטריד אותי במיוחד (הדחקה?). מה שכן, כל הזמן מנקרת בי התהייה האם אני נוהגת כשורה כשאני מעלה אותו לביה"ס כשהוא בין הקטנים וכאשר שורה של חברים וחברות שלו, לרבות ילדה שצעירה ממנו ביום, מושארים ע"י הוריהם בגן. במקביל, אם אני מנסה לדמיין אותו נשאר שנה נוספת בגן, זה נשמע לי פשוט אבסורדי ומגוחך. החששות שלי מתמקדים יותר בכורח שלו להישאר יום שלם בכיתות בהן עליו להקשיב, אסור לו לטייל, הוא לא יכול לדבר ולשחק עם חברים לאורף שיעור שלם, הכל מאד מכופתר ומאיים יחסית לגן ומי יודע אילו מורים יהיו לו ואיך הוא יסתדר בכיתה גדולה...
 
בעצם

למה הזכרתי רק ילדה שצעירה ממנו ביום? גם ילדים שגדולים ממנו בחודשיים מושארים. אז ברור שהפרמטרים אינם רק גיל אבל בכל זאת, זה קצת פוגע בבטחון כשרואים איך ההורים משאירים את כולם על ימין ועל שמאל
 

אורora

New member
זה "מודרני" לשהאיר ילדים בגן...

הרבה אנשים עושים את זה בלי שום הצדקה, וכתוצאה מכך פוגעים בילדים. סירתי פה על חברה שלי שעשתה את זה עם בנה השני ( בעיקר כי היא השאירה את הראשון שהיה זקוק לזה) ואוכלת את עצמה על זה כל השנה ( הוא מסיים עכשי כיתה א). אם את לא חושבת שזה נכון, והגננת לא חושבת שזה נכון אין סיבה להרהר בכך. נכון שהוא יליד סוף השנה אבל בגילאים האלה כמה חודשים לכאן או לכאן לא בהכרח משפיעים על הבשלות והיכולות של הילד.
 
לא, להיפך, נראה לי אבסורד

להשאיר אותו שנה נוספת. פשוט הבטחון שלי קצת נפגע כשפתאום קלטתי שהמון ילדים סביבו, לרבות ילדים שגדולים ממנו בחודשים, מושארים. בעקבות זה אני תוהה אם הוא לא יהיה בין הקטנים או הכי קטן בשנה הבאה ואם זה לא יפגע בו באופן כלשהו. אני לא מבינה את הקטע הזה. פעם חשבתי שאולי הוריםשל בנים דוחים את כניסתם לצבא (?) או שאולי בנים מתבגרים רגשית לאט יותר (?). אבל לא מדובר רק בבנים ומישהו אמר לי שדווקא אחלה שהוא יסיים מוקדם, ככה יהיה לו חופש לפני הגיוס
בקיצור, בלגן הנושא הזה.
 

אורora

New member
דווקא אצלנו רוב הילדים

בגילאים הללו עולים לכיתה א (כולל הילדונת שכזכור גדולה מהתותחון בשבועות ספורים בלבד) היחידים שנישארים הם ילדי דצמבר (וגם אצל אחת מהן אני בכלל לא חושבת שזה נכון , על סמך הכרות עם הילדה שהיא חברה של הילדונת). מצד שני יש בגן אצלנו כהמ ילדים שהושארו שנה שעברה ( 3-4 בנים) אני לא מכירה אותם אישית או את הפרטים אבל הם ניראים בגן לא המקומם, הם גדולים פיזית בוגרים יותר והמצאותם בגן אחד עם ילד הטרום חובה (כולל הקטנים בהם שעוד לא מלאן להם 4 בתחילת השנה) פשוט אבסורדית.
 
בדיוק כתבתי על כך למטה

ראי פה. ואגב, שבועות ספורים יוצרים חודשים וזה הבדל משמעותי, בפרט כשמדובר על הבדלים ברמת הבשלות של כל ילד. ושוב, זה בדיוק השיקול שמעלים את כל ההיסוסים שלי, כשאני חושבת עליו ליד ילדים שקטנים ממנו. בשנה שעברה, כשהוא היה בגן טרום חובה החבר הכי טוב שלו היה ילד בגן חובה שהיה הכי גדול בגן, מה שיצר ביניהם הבדל של כמעט שנתיים.
 

אורora

New member
אני לא מסכימה ששבועות ספורים

או אפילו חודשים ספורים יוצרים הבדלים משמעותיים בגיל הזה. מהסטטיסטיקה הפרטית שלי אני לא רואה הבדלי בשלות משמעותית בגלל הפרשים של חודשים בודדים ( גם גדולים בהרבה מאלה שבין הילדים שלנו). זה יותר פונקציה של ילד מאשר פונקצהי של תאריך הלידה הספציפי.
 
למעלה