שרשור מתכונים לחורף

דש1דש

New member
קינואה אדומה

מטגנים בצל לשקיפות מוסיפים שפריץמית לימון כף סוכר רסק עגבניות בטטה חתוכה לקוביות, גזר תבלינים לפי הטעם (פפריקה, ועוד) קינואה ומיים עד כיסוי + 2 אצבעות לבשל עד שמתרכך ולהשאיר עוד קצת
 

gezers

New member
קינואה בשמיר וגזר

מטגנים בצל לשקיפות מוסיפים המון שמיר קצוץ דק מוסיפים גזר מגורד דק מאד (כמות לפי כמות הקינואה, שלא יהיה כתום מידי) קינואה + מים עד כיסוי מלח פלפל לפי טעם + אפשר טיפה מוסקט מי שאוהב. לבשל עד שרך..
 

carmitz

New member
מרק עוף וירקות קלאסי + סוד ../images/Emo71.gif

אז להכין מרק ירקות קלאסי עם כל הירקות הטובים : בטטה, גזר, סלרי, בצל , קישוא , שורשים למינהם , עוף / הודו אדום . אמממה... לבשל .. לבשל .. ואחרי הרתיחה הראשונה פשוט להניח בתוך הסיר למעלה
ענף מלא שלם של רוזמרין .
יוצא ארואמטי, בריא מאוד , ומקבל טעם מתוכחם וטעם שלא מבייש את גדולי השפים
של מטבח הפיוזן ( הרעיון הוא שלי , ומאז התמכרנו.
)
 

Tin Tinn

New member
מרק עוף של סבתא

בצל גדול 4-5 גזרים 2 תפוחי אדמה בינוניים 2 קישואים בינוניים 2 כרעיים עוף (עם העור!) מעט שמיר כף אבקת מרק (אפשר גם בלי, אבל הרבה יותר טעים ככה) מלח, פלפל מקלפים את הבצל וחורצים בתחתיתו X - מבשלים בסיר גדול מלא מים (כ- 3/4 סיר מים) בינתיים מקלפים וחותכים את שאר הירקות לחתיכות לא קטנות כשהמים רותחים מוסיפים את הירקות. ממשיכים לבשל על אש גדולה. כשהמים רותחים שוב, מוסיפים את העוף. אחרי שהמים רותחים, מוסיפים מעט מלח ופלפל, מנמיכים את האש, מכסים חלקית ומבשלים על אש קטנה 35 דקות לאחר 35 דקות, מוסיפים את השמיר, כף אבקת מרק עוף ועוד מלח (אם יש צורך) וממשיכים לבשל על אש קטנה עוד 15 דקות. למהדרין (כמוני) - כשהמרק מוכן מוציאים ממנו את כל החתיכות. השמיר נזרק לפח, שאר הירקות והעוף מאופסנים בצד. את הסיר עם המרק הנקי מקררים ושמים ללילה במקרר. למחרת מוציאים ועם כף מנקים ממנו את השומן שנקרש, ואת הנוזל שנשאר מסננים. מה שנשאר בסוף זה מרק צלול צלול נטול שומן, אליו אפשר להוסיף או את החתיכות מהעוף/ירקות או שקדי מרק. אם לא מוסיפים את הירקות/עוף בחזרה למרק אז שמים הכל בשקית קוקי, מוסיפים תבלין לתיבול עוף ופפריקה מתוקה, מלח ופלפל ומצקת אחת ממרק העוף. סוגרים היטב, מניחים בתבנים, לא שוכחים לחורר את השקית 6-8 פעמים ולתנור לכ- 30 דקות בחום גבוה. (פשוט לשים לב מתי זה מוכן, כי למעשה הכל כבר מבושל מהמרק)
 

אנה מ

New member
תפוחי האדמה לא עושים אותו עכור?

בגלל העמילן שהם מפרישים בבישול?
 

gezers

New member
יש לי בעיה אחת..

למה לזרוק את השמיר למה? אצלנו הירק היחיד שהגוזלית אוכלת מהמרק זה כל ה"חוטים" הירוקים (שמיר פטרוזיליה סלרי וכ'...)
 

אופירה10

New member
גם אצלנו כך

הגדולה אוהבת לאכול בעיקר כוסברה, פטרוזיליה ושאר "דברים ירוקים" שיש בסיר.
 

אופירה10

New member
בטוח!

אלא שזה מהצד שלי, אין ספק בכך... גם לאמא שלה וגם לסבתא שלה יש מוזרות שכזו...
 

Tin Tinn

New member
ככה סבתא עשתה....

וככה אני עושה גם.... אם היא אוכלת את זה, אז זה רק בריאות...
 
תבשיל צ'ילי מקסיקני

2 קבנוס 2 כוסות שעועית אדומה 1 כוס מיץ עגבניות 6 שיני שום 2 כוסות בצל קצוץ 1 כוס סלרי קצוץ 1 כוס גזר חתוך לטבעות 1 כוס פלפל ירוק חתוך לפרוסות 2 כוסות עגבניות טריות מיץ מלימון מלח, פלפל 4 כפות רסק עגבניות 5 כפות יין אדום יבש 6 כפות שמן זית להשרות את השעועית ללילה, לבשל עד שהיא רכה לטגן בשמן זית את הבצל והשום. להוסיף את הגזר, הסלרי, הפלפל הירוק והתבלינים. להוסיף את כל המרכיבים האחרים ולהמשיך לבשל עד שכל הטעמים מבושלים יחדיו (כחצי שעה).
 

נוRית

New member
מאפה גבינות

לפני שבועים או שלושה צורפה למוסף סוף השבוע חוברת פרסומית של אחת מהחברות הסלולריות, ולצד המכשירים היו גם מתכונים. החוברת כרגע לא לידי, אבל הכנתי מהזכרון מאפה כדלקמן: שמים בתבנית בצק עלים מוכן מרודד (כמו שהוא, רק לחתוך לאורך הרצוי) לפזר מעל מעט גבינת צאן (אני השתמשתי בגבינת עיזים) לערבב בכלי יוגורט + 2 ביצים + פסטו (אני השתמשתי בקוטג' ובלי הפסטו, אבל הוספתי מעט מלח) לצקת מעל הגבינה לפזר מעט גבינה צהובה מגוררת לסדר יפה חצאי עגבניות שרי (החלק העגול כלפי מעלה) וכמה עלי בזיליקום לחתוך רצועות בצק עלים בעובי 1-2 ס"מ ולשים מעל כרשת אלכסונית. למרוח ביצה על הבצק לאפות 30 דקות בחום 180 מעלות יוצא יפה וטעים!!! (ורצוי להכין כשיש מי שיאכל, כי זה הכי טעים כשזה טרי!)
 

אילה40

New member
מרק עגבניות

+ לטגן בשמן זית עד שקיפות 3 גזרים פרוסים דק דק ו-2 בצלים בינוניים קצוצים. + להוריד מהאש ולהוסיף: 3 כפות מלאות אבקת מרק בטעם עוף 2-3 כפות מיץ לימון קצת סוכר 1 קופסא עגבניות מרוסקות 800 גר' 2-3 קופסאות קטנות של רסק עגבניות + לערבב טוב להוסיף 10-15 כוסות מים רותחים + כחצי כוס עלי פטרוזיליה קצוצים. + להרתיח תוך כדי בחישה מידי פעם, לטעום ויבשה ולבדוק תיבול + להוסיף כ- 1/3 כוס פסטה קטנה ולבשל על אש קטנה תוך כדי ערבוב.
 

אילה40

New member
פשטידת תרד ורוקפור

לערבב יחד: 400 גר' תרד קצוץ קפוא מופשר מסונן וסחוט 2 ביצים 250 גר' גבינה לבנה 1 שמנת 200-250 גר' גבינת רוקפור מפוררת 150-200 גר' גבינה צהובה מגורדת 2-3 כפות גדושות קמח תופח 2-3 שיני שום כתושות (מלח/ פלפל/ אבקת מרק עוף/אבקת מרק בצל) לשים בתבנית קטנה (בלי בסיס) (כמות לשתי תבניות עוגה מלבניות קטנות) להכניס לתנור בחום בינוני 40-50 דקות
 
../images/Emo71.gifיאמי יאמי... ../images/Emo209.gif../images/Emo78.gif../images/Emo21.gif

תשמעו,
גדולה אני לא, אבל כמה דברים שראיתי פה נראים לי כאלה שאפילו אני עשויה להצליח בהם, ונראה לי שאני הולכת על זה
 

catנוע

New member
איזה מתכונים שווים ../images/Emo13.gif

נראה לי שאני אנסה חלק מהם, ממש עשה לי תאבון.
 
למעלה