שרשור נושאי תיזה

שרשור נושאי תיזה ../images/Emo88.gif

ראיתי כמה הודעות בשרשור ההיכרות שעניינו אותי אבל לא התחשק לי לשאול כל אחד בנפרד מה בדיוק נושא התיזה שלו. אם אפשר שכל אחד יציין (עד כמה שאפשר, כמובן שזה תלוי באם הנושא מוגדר ואם בכלל רוצים להגיד...) את נושא התיזה שלו, משהו כמו הכותרת. לא יודעת אם תשתפו איתי פעולה אבל אני מנסה
ואני אנסה לכתוב את שלי בעברית במשפט אחד: "שיפור המלצות אוטומטיות על ספרים בהתבסס על הטקסטים המלאים עצמם" (וואי, זה נשמע מוזר בשפה אחרת...) כאמור, תחת המחלקה לאינפורמטיקה, ואני עובדת קצת עם Amazon.com.
 
הנושא שלי

השפעת פעילות עם ספר אלקטרוני על ניצני אוריינות הילד - תוך השוואה בין קבוצות גיל ומספר פעילויות
כאמור, במסגרת לימודים לתואר שני בחינוך לגיל הרך (או "התפתחות הילד" בשם הרישמי והמרשים)
 

tulkin

New member
אחלה שרשור!

אני עוד בתחילת דרכי ועוד אין לי נושא מוגדר וממוקד לדוקטורט. בגדול אני מתעניין בעבודה קבוצתית. בשבועיים שלושה האחרונים הולך ומתגבש לו כיוון לדוקטורט: לחקור ישיבות עבודה. ובמיוחד תהליכים של היווצרות ייצוגים משותפים של..... נו טוב עד לכאן הגעתי, אמרתי שזה רק בשלבים ראשוניים של גיבוש. בלי קשר, אני עובד על שני פרוייקטים נוספים שטפו טפו יהפכו למאמרים במהלך הקיץ/שנה הבאה: השפעה של אינטראקציה קבוצתית על למידה בעבודה של מנתחים, וכיצד נוצרות שגרות ארגוניות. אם למישהו יש דעות/שאלות/הצעות על כל אחד מהנושאים האלה אני הרבה יותר מאשמח לקשקש בעניין.
 
תורת מודלים של שדות הערכה

משפטי ganzstellensatz (למי שמכיר nullstellensatz, אז האנלוגיה ללהיות אפס היא להיות שלם).
 
המחוך בשמלת הכלה הישראלית

ממש עוד לא התחלתי לכתוב למרות שהראש מלא רעיונות כבר שנים לקחתי מחצית הקורסים ואני בשנת הפסקה בגלל תינוקל'ה
 

the new L

New member
נושא התיזה

הוא: "בעיית השמת הקטבים עבור מערכות מוגדרות יתר רב מימדיות". או כפי שאני אוהב לכנותה - קחו את ה Pole placement problem הקלאסית עבור מערכות לינאריות, ותחשבו עליה כאילו היא חיה על קו ישר (האנלוגיה - פונקציית התמסורת של מערכת לינארית היא פונקציה רציונלית = פונקציה רציונלית על קו ישר). עכשיו תחליפו את הקו הישר בעקום אלגברי כלשהו (במקרה זה, בתצורה בה אני עובד, פונקציית התמסורת היא פונקציית-אגדים מרומורפית בין אגדים וקטורים מעל העקום האלגברי, כאשר אם הוא אי פריק האגדים הוקטוריים הם ממימד 1, כלומר אגדים קוויים) - והמטרה היא לנסות לפתור את הבעיה במקרה זה.
 
אוח, זה מרתק ../images/Emo13.gif

היה ברור שאתאהב בנושא שלך, לא?
והנושא הספציפי שלי עדיין לא נסגר, אבל הוא יעסוק בפן כלשהוא של רשתות חברתיות (אני עושה עכשיו שופינג לרעיונות מעניינים).
 

Unicorn98

New member
../images/Emo6.gif

האמת שבתור מי שעוסק ברשתות (באופן די התחלתי, אני מודה) - אחד הדברים הראשונים שלומדים על התחום הוא שהוא מאוד אינטרדיסיפלינרי. אחת המרצות החביבות עליי תמיד טוענת שמדובר בתחום שמאגד חוקרים כמעט מכל נושא במדעי החברה, המדעים המדויקים ומדעי הטבע. את עוסקת בהשפעת רשתות בהקשרים של ידע ארגוני, נכון?
 
לא בדיוק

אני מתעניינת יותר בתחום של אינטראקצית אדם-מחשב, כלומר כל מה שסביב השימוש ברשתות חברתיות מקוונות. בין אם לצרכים מקצועיים או לצרכים אישיים. כרגע, אני עובדת על שני מחקרים (קטנים) נפרדים, אחד בתחום הבריאות ואחד בפן הסוציאלי. דווקא מה שכתבה מיס סקוטלנד על מערכות המלצה ודירוג, נוגע מאד לעניין הרשתות החברתיות, ובמקרה שלי - העניין הוא יותר בכיוון ההשפעות החברתיות שיש לרשתות כאלה ולאופני השימוש שאנשים עושים בהן בחיי היומיום.
 
אכן

אני עובדת כרגע על משהו שמשלב גם מידע מתוך רשת חברתית (ספציפית, מדובר תגיות). אם את מתעניינת, אני אשמח לשלוח לך מאמר די קצר שכתבתי עכשיו...?
 

משוש30

New member
כותבת על ארכיטקט מפורסם שבנה את מרבית

הכנסיות הקתוליות בישראל במאה העשרים ומשום מה לא כתבו עליו כלום חוץ מספר ילדים. מעבר לסקירה מקיפה של העבודות שלו אני גם מראה כיצד הוא שימש סוכן פוליטי של ניסיון החדירה האיטלקית בארץ הקודש ומנתחת את הסגנון האומנותי שלו על רקע האומנות הקדושה באירופה ובארצות המיסיון בתקופה המודרנית.
 

NorthernStar

New member
יש את הנושא לדוקטורט

שהוא, באופן כללי מאוד, יעסוק במפגשים אינטלקטואלים במזרח התיכון בתוך התנועה הלאומית הערבית בשנותיה האחרונות של האימפריה העות'מנית, ולא רק בבלאד אלשאם (אלא כתופעה חוצת אזורים ברחבי מה שהאוריינטליסטים הבריטים כינו "העולם הערבי"). השנה אני מתעדת לכתוב מאמר ראשון שיעסוק בהיסטוריוגרפיה הציונית ואופני ההבניה של ה"אחר" ובשאלות של כתיבת היסטוריה מן השוליים.
 

Unicorn98

New member
איזה נושא מרתק!

האם נכון יהיה לטעון שזה נושא שמעט הוזנח בתחום העל של חקר האבולוציה? למיטב הכרתי של התחום, וודאי בהשוואה למחקרים פופולריים של סוגיות אלטרואיזם, דימיון, וקוגניציה?
 

22ק ו ס ם

New member
זה יהיה אנדרסטיימט מצידך לומר את זה ../images/Emo13.gif

בעוד כמה ימים אני אעלה פוסט מפורט על כל הנושא הזה בבלוג שלי בעקבות כתבה שעומדת להתפרסם בגלילאו.
 

Unicorn98

New member
לגבי האנדרסטייטמנט - אני יודע,

פשוט אני מודע לידע היחסית מצומצם שלי בתחום, אז הייתי זהיר
.
 
למעלה