שרשור נושאי תיזה

"בשפת העם"

טוב, אין לי הרבה מה להרחיב, לעצערי, כי אני מניחה שהנושא עוד ישתה 4-5 פעמים עד שאני אגיש אותו, לפי מיטב המסורת של המנחה שלי, אבל בגדול - אני מקימה מאגר לעברית המדוברת, כלומר- זו שכולנו מדברים אותה ביומיום שלנו. אני מקליטה מאות אנשים, לפי מדגם מייצג של האוכלוסיה, ומתמללת אותם ,ו אחר כך מנסה לבדוק האם המערכת הדקדוקית שאנחנו משתמשים בה בשפה המדוברת זהה לזו שמלמדים אותנו שנים בבית הספר כ"שפת המופת" שאליה יש לשאוף. ברור לך (ולכום, אני מניחה) שיש הבדל גדול בין השתיים. אינ מנסה להוכיח - שגם המערכת המדוברת יש חוקיות מסוימת, ולהסביר ממה היא נובעת. כך אפשר יהיה להבין איך אפשר ללמד את הילדים ואת מערכת החינות וכו' מה הם ההבדלים, ואיך נוצרו ההבדלים, וכך אולי אפשר יההי ללמוד ם דברים על תהליכים המתרחשים בשפות מדוברות מבחינה פונולוגית, פונטת, מורפופונולוגית ועוד. (אבל - שוב, ממש בגדול, ומ הלא בטוח שזה יהיה התוצאה הסופית...)
 

Imperia

New member
../images/Emo12.gif אין?

קורפוס של עברית מדוברת? לא היה פעם איזה פרויקט שהיה אמור לבנות אחד? איך אפשר לעשות בלשנות עברית בלי?!
 
לא אין.

עברית היא אחת השפות היחידות שאין לה קורפוס של שפה מדוברת מבין השפות המערביות של החברות יודעות קרוא וכתוב. עובדים על זה יהיה בקרוב, אי"ה.....
 

Kalla

New member
אירוניה מילולית ביצירה ספרותית

לעומת אירוניה מילולית בעיבודים שונים שלה לקולנוע ולטולוויזיה (כלומר בתעביר) - השוואה בכלים לשוניים מתורת הפרגמטיקה. זוהי בעצם המשך, תוך שינוי כיוון מסוים, של עבודת התזה שלי שעסקה באירוניה מילולית בדו שיח ביצירה ספרותית תוך ניתוח פרגמאטי והשוואה בין מקור ותרגום.
 

Kalla

New member
כי אני מנסה לשמור על אנונימיות.

לפחות עד כמה שניתן.
 

mummy

New member
אנונימיות? באינטרנט? את ממש מוזרה ../images/Emo3.gif

 

tenshem

New member
רק עכשיו חזרתי משבוע בלי אינטרנט

ואני שמחה לראות שהפורום קיבל תאוצה כזו
הדוקטורט שלי הוא על פילוסופיה בודהיסטית, (קצת שונה ממרבית האנשים כאן...).
 

א י ה 33

New member
הנושא שלי

שאני מתחמקת בשעה האחרונה מלהגיע אליו (ומבזבזת את יום החופש שלקחתי...) הוא: "השפעת תנאי דיבוב שונים על יכולת השחזור וההבנה של סיפור בקרב ילדים בני 3 עד 7 " עבודה זו מנסה לבדוק את יכולתם של ילדים בגיל הגן ובית הספר להבין ולשחזר סיפור ולבדוק האם עזרים בצורת הוספת גירוי חזותי (תמונות) יעזור לילדים במטלות של הבנת סיפור ושחזורו, ואם כן באיזה גיל ובאיזו מידה. ובשפה יותר אנושית: הקראתי סיפור לילדים בגילאים שונים וביקשתי שישחזרו את הסיפור ואח"כ שיענו על שאלות בנוגע אליו. חצי מהילדים נבדקו כאשר יש מולם סדרה של תמונות שמתארות את הסיפור וחצי ללא התמונות. מה שרציתי לבדוק , מעבר למגמה התפתחותית שברור שתצא, זה באיזה גיל התמונות יעזרו להשיג תוצאות טובות יותר. בגדול התוצאה היא שהתמונות עוזרות בעיקר בגיל רכישה (4-5). וזהו עכשיו אני חייבת להתחיל לכתוב את הדיון!
 

nitsanal

New member
הסתגלות אקדמית וחברתית של סטודנטים לקויי ראיה

וואווו - הצלחתי להכניס את הכל בכותרת.בכל אופן הדוקטורט שלי יעסוק בתהליכי הסתגלות אקדמית וחברתית של סטודנטים עם לקויות ראייה (עיוורים וכבדי ראייה) ואני מקווה שהוא יהפוך בעתיד גם למודל התערבותי יישומי. בבר אילן דרך אגב, חינוך מיוחד.
 

KAM5

New member
ממש לא דומה לכולכם...

הנושא שלי הוא מחקר של רעילות תרפות אנטי פטרייטיות..... (התחום- מיקרוביולוגיה רפואית)
 
המרה של בדיקת התאמה של מקלדת אלטרנטיבית

המיועדת לנכים לשאלון בדואר האלקטרוני. מטרת השאלון היא איסוף ידע על יעילות מקלדות נגישות של מחשבים פרטיים כדי לקבוע סטנדרטים שיחייבו מקלדות נגישות של מחשבים ציבוריים ויאפשרו לאכוף את החוק בנושא.
 

אסל

New member
בגדול:

תפיסת טבע האדם בויכוח על החוקה האמריקאית. אני עדיין מתלבט באשר לניואנסים של נושא העבודה ושאלת המחקר.
 
למעלה