שרשור פתיחה- על הספקטרום

שרשור פתיחה- על הספקטרום


אז מה זה על הספקטרום?

דרמה קומית חדשה מאת דנה אידיסיס ויובל שפרמן. הסדרה הישראלית הראשונה שהתקבלה לפסטיבל הקולנוע היוקרתי טרייבקה ביו יורק, מייסודו של רוברט דה נירו.

עלילת הסדרה על הספקטרום: זוהר, עמית ורון רון הם שלושה צעירים בסוף שנות העשרים שלהם, המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי. שלושתם שותפים לדירה ברמת גן- הם לא גאונים, אין להם כישרון יוצא דופן או זיכרון פנומנלי, למעשה הם לא טובים בכלום, אבל הם הגיבורים שלנו ודרכם נחווה את העולם מנקודת מבט מפתיעה מצחיקה והמאוד לא פוליטיקלי קורקט: עמית (בן יוספוביץ' כוכב "הבימה" העולה), אוטיסט בתפקוד גבוה שעדיין מנסה להבין איך נוסעים באוטובוס או איך מתנהלת קניה בסופר. לעמית יש אובססיה ישנה לשואה ולהיטלר ועכשיו הוא מפתח אחת חדשה לליאור (ריף נאמן
), המלצרית בבית הקפה השכונתי.

זוהר (השחקנית נעמי לבוב) בחורה יפהפייה עם לקות שכלית שעובדת במטבח של ארומה, אבל החלום שלה הוא לעבור לעמדת הדלפק ולקרוא במיקרופון ללקוחות. זוהר מתכחשת לזה שהיא "שונה", היא משתוקקת כבר לשכב עם גבר רגיל אבל אף אחד לא נענה לה מחשש לנצל אותה. לזוהר יש אח גדול בשם אשר (אורי גת, המתופף האגדי של להקת מרסדס בנד), שמאז שהוריהם נהרגו, אחראי עליה ובעיקר דואג להרחיק ממנה כל בחור מסביבתה.

רון רון (ניב מג'ר, היוצר ואושיית הרשת) בחור עם אספרגר, אובססיבי לערוץ הקניות ולניקיון, המסתגר בבית, אין לו חברים למעט IROBOT שהולך אתו לכל מקום (בדירה)..

דרך נקודת מבטם על החיים, נזכה אנחנו לראות את עצמנו מזווית חדשה, מוזרה ומצחיקה, שתוליד אולי ספקות לגבי העולם "הנורמלי" כמו שאנו רואים אותו.

את הסדרה כתבה בהומור, חוכמה ועדינות רבה התסריטאית דנה אידיסיס בהשראת אחיה הצעיר האוטיסט וחבריו, מתוך חשיבות לשמור על השונות והמוזרות שלהם ולהציג אותם כגיבורים מבלי להתייפייף. הגיבורים שלנו חולקים דירה בעיר הגדולה רמת גן, בדיוק כמו בעולם האמיתי, במסגרת דיור מוגן בלב שכונות רגילות, כשהם מקבלים תמיכה של מדריכה שעוזרת להם בתפקוד היומיומי.

הסדרה באיכות קולנועית יוצאת דופן, צולמה בעדשות אנמורפיות מיוחדות, שרק מספר בודד של סדרות בעולם צולמו באמצעותן.

דעת הצופה לפני הצפייה: מתרגש מאוד לראות, לא רק את ריף אלא גם אוטיסטים. למרות שהם לא חכמים, סתם אובססיביים לניקיון, אז אני מתנשא עליהם חופשי.
 
אני על הספקטרום!

ניב מוזר, חייב להגיד. הוא אמור להיות מצחיק ואושיית אינטרנט. קצת מוזר שהוא בתפקיד רציני. אוי, זה קשה... קשה לראות את זה. עצוב קצת. גם הקשר עין. עצוב!
&nbsp
ריףףףףףףףףףףףף! צריך לשים לב לאוטיסטים שמשמינים. לא, אל תשפיל את האוטיסטים בפני ריף! אני מובך עכשיו!
&nbsp
נעמי שחקנית נהדרת. לא עם ערבי! למה לא במיקרופון?!
&nbsp
רון, שאל שאלות נורמליות! פס צהוב זה לא מה שמגדיר אותה. די עם הקונספירציות, רון. מכיר את הקטעים עם הדירות. סליחה, פשוט כשניב מג'ר מדבר אני נזכר במערכונים, הוא אומר את הטקסט כאילו זה מערכון. די עם המשחקי מעברים האלה. הכול פוליטיקה בזה.
&nbsp
תקליט ותצפה באינטרנט!!!!!!!! יואו, זה עצוב.
&nbsp
מה היא סופרת? נעמי יפה, מוזר שמרשק נפרד ממנה.
&nbsp
עצוב הקטע עם הדיבור. וה-ש'. נושא קשה...
&nbsp
מצלמות זה מגניב... ריבונו של עולם, למה שולחים אותם בלי מדריך? למה? המחסור בתקציבים זה בעיה. לא מאשים אותו. היא יצירת אומנות. אבל לא בשבילך. סורי.
&nbsp
הוא לא לחוץ!!!!!!!! איזה מזל שאני לא עברתי כאלה ריאיונות... לא לגעת. אמרו לא.
&nbsp
ברקו. נחמד. עצוב. גם אני לא אוהב. חייבים.
&nbsp
אוף, די עם ה"חברים" הזה. לא התחברתי לקטע של חברים אף פעם!
&nbsp
עזוב את ריף!!!!!!! עזבו שניכם!!!!!!!! הטלפון, איך אין לכם OCD על זה?!
&nbsp
למה, למה, למה, למה?! למה להביך, למה?!
&nbsp
אה, הוא עומד להתחתן בכלל...כן, מוכר הקטע של שותפים. למה, למה לגנוב טבעת?! לא נחמד המצב שם...
&nbsp
נורא נחמד, עמית. על מה נתנו לו לשמור, מה נראה לכם?
&nbsp
סה"כ עצוב מאוד.
 
למעלה