שרשור שאלות במוח

adi1506

New member
פירוק דופאמין - בציטוזול??

בעיקרון 80% יחזור כ uptake - כדופאמין לתא והפירוק לdopac ו hva מתרחש מחוץ לתא ? תודה
 

morush23

New member
המוח

מי יכול בבקשה להעלות סיכום או שיכתוב של ההרצאה על סיכוזפרניה ועל -OCD? המון תודה..פשוט חסר לי
 

moonchild87

New member
מח- המסלולים בפרקינסון והנטיגטון

אני ממש ממש אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה נסגר עם המסלול הארוך והקצר בפרקינסון והנטיגטון, הדבר היחידי שהבנתי זה שבפרקינסון יש עיכוב של התלמוס והקורטקס ובהנטיגטון בדיוק ההיפך וזה מה שגורם לתנועתיות המוגזמת. וגם לגבי זה אני לא בטוחה... מה קורה שם בדרך? מי מעכב את מי ??? תודה
 

yafitab

New member
עזרה במח

הי למישהו יש סיכום טוב (של השנה) של ההרצאה בפרקינסון שמסבירים שם על המנגנון של התנועה (באייזה גרעינים זה עובר מה מבקר על מה ואיך הסובסטנסיה ניגרה קשורה והקורטקס וכל הבולשיט הזה זה לא מוסבר לי טוב וגם הרצאה שמסבירה את המנגנון של השינה (שוב מבחינה מול' על הגרעינים והמ מבקר על מה) זה ממש יציל לי את החים תודה!!!!
 

morush23

New member
שאלות במוח - עזרה

12. אדם נופל מסולם, לאחר הפגיעה הוא מזהה רק עצם אחד בו-זמנית (לדוגמא אינו מזהה כוס קפה וטלפון יחדיו), מה יש לו? א) סימולטואגנוזיה. 13. אצל מי מהבאים מופיע ה"כתם העוור" ? א) ראיה תקינה. ב) פרוספואגנוזיה. ג) כל התשובות נכונות. 22. אדם פגוע באזור המוטורי הראשוני בצד אחד, האזור הסנסורי הראשוני תקין. מה ייפגע? א) לא יוכל להזיז את הקונטרה-לטרלי, אך יוכל להזיז אותו. ב) לא יוכל להזיז את הקונטרה-לטרלי ולא יוכל להזיז אותו. ג) לא יוכל להזיז את האיפסי-לטרלי, אך יוכל להרגיש אותו. 25. בעת הקרנת אור במרכזו של גנגליון On-Cell, מה יקרה? א) ירידה בירי הגנגליון. ב) עלייה בירי הגנגליון. 26. מתן חומר X – החוסם אנזים פוספודיאסתראז CGMP, ב-on-cell, מה יקרה אם נזריק אותו ואז נאיר במרכז? א) התא יתפקד כמו בחושך. ב) עלייה בירי. ג) ירידה בירי. 33. גז עצבים גורם לעלייה בהפרשת אצטיל-כולין בין העצב לשריר. מה יקרה? א) פעילות מוגברת של השריר. ב) תפחת פעילות השריר. ג) גז עצבים אינו משפיע בפריפריה, אלא רק במח. זו תשובה ב? למישהו יש מושג מה התשובות ולמה?
 

moonchild87

New member
לפי מה שהבנתי האנזימים המפרקים נמצאיםבציטוזול

של הטרמינל הפרה סינפטי ולכן הפירוק ל HVA יתרחש לאחר שנעשה רי-אפטייק והדופמין חזר לטרמינל הפרה סינפטי.
 

morush23

New member
עוד שאלות

6.pomc מה נוצר ממנו ומה לא נוצר ממנו? 8) Alpha-opiomelano… - למה הוא לא קשור? ACTH, polyamines, endorphins, enkephaline מה זה?? למישהו יש מושג?
 

מה ה מצב

New member
שרשור שאלות במוח

חבל שאין אייקון של מוח זה היה יכול להיות מצחיק... בהצלחה!
 
למעלה