שרשור שלישי היום: הנה עבודת

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
שאלה מצוינת. מישהו יודע../images/Emo35.gif

אז למה הוא לא נבנה למטענים מלכתחילה
שאלה מצוינת. מישהו יודע
 
איך שעה וחצי ? אמרו, נדמה לי שאתה

לא צריך להגזים. אני רק איש פשוט.
היו 37 שימוטים בשנים 97 ו- 98. מהירות ממוצעת לא ידועה לי. הנסיעה ארכה 1.47 שעות. הנסיעה תהיה עכשיו שעה וחצי. מעקמים את המסילות ע"י הפורטלים ופירוק ברגים בחוליה והחזרתם למקומם לאחר העיקום. באורך 18 מ' אין בעיה לעקם. המתכת היא אלסטית. מכונה הנדסית - פלסר - תובא אל המקום ותהדק את המסילות לחצץ. חן מלינג הוא המתמחה בעניין ההנדסי. הוא יוסיף לך את כל הפרטים הדרושים. אני בעניין של קטרי דיזל. יום טוב. אני רץ למכולת.
איך שעה וחצי ? אמרו, נדמה לי שאתה
היית בין אלו שכתבו שזה יקח שעה ועשר דקות (70 דקות) או במקרה הגרוע יותר שעה ורבע. כלומר שעה ורבע זה בכל זאת שיפור עצום של חצי שעה לעומת הרכבת הישנה לי-ם.
 
ככל הנראה שעה וחצי זה הזמן עד

איך שעה וחצי ? אמרו, נדמה לי שאתה
היית בין אלו שכתבו שזה יקח שעה ועשר דקות (70 דקות) או במקרה הגרוע יותר שעה ורבע. כלומר שעה ורבע זה בכל זאת שיפור עצום של חצי שעה לעומת הרכבת הישנה לי-ם.
ככל הנראה שעה וחצי זה הזמן עד
סבידור.
 

mucool2

New member
20 דקות מההגנה לסבידור?

ככל הנראה שעה וחצי זה הזמן עד
סבידור.
20 דקות מההגנה לסבידור?
עדיין נשמע מוזר. בלו"ז הישן לא היו תחנות מדרום לסבידור (השלום וההגנה), כך שהעצירה בהן תאריך קצת את הנסיעה. מצד שני, "קיצור" הקו ע"י שימוש בתחנות מלחה וההגנה מקצר את זמן הנסיעה הבסיסי בהשוואה למצב לפני סגירת הקו.
 
מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5

20 דקות מההגנה לסבידור?
עדיין נשמע מוזר. בלו"ז הישן לא היו תחנות מדרום לסבידור (השלום וההגנה), כך שהעצירה בהן תאריך קצת את הנסיעה. מצד שני, "קיצור" הקו ע"י שימוש בתחנות מלחה וההגנה מקצר את זמן הנסיעה הבסיסי בהשוואה למצב לפני סגירת הקו.
מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...
 

צחקן

New member
../images/Emo45.gif

מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...

ב"ה כשנסעתי שמה - זה מה שהיה.ואני ממש ממש רוצה לסוע ברכבת בקרוב!. בחורף!.
 

nitsansh

New member
מממ... התחנה לא ממש במרכז י-ם...

מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...
מממ... התחנה לא ממש במרכז י-ם...
גם להגיע לשם לוקח זמן...
 

mucool2

New member
זה מה שאמרתי

מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...
זה מה שאמרתי
שאת ה-20 דקות האלה אי אפשר להסביר ע"י העצירות בתוך ת"א. תסלח לי אם אני לא שותף להתלהבותך מה-75 דקות. זה עדיין יותר מדי! התחנה נמצאת בשולי העיר, ולהגיע אליה לוקח לפחות רבע שעה (ביום טוב במיוחד) ממרכז העיר, וחצי שעה פלוס (פלוס גדול אפילו) מצפון העיר, כך שלרובם המוחלט של תושבי ירושלים זה לא יחסוך כלום מהנסיעה לת"א, וחבל! על היתרונות שבנסיעה ברכבת אתה לא צריך לספר לי. אני יודע שזה נוח, אבל אם זה לוקח יותר משעתיים, זה כבר לא משתלם. ושלא תבין אותי לא נכון, אני חושב שטוב מאוד שמחזירים את הרכבת לעיר וכמה שיותר מהר, כי זה יפעיל לחץ על הרשויות לפעול להקמת הקו המהיר. לעיר של 700 אלף תושבים מגיע יותר!
 
מסכים אתך על כמעט כל הדברים.

זה מה שאמרתי
שאת ה-20 דקות האלה אי אפשר להסביר ע"י העצירות בתוך ת"א. תסלח לי אם אני לא שותף להתלהבותך מה-75 דקות. זה עדיין יותר מדי! התחנה נמצאת בשולי העיר, ולהגיע אליה לוקח לפחות רבע שעה (ביום טוב במיוחד) ממרכז העיר, וחצי שעה פלוס (פלוס גדול אפילו) מצפון העיר, כך שלרובם המוחלט של תושבי ירושלים זה לא יחסוך כלום מהנסיעה לת"א, וחבל! על היתרונות שבנסיעה ברכבת אתה לא צריך לספר לי. אני יודע שזה נוח, אבל אם זה לוקח יותר משעתיים, זה כבר לא משתלם. ושלא תבין אותי לא נכון, אני חושב שטוב מאוד שמחזירים את הרכבת לעיר וכמה שיותר מהר, כי זה יפעיל לחץ על הרשויות לפעול להקמת הקו המהיר. לעיר של 700 אלף תושבים מגיע יותר!
מסכים אתך על כמעט כל הדברים.
על מה אני רק "חצי" מסכים אתך? על כך שהרכבת לא במרכז העיר. אז ככה, בתור כמעט ירושלמי (שירתתי שם בשנים 85' עד 87' וכן אני עובד כבר שנה ורבע בעיר הבירה) אני יכול להעיד שחוץ משתיים שלוש שכונות אין כמעט תושבים במרכז העיר. ירושלים כמעט 85% מאוכלוסייתה גרה בשכונות המרוחקות קצת או המון מן המרכז. השכונות העיקריות מבחינת אוכלוסיה הן : - גילה - בית וגן - בית הכרם - מושבה יוונית - מושבה גרמנית - טלפיות - רמות - רמת אשכול - נווה יעקב - פסגת זאב - רחביה - טלביה - גבעה צרפתית - שכונות מזרח י-ם - הר חומה - ארנונה - קטמונים - מאה שערים - שכונת הבוכרים - סנהדריה - מלחה - קרית יובל אלו הן השכונות העיקריות (מצטער אם שכחתי עוד) ושים לב שחוץ משתיים שלוש (רחביה, טלביה, נחלאות וחלקים ממאה שערים וסנהדריה) כל השאר די מרוחקות מן המרכז. ככה שבכל מקום שלא תמקם תחנת רכבת היא תהיה רחוקה ממרבית שכונות העיר הענקית הזאת. היתרון של מלחה : מיקום בסוף שד' בגין (האיילון של י-ם) צמוד לקניון ענק צמוד לאצטדיון ענק ומפואר קרוב לגילה, קרוב לקרית יובל וקרוב יחסית לשכונת טלפיות וארנונה. בצמוד אליו יש את הגן הטכנולוגי שיש בו חברות היי-טק ככה שעובדים זוטרים (ללא רכב חברה צמוד) יכולים לבוא מאזור ת"א לעבודתם ברכבת.
 

mucool2

New member
אני ירושלמי רק 33 שנה...

מסכים אתך על כמעט כל הדברים.
על מה אני רק "חצי" מסכים אתך? על כך שהרכבת לא במרכז העיר. אז ככה, בתור כמעט ירושלמי (שירתתי שם בשנים 85' עד 87' וכן אני עובד כבר שנה ורבע בעיר הבירה) אני יכול להעיד שחוץ משתיים שלוש שכונות אין כמעט תושבים במרכז העיר. ירושלים כמעט 85% מאוכלוסייתה גרה בשכונות המרוחקות קצת או המון מן המרכז. השכונות העיקריות מבחינת אוכלוסיה הן : - גילה - בית וגן - בית הכרם - מושבה יוונית - מושבה גרמנית - טלפיות - רמות - רמת אשכול - נווה יעקב - פסגת זאב - רחביה - טלביה - גבעה צרפתית - שכונות מזרח י-ם - הר חומה - ארנונה - קטמונים - מאה שערים - שכונת הבוכרים - סנהדריה - מלחה - קרית יובל אלו הן השכונות העיקריות (מצטער אם שכחתי עוד) ושים לב שחוץ משתיים שלוש (רחביה, טלביה, נחלאות וחלקים ממאה שערים וסנהדריה) כל השאר די מרוחקות מן המרכז. ככה שבכל מקום שלא תמקם תחנת רכבת היא תהיה רחוקה ממרבית שכונות העיר הענקית הזאת. היתרון של מלחה : מיקום בסוף שד' בגין (האיילון של י-ם) צמוד לקניון ענק צמוד לאצטדיון ענק ומפואר קרוב לגילה, קרוב לקרית יובל וקרוב יחסית לשכונת טלפיות וארנונה. בצמוד אליו יש את הגן הטכנולוגי שיש בו חברות היי-טק ככה שעובדים זוטרים (ללא רכב חברה צמוד) יכולים לבוא מאזור ת"א לעבודתם ברכבת.
אני ירושלמי רק 33 שנה...
אז אני עוד לא ממש מכיר את כל העובדות האלה.
תאמין לי שאני יודע בדיוק איפה תחנת מלחה ומה יתרונותיה. ותסכים איתי שזה עדיין לא מספיק! כשכתבתי "מרכז העיר" התכוונתי לשכונות אחרות. פשוט לא רציתי פירוט יתר. רוב השכונות שציינת רחוקות מאוד ממלחה, וזאת כוונתי. זה נכון שתושבי גילה, קרית יובל והקטמונים (אפילו גבעת מרדכי, בית וגן ובית הכרם, בגלל הקרבה לכביש בגין) יוכלו להנות יותר משרות הרכבת, אבל זה עדיין מיעוט. תלפיות (עם ת') קצת יותר רחוקה, וארנונה עוד יותר, אבל כביש הרכבת באמת מקרב אותן קצת למלחה. ירושלים היא אכן עיר בעלת שטח עצום, ובדיוק מסיבה זו היא צריכה רכבת מהירה עם תחנה (או אפילו מספר תחנות) במקום מרכזי. אחרת כל היתרונות של נסיעה ברכבת יהיו נחלתם של מעטים (עדיין עדיף על כלום).
 

mucool2

New member
עוד על מרגז העיר

אני ירושלמי רק 33 שנה...
אז אני עוד לא ממש מכיר את כל העובדות האלה.
תאמין לי שאני יודע בדיוק איפה תחנת מלחה ומה יתרונותיה. ותסכים איתי שזה עדיין לא מספיק! כשכתבתי "מרכז העיר" התכוונתי לשכונות אחרות. פשוט לא רציתי פירוט יתר. רוב השכונות שציינת רחוקות מאוד ממלחה, וזאת כוונתי. זה נכון שתושבי גילה, קרית יובל והקטמונים (אפילו גבעת מרדכי, בית וגן ובית הכרם, בגלל הקרבה לכביש בגין) יוכלו להנות יותר משרות הרכבת, אבל זה עדיין מיעוט. תלפיות (עם ת') קצת יותר רחוקה, וארנונה עוד יותר, אבל כביש הרכבת באמת מקרב אותן קצת למלחה. ירושלים היא אכן עיר בעלת שטח עצום, ובדיוק מסיבה זו היא צריכה רכבת מהירה עם תחנה (או אפילו מספר תחנות) במקום מרכזי. אחרת כל היתרונות של נסיעה ברכבת יהיו נחלתם של מעטים (עדיין עדיף על כלום).
עוד על מרגז העיר
גם אם שכונות המגורים מרוחקות ברובן מהמרכז, עדיין יש לו חשיבות כאזור תעסוקה ומסחר (ואני מקווה שגם יתחזק) שאנשים צריכים להביע אליו.
 

mucool2

New member
*מרגז=מרכז, להביע=להגיע

עוד על מרגז העיר
גם אם שכונות המגורים מרוחקות ברובן מהמרכז, עדיין יש לו חשיבות כאזור תעסוקה ומסחר (ואני מקווה שגם יתחזק) שאנשים צריכים להביע אליו.
*מרגז=מרכז, להביע=להגיע
 

mucool2

New member
מהירות ממוצעת

ע-נ-ק!!!! אביתר המלך!! שאלות-
כל הכבוד אביתרוש!!! איזה כיף שיש לי את הפורום במועדפים וכל שבוע יש לי תמונות מדהימות מהאקשן בשטח!!! פשוט גדול!!! תגיד,אמרת שבשנים האחרונות של הקו לפני שנסגר היו הרבה שימוטים בגלל תחזוקה דלה או העדר של תחזוקה בכלל... עכשיו שאני רואה את התוואי,אני מתפלא איך בכלל הרכבות נסעו פה אי פעם!!! התוואי כל כך מפותל!! /מה היתה המהירות ההמוצעת של הרכבות בקו? /לאחר השדרוג המבורך, מה לדעתך תהיה המהירות של מערכי ה-IC3 בקו? /ברכבות הישירות מת"א לי-ם (אם יהיו כאלה) מה יהיה זמן הנסיעה בקו לדעתך? /חוליות המסילות ישרות, לאחר הנחתן, איך מעקמים אותם עפ"י הצורך על מנת שיתאימו לתוואי? הרי הן עשויות מפלדה ולא גומי ולכן עיצובן עפ"י השטח נראה לי בלתי אפשרי.... כמו כן,לאחר שרכבות ייסעו בקו, איך מונעים מהמסילה לזוז/"לברוח" מתוואי החצץ? שכן זהו תוואי תלול ומפותל... אשמח לתשובות, אוי!! כל כך כיף שיש את הפורום ובמיוחד מלאכים רכבתיים שמעדכנים אותנו במה שהכי(!!!) מעניין אותנו!!! תודה אביתר, ת-ו-ד-ה!!!!! חיבוקים........
מהירות ממוצעת
עשיתי חישוב קטן לפי לו"ז משנת 94' שפורסם כאן לא מזמן. העליה מבית שמש לירושלים (החאן) לקחה כ-50 דקות, והירידה - כ-45 דקות. אורך המסלול כולו הוא 36 ק"מ (עפ"י "חדשות הרכבת). מכאן שהמהירות הממוצעת בקטע המפותל היתה כ-50 קמ"ש! בגלל הדרדרות מצב המסילה מהירות הנסיעה בקטע הלכה וירדה, עד שנפסקה לחלוטין ב-1998.
 

python 4

New member
תמונות מדהימות!! ../images/Emo51.gif

שרשור שלישי היום: הנה עבודת
הפורטלים. אין טוב כמראה עיניים. כל התמונות צולמו בבר-גיורא ע"י אביתר רייטר בימים 17 ו- 18 לנובמבר 2004. נתחיל בתמונה 594:
תמונות מדהימות!!

זו פעם ראשונה שאני רואה איך מניחים פסי רכבת. מה זו המכונה הזו שמניחה את הפסים? שמתי לב שבנו לה פסים במיוחד בשבילה - צריכים לבנות פסים כאלה לכל אורך המסילה? ואחרי כן מפרקים את הפסים האלה? זה נשמע לי כמו המון עבודה. תודה על התמונות!
 
לכן עובדים בשתי משמרות:

תמונות מדהימות!!

זו פעם ראשונה שאני רואה איך מניחים פסי רכבת. מה זו המכונה הזו שמניחה את הפסים? שמתי לב שבנו לה פסים במיוחד בשבילה - צריכים לבנות פסים כאלה לכל אורך המסילה? ואחרי כן מפרקים את הפסים האלה? זה נשמע לי כמו המון עבודה. תודה על התמונות!
לכן עובדים בשתי משמרות:
משמרת לילה מניחה פסים זמניים ל-פורטלים הצהובים, משמרת יום מניחה את הפסים.
 

fireman

New member
תגיד לי אתה שואל ברצינות

הם עושים עבודה טובה?
ב"ה או שהם "מחפפים"?. נתנו להם עבודה עבודה... קו לירושליים - בכולאופן... .
תגיד לי אתה שואל ברצינות
או שאתה מסטול? מה זה מחפפים?! רכבת ששוקלת יותר מ300 טון צריכה לעבור על המסילה הזו במהירות גבוהה מאוד עם מאות נוסעים בתוכה, זה נראה לך מקום לחפף בו? מה השאלה הזאת? תפעיל קצת היגיון וחשיבה מינימלית
 
אגב, אם שמתם לב

תגיד לי אתה שואל ברצינות
או שאתה מסטול? מה זה מחפפים?! רכבת ששוקלת יותר מ300 טון צריכה לעבור על המסילה הזו במהירות גבוהה מאוד עם מאות נוסעים בתוכה, זה נראה לך מקום לחפף בו? מה השאלה הזאת? תפעיל קצת היגיון וחשיבה מינימלית
אגב, אם שמתם לב
יש באמצע התואי מן קו אדום ארוך - אני כמעט ולא מצליח להבחין בו. לא שמתי לב שהוא קיים עד שאבא שלי הראה לי - התברר שיש לי קצת עיוורון גוונים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה