שאלה מצוינת. מישהו יודע../images/Emo35.gif
שאלה מצוינת. מישהו יודעאז למה הוא לא נבנה למטענים מלכתחילה
שאלה מצוינת. מישהו יודעאז למה הוא לא נבנה למטענים מלכתחילה
איך שעה וחצי ? אמרו, נדמה לי שאתהלא צריך להגזים. אני רק איש פשוט.
היו 37 שימוטים בשנים 97 ו- 98. מהירות ממוצעת לא ידועה לי. הנסיעה ארכה 1.47 שעות. הנסיעה תהיה עכשיו שעה וחצי. מעקמים את המסילות ע"י הפורטלים ופירוק ברגים בחוליה והחזרתם למקומם לאחר העיקום. באורך 18 מ' אין בעיה לעקם. המתכת היא אלסטית. מכונה הנדסית - פלסר - תובא אל המקום ותהדק את המסילות לחצץ. חן מלינג הוא המתמחה בעניין ההנדסי. הוא יוסיף לך את כל הפרטים הדרושים. אני בעניין של קטרי דיזל. יום טוב. אני רץ למכולת.
ככל הנראה שעה וחצי זה הזמן עדאיך שעה וחצי ? אמרו, נדמה לי שאתה
היית בין אלו שכתבו שזה יקח שעה ועשר דקות (70 דקות) או במקרה הגרוע יותר שעה ורבע. כלומר שעה ורבע זה בכל זאת שיפור עצום של חצי שעה לעומת הרכבת הישנה לי-ם.
20 דקות מההגנה לסבידור?ככל הנראה שעה וחצי זה הזמן עד
סבידור.
מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 520 דקות מההגנה לסבידור?
עדיין נשמע מוזר. בלו"ז הישן לא היו תחנות מדרום לסבידור (השלום וההגנה), כך שהעצירה בהן תאריך קצת את הנסיעה. מצד שני, "קיצור" הקו ע"י שימוש בתחנות מלחה וההגנה מקצר את זמן הנסיעה הבסיסי בהשוואה למצב לפני סגירת הקו.
מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...
מממ... התחנה לא ממש במרכז י-ם...מההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...
זה מה שאמרתימההגנה לסבידור זה בד"כ בין 5
ל-8 דקות. במקרה הגרוע. לפעמים (אם זה IC3) ואין עומסים בקו האיילון זה אפילו רק 4 דקות. ועדיין אם זה יקח ממלחה בי-ם ועד להגנה בת"א 75 דקות זה יהיה מעולה למי שצריך לאזור תחנה מרכזית (ישנה ו/או חדשה), לשכונת התקווה, לדרום שכונת יד-אליהו, לביה"ס אסכולה, לדרום רחוב הרכבת (ליד גשר ראש-פינה. מישהו מעבודתי הקודמת היה הולך ברגל מההגנה ועד ג'ון ברייס. זה היה לוקח לו 11 דקות הליכה. לגשר ראש-פינה זה אפילו רק 7 דקות הליכה מהתחנה). כמו כן זה יקח עוד 10 דקות עד לסבידור, נו גם טוב. שעה ועשרים ממרכז י-ם ועד למרכז עזריאלי, במכונית פרטית או אוטובוס בשעות הלחץ בבוקר (בין 6:50 ל-8:40 בבקר) זה לוקח בין שעה ועשרים לשעתיים. באוטו אם אין תנועה (לפני 6:40 בבקר או בשבתות או באמצע הלילה) זה לוקח בערך 45 דק' עד 50דק'. ולא לשכוח שברכבת אפשר לישון או לקרוא עיתון או לעבוד עם הלפטופ או סתם להתחיל עם נוסעות חתיכות... אה, וגם לא צריך לחפש חניה ולריב עם נהגים אלימים שחותכים אותך בכביש...
מסכים אתך על כמעט כל הדברים.זה מה שאמרתי
שאת ה-20 דקות האלה אי אפשר להסביר ע"י העצירות בתוך ת"א. תסלח לי אם אני לא שותף להתלהבותך מה-75 דקות. זה עדיין יותר מדי! התחנה נמצאת בשולי העיר, ולהגיע אליה לוקח לפחות רבע שעה (ביום טוב במיוחד) ממרכז העיר, וחצי שעה פלוס (פלוס גדול אפילו) מצפון העיר, כך שלרובם המוחלט של תושבי ירושלים זה לא יחסוך כלום מהנסיעה לת"א, וחבל! על היתרונות שבנסיעה ברכבת אתה לא צריך לספר לי. אני יודע שזה נוח, אבל אם זה לוקח יותר משעתיים, זה כבר לא משתלם. ושלא תבין אותי לא נכון, אני חושב שטוב מאוד שמחזירים את הרכבת לעיר וכמה שיותר מהר, כי זה יפעיל לחץ על הרשויות לפעול להקמת הקו המהיר. לעיר של 700 אלף תושבים מגיע יותר!
אני ירושלמי רק 33 שנה...מסכים אתך על כמעט כל הדברים.
על מה אני רק "חצי" מסכים אתך? על כך שהרכבת לא במרכז העיר. אז ככה, בתור כמעט ירושלמי (שירתתי שם בשנים 85' עד 87' וכן אני עובד כבר שנה ורבע בעיר הבירה) אני יכול להעיד שחוץ משתיים שלוש שכונות אין כמעט תושבים במרכז העיר. ירושלים כמעט 85% מאוכלוסייתה גרה בשכונות המרוחקות קצת או המון מן המרכז. השכונות העיקריות מבחינת אוכלוסיה הן : - גילה - בית וגן - בית הכרם - מושבה יוונית - מושבה גרמנית - טלפיות - רמות - רמת אשכול - נווה יעקב - פסגת זאב - רחביה - טלביה - גבעה צרפתית - שכונות מזרח י-ם - הר חומה - ארנונה - קטמונים - מאה שערים - שכונת הבוכרים - סנהדריה - מלחה - קרית יובל אלו הן השכונות העיקריות (מצטער אם שכחתי עוד) ושים לב שחוץ משתיים שלוש (רחביה, טלביה, נחלאות וחלקים ממאה שערים וסנהדריה) כל השאר די מרוחקות מן המרכז. ככה שבכל מקום שלא תמקם תחנת רכבת היא תהיה רחוקה ממרבית שכונות העיר הענקית הזאת. היתרון של מלחה : מיקום בסוף שד' בגין (האיילון של י-ם) צמוד לקניון ענק צמוד לאצטדיון ענק ומפואר קרוב לגילה, קרוב לקרית יובל וקרוב יחסית לשכונת טלפיות וארנונה. בצמוד אליו יש את הגן הטכנולוגי שיש בו חברות היי-טק ככה שעובדים זוטרים (ללא רכב חברה צמוד) יכולים לבוא מאזור ת"א לעבודתם ברכבת.
עוד על מרגז העיראני ירושלמי רק 33 שנה...
אז אני עוד לא ממש מכיר את כל העובדות האלה.תאמין לי שאני יודע בדיוק איפה תחנת מלחה ומה יתרונותיה. ותסכים איתי שזה עדיין לא מספיק! כשכתבתי "מרכז העיר" התכוונתי לשכונות אחרות. פשוט לא רציתי פירוט יתר. רוב השכונות שציינת רחוקות מאוד ממלחה, וזאת כוונתי. זה נכון שתושבי גילה, קרית יובל והקטמונים (אפילו גבעת מרדכי, בית וגן ובית הכרם, בגלל הקרבה לכביש בגין) יוכלו להנות יותר משרות הרכבת, אבל זה עדיין מיעוט. תלפיות (עם ת') קצת יותר רחוקה, וארנונה עוד יותר, אבל כביש הרכבת באמת מקרב אותן קצת למלחה. ירושלים היא אכן עיר בעלת שטח עצום, ובדיוק מסיבה זו היא צריכה רכבת מהירה עם תחנה (או אפילו מספר תחנות) במקום מרכזי. אחרת כל היתרונות של נסיעה ברכבת יהיו נחלתם של מעטים (עדיין עדיף על כלום).
*מרגז=מרכז, להביע=להגיעעוד על מרגז העיר
גם אם שכונות המגורים מרוחקות ברובן מהמרכז, עדיין יש לו חשיבות כאזור תעסוקה ומסחר (ואני מקווה שגם יתחזק) שאנשים צריכים להביע אליו.
מהירות ממוצעתע-נ-ק!!!! אביתר המלך!! שאלות-
כל הכבוד אביתרוש!!! איזה כיף שיש לי את הפורום במועדפים וכל שבוע יש לי תמונות מדהימות מהאקשן בשטח!!! פשוט גדול!!! תגיד,אמרת שבשנים האחרונות של הקו לפני שנסגר היו הרבה שימוטים בגלל תחזוקה דלה או העדר של תחזוקה בכלל... עכשיו שאני רואה את התוואי,אני מתפלא איך בכלל הרכבות נסעו פה אי פעם!!! התוואי כל כך מפותל!! /מה היתה המהירות ההמוצעת של הרכבות בקו? /לאחר השדרוג המבורך, מה לדעתך תהיה המהירות של מערכי ה-IC3 בקו? /ברכבות הישירות מת"א לי-ם (אם יהיו כאלה) מה יהיה זמן הנסיעה בקו לדעתך? /חוליות המסילות ישרות, לאחר הנחתן, איך מעקמים אותם עפ"י הצורך על מנת שיתאימו לתוואי? הרי הן עשויות מפלדה ולא גומי ולכן עיצובן עפ"י השטח נראה לי בלתי אפשרי.... כמו כן,לאחר שרכבות ייסעו בקו, איך מונעים מהמסילה לזוז/"לברוח" מתוואי החצץ? שכן זהו תוואי תלול ומפותל... אשמח לתשובות, אוי!! כל כך כיף שיש את הפורום ובמיוחד מלאכים רכבתיים שמעדכנים אותנו במה שהכי(!!!) מעניין אותנו!!! תודה אביתר, ת-ו-ד-ה!!!!! חיבוקים........
תמונות מדהימות!!שרשור שלישי היום: הנה עבודת
הפורטלים. אין טוב כמראה עיניים. כל התמונות צולמו בבר-גיורא ע"י אביתר רייטר בימים 17 ו- 18 לנובמבר 2004. נתחיל בתמונה 594:
לכן עובדים בשתי משמרות:תמונות מדהימות!!
זו פעם ראשונה שאני רואה איך מניחים פסי רכבת. מה זו המכונה הזו שמניחה את הפסים? שמתי לב שבנו לה פסים במיוחד בשבילה - צריכים לבנות פסים כאלה לכל אורך המסילה? ואחרי כן מפרקים את הפסים האלה? זה נשמע לי כמו המון עבודה. תודה על התמונות!
וואו איזו עבודת נמלים.. |הערכה|לכן עובדים בשתי משמרות:
משמרת לילה מניחה פסים זמניים ל-פורטלים הצהובים, משמרת יום מניחה את הפסים.
הם עושים עבודה טובה?לכן עובדים בשתי משמרות:
משמרת לילה מניחה פסים זמניים ל-פורטלים הצהובים, משמרת יום מניחה את הפסים.
וכמובן.. זו היתה הקפצה |קפוץ|הם עושים עבודה טובה?
ב"ה או שהם "מחפפים"?. נתנו להם עבודה עבודה... קו לירושליים - בכולאופן... .
תגיד לי אתה שואל ברצינותהם עושים עבודה טובה?
ב"ה או שהם "מחפפים"?. נתנו להם עבודה עבודה... קו לירושליים - בכולאופן... .
אגב, אם שמתם לבתגיד לי אתה שואל ברצינות
או שאתה מסטול? מה זה מחפפים?! רכבת ששוקלת יותר מ300 טון צריכה לעבור על המסילה הזו במהירות גבוהה מאוד עם מאות נוסעים בתוכה, זה נראה לך מקום לחפף בו? מה השאלה הזאת? תפעיל קצת היגיון וחשיבה מינימלית
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.