שר הבריאות מייצג (שוב) את העמדה ההגיונית והשפויה

שר הבריאות מייצג (שוב) את העמדה ההגיונית והשפויה

של חיים עם הקורונה ולא ביטול החיים בגלל הקורונה. [URL]https://www.inn.co.il/News/News.aspx/439580[/URL] " סקר: 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה את הסקר הציג שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בקבינט הקורונה, שדן כעת בעליית מספר הנדבקים בשבוע האחרון. כמעט 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה - כך עולה מסקר של גיאו קרטוגרפיה שנערך עבור משרד הבריאות. את הסקר הציג שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בקבינט הקורונה, שדן כעת בעליית מספר הנדבקים בשבוע האחרון. אדלשטיין הזכיר כי בימים האחרונים מספר הבדיקות האמיר לעד 16,000 בדיקות ביום. נוכח זאת קיימת חשיבות קריטית בתגבור של לפחות 200 עובדים במעבדות קופות החולים ובתי החולים. זאת מלבד פתיחת מעבדת מיי הריטג'. "בשבוע אחד חלו בקורונה 800 איש. אסור להישאר אדישים למספר הזה. המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו את המשך פתיחת המשק, כולל פתיחת הרכבת בעוד יומיים במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה. האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום. כפי שהסקר מוכיח - גם הציבור רוצה בכך. איש לא רוצה להינזק בגלל מפירי חוק, איש לא רוצה שהמשק ייסגר בגללם", אמר השר. "ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה", הוסיף. " לא סוגרים אנשים בבית ולא מונעים מהם חיים בגלל שקיימים פושעים. לא סוגרים אנשים בבית ולא מונעים מהם חיים בגלל שיש נהגים פרועים. ובאותה מידה: לא סוגרים אנשים בבית ולא מונעים מהם חיים בגלל שקיימים אנשים חסרי אחריות שמצפצפים על הנחיות חבישת המסכות, הריחוק הפיסי וההגיינה. זו הגישה של שר הבריאות. זו לא הגישה של חסידי ההסגרים והסגירות. וזה לא מפתיע שחסידי הסגירות וביטול החיים גם מתנגדים לבדיקות נרחבות ואילו חסידי החיים תומכים ופועלים להרחבת הבדיקות. הרבה בדיקות מאפשרות יותר פתיחות ופתיחות זה לצנינים בעיני הבר סימן טובים חובבי ההסגרים.
 
ה"הגיון" של "קבינט הקורונה": רכבות - לא, אירועים של 250

אנשים - כן. כי בקבינט הקורונה של מדינת ישראל קיום חתונות חשוב ודחוף יותר מפרנסה... לכל מי שמצקצק על האירועים ההמוניים בתל אביב - אם חתונות עם 250 אנשים זה בסדר, גם מסיבות אחרות עם מספר כזה של אנשים זה בסדר.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
זה הכל בגלל התל אביבים שזלזלו בהנחיות ועשו דווקא -

ממש כמו בתחילת המגפה, חזרנו לטור גיאומטרי
 
עוד פעם "פייק ניוז"? שום טור גיאומטרי ושום הכפלה...

אתמול (7.6) נוספו 111 נדבקים בשישי-שבת (5-6.6) יחד 257 נדבקים (כלומר בממוצע 128.5 ביום) בחמישי (4.6) 118 נדבקים ברביעי (3.6) 92 נדבקים בשלישי (2.6) 116 נדבקים בשני (1.6) 99 נדבקים [URL]https://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-31372,00.html[/URL] זה ממש ממש לא טור גיאומטרי ולא הכפלה במספר הנדבקים החדשים בכל יום. אתה טועה, מטעה ומפיץ היסטריה שקרית.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
התייחסתי רק לת"א, כך שלמה לבלבל אותך עם עובדות?

הנתונים הם מאותו מקור שלך ויש לך את כל תגובותיי בשרשור בזמן אמת עפ"י התאריך, 20 חולים חדשים (31.5), כעבור 4 ימים (4.6) 40 חולים חדשים (למען הסר ספק, ה-20 הקודמים לא כלולים) וכעבור עוד 3 ימים (7.6) 80 חולים חדשים. &nbsp בשורה תחתונה, טור הנדסי בכפולות של 2 כל 3 ימים.
 
אם התייחסת רק לת"א למה כתבת "ממש כמו בתחילת המגפה"?

בתל אביב יש בימים האחרונים הכפלה כל 3-4 ימים, רובה אגב במערכת החינוך. אבל בישראל בכללותה אין שום טור הנדסי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
התייחסתי שבת"א יש טור הנדסי ממש כמו בתחילת המגפה

כנראה, שלא הייתי ברור בניסוח, עימך הסליחה. &nbsp לא בדקתי את שאר הארץ, כי בשאר הארץ יותר מקפידים על ההנחיות, לרבות י-ם וב"ב, כך שמצבם טוב יותר.
 
ובנוסף: אחוז החיוביים בבדיקות נע די בעקביות בין 0.8%-1.1%

זה ברור שכאשר מספר הבדיקות עולה גם מספר הנדבקים המאובחנים עולה. אבל אין שום סימנים לעליה מהותית באחוז המאובחנים חיובית בקרב הנבדקים.
 
ונניח ש"הכל בגלל התל אביבים" והם הגורם להחלטות קבינט הקורונה

היום, אז ההגיון שנובע בגלל התל אביבים זה להחליט לא לרכבת וכן לחתונות עם 250 איש, מה שנותן לגיטימציה קבינטית למסיבות התל אביביות שעוררו ביקורת עזה? בגלל "התל אביבים שזלזלו בהנחיות"...קדימה חתונות עם 250 איש... כך "רוכשים" את אמון הציבור: " עצומה להחזרת שירות הרכבות מאות נוסעי תחבורה ציבורית חתמו תוך שעות ספורות על עצומה אינטרנטית הקוראת לקבינט הקורונה להחזיר את שירות הרכבות מייד. בעצומה נכתב: "פעם אחר פעם מקבלים נוסעי הרכבת הודעה מתסכלת על דחיית החזרה של הרכבת. דחייה לה יש משמעויות קשות לגבי היכולת שלהם לשוב לעבודה, ללימודים או להגיע לקבלת טיפול רפואי". החותמים הדגישו את הפגיעה בפריפריה והצורך הדחוף בהחזרת השירות. "נוסעים רבים, ובמיוחד מהפריפריה, נשענים על הרכבת כאופציה מרכזית (ולעיתים יחידה) לשוב לשיגרה. המעבר של חלק מהנוסעים לאוטובוסים החריף את העומס עליהם ומגדיל את סיכוי ההדבקה של הנוסעים. המעבר של חלק מנוסעי הרכבת לרכב הפרטי, החמיר את העומסים על הכבישים והמצב אך צפוי להחמיר". עוד נכתב כי "ההתנהלות הבלתי שקופה והמבולבלת של הממשלה הובילה לכך שאנחנו לא מצליחים לחזור לשיגרה, וגם לא יודעים מתי וכיצד נוכל לעשות זאת". החותמים על העצומה קראו לקבינט הקורונה, למשרד הבריאות, למל״ל, למשרד התחבורה ולמשרד האוצר, להוציא הודעה ברורה וסופית לגבי מועד חזרת הרכבת ולעמוד מאחוריה. עוד לטענתם, "על המשרדים לפרסם תכנית מסודרת לתגבור שירות ישיר למוקדי תעסוקה, מהערים ומתחנות רכבת, עד לחזרתה של הרכבת ותכנית מסודרת לעידוד מעסיקים לעבודה מרחוק!". מנכ"לית 15 דקות שמרית נוטמן אמרה: "מאות נוסעים חתמו תוך שעות ספורות על העצומה להחזרת הרכבת. הנוסעים חווים תסכול עצום מהצורה שבה מתנהלת המדינה עד כה במשבר הרכבת. אנחנו דורשים מהמדינה תשובות ברורות ושקיפות בתהליך קבלת ההחלטות. זה המעט שהמדינה יכולה לעשות עבורנו". "
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בתור אחד שנוסע לעבודה ברכבו הפרטי, אני יכול להגיד לך שהיום

יש פחות פקקים ממה שהיה טרום הקורונה, כך שאין לי מושג על איזו עומסים הם מקשקשים. &nbsp לגבי החתונות, הכל בפיקוח ויצטרכו לעמוד בהנחיות, שאם אני זוכר נכון, רק לצעירים יהיה מותר לרקוד והם יהיו מבודדים מהמבוגרים יותר, לעומת המסיבות התל-אביביות שהכל פרוץ, אין פיקוח ומתנהלים כאילו אין קורונה.
 
ברור שיש פחות פקקים, אבל עדיין יש פקקים

ומיום רביעי גם יהיה פחות נתיב אחד בקטע העמוס ביותר של כביש 20. [URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5744595,00.html[/URL] ובנוסף גם "חברות האוטובוסים מאיימות בשיבושים: "ישראל תישאר ללא תחבורה ציבורית"" בקיצור, דחו בשבוע, אבל לממשלה לא תהיה ברירה, אלא לפתוח את הרכבת. וכן.. יהיה פיקוח שיוודא שרק צעירים ירקדו... אגב, במסיבות הנוראיות בתל אביב, לא היו צעירים? כשזו חתונה זה בסדר? אם לא רוצים מסיבות המוניות (אין דבר כזה במציאות מסיבה עם ריחוק פיסי), אי אפשר להכשיר פורמלית מסיבות (חתונות אלה מסיבות וההחלטה הרשמית מגדירה "אירועים" כי אי אפשר להחליט רק לגבי חתונות, גם אם המוטיבציה היא חתונות) עם 250 אנשים. ברגע שקבינט הקורונה עצמו נתן לכך הכשר אי אפשר לבוא בטענות על שום מסיבה בהיקף כזה. בשורה התחתונה - קבינט הקורונה מנע הפעלת רכבת והכשיר מסיבות עם 250 אנשים.
 

סטילהוק

New member
אף פעם לא באמת יצאנו ממנו פשוט פחות בדיקות=פחות נדבקים

יותר בדיקות=יותר נדבקים. הבעיה שעכשיו גם מספר החולים הקשים והמונשמים עלה, מה שלא קרה כבר שבוע-שבועיים, וגם יש מתים חדשים מהנגיף. מה שאומר שהפתיחה הטוטאלית ללא שום פיקוח ולא לאט ובהדרגה היתה פשוט מוקדמת מדי, בדיוק כפי שהתרעתי.
 
אז מיהם התל אביבים הללו שזלזלו בהנחיות ועשו דווקא?

https://www.israelhayom.co.il/article/769065 66 מתוך 129 הנדבקים המאובחנים בתל אביב בשבוע האחרון הם זרים. רוב הנדבקים בתל אביב הם מדרום העיר ומיפו. האם כשכותבים "התל אביבים שזלזלו בהנחיות ועשו דווקא" מתכוונים לתושבי דרום תל אביב ויפו או לזרים?
 
מיהם ה"הם"?

תושבי דרום ת"א ויפו? הזרים בת"א? כתבת שהכל בגלל התל אביבים שזלזלו בהנחיות ועשו דווקא. לאילו תל אביבים התכוונת?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
גם וגם

אם הם היו רואים שיש אכיפה ושאסור התקהלויות, הם היו שומרים ג"כ על ההנחיות כפי ששמרו בתקופת הסגר.
 
בהחלט צריכה להיות אכיפה ולא צריך להתקהל

אבל אי אפשר להחליט שהתקהלות של עד 250 אנשים בחתונה זה בסדר גמור והתקהלות של עד 250 אנשים בנסיבות אחרות זה לא בסדר. אם אסור להתקהל אז אסור להתקהל גם בחתונות. אם מותר להתקהל בחתונות, מותר גם בחגיגות בר/בת מצווה, בבריתות, בחגיגות יום הולדת ובמסיבות אחרות. הנגיף לא מדבק בחתונות פחות מאשר במסיבות אחרות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היכן כתוב שזה רק לחתונות?

מותר גם בחגיגות בר/בת מצווה, בבריתות, בחגיגות יום הולדת ובמסיבות אחרות למעט מועדונים ששם הכל פרוץ. יש הבדל גדול בין בעל אירוע פרטי בהקפדה על הנהלים לעומת בעל מועדון שאתה משלם פר כניסה ולא מוזמן. באירוע פרטי, המוזמנים מכירים את המזמין ומתנהגים בהתאם ואילו הבליינים במועדון באים לבלות ולא סופרים את בעל המועדון.
 
למעלה