שר התחבורה הנחה הנהלת הרכבת לחתום

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
לא מדובר בבית הדין לעבודה,

לפי מיטב זכרוני בית המשפט לא דן כלל בעיניין
ושלח המתדיינים למשא ומתן. ככל הזכור לי.
לא מדובר בבית הדין לעבודה,
ולא בסכסוך העבודה שברכבת (זאת סוגיה נפרדת לגמרי) אלא בעתירה שהוגשה ע"י "התנועה לאיכות השלטון" כנגד מכרז הקרונות עצמו. העתירה כאמור נדחתה על הסף. זה אומר שאין בעיה משפטית עם המכרז במתכונתו הקיימת; אבל אין פה השלכה על הלגיטימיות או חוסר-הלגיטימיות של ההכרזה על סכסוך עבודה בעקבות אותו מכרז. אולי זה יצא קצת מסובך, אז אבהיר את זה בצורה אחרת: המכרז עצמו אינו בעייתי משום בחינה חוקית. אבל הוא יכול להיות בעייתי מבחינתם של ועד העובדים וההסתדרות, שמנהלת כעת משא ומתן עם הממשלה בנוגע לעתידו של מכרז זה.
 
זה לא אותו בית משפט

לפי מיטב זכרוני בית המשפט לא דן כלל בעיניין
ושלח המתדיינים למשא ומתן. ככל הזכור לי.
זה לא אותו בית משפט
מדובר על ההליכים המשפטיים כנגד זכיית בומברדייה במכרז, שהסתיימו בתבוסה ניצחת של "אומץ" ושל ועד העובדים שתפס טרמפ על עתירתה.
 
"אומץ" צ"ל "התנועה לאיכות השלטון"


זה לא אותו בית משפט
מדובר על ההליכים המשפטיים כנגד זכיית בומברדייה במכרז, שהסתיימו בתבוסה ניצחת של "אומץ" ושל ועד העובדים שתפס טרמפ על עתירתה.
"אומץ" צ"ל "התנועה לאיכות השלטון"
 

romcd

New member
למה לא חושפים את החוזה המדובר

למה באמת לא לעשות מכרז?
האם בומברדיה הזאת היא החברה היחידה בעולם שטובה בזה? הבנתי שיש לה איזשהוא קשר לאורי יוגב .
למה לא חושפים את החוזה המדובר
 

easylivin

New member
הכל חשוף, חביבי.

למה לא חושפים את החוזה המדובר
הכל חשוף, חביבי.
לינק אחד מני רבים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4145128,00.html בית המשפט כאמור דחה את העתירה שהועלתה נגד העסקה הזו על הסף. הבעיה היא לא עם העסקה עצמה, אלא עם הפגיעה לכאורה בכוחו של הועד בעקבותיה. על זה כל הסכסוך.
 

romcd

New member
מה אתה עושה צחוק!!! ככה נראה חוזה ,זה כתבה !!

הכל חשוף, חביבי.
לינק אחד מני רבים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4145128,00.html בית המשפט כאמור דחה את העתירה שהועלתה נגד העסקה הזו על הסף. הבעיה היא לא עם העסקה עצמה, אלא עם הפגיעה לכאורה בכוחו של הועד בעקבותיה. על זה כל הסכסוך.
מה אתה עושה צחוק!!! ככה נראה חוזה ,זה כתבה !!
על הגעת קטרים וקרונות. מה כתוב בחוזה בין החברה לרכבת ישראל .
 

easylivin

New member
זה פורסם, נקודה. חפש ותמצא באינטרנט

מה אתה עושה צחוק!!! ככה נראה חוזה ,זה כתבה !!
על הגעת קטרים וקרונות. מה כתוב בחוזה בין החברה לרכבת ישראל .
זה פורסם, נקודה. חפש ותמצא באינטרנט
את הסכומים והכמויות שבהם מדובר, והם מופיעים בחוזה גם אם לא הועלו צילומים שלו כדי שתהיה מרוצה. אבל הכי חשוב: החוזה הוצג לבית המשפט, והעתירה נגדו נדחתה. עם עובדות לא מתווכחים.
 

easylivin

New member
המחיר כבר נקבע במכרז שבומברדייה זכתה בו,

מזל טוב לחברת בומברדיה
שיכולה עכשיו להעלות את המחיר שהיא דורשת עבור תחזוקת הקרונות כמה שהיא רוצה, היות ושר התחבורה קבע תאריך יעד לחתימת הסכם עימה... הרבה טוב למדינת ישראל לא יצא מזה, וועד עובדי הרכבת יכול לבוא בתלונות רק לעצמו.
המחיר כבר נקבע במכרז שבומברדייה זכתה בו,
ורכבת ישראל כבר קיבלה לידיה חלק קטן מהקרונות שהוזמנו במסגרתו. נכון לעכשיו המכרז מומש באופן חלקי, בלי החלק של התחזוקה כידוע. האם החלק הזה יבוטל כפי שרוצה הועד, ואם כן במה זה יהיה כרוך (מבחינת כספים מכיסו של משלם המסים, לו"ז אספקת הקרונות והשלכותיו על רמת שירות הרכבת ותכניות הפיתוח) - ימים יגידו.
 

אורי404

New member
אז איך זה מסתדר ברחבי אירופה?

מזל טוב לחברת בומברדיה
שיכולה עכשיו להעלות את המחיר שהיא דורשת עבור תחזוקת הקרונות כמה שהיא רוצה, היות ושר התחבורה קבע תאריך יעד לחתימת הסכם עימה... הרבה טוב למדינת ישראל לא יצא מזה, וועד עובדי הרכבת יכול לבוא בתלונות רק לעצמו.
אז איך זה מסתדר ברחבי אירופה?
ברחבי אירופה, ככל הידוע לי יש שימוש במיקור חוץ. זה גם בחברות רכבות ממשלתיות שונות. האם במקרה הספציפי הזה ייצא טוב לישראל? אין לדעת. זה תלוי כיצד בפועל יתנהלו הדברים. על הנייר אמור להיות טוב לישראל, שיש שת"פ עם חברה אירופאית. על הנייר, כאמור. בפועל הדברים יכולים להיות אחרת.
 

נתנאל531

Well-known member
נדמה לי שזה נידון בעבר

אז איך זה מסתדר ברחבי אירופה?
ברחבי אירופה, ככל הידוע לי יש שימוש במיקור חוץ. זה גם בחברות רכבות ממשלתיות שונות. האם במקרה הספציפי הזה ייצא טוב לישראל? אין לדעת. זה תלוי כיצד בפועל יתנהלו הדברים. על הנייר אמור להיות טוב לישראל, שיש שת"פ עם חברה אירופאית. על הנייר, כאמור. בפועל הדברים יכולים להיות אחרת.
נדמה לי שזה נידון בעבר
ומישהו פה כתב כמדומני שיש חברות רכבת גדולות באירופה שדווקא מעדיפות תחזוקה עצמית על פני מיקוד חוץ, אני לא יודע לאמת את הדברים. בכל אופן, שיתוף פעולה עם גורם מקצועי תמיד יכול להיות טוב, מה שמפחיד אותי הוא שיש רק דבר אחד שיותר גרוע ממונופול ממשלתי, וקוראים לו מונופול פרטי, ובומברדיה הולכת לקבל דבר כזה על תחזוקת קרונות ברכבת ישראל לפי הצהרת השר כץ מהערב (אורי יוגב יו"ר דירקטוריון הרכבת חולק על ההנחה הזו, ומעדיף אפילו מונופול פרטי על מונופול ממשלתי). סיטיפס היא דוגמא מעולה לסוג של מונופול פרטי (תחבורה ציבורית בירושלים בתוואי של הרכבת הקלה), ובינתיים יש לי תחושה לא טובה לגבי ההתנהלות שלה, ע"ע קנסות ברוטליים כדרך להעלאת הכנסות. אילו מדובר היה בחברה ממשלתית, יכול להיות שזה היה יותר טוב.
 

easylivin

New member
לא ולא. פעמיים טעות בידך:

נדמה לי שזה נידון בעבר
ומישהו פה כתב כמדומני שיש חברות רכבת גדולות באירופה שדווקא מעדיפות תחזוקה עצמית על פני מיקוד חוץ, אני לא יודע לאמת את הדברים. בכל אופן, שיתוף פעולה עם גורם מקצועי תמיד יכול להיות טוב, מה שמפחיד אותי הוא שיש רק דבר אחד שיותר גרוע ממונופול ממשלתי, וקוראים לו מונופול פרטי, ובומברדיה הולכת לקבל דבר כזה על תחזוקת קרונות ברכבת ישראל לפי הצהרת השר כץ מהערב (אורי יוגב יו"ר דירקטוריון הרכבת חולק על ההנחה הזו, ומעדיף אפילו מונופול פרטי על מונופול ממשלתי). סיטיפס היא דוגמא מעולה לסוג של מונופול פרטי (תחבורה ציבורית בירושלים בתוואי של הרכבת הקלה), ובינתיים יש לי תחושה לא טובה לגבי ההתנהלות שלה, ע"ע קנסות ברוטליים כדרך להעלאת הכנסות. אילו מדובר היה בחברה ממשלתית, יכול להיות שזה היה יותר טוב.
לא ולא. פעמיים טעות בידך:
א. "יש חברות רכבת גדולות באירופה שדווקא מעדיפות תחזוקה עצמית על פני מיקוד חוץ", ויש גם להיפך. לא מדובר בתקדים עולמי, בלשון המעטה. ב. יהיה "מונופול"
של "בומברדייה" רק על 150 קרונות דאבל דק. יש עוד קצת פחות מ-150 קרונות DD שרכבת ישראל תמשיך לתחזק במשך 20 שנה לפחות; בנוסף, יש לה את הקרונות של "סימנס", "אלסטום", קרונועי IC3 וכל הקטרים כמובן. ולא מן הנמנע שיהיה עוד ציוד נייד נוסף בעתיד שיתוחזק ישירות ע"י רכבת ישראל. או על ידי חברה נוספת.
 

kobiz99

New member
איזי אתה מיתמם

לא ולא. פעמיים טעות בידך:
א. "יש חברות רכבת גדולות באירופה שדווקא מעדיפות תחזוקה עצמית על פני מיקוד חוץ", ויש גם להיפך. לא מדובר בתקדים עולמי, בלשון המעטה. ב. יהיה "מונופול"
של "בומברדייה" רק על 150 קרונות דאבל דק. יש עוד קצת פחות מ-150 קרונות DD שרכבת ישראל תמשיך לתחזק במשך 20 שנה לפחות; בנוסף, יש לה את הקרונות של "סימנס", "אלסטום", קרונועי IC3 וכל הקטרים כמובן. ולא מן הנמנע שיהיה עוד ציוד נייד נוסף בעתיד שיתוחזק ישירות ע"י רכבת ישראל. או על ידי חברה נוספת.
איזי אתה מיתמם
אם התחזוקה עוברת לבומברדיה שתקים מוסך/מפעל בארץ, כל הרכישות בעתיד יהיו בומברדיה. ואין לזה שום משמעות אחרת מאשר מ ו נ ו פ ו ל פ ר ט י עיין ערך ה ו ן ש ל ט ו ן לרכבת ישראל יש חוסר כח אדם מקצועי כרוני, אם לא יגדל צפויה קריסה וזאת כוונת האוצר/תחבורה מזה כמה שנים. (מחקי הראל ומעלה) עיין במה נדרש שר האוצר להתייחס בקשר לייבוש הכבאות ואסון השריפה בכרמל
 

easylivin

New member
אין לך *שום* בסיס לטעון את מה שאתה טוען.

איזי אתה מיתמם
אם התחזוקה עוברת לבומברדיה שתקים מוסך/מפעל בארץ, כל הרכישות בעתיד יהיו בומברדיה. ואין לזה שום משמעות אחרת מאשר מ ו נ ו פ ו ל פ ר ט י עיין ערך ה ו ן ש ל ט ו ן לרכבת ישראל יש חוסר כח אדם מקצועי כרוני, אם לא יגדל צפויה קריסה וזאת כוונת האוצר/תחבורה מזה כמה שנים. (מחקי הראל ומעלה) עיין במה נדרש שר האוצר להתייחס בקשר לייבוש הכבאות ואסון השריפה בכרמל
אין לך *שום* בסיס לטעון את מה שאתה טוען.
בומברדייה תקים מוסך בארץ על מנת לתחזק את אותם 150 הקרונות שהיא אמורה לתחזק במסגרת המכרז. האם זה לא ברור לך, שכדי לתחזק קרונות נוספים היא צריכה להקים מוסכים נוספים? ומי ירשה לה סתם כך?! בטח שלא אתם בועד ובהסתדרות, וגם המדינה לא תוכל לעשות זאת מבחינה חוקית. כל הרחבה של פעילות התחזוקה הפרטית תחייב מכרז נוסף, ולא מן הנמנע שחברה אחרת תזכה בו, למשל "סימנס". ואם תשאל אותי באופן אישי, אז אני בעד זה שייערך מכרז כזה בעתיד, שגם רכבת ישראל תוכל להתשתתף בו על בסיס שווה. אולי יהיה לה אפילו סיכוי לא רע לזכות... ושהמחיר לא יהיה הקריטריון היחיד במכרז אלא בראש וראשונה איכות השירות ותנאי העובדים. למה לא? כך שאני בהחלט מעדיף תחרות על פני מונופולים.
 

amit1270

New member
אוסף סיסמאות פופוליסטיות ולא קשורות למציאות

איזי אתה מיתמם
אם התחזוקה עוברת לבומברדיה שתקים מוסך/מפעל בארץ, כל הרכישות בעתיד יהיו בומברדיה. ואין לזה שום משמעות אחרת מאשר מ ו נ ו פ ו ל פ ר ט י עיין ערך ה ו ן ש ל ט ו ן לרכבת ישראל יש חוסר כח אדם מקצועי כרוני, אם לא יגדל צפויה קריסה וזאת כוונת האוצר/תחבורה מזה כמה שנים. (מחקי הראל ומעלה) עיין במה נדרש שר האוצר להתייחס בקשר לייבוש הכבאות ואסון השריפה בכרמל
אוסף סיסמאות פופוליסטיות ולא קשורות למציאות
ואגב, אם כבר מונופול, אני מעדיף את זה של בומברדייה.
 

kobiz99

New member
531

נדמה לי שזה נידון בעבר
ומישהו פה כתב כמדומני שיש חברות רכבת גדולות באירופה שדווקא מעדיפות תחזוקה עצמית על פני מיקוד חוץ, אני לא יודע לאמת את הדברים. בכל אופן, שיתוף פעולה עם גורם מקצועי תמיד יכול להיות טוב, מה שמפחיד אותי הוא שיש רק דבר אחד שיותר גרוע ממונופול ממשלתי, וקוראים לו מונופול פרטי, ובומברדיה הולכת לקבל דבר כזה על תחזוקת קרונות ברכבת ישראל לפי הצהרת השר כץ מהערב (אורי יוגב יו"ר דירקטוריון הרכבת חולק על ההנחה הזו, ומעדיף אפילו מונופול פרטי על מונופול ממשלתי). סיטיפס היא דוגמא מעולה לסוג של מונופול פרטי (תחבורה ציבורית בירושלים בתוואי של הרכבת הקלה), ובינתיים יש לי תחושה לא טובה לגבי ההתנהלות שלה, ע"ע קנסות ברוטליים כדרך להעלאת הכנסות. אילו מדובר היה בחברה ממשלתית, יכול להיות שזה היה יותר טוב.
531
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000545031
 

kobiz99

New member
בודאי מזל טוב לבומברדיה

מזל טוב לחברת בומברדיה
שיכולה עכשיו להעלות את המחיר שהיא דורשת עבור תחזוקת הקרונות כמה שהיא רוצה, היות ושר התחבורה קבע תאריך יעד לחתימת הסכם עימה... הרבה טוב למדינת ישראל לא יצא מזה, וועד עובדי הרכבת יכול לבוא בתלונות רק לעצמו.
בודאי מזל טוב לבומברדיה
אם זה יתרחש נבחרו לספק יחיד לכל החיים ללא מתחרים.
 

בועז ל

New member
הוא עוד ישוב

שר התחבורה הנחה הנהלת הרכבת לחתום
חוזה עם בומברדיה על מיקור חוץ במעמד צד אחד ללא משא ומתן עם הוועדים. ישיבת המשא ומתן שהיתה אמורה להתקים היום התפוצצה לאחר שעיני שמע על הכרזת השר. עיני ועוזריו עם וועד העובדים עזבו המקום .
הוא עוד ישוב
גם עיני וגם השר כץ. עדיין לא צריך להתרגש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה