שתי סדרות, אחת ב- הוטVOD והשנייה בדיסני+

נדירליאל

Active member
אתחיל בסדרה המד"ב של הוט, שמתרחשת במאה ה- 26. HALO/

הסדרה מזכירה סדרות רבות דומות לה שקדמו לה וגם אחריה. לפי כמות הפעלולים שבה, נראה שעלתה המון כסף. הבסיס הנרטיבי הוא "קווסט", מסע. [ראו פרסי בדיסני+ ותבינו] יש כמובן גיבור טוב, פרוטגוניסט, יש גיבור רע, שחור משחור [בחיי, פלקטיות כזו מזמן לא ראיתי], האנטגוניסט. לא חסרים חייזרים שמטרתם לכבוש את העולם וחפץ מיסטי שנקרא "קובננט." לאלה מכם שאינם יודעים שזה שמו של ארון הברית בנצרות, כדאי לדעת היטב, כי זה חושף רובד נוצרי חזק מאוד: גאולה, האמונה ש"הרע" יכול להפוך לטוב, למעט ה"נחש" שלעולם לא ישתנה. הנחש הוא ד"ר הלסקי, מדענית מתקדמת מאוד בשיבוט, חקר בינה מלאכותית ורצון לשנות את המין האנושי. היא ניצלת. הגיבור הטוב? לא ברור, כי הסיום חותר לעונה חדשה. הבנתי שזו עונה חמישית, ואם כך היא ממש מתחרה בסדרות של מארוול, מסע בן כוכבים ושאר ירקות.

הסדרה השניה היא "רצח בקצה העולם" דיסני+

כדאי רק לדעת, הסדרה פותחת בהנקראת סיפור כאמצעי מכירות ומסתיימת בהקראת סיפור, כאמצעי של "קלוז'ר."
על הסדרה הזו, שהיא סדרת בלש מובהקת, שבה יש חידה לפתור, ותמיד תמיד יש הפתעה בסוף. [כן יש הפתעה, אם כי היא נרמזת כבר מהפרקים אמצעיים, וכן... זאת."]
הסדרה מבוססת על שני סיפורים, מאז שרלוק המטורלל וביתר שאת בסדרות מבוססות פרוטגוניסט [בלש/ית, שוטר/ת] בעל דפקט רציני באישיותו - אוטיזם חלקי, שתיינות, בעיית סמים, אשפוז לשעבר - כמו לגאונות יש תמיד מחיר מוחשי בחיים או בנפש. סיפור אחד הוא סיפור אהבה בין הבלשית החובבת לבין ביל, שהתרחש לפני 6 שנים והחקירה הנוכחית. בינינו - לענ"ד הסיפור האישי לא תורם כלום, אבל ממש כלום לסיפור המרכזי, למעט סצינה אחת לקראת הסיום, זו שמובילה לחשיפה.
הסגנון הוא: רצח במקום סגור הרמטית, כמה וכמה דמויות מתאספות ולכל אחת סיפור אישי וקשר כלשהו לרצח, ותנועה קיצונית לקראת הסיום, ע"מ למנוע עוד רציחות. הפרנציפ הוא ספרה של כריסטי - עשרה כושים קטנים שמוביל את הסצנה של "הרבה חשודים" ומוות מדי כמה סצינות לקיצוניות אבסורדית. אבל יש כמובן טוויסט חשוב מאוד.
לי באופן אישי, שני הסיפורים, שתי העלילות לא תרמו רבות להבנת האחת מהשנייה, ולרגע נדמה שצורפו שני הסיפורים ע"מ ליצור סדרה בת 7 פרקים, כל אחד בן שעה לערך.
הסדרה מנסה להעמיק באחת הסוגיות הכי מודרניות: AI ובכלל היחסים הרעילים בין אדם לבין הטכנולוגיה שלו.
אז ראינו כבר את הסדרה המופלאה - ווסטוורלד ולא נשכח את אודיסיאה בחלל, והאם שכחנו את "הגולם מפראג?"
צפיתי בכל הפרקים, לא דילגתי כהרגלי, וזו בהחלט מבחינתי מחמאה.
 
למעלה