ת´שמעו תגובה של רופא...

ל ו ל י ת

New member
ת´שמעו תגובה של רופא...

אז ככה. מישהו מבוגר שאני מכירה מקבל מספר שנים כדורי בונדרמין לטיפול בבעיות של שינה. זה לא עוזר לו, הוא עדיין סובל מבעיות אלה ללא שינוי אך מממשיך לקחת בהוראת רופאת המשפחה שלו את הכדור... לא יודעת מי מכם מכיר את הכדור הזה אבל הוא ידוע כתרופה ממכרת ולוקחים אותה רק לכמה ימים אחרת זה פשוט ממכר (מי שרוצה הוכחה מוזמן להביט בעלון המצורף לכדורים אלה). אותו אדם לא ידע על כך, מדובר באיש שעבר את השבעים...כמה עצוב. הוא דיבר עם מישהו שקרוב אליו ואותו מישהו הסביר לו שזה ממכר ושכדאי שיתייעץ עם הרופאה שלו לגבי מה עושים כעת, כי כדורים ממכרים אסור ככה סתם להפסיק על דעת עצמך. המליצו לו אפילו לפנות לפסיכיאטר כדי שייעץ לו מה לעשות, במה להחליף כדורים אלה ואיך להפסיק איתם בהדרגה. אז הוא דיבר עם רופאת המשפחה שלו והתגובה שלה היתה: גם קרובת משפחה שלי לוקחת את זה וזה בסדר. אז הוא פנה לעוד רופא אחר, כדי לשמוע את חוות דעתו. הרופא האחר אמר לו: מה, שלחו אותך לפסיכיאטר? מה, אתה משוגע?! ובזה נסתיימה השיחה. הוא ממשיך לקחת את הבונדרמין, ממשיך להתקשות לישון בלילה, ואף סובל מחלק מתופעות הלוואי הלא נעימות של הכדור הזה. ואני חושבת לי: ישראל. שנות האלפיים (ושתיים!) וכזו התייחסות של רופאים להפניה לפסיכיאטר. מה, צריך להיות משוגע כדי לפנות לפסיכיאטר? מה יחשוב אותו אדם מבוגר כעת? בעצן הוא נמצא במבוי סתום. חושש כמובן ללכת לפסיכיאטר כי חושב שזה אומר שהוא משוגע (הרי ככה אמר לו רופא מוסמך!), ובעצם אין לו איך לקבל עזרה. עצוב עצוב. זהו סתם חשבתי לשתף.
 
ובאותו נושא פחות או יותר...

אם לילדה אוטיסטית שלא מוכנה ללכת לפסיכיאטר אלא רק לנוירולוג כי הילדה שלה לא משוגעת. הנוירולוג נתן לילדה ריספרדל שזו תרופה אנטי פסיכוטית ומרגיעה, וניתנת גם לילדים אוטיסטים. האם קראה בעלון המצורף שהתרופה היא אנטי פסיכוטית והחליטה לא לתת לילדה שלה תרופה כזו כי הילדה לא משוגעת...... ואם באוטיסטים מדובר, הייתי רוצה לשאול אתכם? האם אוטיזם בעיניכם זו גם הפרעה נפשית?
 

ל ו ל י ת

New member
אוי אוי אוי

אין לי תשובה לשאלתך האחרונה. אבל כל כך עצוב. ואני שבה ושואלת האם אמא כמו אותה אמא נמצאת באיזה קבוצת תמיכה או הדרכה לגבי המצב שלה עצמה ושל הבת שלה?
 

Jersey Girl

New member
אוף

באמת עצוב ושוב מראה כמה הבעיה של הסטיגמה חמורה
JG
 
דוקא הורים מהסוג הזה שחושבים

שהם יודעים הכל, הם סרבני עזרה. הם לא צריכים (לפי דעתם כמובן) קבוצות תמיכה וייעוץ. דוקא הורים כמוני, שמתחננים לקבוצות ויעוץ והכל, שלא חושבים שהם יודעים הכל, אולי מצליחים להמצא במקום יותר טוב ואולי אפילו יותר לעזור לילדיהם. (שמתם לב איך החמאתי לעצמי? אני לא מאמינה שאני עושה את זה..)
 
למעלה