תאונה בגן

חדשה9

New member
תאונה בגן

בני בן ה-4 שבר את הרגל בגן (טרום חובה). הוא מגובס ומרותק לכיסא גלגלים למשך חודש וחצי. הוא מאוד רוצה כבר לחזור לגן, וברור שאינו יכול להינמק בבית לתקופה כל כך ארוכה. גם ההורים צריכים כבר לחזור לעבודה. פנינו לעירייה בבקשה לסייעת, כיוון שהוא זקוק לליווי צמוד, כולל לעשיית צרכים. בעירייה טוענים שלא מגיע לנו דבר, ושהגננת תסתדר (אתו ועם עוד 35 ילדים). זה נראה לי פתרון לא רציני ולא מעשי. התוצאה יהיה שהוא יישב על כיסאו בצד ואיש לא יטפל בו. גרוע מזה, ילדים עלולים לרוץ ולהפיל את הכיסא. מאוד מקומם אותי שהעייירה מתנערת כך מאחריות לתאונה שקרתה בגן עירוני ושולחת אותי לממן סייעת בעצמי או מפילה את התיק על הגננת. סליחה על האריכות - האם מישהו יודע מה הן זכויותינו ואיך עליי לנהוג? תודה
 

מיכל שב

New member
קודם כל אני מאחלת לו המון בריאות

אני מסכימה איתך שהפתרון הוא לא מעשי
אני מנסה לאתר את הנחיות משרד החינוך, אבל בינתיים אני ממליצה לך ליצור קשר טלפוני עם הגב' עירית ליבנה, שהיא האחראית על נושא הבריאות המשרד החינוך. מספר הטלפון שלה: 02-5603451 אני אשמח אם תעדכני אחרי שתקבלי תשובות. רפואה שלמה
 

חדשה9

New member
לצערי, תשובתה הייתה: אין לנו תקן

ואז למרבה הצער, הוסיפה שאין לה תשובות גם לילדים אוטיסטים, להבדיל, או לילדים עם בעיות חמורות יותר. מחפיר
 

מיכל שב

New member
כיון שיש ביטוח ואת יכולה לתבוע אותו

כדאי מאוד לבדוק אם יש אפשרות להכניס סייעת לגן באופן פרטי ולתבוע את התשלום מהביטוח.
 

חדשה9

New member
מבחינתם אפשרי

מבחינתי, אין אפשרות לממן, גם אם יחזירו לי בעתיד (ואני לא יכולה לבנות על זה). חוצמזה, הם צריכים לדאוג לפתרון -- לא ייתכן שעירייה תתחמק מאחריות למשהו שקרה בגן שבאחריותה. תודה על העזרה, יש לך או למישהו מהקוראים רעיון?
 

מיכל שב

New member
אם מבחינת העיריה זה בסדר

שיכנס מישהו לגן כדי לעזור לבן שלך, אז תפני לאגודות כמו וראייטי, יד שרה או ארגוני התנדבות אחרים ואולי דרכם תוכלי למצוא מתנדבים שילוו אותו בגן. אולי למצוא נערה לפני צבא שרוצה להתנדב או סבתא צעירה שתוכל לעזור לו.
 

אורזיגל

New member
אם יש לך אפשרות כספית, מציעה לך

לשכור מישהי מטעמך שתלווה את הילד בגן לתקופה בה הוא מגובס. לאחר מכן את יכולה לתבוע את הביטוח של משרד החינוך בגלל הפגיעה עצמה+הוצאות נילוות עקב הפגיעה (חובה לשמור חשבוניות, קבלות ועדות על כל הוצאה שהיתה לכם בגין הפגיעה). את התביעה לביטוח את יכולה להגיש גם אם לא תהיינה לך הוצאות נילוות. רק תקחי בחשבון שעניין התביעה הינו סיפור ממושך. בני כיום בכתה ו', בכתה א' ילד דחף אותו ממגלשה בחצר בית הספר. הוא ריסק את המרפק ועבר ניתוח. הגשנו את התביעה די סמוך למקרה ורק לפני כחודשיים קיבלנו את החלק האחרון של התשלום מהביטוח. אם את באזור חיפה, אוכל להמליץ לך על עו"ד טוב בתחום.
 

חדשה9

New member
תודה ושאלה

האם זה נחשב נכות זמנית? כי ראיתי בפוליסה שהם משלמים רק עבור מה שהם מגדירים נכות זמנית, או לא עלינו נכות קבועה. את יודעת על מה אפשר לתבוע בעצם?
 
לי יש רעיון: לרדת מהמנטליות של

''הם צריכים לדאוג''. אף אחד לא ידאג לבן שלך במקומך, גם אם החוק מחייב אותו. חוקי הטבע קובעים שכל אחד דואג העי טוב לילדים שלו. לבן שלי יש ניסיון עם סייעות שונות במוסדות לימוד שונים. יש הבדל איכות משמעותי בין סיעת שההורים בחרו והם משלמים לה לבין סייעת שמשרד החינוך בחר והוא משלם לה. ואני לא מדבר על משרד החינוך שלנו שמתנהל כיאה למשרד חינוך של רפובליקת בננות. אני מדבר על משרד החינוך של המקום בו אני מתארח וזה מקום מאוד מסודר.
 

חדשה9

New member
אולי אתה צודק, אבל זו הפקרות

וזה בדיוק מה שמאפשר להם להתחמק מאחריות, כי הם יודעים שמישהו כבר ידאג - ההורים, מתנדבים, עמותות - רק לא הם. אותי זה מרגיז
 
מרגיז, אבל כעס זו לא תוכנית עבודה.

אם הצערכת תעוצב האופן טיבעי יותר, יהיה לנ יותר סיכוי לעבוד. עשהם צריכים לחפש ולממן סייעת, הם לא יחפשו ברצינות. בטח לא באותה רצינות שאת תחפשי. אם תפקידם היה לאשר ולסבסד את מי שאת מוצאת, היה להם יותר סיכוי לעמוד במטלה שלהם.
 
למעלה