תביעה נגד תורג'י - כתבה במאקו :

אורישקי

New member
צודק, התבלבלתי בהגדרות

בין וורבלי לבעל כישורים רטוריים, בלאקקאר גם תיקנה אותי.
 
הקטעים מהישרדות זה כדי להוכיח

שלתורג'י יש באמת אג'נדה נגד אתיופים (לא יודעת אם יש לו או אין לו אבל את זה התובע מנסה להוכיח), זה חלק מהתביעה שלו.
הומור עדות (לצערי) כל כך נפוץ בארץ שקשה לי להאמין שבית משפט יתייחס ברצינות לתביעה על בדיחה עדתית, אפילו אם היא גזענית, אבל פה זה חלק מהתביעה על הסלקציה, ולזה בתי משפט כן מתייחסים.
 

טלומרז

New member
מעניין אם פרסי שלא נכנס למועדון ייתבע את אושר

הרי גם אושרי עשה מבטא של פרסי באותו מעמד, ואני בטוחה שמבין אלה שלא נכנסו למועדון, היה לפחות אחד ממוצא פרסי, שאולי ינסה לטפס על הקטע הזה. או שרק תלונות על תורג'י מעניינות כרגע את התקשורת והציבור...
 

sweetgood526

New member
זה לא משנה. יש חוק שאוסר הפליה ובכלל סלקציה

ואם אותו בן אדם יוכיח שהמועדון מפלה אם זה דת גזע מין מוצא מגדר יש לו עילה לתביעה. במיוחד שהוא עם חבר והחבר "הלבן" נכנס והוא לא נכנס.
אם הוא רוצה לקבל ראיות דרך מה שקרה בהישרדות זכותו המלאה באחר והערות של תורגי היו מהחלט חסרות טאקט והרבה הערות גועליות. לדוגמא בוא נגיד שזו היתה אנה והערה שלה על עזאם?
מדובר בנסיון להוכיח שלתורגי דעה קדומה ואופיו של תורגי.......שמעיד גם על הנחיות שניתנו במקום.
 

טלומרז

New member
תורג'י ואושרי הם שניים מתוך כמה מנהלים של הבר

להיטפל דוקא אליו זה מצחיק, כי תורג'י לא עמד שם והחליט שהבחור שהתלונן לא ייכנס. יש עובדים אחרים שם שאחרים ל"סלקציה". לא שזה מוצדק, ולא בטוח שזו הסיבה, אבל בגלל שתורג'י עשה מבטא של אתיופי יעבירו את כל האשמה אליו? וגם אם מדובר בהנחיות מגבוה, שהן לא בסדר, איפה שאר השותפים, למה רק תורג'י על המוקד? ולמה רק הוא מבין כל הקומיקאים בארץ לאורך ההיסטוריה שעשו חיקויים של עדות מואשם בגזענות? איך זה שקטע מצחיק הפך לעדות מפלילה? כי נוח להיטפל אליו בימים אלה?
 

sweetgood526

New member
איך את יודעת שהוא הנתבע בלבד ולא כל הבעלים

של הבר? קראת את כתב התביעה? את יודעת מי הנתבעים?
אולי ציינו בכתבה על תורגי בלבד מאחר והראיות להוכיח על אפליה ודעה קדומה רלוונטית לתורגי מאחר והוא אמר את ההערות.

איזו קפיצה לפני שאת יודעת את העובדה.

ובכל מקרה סלקציה אסורה על פי החוק. אז שיתמודד עם כך גם אם תובעים רק אותו........זה לא אומר שהוא לא בעל אחריות.
 

טלומרז

New member
לא כתבתי שהוא היחידי שנתבע, אלא שאותו משמיצים

כרגע והוא על המוקד, למרות שהיו 10 שותפים איתו, ואין לו שום חלק בהחלטה את מי להכניס ואת מי לא. עדיין הכותרות שתורג'י נתבע ותורג'י גזען ולוקחים קטע הומוריסטי שלו של חיקוי מבטא, לא משהו חריג בתעשיית הבידור בקרב בדרנים ושחקנים, ומשתמשים בזה נגדו באופן כזה, שאם דבר כזה נחשב לעדות מפלילה והוכחה לגזענות, אז אין לרוב הקומיקאים והשחקנים בארץ סיבה או אפשרות להמשיך במקצוע.
 
יש הרבה מאוד קומיקאים בארץ שלא משתמשים בהומור

עדתי, הומור עדתי זה סוג ההומור הכי עלוב ותת רמה שיש. אולי היה כדאי שזה יהיה לא חוקי, ככה נפטר גם מהזבל הזה וגם מקומיקאים נחותים שזה כל מה שהם מסוגלים לעשות.

וברור שהוא על המוקד, ככה זה כשאדם מפורסם. אם התביעה הייתה נגד פלוני משה לוי היא לא הייתה מגיעה לכותרות.
 

שרונת XD

New member
קצת הגזים הבחור

חשבתי צחק עליהם, סיפר בדיחות.
בסדר מבטא, אז מה, אני פעם צילמתי עם חברות סרטון מצחיק ועשיתי מבטא רוסי, זה אומר שאני גזענית כלפי רוסים? מזל שאני חצי רוסייה, שאם יתבעו אותי חחח.
נכון הוא טיפש, שהוא עשה את זה, אבל מפה לקפוץ, קצת מוגזם. יכול להיות שהוא גזען, אבל אי אפשר מזה להסיק את זה.
גם עם כל הכבוד, מה? כשאנחנו רואים תוכניות שצוחקים על יהודים, אנחנו תובעים? לא יודעת אולי הייתי פראיירית שלא תבעתי את כל הסדרות הקומיות האלה שבין הרבה אנשים ועדות שצוחקים עליהם צחקו גם על יהודים.
מעניין אם עכשיו הפרסים הולכים לתבוע את היוצרים של "אלכס חולה אהבה" בגלל אותה דמות פרסית קומית שהייתה בסרט.

קיצר לא יודעת, גם נראה לי מוגזם, גם כתוב שהוא אחד מהשותפים שניהלו את המועדון, אולי בכלל ההחלטה לא הייתה שלו? למה לתבוע רק אותו? בגלל הפרסום, זה למה.
 
הוא לא תובע רק אותו

הוא תובע את כל השותפים ואת הסלקטורית.
ארטיה הוא פעיל חברתי, סביר להניח שהוא מנסה להשיג כמה שיותר פרסום לאג'נדה שלו.
 
לא התכוונתי לזה שהוא תובע אותו בגלל הישרדות

הבחור תבע את המועדון מתוך אג'נדה חברתית, הוא פעיל חברתי שנלחם נגד גזענות כלפי אתיופים אז הגיוני שהוא רוצה למקסם את החשיפה של המאבק שלו. ההתבטאויות של תורג'י גם מעבות את התביעה שלו וגם נותנות לו במה תקשורתית כי עכשיו כולם מתעניינים בהישרדות. עובדה שעכשיו אנחנו מדברים על זה.
 

sweetgood526

New member
כי הסלקציה אסורה והאפליה אסורה ואיך את יודעת

שהוא הנתבע היחיד מכל הבעלים?
מה הקשר לבדיחות וצחוקים התביעה היא על האפליה ועל הסלקציה האסורה. החבר "הלבן" נכנס והוא לא נכנס על כך התביעה.
והוא מנסה להראות הוכחות שישנה דעה קדומה והתבטאויות יכולות להראות את זה אמרות מסויימות שנאמרו לחבריו במצבים מסויימים וכו'.

האם הערה של אנה לעזאם לא הייתה בעייתית? מה אם ישנם הערות דומות בהישרדות שההפקה לא הכניסה?
היו כל כך הרבה הערות לא לעניין שלהם שכבר לא זוכרות הכל.......וזו העבודה של התובע.
 

שרונת XD

New member
אני הוספתי עוד תגובה

לפי הכתבה נראה שהתביעה היא כלפי תורג'י, או לפחות באופן עיקרי.
כמו שגם כתבתי, יכול להיות שיש לו דעה קדומה, אבל לעשות מבטא של עדה זה לא מראה על דעה קדומה, לפחות בעיני.
אני גם אוהבת לפעמים בהומור לעשות כל מיני מבטאים ותאמיני לי שאין לי שום דבר נגד שום עדה, אני גם מחכה את מבטא המוצא שלי. נכון אני קצת יותר חכמה ואני לא אעשה את זה במקום של חשיפה רחבה ובטח לא בטלויזיה מתוך חשיבה שזה יכול להעליב אנשים או יכול לעשות רושם מוטעה.
תורג'י לא היה חכם במיוחד שהוא עשה את זה, אבל זה לא בהכרח הופך אותו לגזען. יכול להיות שהוא אמר דברים אחרים שכן מראים על גזענות, יכול להיות שזה יחשף בקטעים שהם ביקשו, אבל לעשות מבטא לא מראה על גזענות, אחרת אפשר לטעון שכל קומיקאי הוא גזען.

כמו שאמרתי בתגובה השניה שהוספתי, לדעתי היו יכולות להיות דרכים יותר טובות וקשורות להוכיח גזענות באותו מועדון. איך אפשר לדעת שזאת הייתה החלטה של תורג'י בכלל?
אני פשוט חושבת שבמיוחד שוטר היה מחפש דרכים אחרות להוכיח את זה ומתמקד במועדון עצמו. אבל זאת רק אני.
 

sweetgood526

New member
לעשות מבטא במצב מסויים בדיחה תמימה ובמצב

אחר יכול להראות על גזעות ודעה קדומה. תלוי גם מה הדברים שנאמרים לא הכל אפשר להעביר ולהגיד זו בדיחה. וזו העבודה של בית המשפט לבחון איפה עובר הקו ומניחה שגם העורך דין יודע את העבודה שלו.
 

שרונת XD

New member
עורכי דין

יודעים את העבודה שלהם, אבל אל תתפתי לחשוב שאם הם מייצגים מישהו הם חושבים שהוא צודק, בסופו של דבר כל מקרה שהם מקבלים, הם מקבלים עליו כסף.
לא סתם יש גם עורכי דין לרוצחים ופושעים שללא ספר הם אשמים, והם ינסו להקל על גזר הדין שבפועל מגיע להם. זה שהוא מצא עורך דין שייצג אותו, זה לא בהכרח אומר שהצדק איתו, אני לא חלילה אומרת שהוא לא צודק, אני אומרת שהטיעון הזה לא מוכיח כלום.

בסרטון המצורף נעשה אך ורק מבטא, במידה והוא היה צוחק על האתיופים אפילו בצורה הכי עדינה שיש, היה מה לדבר. יכול להיות שיש בחומר שעוד לא נראה, אבל כמו שנאמר, אדם חף מפשע כל עוד הוכח אחרת, ועד שאני לא אראה משהו שבאמת מראה אצלו על גזענות, אני לא אמהר לחשוב שהוא גזען.
אגב, לפי מה שנאמר בכתבה, שזה גם אולי לא נכון, אבל עדיין, נאמר שהוגשה בקשה לכל החומר שלא שודר, נראה שהוא עדיין לא התקבל ככה שככל הנראה גם התביעה עוד לא ראתה סרטונים מפלילים.

טוב אני זזתי לי :) בכל אופן אל תדאגי, אני לא מעריצה שלו, ממש לא, אבל אני מאמינה למה שאני רואה וכשיהיו הוכחות שהוא גזען אני אאמין ואת גם לא תצטרכי לנסות לשכנע אותי.

המשך יום טוב לך!
 

שרונת XD

New member
אני רוצה להוסיף עוד משהו

קראתי שוב את הכתבה ואת התגובות.
יתכן שהתביעה היא באופן כללי לאותו המועדון ושזה לא מצויין, למרות שעד כמה שידוע לי בדרך כלל כן מציינים דברים כאלה.
הוא רוצה גם התנצלות ספציפית מתורג'מן ולא מצויינים שאר השותפים.

לא לתת למישהו להיכנס למועדון בגלל צבע עורו או כל סיבה אחרת שגורמת לאפליה, זה חמור מאוד!
מה שמפריע לי, זה שמבססים על ההומור העקום של תורג'י את התביעה. כתוב שזה קרה בינואר, לפני יותר מחצי שנה, עד אז לא היו לו מספיק חומרים בשביל תביעה, פתאום כשתורג'י עושה צחוק בטלויזיה זהו, זה מספיק לתביעה.
לא יודעת אני הייתי מצפה שישימו מצלמה נסתרת וכל פעם ישלחו קבוצות שונות שבינהם יש אתיופים ולראות אם כל פעם כולם נכנסים חוץ מהאתיופים.
היה כתוב שהייתה תוכנית על סלקטורים, הוא בעצמו שוטר אז קשה לי להאמין שהוא לא חשב על זה בעצמו, או שהוא ניסה אבל דווקא התוצאה לא הראתה על גזענות.

כמו שאמרתי, אי אפשר לדעת אם זאת הייתה החלטה של תורג'י, אולי בכלל הסלקטור הוא לבד מי שהחליט, ואולי היו סיבות אחרות באמת אין לי מושג.
זה פשוט מצחיק בעיני שהם מבססים את התביעה על ההומור הזה, ומבקשים עוד קטעים מההפקה, בזמן שהסיבה לתביעה אמורה להיות הסלקציה ולא ההומור שלו.

בנוסף, דבר אחרון. גם כשבן אדם צודק, ובמידה ולא נתנו לו להיכנס למועדון בגלל צבע עורו אין ספק שהוא צודק, השאלה היא רק אם הוא מפנה את האצבע המאשימה לכיוון הנכון.
סכום תביעה של 140 אלף ש"ח זה נראה לי מוגזם במימדים עצומים ביחס למה שקרה לו, אין ספק שמגיע לו פיצוי, אבל עצם זה שהוא מגיש תביעה על סכום גדול שכזה, גורם לזה להראות בעיני לפחות שמעניין אותו לעשות קופה, כמו שמעניין אותו פרסום לכן הוא לא בודק אם באמת בגלל תורג'י הוא לא נכנס למועדון.
 

sweetgood526

New member
מה? אולי זמן בכלא ילמד יותר לקח רוצה לשאול את

תורגי מה הוא מעדיף במקרה ויוכח ובמקרה וזה היתה תביעה פלילית?
כלא או לשלם כסף?

כתבי הרכילות מציינים מה שהם רוצים את מבססת דברים על מה שכתבי הרכילות מפרסמים הרי חצי מהדברים שהם אומרים הם שיקריים?
התביעה הוגשה לפני הישרדות לפני הישרדות הדג השמן הוא אושרי במידה והם חברים באותו הבר לא תורגי אז סביר מאוד להניח שכל הבעלים הם האחראים.
ושמעת על אחריות שילוחית? הבעלים הם המתווים של המדיניות של הבר והסלקציה אסורה על פי החוק.......ועל כן הם אחראים במידה ויוכח אפליה והסקלציה.

גלגלי הצדק עובדים לעיתים לאט איך את יודעת למה התיק התעכב עד אכשיו ובאיזה שלב התיק נמצא?
את יודעת שאמרות שנאמרות מחוץ לבית המשפט גם הם יכולות להוות ראיות בתיק נכון? כל דבר שיכול להראות על מה שנטען בכתב התביעה יכול לעזור להם ומה יותר טוב מעדות מצולמת?
לא מדובר על בדיחות בלבד על הערות מסויימת לדוגמא כמו מה שאנה עשתה? ולתת לבית המשפט לעשות את העבודה להבחין מתי מדובר בבדיחות בלבד זו העבודה של בית המשפט.
 
למעלה