תדירות בדיקות מעקב הריון

ננסית12

New member
תדירות בדיקות מעקב הריון

היי לכן, אז ב"ה אני בשבוע 21+4 בהריון תאומים לא זהים מטיפול ivf. אני במכבי, וכשהגעתי סוףסוף לרופא שרציתי שיעשה לי את מעקב ההריון, פתח בפניי את החוזר מנכ"ל של מכבי שבו כתוב שכל הריון מרובה עוברים נחשב הריון בסיכון ועליי להיות מטופלת במרפאת הריון בסיכון. טוב, בלית ברירה קבעתי תור במרפאה לאחד הרופאים ששם... בלי שידעתי מי זה ובלי שבדקתי המלצה... המזכירה קבעה לי לאחר השקיפות! כבר עד שהכל זז, זה היה המצב... טוב, הגעתי לד"ר טל אליעזר, פתח לי אצלו כרטיס הריון, העתיק את הנתונים של השקיפות (ב"ה תקינה) ואמר לי לבוא אליו לאחר הסקירה הראשונה. יצא שארבעה שבועות לא נבדקתי בכלל... (משבוע 12 עד 16). אחרי הסקירה הראשונה, שבה קיבלתי המלצה לעשות בדיקת אקו לב עובר, הגעתי אליו שוב, ואז שוב העתיק את הנתונים הרלוונטים של הסקירה, נתן לי עוד מרשם לפרנטל ו.... זהו. להתראות! אין מה לבדוק אותי כי הרי לפני כמה ימים היית בסקירה... מתי קובעים לפעם הבאה? לאחרי הסקירה השניה!!!!! שזה 8 שבועות הפרש! משבוע 16 עד שבוע 24!!!! הלוווווו אני במרפאת הריון בסיכון!!!! עם תאומים!!!!! מה זה ההתקמצנות הזאת על בדיקות???? אז היה לי מתישהו כאב בבטן והלכתי למוקד ששם בדקו שהכל בסדר ושהצוואר ארוך. אבל למה אני צריכה לדאוג לעצמי לבדיקות??? אני הזויה שצריך לבדוק אותי קצת יותר??? מה אם ח"ו ח"ו ח"ו יתקצר לי הצוואר???? למה לא למנוע את זה??? אני צודקת שזה חוסר אחריות ממש????? אשמח להרגעה או אי הרגעה ולהגיע לרופא יותר באופן יזום...
 

תולית5

New member
יש רופאי נשים במכבי שמטפלים בהריון תאומים

ויש כאלה ששולחים למרפ' בסיכון כי כנראה שהם לא מתמחים בהריון מרובה עוברים..
&nbsp
גם הרופאה שלי (המקסימה..) אמרה לי מיד בתחילת ההריון שהיא לא מטפלת בהריון תאומים והפנתה אותי למרפ' הריון בסיכון.
הגעתי למרפאה ושם אמרו לי "למה הגעת כזה מוקדם..?" (בד"כ באים לשם רק אחרי שבוע 20, 24),
ואז מצאתי רופא אחר שכן מקבל מטופלות עם הריון תאומים, רק לצערי הוא ממש לא נחמד...
במקביל התחלתי גם אחרי שבוע 22 (בערך) מעקב במרפ' הריון בסיכון,
אבל כשאני צריכה דברים אחרים, כמו הפניות שונות (למיון, להערכת משקל..) אני הולכת לרופא שלי.
&nbsp
ובכל מקרה, אין צורך להיות בלחץ בשלב זה... אם הכל תקין כרגע ואין צירים או משהו מיוחד, אין באמת צורך להיות במעקב הריון בסיכון ואפשר גם אצל רופא רגיל (תנסי לברר פשוט ולהתקשר לפני שאת מגיעה לרופא, לוודא שהוא מטפל בהריון תאומים).
&nbsp
בהצלחה רבה רבה!
 

ננסית12

New member
לא אכפת לי איפה להיות במעקב

העיקר להיות במעקב... אני מרגישה שאני בכלל לא נבדקת!!!!
 
מענין, אני במכבי ויש להם רופאים להריון בסיכון, לא חיבים

דווקא מרפאה מיוחדת. אך הרופאה שלי הסכימה להמשיך איתי, בהסכמה שאם שרק אם ההריון תקין היא יכולה לקבל אותי. היא מקסימה אך קפדנית. כל 4 שבועות אני חייבת לבוא לביקור, וכן כל 4 שבועות אולטרסאנד. אין מה לדבר...
כנראה זה גישה של רופאים. בהצלחה!
 

Bacio

New member
לא במכבי אבל כמה תשובות

ההנחייה היא של משרד הבריאות. קופ"ח שלא עושה את זה (שולחת להריון בסיכון), תכלס חוסכת על הבריאות של ההריוניות שלה. וחשופה לתביעה מצד ההריונית במידה ותהיה בעיה.
&nbsp
מבחינת מעקב, ככה זה בהתחלה. גם אני הייתי מופתעת. אל תדאגי, עוד כמה שבועות תתגעגעי לחוסר מעקב הזה (מה דעתך על ביקור דו-שבועי, או שבועי?! אני הייתי שורפת בערך יום בשבוע על המעקב הזה). הסיבה, עצוב לומר אבל לדעתי היא מכיוון ויש יותר סיכוי להפלות, ותכלס, אין להם יותר מדי מה לעשות כדי למנוע אותן... גם אם הצוואר יתקצר אין להם מה לומר לך חוץ מ"תנוחי" בשבועות כאלה.
&nbsp
ואם את מרגישה בעיה, או חוששת, אני לא חושבת שהם ימנעו ממך לבוא ולעבור אולטרסאונד.
 

ננסית12

New member
תודה על התשובה. שבוע 22 זה נחשב התחלה?

כי אם ח"ו ח"ו ח"ו יתקצר לי הצוואר- איך אדע על זה בדיוק בלי מעקב? תביני- פעם אחרונה שהייתי בא"ס היה לפני שבועיים (שאני הגעתי למוקד באופן יזום כי היו לי ערב קודם כאבי בטן). שבוע הבא (שבוע 23) יש לי אקו לב ובכלל לא ברור לי שיבדוק לי צוואר, זה לא התפקיד כ"כ של הקרדיולוג.
ואז עוד שבועיים (שבוע 24) יש לי סקירה מאוחרת... מבינה?
&nbsp
לא נשמע לך מוגזם? אני ההזויה? אוףףף הלפפ
 

Bacio

New member
אוקיי, בשלב הזה זה כבר מתחיל להיות קצת מוגזם

אני חושבת שבשלב הזה (גבול החיות) הייתי אצל הרופאה כל שבועיים. ומכאן זה המשיך ככה, ורק התקצר לאפילו פעם בשבוע.
&nbsp
את יכולה לומר לרופא שאת חוששת, ורוצה לקבוע תור לפחות פעם ב- X זמן (מה שנראה לך קצוי), רק לבדוק את אורך הצוואר, ולשמוע מה דעתו.
 

ננסית12

New member
תודה על ההזדהות... בעלי לא הכי מבין אותי...

אז מה את ממליצה לי לעשות עכשיו? ללכת למוקד באופן יזום? בדיוק התחילו לי הפרשות לבנות שמתייבשות ונשארות קשות כאלה... חחח אני יכולה לתלות את הביקור בזה... או סתם לומר לצורך מעקב... או לומר שאחרי קיום יחסים היו לי כאבים חזקים במפשעה (זה היה במוצ"ש האחרון אבל בסוף עבר ולא עשיתי עם זה כלום) קיצר, לא חסר לי מה לומר במוקד להצדקת הביקור... כדאי לי, נכון? לשקט הנפשי... עד הסקירה עוד שבועיים אני אתחרפן...
 
למעלה