תהיה

  • פותח הנושא drall
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

drall

New member
תהיה

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
 

levikon

New member
מס' תגובות.

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
מס' תגובות.
בעייני, היקף הגידול של הנוסעים ברכבת ישראל, קשה לאפיון מדויק. כלומר, הרבה מאוד מהאנשים אשר משתמשים בשירותי הרכבות, הם חיילים. אותם חיילים, עד תחילת פיתוח הרכבת השתמשו בתחבורה שונה. אם זה אוטובוסים ציבוריים, ואם זה הסעות מטעם הצבא. ולא נשכח גם, שהרבה מאוד מהחיילים היו עולים על טרמפים. דבר שהיום אסור באופן מוחלט. בנוסף, הרבה מאוד מהנוסעים ברכבות הם אלו אשר עברו מהמרכז לערי ושכונות הלווין שמסביב לתל אביב. מבנימינה וזכרון יעקב בצפון ועד לאשדוד ורחובות בדרום. חלק ניכר מהאוכלוסיה הזאת אומנם משתמש לעיתים ברכבת, אבל כשהם גרו בגוש דן, לרוב הם השתמשו באוטובוסים או בקטנועים בעיר. תופעת הפרבור הנ"ל, מקשה מאוד על פיתוח מערך תחבורה ציבורית טוב. ולכן גורמת לאדם להרגיש שהוא חייב לפחות רכב אחד או שניים. ובגלל זה, חברות התחבורה הציבוריות רואות שאין טעם להשקיע בתכנון טוב, וחוזר חלילה. התופעה בעצם מזינה את עצמה. אל תשכח גם, שתחילת הפיתוח הרכבתי חל ב 2\1\1990. בד בבד עם העליה הגדולה שהביאה כמעט מיליון וחצי עולים לארץ. קפיצה ענקית בכמות הנסיעות ובמיוחד לאור העובדה שהעולים שוכנו או השתכנו לרוב רחוק יחסית מהערים הגדולות. ולכן, לאור כל זאת ודברים רבים אחרים (שלא היה לי כוח לפרט אותם, כמו תופעות הליסינג למיניהם ומרכיבים אחרים של אוכלוסיה עובדת), אני מאמין, שהתנועה בארץ הולכת פשוט להעצר, כמו בשנות ה-90 המוקדמות. אני חושב, שיש צורך בשינויים דראסטיים בנורמות התחבורה בארץ (אגרות גודש, בניית חניוני P&R גדולים ביותר וכ"ו). אבל אפילו עם זאת תיהיה בעיה גדולה מאוד לנסות ולהאט את קצב ההתפוקקות בארץ, ורק פרויקט לאומי יכול להושיע אותנו! (אולי איזה אולימפיאדה קטנה כדי לתת דחיפה בבניה של רכבת תחתית ופרברית אמיתית?
). בכל מקרה, קראתי היכנשהו שכמות המכוניות שעולות על הכביש יום יום היא 400! אחרי הגריטה של מכוניות ישנות. איך אפשר לשמור על המצב או לשפר אותו במקרה כזה? בנוגע לנתצ"ים. יש ויש. כמו שסיפרתי לך על רח' ז'בוטינסקי, יש את הנת"צ הענק בפתח תקווה, שהוא להערכתי פשוט מעולה. מפריד מהתנועה הרגילה, נוח לאוטובוסים, לא פקוק כלל ובכלל רעיון טוב. ושם באמת נראה כאילו יש מספיק אנשים בתחנות, ואנשים מתייחסים אליו בחיוב. לעומת זאת, הנתצ"ים הרגילים, כמו בשאר ג'בוטינסקי, הם סתם בזבוז של צבע צהוב... הם גם לא מופרדים כלל מהתנועה הרגילה, גם משמשים לחניה של רכבים שעצרו רק לרגע לקנות סלון עם חדר שינה וגם משמשים לפניה שמאלה. לאור כל זאת, אני לא חושב שהאנשים הרגילים מתייחסים אליהם כלל. אפילו נהגי האוטובוס מעדיפים רוב הזמן לסוע בנתיב השני או השלישי ולא בנתיב התח"צ. בברכה, לב.
 
../images/Emo6.gif קניית סלון עם חדר שינה...

מס' תגובות.
בעייני, היקף הגידול של הנוסעים ברכבת ישראל, קשה לאפיון מדויק. כלומר, הרבה מאוד מהאנשים אשר משתמשים בשירותי הרכבות, הם חיילים. אותם חיילים, עד תחילת פיתוח הרכבת השתמשו בתחבורה שונה. אם זה אוטובוסים ציבוריים, ואם זה הסעות מטעם הצבא. ולא נשכח גם, שהרבה מאוד מהחיילים היו עולים על טרמפים. דבר שהיום אסור באופן מוחלט. בנוסף, הרבה מאוד מהנוסעים ברכבות הם אלו אשר עברו מהמרכז לערי ושכונות הלווין שמסביב לתל אביב. מבנימינה וזכרון יעקב בצפון ועד לאשדוד ורחובות בדרום. חלק ניכר מהאוכלוסיה הזאת אומנם משתמש לעיתים ברכבת, אבל כשהם גרו בגוש דן, לרוב הם השתמשו באוטובוסים או בקטנועים בעיר. תופעת הפרבור הנ"ל, מקשה מאוד על פיתוח מערך תחבורה ציבורית טוב. ולכן גורמת לאדם להרגיש שהוא חייב לפחות רכב אחד או שניים. ובגלל זה, חברות התחבורה הציבוריות רואות שאין טעם להשקיע בתכנון טוב, וחוזר חלילה. התופעה בעצם מזינה את עצמה. אל תשכח גם, שתחילת הפיתוח הרכבתי חל ב 2\1\1990. בד בבד עם העליה הגדולה שהביאה כמעט מיליון וחצי עולים לארץ. קפיצה ענקית בכמות הנסיעות ובמיוחד לאור העובדה שהעולים שוכנו או השתכנו לרוב רחוק יחסית מהערים הגדולות. ולכן, לאור כל זאת ודברים רבים אחרים (שלא היה לי כוח לפרט אותם, כמו תופעות הליסינג למיניהם ומרכיבים אחרים של אוכלוסיה עובדת), אני מאמין, שהתנועה בארץ הולכת פשוט להעצר, כמו בשנות ה-90 המוקדמות. אני חושב, שיש צורך בשינויים דראסטיים בנורמות התחבורה בארץ (אגרות גודש, בניית חניוני P&R גדולים ביותר וכ"ו). אבל אפילו עם זאת תיהיה בעיה גדולה מאוד לנסות ולהאט את קצב ההתפוקקות בארץ, ורק פרויקט לאומי יכול להושיע אותנו! (אולי איזה אולימפיאדה קטנה כדי לתת דחיפה בבניה של רכבת תחתית ופרברית אמיתית?
). בכל מקרה, קראתי היכנשהו שכמות המכוניות שעולות על הכביש יום יום היא 400! אחרי הגריטה של מכוניות ישנות. איך אפשר לשמור על המצב או לשפר אותו במקרה כזה? בנוגע לנתצ"ים. יש ויש. כמו שסיפרתי לך על רח' ז'בוטינסקי, יש את הנת"צ הענק בפתח תקווה, שהוא להערכתי פשוט מעולה. מפריד מהתנועה הרגילה, נוח לאוטובוסים, לא פקוק כלל ובכלל רעיון טוב. ושם באמת נראה כאילו יש מספיק אנשים בתחנות, ואנשים מתייחסים אליו בחיוב. לעומת זאת, הנתצ"ים הרגילים, כמו בשאר ג'בוטינסקי, הם סתם בזבוז של צבע צהוב... הם גם לא מופרדים כלל מהתנועה הרגילה, גם משמשים לחניה של רכבים שעצרו רק לרגע לקנות סלון עם חדר שינה וגם משמשים לפניה שמאלה. לאור כל זאת, אני לא חושב שהאנשים הרגילים מתייחסים אליהם כלל. אפילו נהגי האוטובוס מעדיפים רוב הזמן לסוע בנתיב השני או השלישי ולא בנתיב התח"צ. בברכה, לב.
קניית סלון עם חדר שינה...
קרעתי אותי
צודק בהחלט
, הנתיבים האלו לא כ"כ מועילים
 

fireman

New member
שלום ידידי....

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
שלום ידידי....
כפי שדיברנו על כך באופן אישי בפגישתנו היום רכבת ישראל נהנית היום מכסף שהיא לא קיבלה במהלך כל שנות קיומה של מדינת ישראל במסגרת תוכנית החומש הנוכחית וכנראה גם בתוכנית החומש הבאה שתימשך במגמת השקעות גדולות בתשתיות רכבתיות. מה שנעשה היום בתחום רשת המסילות במדינת ישראל הוא צמצום פערים של עשרות שנים של הזנחה ומכאן ניתן לראות גם את קצב הגידול שבנוסעי הרכבת משנה לשנה עם פתיחה של עוד ועוד קווי רכבת חדשים ותחנות.. אין ספק שהרכבת כאמצעי תחבורה אמין הטמיעה את עצמה היטב בציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית אך ספקני כמה אנשים\מכוניות היא הורידה מהכביש. חשוב לציין כי הרכבת בניגוד לדעות הרווחות בעיקר בתקשורת המחפשת כותרות מפוצצות אינה באה בכדי למנוע את הפקקים ואת העומס בכבישים ולראיה אחוז המשתמשים ברכבת גם במדינות אירופה נע סביב ה10%-15% עד כמה שזכור לי מנתונים שפורסמו כאן בעבר אלא להוות חלופה שתתחרה בפקקים שמהם סובלת גם מערכת הסעת ההמונים ה"כבישית". אין ספק שהציבור מצביע ברגלים, כראיה לכך ניתן לראות גידול בלתי פוסק בכמות המשתמשים ברכבת וגידול משמעותי בכמות היוממים העושים ברכבת שימוש יומיומי בכדי להגיע מביתם לעבודה\לימודים ובחזרה ונמנעים מאותם פקקי תנועה והסיכונים השונים הקיימים מעצם הנהיגה כשלעצמה. על חשבון מה ומי בא הגידול הזה, מדובר בשאלה מאוד קשה, לעניות דעתי הרכבת אכן הצליחה להוריד לא מעט נהגים מהכביש בעיקר נוסעים מאזור גוש דן והפרברים של גוש דן מאשדוד בדרום ועד לחדרה בצפון, הרכבת מספקת חלופה מצויינת בכל הנוגע לנסיעה יומיומית לעומת נהיגה ברכבת ואני צופה שעם שיפור התשתיות והרחבתן, הוספת ציוד נייד ושיפור ברמת הדיוק והורדת הצפיפות ברכבת ישמכו אליה עוד ועוד נוסעים בהתאמה לשיפור השירות. לגבי התחבורה הפרטית.....מידי שנה עולות לכבישי מדינת ישראל עשרות אלפי מכוניות חדשות שכמותן מן הסתם הולכת וגדלה בקצב מהיר הרבה יותר מאשר קצב ההתפתחות של תשתיות הכבישים ובסופו של דבר ציבור הנהגים יבין שיצטרך להשתמש בחלופות אך הדבר יקרה רק כאשר החלופה תהיה מוצקדת כלכלית, נגישה ומדוייקת, את הנהג הישראלי הממוצע (את רובם לפחות) יהיה קשה מאוד להפריד מהרכב הפרטי שלו אך לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, כל תלוי באופן ההתנהלות של משרד התחבורה שמכתיב את הטונים בתחום התחבורה במדינת ישראל בכלל ובתחום התחבורה הציבורית והמערכות להסעת המונים בפרט. לגבי נת"צים אני אשאיר את זכות התגובה לחברי הפורום האחרים.
 

spider001

New member
תגובה לנושא

שלום ידידי....
כפי שדיברנו על כך באופן אישי בפגישתנו היום רכבת ישראל נהנית היום מכסף שהיא לא קיבלה במהלך כל שנות קיומה של מדינת ישראל במסגרת תוכנית החומש הנוכחית וכנראה גם בתוכנית החומש הבאה שתימשך במגמת השקעות גדולות בתשתיות רכבתיות. מה שנעשה היום בתחום רשת המסילות במדינת ישראל הוא צמצום פערים של עשרות שנים של הזנחה ומכאן ניתן לראות גם את קצב הגידול שבנוסעי הרכבת משנה לשנה עם פתיחה של עוד ועוד קווי רכבת חדשים ותחנות.. אין ספק שהרכבת כאמצעי תחבורה אמין הטמיעה את עצמה היטב בציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית אך ספקני כמה אנשים\מכוניות היא הורידה מהכביש. חשוב לציין כי הרכבת בניגוד לדעות הרווחות בעיקר בתקשורת המחפשת כותרות מפוצצות אינה באה בכדי למנוע את הפקקים ואת העומס בכבישים ולראיה אחוז המשתמשים ברכבת גם במדינות אירופה נע סביב ה10%-15% עד כמה שזכור לי מנתונים שפורסמו כאן בעבר אלא להוות חלופה שתתחרה בפקקים שמהם סובלת גם מערכת הסעת ההמונים ה"כבישית". אין ספק שהציבור מצביע ברגלים, כראיה לכך ניתן לראות גידול בלתי פוסק בכמות המשתמשים ברכבת וגידול משמעותי בכמות היוממים העושים ברכבת שימוש יומיומי בכדי להגיע מביתם לעבודה\לימודים ובחזרה ונמנעים מאותם פקקי תנועה והסיכונים השונים הקיימים מעצם הנהיגה כשלעצמה. על חשבון מה ומי בא הגידול הזה, מדובר בשאלה מאוד קשה, לעניות דעתי הרכבת אכן הצליחה להוריד לא מעט נהגים מהכביש בעיקר נוסעים מאזור גוש דן והפרברים של גוש דן מאשדוד בדרום ועד לחדרה בצפון, הרכבת מספקת חלופה מצויינת בכל הנוגע לנסיעה יומיומית לעומת נהיגה ברכבת ואני צופה שעם שיפור התשתיות והרחבתן, הוספת ציוד נייד ושיפור ברמת הדיוק והורדת הצפיפות ברכבת ישמכו אליה עוד ועוד נוסעים בהתאמה לשיפור השירות. לגבי התחבורה הפרטית.....מידי שנה עולות לכבישי מדינת ישראל עשרות אלפי מכוניות חדשות שכמותן מן הסתם הולכת וגדלה בקצב מהיר הרבה יותר מאשר קצב ההתפתחות של תשתיות הכבישים ובסופו של דבר ציבור הנהגים יבין שיצטרך להשתמש בחלופות אך הדבר יקרה רק כאשר החלופה תהיה מוצקדת כלכלית, נגישה ומדוייקת, את הנהג הישראלי הממוצע (את רובם לפחות) יהיה קשה מאוד להפריד מהרכב הפרטי שלו אך לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, כל תלוי באופן ההתנהלות של משרד התחבורה שמכתיב את הטונים בתחום התחבורה במדינת ישראל בכלל ובתחום התחבורה הציבורית והמערכות להסעת המונים בפרט. לגבי נת"צים אני אשאיר את זכות התגובה לחברי הפורום האחרים.
תגובה לנושא
רכבת ישראל ללא ספק פתרה בעיקר בעיות של זמנים ומהווה חלופה מרכזית לתחבורה הבין עירונית בארץ שכיום במרכזה עומדת מערכת חברות ההסעה ע"H אוטובוסים. שימו לב שאת הכבישים הפנימיים-העירוניים לא ניתן להרחיב הרבה ולכן הפתרון האפשרי היחידי או ההגיוני היחיד הוא להוסיף גורם נוסף והוא רכבת תחתית -פנימית שתקיף לפחות בתחילה גושים מרכזיים בגוש דן, אני בטוח שאם יגמרו למערכת זאת להיות יעילה ומשתלמת אנשים בסוף יעזבו את הרכב שלהם ועם ניידות מספקת מצד הרכבת הקלה יגיעו לעבודה וכו..באמצעותה. הבעיה שהכל בארץ זז לאט, הביוקרטיה דופקת את הכל, נקווה לטוב.
 

fireman

New member
חברים יקרים.....מפליא אותי

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
חברים יקרים.....מפליא אותי
שדווקא הודעה כזו אם שאלות ונושאים כל כך גדולים שלא חסר מה לכתוב עליהם נשארה כמעט מיותמת מתגובות....
 

בועז ל

New member
בעניין התחבורה הפרטית.

חברים יקרים.....מפליא אותי
שדווקא הודעה כזו אם שאלות ונושאים כל כך גדולים שלא חסר מה לכתוב עליהם נשארה כמעט מיותמת מתגובות....
בעניין התחבורה הפרטית.
הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים אינו מתחשב מן הסתם, בנגישות תחבורתית נוחה ובפרמטרים תחבורתים אי אלו ואחרים. הרכב הפרטי הינו בין היתר סמל סטטוס ומקנה תחושת עצמאות וניידות רבה יותר מכל כלי תח"צ אחר. בתקופות בהן אנו עדים לשיפור במצב הכלכלי נרכשות עוד ועוד מכוניות פרטיות ע"י גורמים פרטיים וע"י חברות עסקיות הרוכשות מכוניות לעובדיהן.כל עוד לא יווצר מצב של חסימה כמעט טוטאלית של אפשרות הנסיעה והחנייה ברכב פרטי,ימשיך ענף זה לשגשג.
 
../images/Emo45.gif שימו לב...

בעניין התחבורה הפרטית.
הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים אינו מתחשב מן הסתם, בנגישות תחבורתית נוחה ובפרמטרים תחבורתים אי אלו ואחרים. הרכב הפרטי הינו בין היתר סמל סטטוס ומקנה תחושת עצמאות וניידות רבה יותר מכל כלי תח"צ אחר. בתקופות בהן אנו עדים לשיפור במצב הכלכלי נרכשות עוד ועוד מכוניות פרטיות ע"י גורמים פרטיים וע"י חברות עסקיות הרוכשות מכוניות לעובדיהן.כל עוד לא יווצר מצב של חסימה כמעט טוטאלית של אפשרות הנסיעה והחנייה ברכב פרטי,ימשיך ענף זה לשגשג.
שימו לב...
בת"א מה קורה עם חניות, פקקים וכיו"ב, בכל זאת אנשים מעדיפים לנסוע ברכב.
 

drall

New member
כל זה נכון

בעניין התחבורה הפרטית.
הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים אינו מתחשב מן הסתם, בנגישות תחבורתית נוחה ובפרמטרים תחבורתים אי אלו ואחרים. הרכב הפרטי הינו בין היתר סמל סטטוס ומקנה תחושת עצמאות וניידות רבה יותר מכל כלי תח"צ אחר. בתקופות בהן אנו עדים לשיפור במצב הכלכלי נרכשות עוד ועוד מכוניות פרטיות ע"י גורמים פרטיים וע"י חברות עסקיות הרוכשות מכוניות לעובדיהן.כל עוד לא יווצר מצב של חסימה כמעט טוטאלית של אפשרות הנסיעה והחנייה ברכב פרטי,ימשיך ענף זה לשגשג.
כל זה נכון
אבל ההרגשה שלי הינה שיש כאן בעיה קונספטואלית. ניסו לפתור קודם כל את הבעיות שיותר קל לפתור , כמו נניח לשדרג קו רכבת בין נתניה לת"א. ככה נוצר מצב בו ניתן להגיע מתחנת נתניה לסבידור ברכבת וזה באמת פיתרון טוב אבל קשה להגיע מחוף נתניה לתחנה בנתניה וקשה להגיע מסבידור למגדל האופרה. מה שגורר מצב בו מי שבאמת צריך להגיע מהחוף בנתניה למגדל האופרה ייאלץ להשתמש ברכב פרטי בכל מקרה , גם אם יש לו פיתרון מניח את הדעת בחלק מהדרך. ייתכן שהגישה הנכונה הייתה לתפור את הפיתרונות מתחילתן , כלומר להתחיל לבנות רכבות במרכזי הערים עד לפרברים כך שמי שיגיע מחוץ לעיר יוכל להחנות בשוליים ( שבהכרח פחות צפופים) ואז להכנס פנימה בתחבורה ציבורית. כמובן שפיתרון כזה יקר בהרבה. דרול
 
איש אש - הקטן להבות...

חברים יקרים.....מפליא אותי
שדווקא הודעה כזו אם שאלות ונושאים כל כך גדולים שלא חסר מה לכתוב עליהם נשארה כמעט מיותמת מתגובות....
איש אש - הקטן להבות...
סבלנות ידידי הכבאי..סבלנות. לא כל אחד זמין מיד ואני הייתי נאלץ את הזמן המועט שנותר לי למחשב להקדיש לניהול הפורום שאני מנהל (רכבי אספנות של מועדון החמש). נגעו כאן בכמה דברים: רכבת: לצערי קשה עדיין לעשות מחקרים רציניים עם פרספקטיבה של זמן בגלל שהמערכת עוד לא התיצבה. ובכלל, אם תסתכלו על מפת הרכבת, בגדול היא לא השתנתה מאז ימי אלנבי... רק כ"ס וראשון/נסציונה זכו לפירור בצורת שלוחות לקוים שהיו קיימים עשרות שנים ולכן מרישון לת"א עדיין לא שווה לנסוע ברכבת, פשוט כך. הרכבת עדיין יוצאת מהפרוורים של הערים ולפעמים כדי להגיע אליה אתה נתקע בפקק. אז זה לא לבלוע ולא להקיא כי באיזור חדרה/גדרה שמספר תושביו הוא כמו עיר גדולה באירופה, אין עדיין רכבת מסודרת עם קוים מעגליים שבאים לכל מקום. (וגם ככה בלונדון יש פקקים). לכן, מחקרים רציניים ייעשו אולי בעוד 10 שנים. מה שמאיץ את הפירוור זה לא רק רכבת אלא גם רכבת. ויש לזה יתרונות וחסרונות. גידול המכוניות כאן נעשה בגלל הליסינג. חד וחלק. כשכל מתכנת מקבל רכב צמוד, הוא לא ייסע בתח"ץ. רק שינוי חוקי המס ישנה את התופעה שבגדול דופקת את כולנו. המדינה מסבסדת תכניתן, היבואנים מוכרים לו מכונית לא בטיחותית בזול (ודופקים בכך את הקונים הרגילים בגלל סיבסוד צולב), המורה שבאה כל יום שחוקה לבי"ס רואה בדיוק מה סדר העדיפות כאן וכך שרשרת התיסכול גוברת כמו מספר המכוניות כאן. אז כולם מרויחים וכולם נדפקים. והכל, כמו כל דבר כאן, בידי הממשלה שלא רואה מטר מעבר לאף שלה. וחוצמיזה היא מרויחה על כל רכב שעולה על הכביש... אגב, היום יש לי פגישת עבודה בי-ם ואני נוסע ברכבת. יאספו אותי ממלחה ואולי גם נקפוץ לתערוכה של הרכבות...
 
שינויים ברשת המסילות מאז מלחה"ע ה-1

איש אש - הקטן להבות...
סבלנות ידידי הכבאי..סבלנות. לא כל אחד זמין מיד ואני הייתי נאלץ את הזמן המועט שנותר לי למחשב להקדיש לניהול הפורום שאני מנהל (רכבי אספנות של מועדון החמש). נגעו כאן בכמה דברים: רכבת: לצערי קשה עדיין לעשות מחקרים רציניים עם פרספקטיבה של זמן בגלל שהמערכת עוד לא התיצבה. ובכלל, אם תסתכלו על מפת הרכבת, בגדול היא לא השתנתה מאז ימי אלנבי... רק כ"ס וראשון/נסציונה זכו לפירור בצורת שלוחות לקוים שהיו קיימים עשרות שנים ולכן מרישון לת"א עדיין לא שווה לנסוע ברכבת, פשוט כך. הרכבת עדיין יוצאת מהפרוורים של הערים ולפעמים כדי להגיע אליה אתה נתקע בפקק. אז זה לא לבלוע ולא להקיא כי באיזור חדרה/גדרה שמספר תושביו הוא כמו עיר גדולה באירופה, אין עדיין רכבת מסודרת עם קוים מעגליים שבאים לכל מקום. (וגם ככה בלונדון יש פקקים). לכן, מחקרים רציניים ייעשו אולי בעוד 10 שנים. מה שמאיץ את הפירוור זה לא רק רכבת אלא גם רכבת. ויש לזה יתרונות וחסרונות. גידול המכוניות כאן נעשה בגלל הליסינג. חד וחלק. כשכל מתכנת מקבל רכב צמוד, הוא לא ייסע בתח"ץ. רק שינוי חוקי המס ישנה את התופעה שבגדול דופקת את כולנו. המדינה מסבסדת תכניתן, היבואנים מוכרים לו מכונית לא בטיחותית בזול (ודופקים בכך את הקונים הרגילים בגלל סיבסוד צולב), המורה שבאה כל יום שחוקה לבי"ס רואה בדיוק מה סדר העדיפות כאן וכך שרשרת התיסכול גוברת כמו מספר המכוניות כאן. אז כולם מרויחים וכולם נדפקים. והכל, כמו כל דבר כאן, בידי הממשלה שלא רואה מטר מעבר לאף שלה. וחוצמיזה היא מרויחה על כל רכב שעולה על הכביש... אגב, היום יש לי פגישת עבודה בי-ם ואני נוסע ברכבת. יאספו אותי ממלחה ואולי גם נקפוץ לתערוכה של הרכבות...
שינויים ברשת המסילות מאז מלחה"ע ה-1
אם אני זוכר נכון, אלנבי היה בארץ בימי מלחמת העולם הראשונה. ואם אני סופר נכון, הרי שרשת מסילות הברזל השתנתה באופן תהומי מאז, לטובה ולרעה (ואני לא מדבר רק על הוספה או גריעה של תחנה או יישור של עקומות). מרבית הרשת הצרה של אז התנדפה (חיפה-בית שאן, עפולה-שכם, טול כרם-מסעודיה), הקו הראשי נמחק בין ראש העין לחדרה, ובמקומו הוקם קו חדש לחלוטין בתוואי שונה לגמרי שמוכר לנו כיום כקו החוף, ואולי הכי חשוב, הוקם קו האיילון שהבריטים רק חלמו עליו במשך כ-20 שנה. ולא הזכרנו קווים שוליים יותר שנוספו או נגרעו, כמו עכו-נהריה, עזה-באר שבע (שבערך הוחלף על ידי שקמה-קרית גת) וקטעים קטנים נוספים.
 
נכון שכחתי את קו החוף

שינויים ברשת המסילות מאז מלחה"ע ה-1
אם אני זוכר נכון, אלנבי היה בארץ בימי מלחמת העולם הראשונה. ואם אני סופר נכון, הרי שרשת מסילות הברזל השתנתה באופן תהומי מאז, לטובה ולרעה (ואני לא מדבר רק על הוספה או גריעה של תחנה או יישור של עקומות). מרבית הרשת הצרה של אז התנדפה (חיפה-בית שאן, עפולה-שכם, טול כרם-מסעודיה), הקו הראשי נמחק בין ראש העין לחדרה, ובמקומו הוקם קו חדש לחלוטין בתוואי שונה לגמרי שמוכר לנו כיום כקו החוף, ואולי הכי חשוב, הוקם קו האיילון שהבריטים רק חלמו עליו במשך כ-20 שנה. ולא הזכרנו קווים שוליים יותר שנוספו או נגרעו, כמו עכו-נהריה, עזה-באר שבע (שבערך הוחלף על ידי שקמה-קרית גת) וקטעים קטנים נוספים.
נכון שכחתי את קו החוף
אז 60 ק"מ נסללו במקום חדש לגמרי ולא כקו שולי או זנב או שלוחה או Whatever. באמת..שינוי תהומי? כשאני נוסע לכ"ס ברכבת דרך ראש העין כי זה אילתור של אלנבי (מלחמת העולם הראדשונה ) והסוכנות היהודית (שנות העשרים) כשהכביש הוא ישיר ומהיר...
 

קובי לו

New member
לא 60, הרבה פחות

נכון שכחתי את קו החוף
אז 60 ק"מ נסללו במקום חדש לגמרי ולא כקו שולי או זנב או שלוחה או Whatever. באמת..שינוי תהומי? כשאני נוסע לכ"ס ברכבת דרך ראש העין כי זה אילתור של אלנבי (מלחמת העולם הראדשונה ) והסוכנות היהודית (שנות העשרים) כשהכביש הוא ישיר ומהיר...
לא 60, הרבה פחות
בקושי 47 ק"מ ! תחנת בנימינה היא בק"מ 41 עד 42. ת"א האונ' זה בסביבות 91 או 92. צומת רמז, שממנה מתחילה מסילת החוף נמצאת ב-4 או 5 ק"מ דרומית לבנימינה. ככה שמסילת החוף היא בת פחות מ-48 ק"מ. ושכחת את המסילה הקצרה אך סופר דופר קריטית וחשובה ומרכזית (תרתי משמע) והיא הקטע בן כ-5 ק"מ מת"א דרום(הולץ/מקוה-ישראל) ועד סבידור דרך האיילון.
 

קובי לו

New member
בני, היכן היומן שמתעד את חוויות

איש אש - הקטן להבות...
סבלנות ידידי הכבאי..סבלנות. לא כל אחד זמין מיד ואני הייתי נאלץ את הזמן המועט שנותר לי למחשב להקדיש לניהול הפורום שאני מנהל (רכבי אספנות של מועדון החמש). נגעו כאן בכמה דברים: רכבת: לצערי קשה עדיין לעשות מחקרים רציניים עם פרספקטיבה של זמן בגלל שהמערכת עוד לא התיצבה. ובכלל, אם תסתכלו על מפת הרכבת, בגדול היא לא השתנתה מאז ימי אלנבי... רק כ"ס וראשון/נסציונה זכו לפירור בצורת שלוחות לקוים שהיו קיימים עשרות שנים ולכן מרישון לת"א עדיין לא שווה לנסוע ברכבת, פשוט כך. הרכבת עדיין יוצאת מהפרוורים של הערים ולפעמים כדי להגיע אליה אתה נתקע בפקק. אז זה לא לבלוע ולא להקיא כי באיזור חדרה/גדרה שמספר תושביו הוא כמו עיר גדולה באירופה, אין עדיין רכבת מסודרת עם קוים מעגליים שבאים לכל מקום. (וגם ככה בלונדון יש פקקים). לכן, מחקרים רציניים ייעשו אולי בעוד 10 שנים. מה שמאיץ את הפירוור זה לא רק רכבת אלא גם רכבת. ויש לזה יתרונות וחסרונות. גידול המכוניות כאן נעשה בגלל הליסינג. חד וחלק. כשכל מתכנת מקבל רכב צמוד, הוא לא ייסע בתח"ץ. רק שינוי חוקי המס ישנה את התופעה שבגדול דופקת את כולנו. המדינה מסבסדת תכניתן, היבואנים מוכרים לו מכונית לא בטיחותית בזול (ודופקים בכך את הקונים הרגילים בגלל סיבסוד צולב), המורה שבאה כל יום שחוקה לבי"ס רואה בדיוק מה סדר העדיפות כאן וכך שרשרת התיסכול גוברת כמו מספר המכוניות כאן. אז כולם מרויחים וכולם נדפקים. והכל, כמו כל דבר כאן, בידי הממשלה שלא רואה מטר מעבר לאף שלה. וחוצמיזה היא מרויחה על כל רכב שעולה על הכביש... אגב, היום יש לי פגישת עבודה בי-ם ואני נוסע ברכבת. יאספו אותי ממלחה ואולי גם נקפוץ לתערוכה של הרכבות...
בני, היכן היומן שמתעד את חוויות
הנוסע למלחה ? מחכה בכליון עיניים לתיאוריך הציוריים על חויות הנסיעה לירושלים ברכבת.
 

OMER G17

New member
אני גם לפעמים חושב כמוך

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
אני גם לפעמים חושב כמוך
אבל לאורך שנים ועם השתפרות התחבורה הציבורית אני בטוח שאנשים יתרגלו לנסוע בתח"צ וככה אנשים שגרים בת"א לא ירגישו צורך לקנות רכב וגם בשאר הארץ לא יהיה צורך שלכל משפחה יהיו שתי רכבים אלא יספיק רכב אחד...אוףף יצא לי מנוסח גרוע...מקווה שהבנת בכל זאת
 

בועז ל

New member
עומר, אני מקווה שאין לך בחינת

אני גם לפעמים חושב כמוך
אבל לאורך שנים ועם השתפרות התחבורה הציבורית אני בטוח שאנשים יתרגלו לנסוע בתח"צ וככה אנשים שגרים בת"א לא ירגישו צורך לקנות רכב וגם בשאר הארץ לא יהיה צורך שלכל משפחה יהיו שתי רכבים אלא יספיק רכב אחד...אוףף יצא לי מנוסח גרוע...מקווה שהבנת בכל זאת
עומר, אני מקווה שאין לך בחינת
בגרות בהבעה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה