תהיה

  • פותח הנושא drall
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

ron441

New member
ההגיון אומר ש..

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
ההגיון אומר ש..
באופן טבעי מי שמשתמש ברכבת אינו משתמש במכונית או באוטובוס וכתוצאה מכך פחות מכונית אחת על הכביש , תכפילו את זה במספר הנוסעים ברכבת בכל יום וזה בוודאות מביא לצמצום מספר כלי הרכב על הכביש, גם צריכים פחות אוטובוסים כי פחות אנשים משתמשים בהם. מה שכן , אני עצמי לא יכול להעריך את הכמויות, אולי מישהו יודע?
 
עוד תהיה...

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
עוד תהיה...
בזמן האחרון ישנם המון פרוייקטים על הפרדות מפלסיות בת"א, וכבר הרבה זמן אני חושב על זה, האם ניתן לעשות כבישים תת קרקעיים
כך ניתן יהיה גם לעשות הפרדה לתחב"צ, כך רוחב הכבישים יהיה פחתות מוגבל, ויש עוד כמה יתרונות. כמובן שללא ספק זה דורש תקציב עצום, אך האם בכלל דבר כזה אפשרי
האם יש דברים כאלו במקומות אחרים בעולם
תראו מה קורה ליד תחנה מרכזית החדשה בת"א, ישנם שלושה מפלסים של כבישים, לא רואים כלום חוצמגשרים ומכוניות (לא שמיים, ולא אדמה).
 

OMER G17

New member
במקום כבישים תת קרקעיים עדיף רכבת

עוד תהיה...
בזמן האחרון ישנם המון פרוייקטים על הפרדות מפלסיות בת"א, וכבר הרבה זמן אני חושב על זה, האם ניתן לעשות כבישים תת קרקעיים
כך ניתן יהיה גם לעשות הפרדה לתחב"צ, כך רוחב הכבישים יהיה פחתות מוגבל, ויש עוד כמה יתרונות. כמובן שללא ספק זה דורש תקציב עצום, אך האם בכלל דבר כזה אפשרי
האם יש דברים כאלו במקומות אחרים בעולם
תראו מה קורה ליד תחנה מרכזית החדשה בת"א, ישנם שלושה מפלסים של כבישים, לא רואים כלום חוצמגשרים ומכוניות (לא שמיים, ולא אדמה).
במקום כבישים תת קרקעיים עדיף רכבת
תחתית או קלה....אתה לא חושב?
 
לא...

במקום כבישים תת קרקעיים עדיף רכבת
תחתית או קלה....אתה לא חושב?
לא...
עדיף גם וגם, כי אנשים בכל מקרה ימשיכו לנסוע במכוניות בהמוניהם, אין מה לעשות רכב זה רכב, גם אם יותר משתלם כלכלית ויותר מהיר לנסוע בתחב"צ, עדיין זה לא יותר נוח מרכב פרטי.
 

קובי לו

New member
בכל העולם המערבי יש עליה עצומה

תהיה
הייתי רוצה להתייחס לתופעה שאנחנו מבחינים בה בתקשורת אבל לא נותנים את הדעת עליה. כולנו יודעים שקיימת התפתחות של תשתית הרכבות ושקווים חדשים נחנכים כמו גם תחנות רכבת , אבל האם למישהו יש תשובה לגבי ההשפעה האמיתית של הרכבת על ההתנהגות התחבורתית של הציבור? האם ייתכן כי בד בבד' עם גידול התשתית של הרכבת , קצב השימוש בתחבורה הפרטית גדל בקצב אותו ניבאו בשנות התשעים כך , שאנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית במרכז הארץ , למרות ההגדלה של תשתיות הרכבת? ומהי בכלל ההשפעה של הנת"צים על השימוש באוטובוסים בערים הגדולות? דרול
בכל העולם המערבי יש עליה עצומה
בשימוש בכלי רכב פרטיים, ובמקביל עליה קלה בלבד בשימוש ברכבות. בארץ, בגלל שהרכבת היתה במשך כ-40 שנה "סרח עודף" או "בן חורג" או מועמדת להמתת חסד או כל ביטוי קשה ולא טוב אחר, ורק משנת 88' החלו ברצינות לפתח אותה, יש עליה של פי 8 בכמות הנוסעים ב-2005 לעומת 85'. בשנת 85' היו בסביבות 3 מליון נוסעים וב-2005 יהיו (עפ"י כל הסקרים, תחזיות, תקוות וכן על סמך כמעט חצי שנה שעברה כבר) כ-24 מליון נוסעים. כלומר, פי 8 בעוד האוכלוסיה גדלה רק פי 1.5, כלומר גידול ריאלי של פי 5.2 (פי חמישה !!!) בכמות הנוסעים השנתית ! אין לזה תקדים באף מדינה מערבית, מהסיבה הפשוטה שמדינות מערביות הן מדינות שבהן הרכבת מפותחת כבר 80 שנה לפחות ולעתים 160 שנה. כן, מאז החצי הראשון של המאה ה-19, ואנו כבר במאה ה-21... למרות שמסילות חדשות לגמרי סללו פה רק מעט מאז סיום המנדט (אני לא מדבר על שיפוץ ושיפור מסילות קיימות) הרי שבכל זאת מאז 88' פתחו בלי סוף קווים חדשים. קו רחובות - ת"א - נתניה קו אשדוד - ת"א - בנימינה קו אשקלון - ת"א - בנימינה קו ראשל"ץ - ת"א - כפר סבא קו באר-שבע - ת"א קו כפר-סבא - ראש-העין - ת"א - ירושלים קו פרברי חיפה - ק' מוצקין קו נתב"ג - ת"א - חיפה - נהריה עד 88' היו רק את הקו בין ת"א לחיפה עם מספר בודד של רכבות לנהריה וכן הקו האומלל בין חיפה לירושלים ובין ת"א דרום (הולץ/מקווה ישראל) וירושלים. קו שלקח לו כמעט שעתיים כל כוון ורק רכבת אחת ביום, לעתים קרובות עם פחות מ-5 נוסעים ! הקוים שהם מסילה חדשה לחלוטין, שלא היתה קיימת בכלל בתקופת המנדט, הם : השלוחה בין באר-יעקב לראשונים. הקו לנתב"ג החל בפיצול שלו במחלף גנות. השלוחה הקצרצרה לתוך כפר-סבא אחרי שעוברים צפונה את ראש-העין צפון. העליה בכמות הקוים ובתדירות שלהם, למשל ב-97' הרכבת האחרונה מת"א לנהריה אתם יודעים באיזו שעה היא יצאה ? בשעה השערורייתית והבזיונית של 17:00 (כן, חמש אחה"ץ !!!). כיום אפילו בלי רכבות הלילה מנתב"ג לנהריה יש רכבת לנהריה עד השעה 23:30, כן אחרי 11 בלילה ! הרכבת האחרונה מרחובות לת"א עד שנת 96' היתה בסביבות השעה הבזיונית 17:30 ומת"א לרחובות רק עד 19:20, כן ! היום יש רכבות לרחובות עד השעה 22:50 בערב ומרחובות עד השעה 21:00 +. המקומות שקיבלו הכי הרבה דחיפה בזכות הרכבת הם אזור השרון הצפוני (בין נתניה לזכרון יעקב) וכן אזור רחובות. כמות הנוסעים בתחנות בנימינה, פ"ח-קיסריה ורחובות מדי יום היא עצומה ומדהימה. בעיקר בנימינה ורחובות. לתחנת בנימינה (וגם קצת לפ"ח-קיסריה) מגיעים אנשים מאור עקיבא, קיסריה, זכרון, פורדיס, בקה אל גרביה, כרכור, עין שמר, מענית, ברקאי, מצר, מיסר, גן השומרון, חלק מישובי ואדי ערה, קציר, חריש, שדה יצחק, גבעת עדה, אלונים, רגבים, עין עירון, כפר פינס, בית חנניה, ג'סר א-זרקה, מעגן מיכאל, מעין צבי, מאיר שפיה, יקנעם (כן אנשים באים גם מאזור הגליל התחתון עם רכבם לבנימינה), כפר תבור, עפולה ועוד ישובים עם רכבם הפרטי, מחנים אותו בחינם וממשיכים ברכבת לת"א. חלקם הגדול הם יוממים.
 
כל זה לא משנה את העובדה

בכל העולם המערבי יש עליה עצומה
בשימוש בכלי רכב פרטיים, ובמקביל עליה קלה בלבד בשימוש ברכבות. בארץ, בגלל שהרכבת היתה במשך כ-40 שנה "סרח עודף" או "בן חורג" או מועמדת להמתת חסד או כל ביטוי קשה ולא טוב אחר, ורק משנת 88' החלו ברצינות לפתח אותה, יש עליה של פי 8 בכמות הנוסעים ב-2005 לעומת 85'. בשנת 85' היו בסביבות 3 מליון נוסעים וב-2005 יהיו (עפ"י כל הסקרים, תחזיות, תקוות וכן על סמך כמעט חצי שנה שעברה כבר) כ-24 מליון נוסעים. כלומר, פי 8 בעוד האוכלוסיה גדלה רק פי 1.5, כלומר גידול ריאלי של פי 5.2 (פי חמישה !!!) בכמות הנוסעים השנתית ! אין לזה תקדים באף מדינה מערבית, מהסיבה הפשוטה שמדינות מערביות הן מדינות שבהן הרכבת מפותחת כבר 80 שנה לפחות ולעתים 160 שנה. כן, מאז החצי הראשון של המאה ה-19, ואנו כבר במאה ה-21... למרות שמסילות חדשות לגמרי סללו פה רק מעט מאז סיום המנדט (אני לא מדבר על שיפוץ ושיפור מסילות קיימות) הרי שבכל זאת מאז 88' פתחו בלי סוף קווים חדשים. קו רחובות - ת"א - נתניה קו אשדוד - ת"א - בנימינה קו אשקלון - ת"א - בנימינה קו ראשל"ץ - ת"א - כפר סבא קו באר-שבע - ת"א קו כפר-סבא - ראש-העין - ת"א - ירושלים קו פרברי חיפה - ק' מוצקין קו נתב"ג - ת"א - חיפה - נהריה עד 88' היו רק את הקו בין ת"א לחיפה עם מספר בודד של רכבות לנהריה וכן הקו האומלל בין חיפה לירושלים ובין ת"א דרום (הולץ/מקווה ישראל) וירושלים. קו שלקח לו כמעט שעתיים כל כוון ורק רכבת אחת ביום, לעתים קרובות עם פחות מ-5 נוסעים ! הקוים שהם מסילה חדשה לחלוטין, שלא היתה קיימת בכלל בתקופת המנדט, הם : השלוחה בין באר-יעקב לראשונים. הקו לנתב"ג החל בפיצול שלו במחלף גנות. השלוחה הקצרצרה לתוך כפר-סבא אחרי שעוברים צפונה את ראש-העין צפון. העליה בכמות הקוים ובתדירות שלהם, למשל ב-97' הרכבת האחרונה מת"א לנהריה אתם יודעים באיזו שעה היא יצאה ? בשעה השערורייתית והבזיונית של 17:00 (כן, חמש אחה"ץ !!!). כיום אפילו בלי רכבות הלילה מנתב"ג לנהריה יש רכבת לנהריה עד השעה 23:30, כן אחרי 11 בלילה ! הרכבת האחרונה מרחובות לת"א עד שנת 96' היתה בסביבות השעה הבזיונית 17:30 ומת"א לרחובות רק עד 19:20, כן ! היום יש רכבות לרחובות עד השעה 22:50 בערב ומרחובות עד השעה 21:00 +. המקומות שקיבלו הכי הרבה דחיפה בזכות הרכבת הם אזור השרון הצפוני (בין נתניה לזכרון יעקב) וכן אזור רחובות. כמות הנוסעים בתחנות בנימינה, פ"ח-קיסריה ורחובות מדי יום היא עצומה ומדהימה. בעיקר בנימינה ורחובות. לתחנת בנימינה (וגם קצת לפ"ח-קיסריה) מגיעים אנשים מאור עקיבא, קיסריה, זכרון, פורדיס, בקה אל גרביה, כרכור, עין שמר, מענית, ברקאי, מצר, מיסר, גן השומרון, חלק מישובי ואדי ערה, קציר, חריש, שדה יצחק, גבעת עדה, אלונים, רגבים, עין עירון, כפר פינס, בית חנניה, ג'סר א-זרקה, מעגן מיכאל, מעין צבי, מאיר שפיה, יקנעם (כן אנשים באים גם מאזור הגליל התחתון עם רכבם לבנימינה), כפר תבור, עפולה ועוד ישובים עם רכבם הפרטי, מחנים אותו בחינם וממשיכים ברכבת לת"א. חלקם הגדול הם יוממים.
כל זה לא משנה את העובדה
שמפת הרכבות היא בעצם מותאמת לצרכי הצבא הבריטי בתחילת המאה ה 20. אז יש העמקה של השרות והתשתיות. אבל כל עוד לא תשונה המפה ורכבות ייכנסו לתוך הערים, יש בעיה..
 

בועז ל

New member
נכון , אין רשת מסילות ממשית.

כל זה לא משנה את העובדה
שמפת הרכבות היא בעצם מותאמת לצרכי הצבא הבריטי בתחילת המאה ה 20. אז יש העמקה של השרות והתשתיות. אבל כל עוד לא תשונה המפה ורכבות ייכנסו לתוך הערים, יש בעיה..
נכון , אין רשת מסילות ממשית.
צירי אורך ושלוחות בלבד. גם תוכנית החומש הנוכחית אינה צועדת בכיוון יצירת תשתית לרשת של ממש. לגבי הגידול במספר הנוסעים ברכבת. אין ספק שגידול זה הינו משמעותי ביותר, אך יש לבחון אותו בזהירות. כאשר נקודת ההתייחסות הראשונית הינה מספר קטן של נוסעים , אין ספק שכל קו חדש הנבנה יקפיץ את אחוז הנוסעים בהיקף מרשים. במיוחד כאשר מדובר בתשתית אטרקטיבית ונכונה , כגון הכפלת מסילת הרכבת לחיפה או קו הרכבת מת"א לרחובות. לדעתי, מבחנה של הרכבת חל כעת. כיום קיימת תשתית מסוימת שלא ניתןלבטלה בהינף יד. תשתית זו מעובה מהתשתית ששימשה בזמנו את הצבא הבריטי. לכן בדיקת הנתונים לאחר ביצוע תכנית החומש הבאה ,היא זו שתלמד אותנו היטב לאן דרכנו.
 

קובי לו

New member
האם שמת לב לתגובה

נכון , אין רשת מסילות ממשית.
צירי אורך ושלוחות בלבד. גם תוכנית החומש הנוכחית אינה צועדת בכיוון יצירת תשתית לרשת של ממש. לגבי הגידול במספר הנוסעים ברכבת. אין ספק שגידול זה הינו משמעותי ביותר, אך יש לבחון אותו בזהירות. כאשר נקודת ההתייחסות הראשונית הינה מספר קטן של נוסעים , אין ספק שכל קו חדש הנבנה יקפיץ את אחוז הנוסעים בהיקף מרשים. במיוחד כאשר מדובר בתשתית אטרקטיבית ונכונה , כגון הכפלת מסילת הרכבת לחיפה או קו הרכבת מת"א לרחובות. לדעתי, מבחנה של הרכבת חל כעת. כיום קיימת תשתית מסוימת שלא ניתןלבטלה בהינף יד. תשתית זו מעובה מהתשתית ששימשה בזמנו את הצבא הבריטי. לכן בדיקת הנתונים לאחר ביצוע תכנית החומש הבאה ,היא זו שתלמד אותנו היטב לאן דרכנו.
האם שמת לב לתגובה
שלי בה פורטו שעות היציאה הבזויות, שערורייתיות ואומללות של הרכבות בחלק מן הקוים עד ללפני שנים ספורות ? לתשומת לבך, השעה 20:34 של הרכבת האחרונה לי-ם היא כמעט חצות הלילה לעומת שעות הסיום שהיו עד לפני 7 שנים בחלק גדול מן הקוים. אשמח להתייחסותך לזה...
 

OMER G17

New member
וחוץ מזה אני בטוח שכשיהיה קו נורמלי

האם שמת לב לתגובה
שלי בה פורטו שעות היציאה הבזויות, שערורייתיות ואומללות של הרכבות בחלק מן הקוים עד ללפני שנים ספורות ? לתשומת לבך, השעה 20:34 של הרכבת האחרונה לי-ם היא כמעט חצות הלילה לעומת שעות הסיום שהיו עד לפני 7 שנים בחלק גדול מן הקוים. אשמח להתייחסותך לזה...
וחוץ מזה אני בטוח שכשיהיה קו נורמלי
לי-ם הרכבת האחרונה תצא בסביבות 12 בלילה...מה שצריך זה לקדם את הקו הזה כמה שיותר מהר
 

בועז ל

New member
כן, שמתי לב. ואני מסכים ששעות אלה

האם שמת לב לתגובה
שלי בה פורטו שעות היציאה הבזויות, שערורייתיות ואומללות של הרכבות בחלק מן הקוים עד ללפני שנים ספורות ? לתשומת לבך, השעה 20:34 של הרכבת האחרונה לי-ם היא כמעט חצות הלילה לעומת שעות הסיום שהיו עד לפני 7 שנים בחלק גדול מן הקוים. אשמח להתייחסותך לזה...
כן, שמתי לב. ואני מסכים ששעות אלה
מתאימות לסופרלטיבים שהענקת להן.עם זאת אני טוען שמאחר ואנו נמצאים בפיגור רב, כל בנייה של קו חדש מחייבת הערכות כזו שתאפשר הפעלה איכותית ככל האפשר של הקו. אם צריך, אזי יש לרכוש ציוד מראש או במהלך ביצוע העבודות על הקו. אם אתה יודע לדוגמא שקו רחובות - ת"א ישווע למסילה כפולה כמעט מיידית עם הפעלתו , אין מה לחכות, צריך לבנות ,כדברי המשורר. טיעונים כלכליים אמנם תמיד עלולים לסתום את הגולל על טיעוניי, אך הרשה לי לפקפק בהם. "הזמן דוחק, המלאכה מרובה" ויש כסף
 

קובי לו

New member
אני "דורש" ממך, סתם. רק מבקש ממך

כן, שמתי לב. ואני מסכים ששעות אלה
מתאימות לסופרלטיבים שהענקת להן.עם זאת אני טוען שמאחר ואנו נמצאים בפיגור רב, כל בנייה של קו חדש מחייבת הערכות כזו שתאפשר הפעלה איכותית ככל האפשר של הקו. אם צריך, אזי יש לרכוש ציוד מראש או במהלך ביצוע העבודות על הקו. אם אתה יודע לדוגמא שקו רחובות - ת"א ישווע למסילה כפולה כמעט מיידית עם הפעלתו , אין מה לחכות, צריך לבנות ,כדברי המשורר. טיעונים כלכליים אמנם תמיד עלולים לסתום את הגולל על טיעוניי, אך הרשה לי לפקפק בהם. "הזמן דוחק, המלאכה מרובה" ויש כסף
אני "דורש" ממך, סתם. רק מבקש ממך
להסכים עמי שהשעה 20:34 של הרכבת האחרונה לירושלים ושל 21:09 הרכבת האחרונה מירושלים, הן שעות לא סבירות ולא הכי בסדר, אך בשום פנים ואופן אינן שעות בזויות, שערורייתיות ואומללות. כפי שאכן הסכמנו על זה ש-17:00 או 17:30 הן שעות (הדורשות אפילו קללות בוטות יותר כסופרלטיבים) כאלו. תבין, אני בהחלט בעד הארכת שעות הפעילות של הרכבות בכל הקוים, ובודאי שצריך לפחות עוד רכבת אחת מת"א לי-ם ואולי אפילו 2. רכבת שתצא בשעה 22:00 בערך מת"א לי-ם וכן בשעה 22:09 מי-ם לת"א. אך, השעות הנוכחיות הן עדין איכשהו סבירות, בקושי רב, אך בודאי לא בזויות וכדומה.
 

בועז ל

New member
אין צורך לדרוש קובי , כשאפשר לקבל

אני "דורש" ממך, סתם. רק מבקש ממך
להסכים עמי שהשעה 20:34 של הרכבת האחרונה לירושלים ושל 21:09 הרכבת האחרונה מירושלים, הן שעות לא סבירות ולא הכי בסדר, אך בשום פנים ואופן אינן שעות בזויות, שערורייתיות ואומללות. כפי שאכן הסכמנו על זה ש-17:00 או 17:30 הן שעות (הדורשות אפילו קללות בוטות יותר כסופרלטיבים) כאלו. תבין, אני בהחלט בעד הארכת שעות הפעילות של הרכבות בכל הקוים, ובודאי שצריך לפחות עוד רכבת אחת מת"א לי-ם ואולי אפילו 2. רכבת שתצא בשעה 22:00 בערך מת"א לי-ם וכן בשעה 22:09 מי-ם לת"א. אך, השעות הנוכחיות הן עדין איכשהו סבירות, בקושי רב, אך בודאי לא בזויות וכדומה.
אין צורך לדרוש קובי , כשאפשר לקבל
בחינם. נכון, כשמשווים את שעות הפעילות הנוכחיות לאלו של פעם (קבל ח"ח על הידע ההיסטורי) , אין ספק שאתה יותר מצודק. אני ברשותך, שואף לתכנון אופטימלי מראש ולא כזה שיחייב עבודת טלאים תכופות. זוהי מהותו של התכנון בעיניי. הדבר נעשה ברבים מהתחומים המתפקדים היטב בעולמנו. באשר לסופרלטיבים שלך , שוב הוכחת את אמיתותו הנצחית של הפתגם היהודי העתיק. "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים"...
 
קובי, את מי שאלת

האם שמת לב לתגובה
שלי בה פורטו שעות היציאה הבזויות, שערורייתיות ואומללות של הרכבות בחלק מן הקוים עד ללפני שנים ספורות ? לתשומת לבך, השעה 20:34 של הרכבת האחרונה לי-ם היא כמעט חצות הלילה לעומת שעות הסיום שהיו עד לפני 7 שנים בחלק גדול מן הקוים. אשמח להתייחסותך לזה...
קובי, את מי שאלת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה