תהיות בקשר למפלגת הצעירים:

בדנתמ

New member
תהיות בקשר למפלגת הצעירים:

טוב, קודם כל אני רוצה לפתוח ולברך אתכם על ההצלחה האדירה בבחירות לרשויות המקומיות. *אגב, מפלגת הצעירים במבשרת ציון גם קשורים אליכם? עכשיו, יש לי כמה תהיות בנוגע לאג'נדה שלכם (ובעיקר לדרכי המימוש שלה) לכנסת... אני מבין שלמפלגה כמו שלכם יכולה להיות השפעה גדולה, שכולנו נרגיש מבחינת אורח החיים שלנו, ברשויות המקומיות. לגבי משכן המושחתים, אני סקרן בעיקר לדעת באיזה אופן אתם מתכוונים להעביר את הרעיונות שלכם. למשל, הורדה בשכר הלימוד, שאם אני זוכר נכון היא אחד מהסעיפים שלכם: אם אני לא טועה, היה הסכם שנחתם עוד בימי ביבי כראש ממשלה בשנות התשעים שקבע הורדה הדרגתית בשכר הלימוד, שהיתה אמורה להביא למצב שבו כיום הוא יהיה כמחצית ממה שהוא בפועל. (אבל תתקנו אותי אם אני טועה) ואיכשהו או שהכנסת דוחה את זה בכל פעם מחדש בתקציב השנתי, או שאיפשהו בדרך זה נופל. אני סקרן לשמוע איך אתם מתכננים להעביר כזה דבר? ובכלל, נושאים שכרוכים בהעברת תקציבים... אני שם לב שכשזה נוגע לקבוצה באוכלוסיה של צעירים משכילים או רוכשי השכלה (קרי, סטודנטים, זוגות צעירים, בוגרי אוניברסיטה שיוצאים לשוק העבודה מלאי מוטיבציה וכד') הכנסת פשוט מצפצפת עלינו. הכנסת מזניחה את מערכת החינוך ואת מוסדות ההשכלה הגבוהה... לא נותנים סיוע כלכלי לזוגות צעירים שטרם התבססו כלכלית והם בשלב שבו סיוע כזה יהיה הכי קריטי (סיוע מבחינת הקלות מס שונות, וכו') אבל נותנים קצבאות מטורפות לילד עשירי שנולד במשפחה חרדית, וכל זה בגלל מפלגת נישה בעלת 10 מנדטים שמסובבת את כל הממשלה על הזרת... חיי הסטודנט בישראל לא פשוטים, ותכלס, אם לא הייתי בעל תפישה כזאת ציונית ופטריוטית, הייתי הולך ללמוד בחו"ל ומקווה פשוט שיהיה לי סביר לחזור לארץ בעוד 15 שנה. חיילים, שהם למעשה אזרחים שומרי חוק, זוכים ליחס ולתנאים לא מי יודע מה בלשון המעטה, בעוד בחורי ישיבות חרדיים מקבלים שכר גבוה יותר מהמדינה, ובעוד משתמטים "פציפיסטיים" ושאר ירקות זוכים לקדם את הקריירה האישית שלהם על חשבונם. כשאותם חיילים נחטפים או נפצעים במהלך השרות, המדינה מצפצפת עליהם... וברור לי שכל הנושאים הנ"ל מדאיגים גם אתכם וכי אתם מתכוונים לפעול לתיקונם. מה שאותי יותר מעניין לדעת הוא איך. וגם מה העמדות שלכם בנושאים מדיניים - בטחוניים? (אתם אולי לא תשימו את הדגש עליהם, אבל בטח תצביעו עליהם בכנסת כמו כולם...) ועוד נקודה למחשבה: שמתי לב לאיחוד המוזר בין פליטי עלה ירוק לניצולי השואה. שמתי לב לכל המפלגות ה"קטנות" והחדשות. לדעתי, האג'נדה שלכם (ושל האחרות) היתה יכולה לתפוס תנופה גדולה בהרבה אם היה איחוד שלכם עם ניצולי השואה (בלי עלה ירוק) ועם איזו שדולה ירוקה. זה היה נתפש בעיני הציבור כאג'נדה מקיפה יותר ועמוקה יותר, וזה מסתדר הגיונית טוב ביחד. מפלגה שמאמינה שחשוב לדאוג לניצולי השואה, וחשוב לקדם את חייהם של החיילים והסטודנטים במדינה, וגם מודעת לנושאי איכות סביבה. תכלס, אני לא שם את עצמי במקומכם, כי לא ברור לי איזה פוליטיקות פנימיות וקונפליקטים לא גלויים לציבור מונעים איחוד שכזה (או אולי פשוט בעיית תזמון בגלל הקדמת הבחירות), אבל לדעתי, בתור רעיון לטווח ארוך, לאו דווקא למערכת הבחירות הנוכחית, איחוד רעיונות שכזה יכול לעשות רק טוב למפלגה שלכם, ולציבור הענק שהיא תייצג.
 
קודם כל תצטרף

עם אג'נדה מסודרת, הבעת עניין ומחוייבות למדינה כמו שלך, זה בזבוז שאתה לא לוקח חלק במערכת. אנשים שאכפת להם צריכים להיות מעורבים ויש לך מקום אצלנו. מפלגת הצעירים מעצם היותה מפלגה צעירה, פתוחה לקבל אנשים שאכפת להם ולשלב אותם בעמדות מפתח במפלגה. אפשר לקחת חלק בצוותי המחשבה שלנו, בצוותים הפוליטיים, אנחנו ממשיכים כל הזמן לעדכן את המצע ואת הנושאים שעליהם אנחנו רוצים להיאבק, אנחנו נמשיך להתייעץ עם הפורומים הרחבים שלנו. אגב, גם הפורום פה הוא כלי חשוב של המפלגה. הקשר שלנו לציבור הבוחרים ייעשה גם כאן ובאופן גלוי. מקשיבים ועונים על כל נושא. ועכשיו לתשובות: יש החלטת ממשלה לקבל את מסקנות ועדת וינוגרד (אותו וינוגרד, לא אותה ועדה) שקוראת להוריד את שכה"ל ל-5,800 שקל בשנה. זהו. רק החלטת ממשלה. בלי ביצוע. עכשיו צריך ליישם אותה. למען הצעירים נפעל לקדם את המטרות הבאות: 1. הורדת שכר הלימוד 2. פטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה (גם מקל על הרוכשים, גם לא דופק את המוכרים וגם מחבר בין האדם למדינה) 3. משכנתאות מסובסדות לזוגות צעירים ולחיילי מילואים 4. חינוך חינם לגיל הרך 5. נקודות זכות אקדמיות על שירות מילואים בנושא המדיני בטחוני אנחנו תומכים בהסכם שלום שייעשה תוך שמטירה על האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל, ובוחרים לא להתבטא בנושא מכיוון שהנחת העבודה שלנו היא שהממשלה הבאה, יהיה מי שיהיה בראשה, תגיע להסדרי קבע עם הפלסטינים והסורים ותכיר בצורך לויתורים טריטוריאלים. ביבי יעשה את זה ולבני תעשה את זה וברק יעשה את זה ושלושתם יהיו באותה ממשלה. כנראה שביבי יעמוד בראשה. אנחנו נתמוך בהסדר שלום יציב ובר קיימא. מפלגת הצעירים תעלה לדיון את העלאת אחוז החסימה על מנת לצמצם את המפלגות הקטנות (כן, גם אותנו) ולהביא לאיחודים של מפלגות דומות. אני מאמין שבבחירות הבאות נוכל להיות חלק מוביל מגוש פוליטי מרכזי, שיכלול בתוכו גמלאים וירוקים, אנשי ציבור ופעילים חברתיים והרבה מקום לצעירים. כי תמיד צריכים להיות צעירים בכנסת, גם כשהמועמדים שלנו כבר לא יהיו צעירים וייפנו את מקומם לדור הבא של מנהיגות צעירה.
 

hemmlin

New member
מאיפה המימון?

מדינת ישראל לא שופעת כסף במיוחד לא עכשיו עם המיתון שלא רואים את סופו. אני כל הזמן שומע על ההבטחות הסנסציוניות שאתם מבטיחים, אבל בדומה מאוד למפלגה אחרת(ש"ס) שמציעה לסבסד את כל העולם ואשתו אני לא מבין מאיפה הכסף אמור להגיע בדיוק. האם זה פייר שכל המעמד הבינוני יסבסד את שכר הלימוד של האנשים הצעירים שרוצים ללמוד? זה לא הוגן. אתם מדברים על משכורת גבוהה לחיילים בסדיר, אבל זה הרי הזוי ביותר! בחיים אין כסף לזה, לא בלי הפיכת צה"ל לצבא מקצועי לפחות, אבל אתם מדברים גם על צבא קבע וגיוס חובה וגם על משכורות גבוהות, וזה חברים, מופרך. נקודות זכות אקדמיות לשירות מילואים זה דווקא הוגן מאוד, אמנם לי אין מילואים אבל אני רואה את חבריי שנאבקים עם נטל הלימודים ורק פייר שהם יקבלו הכרה אקדמאית מעבר להקלות הקיימות שלא מספיקות כלל. העניין הוא שזה לבד לא מספיק להצדיק מפלגה :) בגדול אני חושב שאתם קצת פופוליסטים. קשה לי להאמין שאתם באמת חושבים שניתן לממן את כל הדברים האלו.
 
יש כסף

קראת פעם את ספר התקציב? אני מניח שלא. אנחנו קראנו. ישבנו וקראנו את ספרי התקציב של השנים האחרונות, למדנו את החומר היטב לפני שגיבשנו מצע ורעיונות, התייעצנו עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ועשינו חישובים. תוכנית הרפורמה שלנו, שתקל עליך את החיים, תעלה למדינה 10 מיליארד שקל מדי שנה. זה לא כסף קטן, נכון, אבל מתוך תקציב המדינה שהוא 300 מיליארד שקל, זה בהחלט סביר ביחס לתוצאות הנלוות. מאיפה יגיע הכסף? מאיפה הגיעו 650 מיליון שקל לבניית בית ראש הממשלה? מאיפה הגיעו 3 מיליארד שקל שקיבלה ש"ס מיד לאחר הקדמת הבחירות כאתנן פוליטי? מאיפה הגיע מיליארד וחצי שקלים שניתנו לגמלאים כחלק מההסכם הקואליציוני? יש כסף. רוב משרדי הממשלה בגרעון חיובי. זו רק שאלה של סדרי עדיפויות. בחרת לבני? ש"ס בראש סדר העדיפויות בחרת ביבי? ש"ס וליברמן בראש סדר העדיפויות בחרת ברק? ש"ס בראש סדר העדיפויות בחרת בצעירים? אתה בראש סדר העדיפויות.
 

hemmlin

New member
10 מילארד שקלים? זהו?

זה כולל כל הרשויות החדשות, העובדים שיישכרו לטיפול בעניין והבירוקרטיה הרגילה שנלווית לכל עניין בעיסוק המדינה? אני בספק. מה גם שאי אפשר לחזות את העלות של כל זה לאורך זמן כי כמובן שיותר ויותר אנשים יקפצו על המציאה כל שנה. סבסוד הוא עניין שכשל הסטורית כל פעם שנוסה בגלל התוצאות וההוצאות הלא צפויות. לא שאני אומר שכל הדוגמאות שהעלית הן מוצדקות, כי הן לא, אבל זה לא אומר שאם סקטורים שונים נוהגים בסחטנות זה הופך את העניין לנוהל כשר ומקובל. למה במקום להבטיח כ"כ הרבה הבטחות ולהתעסק עם התקציב לא להתעסק קודם כל בניקוי השירות הציבורי, מלחמה בדרישות הסקטוריאליות השונות ואז לנסות לגעת בתקציב? זה פשוט נראה לי כמו אימוץ דפוסי התנהגות רעים מאוד של מפלגות אחרות תוך הצדקה של מגיע לי כי אני גם מגזר מקופח( צעירים ישראלים).
 
בשביל מ בירוקרטיה חדשה?

יש מספיק בירוקרטיה קיימת. יש תחזיות כלכליות מאוד ברורות לגבי מס' הדירות שרוכשים מדי שנה, לגבי כמות המורים שצריכה מערכת החינוך, כולל תחזיות שמדברות על הגדלתה המערכת בהתאם לצרכים מתפתחים ובהתאם להתפתחות האוכלוסייה בישראל, לגבי כמות החיילים בצה"ל ותנאי השכר שלהם וכו'. סבסוד נכשל כשהוא נעשה בצורה לא נכונה, כשאתה בונה מודל כלכלי נכון ומדורג, כולל נקודות זכות על פי הכנסות, זה אפשרי. ניקוי השירות הציבורי זה נושא ראוי, אבל אני לא אוהב את העליהום שעושים נגד עובדי המדינה באשר הם. יש טובים יותר ויש טובים פחות ויש גרועים שצריכים ללכת הביתה ויש נורמות שצריך לשנות ולא באמצעות עריפת ראשים. בנוגע לדרישות סקטוריאליות - לחלקן יש הצדקה. אני בעד אפליה מתקנת לנכים וקשישים, אני בעד עידוד ממוקד של אוכלוסיות שונות (נשים, ערבים, ילדים, סטודנטים, חיילים, בדואים, דרוזים, מנהלי פורומים בתפוז - כל קבוצה והצרכים הפרטניים שלה) ואני גם מבין את הצורך להחזיק ולא לייבש מוסדות תורניים, רק בפרופורציה ולפי הכמות הנדרשת, לא בהפרזה הקיימת. להבדיל מכולם אני לא נלחם רק כמגזר, אני נלחם על דברים שרלוונטיים לכולם - חינוך, דיור, תחבורה. לא רק לצעירים.
 
למעלה