תהיות לגבי המטפלת

behappy

New member
תהיות לגבי המטפלת

סורי שלא משרשרת, לא יודעת לאיפה. זהירות- חפירת על לפניכן

אז ככה.. אנחנו ועוד זוג שגר מאוד קרוב אלינו (באותו רחוב מרחק כמה בניינים) לוקחים מטפלת משותפת לתינוקות שלנו כדי להוזיל עלויות וכדי שבכל זאת תהיה לקטנים איזושהי חברה בת גילם, אם זה בכלל מהותי בגילאים כאלה. הבן שלהם בן חצי שנה, התחיל עם המטפלת בתחילת ספטמבר, שלנו תתחיל אחרי החגים. לשנינו אלה ילדים ראשונים והתנסות ראשונה עם מטפלות וכל העניינים הללו.
כשבחרנו מטפלות ראינו כל מני וכשפגשנו אותה, האינטואיציה של כולנו אמרה כן. היא באמת נראתה אמינה, מקסימה, חמה, נעימה, משרה אווירה של נועם ורוגע.
עכשיו העלילה מתחילה להסתבך;)
היא התחילה עם התינוק של הזוג השני בתקופה ממש מורכבת שלו. מתינוק שרק ינק בלי שאוב בבקבוקים ובלי תמ"ל, הוא מן הסתם התחיל לקבל סימילק וחלב שאוב אצל המטפלת. בדיוק באותה תקופה גם התחילו איתו טעימות והוא לא הגיב טוב לכולן, ובנוסף ברזל שהפך לו את הבטן. בגיל 4 חודשים הוא נכנס למשבר שינה והתחיל להתעורר כל שעה וחצי, וזה עדיין לא מאחוריהם כך שהוא גם יותר עצבני והפוך במהלך היום, ואמא שלו חזרה לעבודה פול טיים כל יום עד 5 וכנראה זה כשלעצמו לא מוסיף לו.. אז הוא בוכה אצלה המון, צורח, ימים שלמים שבקושי אוכל משהו.. בלגן שלם. האמא בהתחלה הייתה בבית והסתגרה בחדר אחר, אבל הבינה שזה מקשה מאוד על ההסתגלות שלו (ושלה) למטפלת ויצאה מהבית רק כדי שיהיה לשניהם את השקט להתרגל זה לזו.
הבעיות שהם סיפרו לנו, הן כאלה:
המטפלת איחרה כמה פעמים (היא עדיין לא עובדת שם חודש) מה שגרם גם להם לאחר לעבודה שלהם וזה ביג נו נו מבחינת כולנו.
לתחושתם היא קצת מתחמקת מלקחת אותו לטיולים (למרות שזה מאודדדד עוזר לו ומרגיע אותו ואגב גם את הבת שלנו) וקצת מתעצלת לדבריהם לשחק איתו על מזרן הפעילות שלו כדי שיהיה לו "זמן בטן" איכותי (העלינו השערה שזה אולי בגלל משהו פיזי- סה"כ היא לא צעירה ועם מבנה גוף מלא, אולי יש לזה קשר).
בנוסף נערכו שם כמה "ביקורי פתע" - בן זוג שחזר מוקדם מהצפוי, סבתות שהגיעו קצת יותר מוקדם..- בכל המקרים, מצאו אותה יושבת ועושה סידורים אישיים מול המחשב הנייד שיש להם בבית ואת הקטן לידה (למרות שהם ביקשו מפורשות שלא יראה מסכים בכלל).
מעבר לכל זה ולפני שבכלל ידעתי את זה, שוחחנו אני והמטפלת על אופן השילוב של הקטנה שלנו ב"מיני משפחתון" הזה, כשסיכמנו שאביא אותה לזמן משחק כשאני יחד איתה, לחצי שעה שעה בשבועות הקרובים, כדי שתקלוט את הקולות ואת האווירה בבית שלהם (הטיפול יהיה חלק מהזמן אצלנו וחלק אצלם).
כששוחחנו היא אמרה לי שהייתה מעדיפה שאביא את הקטנה בימים שהאמא השניה לא עובדת מהבית כי לדבריה קשה לאמא השניה לשחרר, וביקשה ש"נשאיר את זה בינינו". שיתפתי את האמא השניה כמובן, מבחינתי השותפות שלנו קודמת למטפלת וממש לא הייתי רוצה שיהיו סודות בינינו. שתינו היינו המומות קצת מכל הסיטואציה.
עכשיו, עם כל זה היא באמת מקסימה אבל אני תוהה האם אלו נורות אזהרה, האם זה מצב שדורש חיפוש של מטפלת אחרת, או שאנחנו מגזימות? בכל זאת 2 אמהות של ילדים ראשונים והשחרור קשההההה מאוד מאוד מאוד לשתינו. אני ממש לא שלמה עכשיו עם המטפלת הזו והדבר שהכי בא לי זה פשוט להשאר איתה בבית עד גיל שנתיים, מה שלא מסתדר עם השאיפות הקרייריסטיות שלי

מה דעתכן??
 

behappy

New member
אגב

שכחתי לציין שהבת שלנו בת 4 חודשים עכשיו אם זה משנה.. כלומר התינוק השני גדול ממנה בחודשיים
 

yoolyul

New member
חסרת ניסיון כמוך אבל חושבת שצריך מאד להקשיב לאינטואיציה

את בפירוש אומרת שעכשיו את לא שלמה עם המטפלת הזו, לדעתי זה בעצם כל הענין.
גם אם היא מקסימה מפה ועד מאדים אם משהו אינטואיטיבי למחצה או אפילו מאה אחוז אינטואציה שלא מבוססת על כלום, וכאן זה כן מבוסס קצת, מדליק לך נורות אזהרה, אז נראה לי שזו התשובה.
לי אישית הדברים שתיארת נראים בעייתיים מאאאאד, אני חושבת שלגמרי לא הייתי שלמה להשאיר את פיצקית אם מישהי כמו מי שתיארת, אפילו אם היא מקסימה וכמובן לא עושה שום דבר ממש רע או בעייתי לתינוק. עצם זה שהיא לא מבצעת את מה שסוכם (עניין המסכים לדוגמה) ומרשה לעצמה קצת יותר מדי חופש, נראה לי בעייתי. אבל שוב, גם אני חסרת ניסיון, גם לי זו תינוקת ראשונה וממש קשה לי לשחרר (אני מבואסת לגמרי מהמחשבה שתכף אצטרך לעזוב אותה, גם אם למעט זמן, ובגלל זה דוחה עוד ועוד את ההתעסקות עם מציאת מטפלת/משפחתון)
 

דיינו

New member
יש פה כמה דברים שממש לא מקובלים-

קודם כל האיחורים - לא מקובל, לא רציני ולא אחראי. זה יכול לקרות פעם אחת, בטח, כולנו בני אדם; אבל כמה פעמים?! בפחות מחודש??
שנית - הטיולים. בעיני זה ממש חלק מתפקיד של מטפלת, חלק מסדר היום של תינוק. בוודאי כשיש לה רק אחד, וגם כשיהיו שניים (כדאי להקדיש מחשבה לעגלת תאומים או עגלול כשיהיו גדולים יותר). זה לא אמור להיות תלוי ברצון הטוב שלה, זה חלק מהעבודה. ובפרט ובפרט אם זה תינוק שקשה לו להסתגל ואוהב להיות בחוץ - היא אמורה לעשות כל מה שביכולתה כדאי להקל עליו.
אותו כנ"ל לגבי משחק עם התינוק על המשטח - זה חלק מהעבודה. אם לא מתאים לה פיסית - אז העבודה לא מתאימה לה. ושוב, יכולך לקרות פעם ב- שיש לה סידור ממש דחןף, או כאב ראש ממש נורא, והיא ישבה ליד המחשב למרות שביקשתם שלא - זה בסדר. אבל כל פעם שאתם מפתיעים? ממש כל פעם? זה אומר שכנראה היא עושה את זה יומיום.
לי יש נסיון של שלושה ילדים (אמנם רק הקטן היה עם מטפלת) וקצת נראה לי שהיא תוספת טרמפ על החששות שלכן מחוסר הנסיון של עצמיכן
-זאת אומרת, מאוד נוח לה שתרגישו שאתן מגזימות בדרישות שלכן כי אתן צעירות ו"מתקשות לשחרר".
האם זה דורש החלפת מטפלת? לא בהכרח, אבל זה אתן תחליטו. אבל וודאי שיש לכן"קייס" לשיחה רצינית ול"איפוס" שלה. יכול להיות שיהיה נעים יותר להתחיל מחדש עם מישהי שמתיחסת אליכן יותר ברצינות. ויכול להיות שאפשר ל"יישר" אותה ובכל זאת לבנות מערכת יחסים סבירה של אמון וכבוד ביניכן.
אה, ועוד דבר אחד - אף אחד מהילדים שלי לא התקשה כל כך לשחרר אותנו בגיל כל כך צעיר (בין אם זה היה לביביסיטר חד פעמי, למטפלת במשפחתון או למטפלת "רגילה"). כמובן שתינוקות מאוד שונים אחד מהשני, יש רגישים יותר, וגם כל העניין עם הבקבוק וכו' מאוד מקשה. אבל לדעתי בדר"כ בגיל הזה הם לא קשורים עד כדי כך חזק לאימא, ויכול להיות שקשיי ההסתגלות שלו קשורים גם להתנהלות המטפלת...מאחלת לך הסתגלות קלה יותר
.
שנה טובה ובהצלחה !
 

shoosh101

New member
בעיני אמינות זה אחד הדברים הכי חשובים אצל מטפלת

ואמינות בשבילי זה שהיא תעשה את מה שאני מבקשת ולא את מה שבא לה (למשל, לא לתקוע תינוק מול הטלויזיה כדי שיהיה לה שקט לעשות דברים אחרים). אז מכל הדברים שכתבת, מה שהכי "הקפיץ" אותי היה זה שתפסתם אותה מספר פעמים יושבת מול המחשב בענייניה הפרטיים - זה לא מקובל בעיני, העבודה שלה היא להיות עם הילד. כן, כולל טיולים בחוץ, כולל לשחק על מזרון - זה מה שתינוקות בגיל הזה אוהבים וצריכים. את ענייניה הפרטיים שתעשה לא בשעות העבודה, או כאשר התינוק ישן.
לדעתי, אם כבר אחרי חודש של עבודה היא ככה - יש בעייה... ולא, את לא מגזימה
 

Cafe Latte

New member
אינטואיציה זה סופר חשוב. אני אמא לילד ראשון, שעכשיו

עם מטפלת. הבאתי אותה לראיון אצלנו גם כשבעלי וגם כשאמא שלי נכחו. היא הגיעה על רשימת ממליצים באורך הגלות (בשלב מסוים הפסקתי כבר להתקשר לאנשים, כי הבנתי את הפואנטה).
מעבר לזה... יוצא לי לעבוד פה ושם מהבית, ו... רישתנו את הבית במצלמות (בידיעתה, כמובן).
אני חושבת שעוד כמה שבועות נאפסן את המצלמות במחסן. האינטואיציה שלנו (כנראה) הסתברה להיות צודקת, אל תמעיטו בערך של תחושת בטן.
 

Discordi

New member
אני גם הייתי לא שקטה במקומך

לדעתי מטפלת לא צריכה להיות בייביסיטר ארוך אלא לספק חוויה משמעותית לתינוק שאיתה, שכן - זה כולל זמן בטן, טיולים, פעילויות וכו'. בוודאי שלא לשבת מול מחשב, בעיקר אם ביקשתם בפירוש להימנע מזה. האמת היא שאני במקומך הייתי מתחילה לחפש מסגרת אחרת. אבל אולי מה שבנות כתבו מעליי, לדבר איתה קודם, זה עדיף. אני לא יודעת. אני הסתובבתי בכל העיר למצוא מסגרת לקטנה שלי כי היה לי חשוב להימנע בדיוק מהדברים שאת מתארת.
 
עונה כמטפלת

1. סודות מההורים זה BIG NO NO
2. לא הייתי מסכימה לעבור עם תינוק לתמ"ל במקביל לטעימות, מבקשת קודם לבסס האכלה של תמ"ל ואח"כ טעימות, גם פרידה מאמא גם תמ"ל וגם אוכל נוסף זה יותר מידי שינויים ולא הוגן לתינוק
3. תינוק עם שינויים צורח זה קשה (גם לי כמטפלת) אבל חלק מזה שהוא תינוק ואין לו דרך לבטא את עצמו אחרת
4. איחרה כמה פעמים לא מקובל
5. לגבי טיולים,בת כמה היא בערך?, האם אתם גרים במקום שיש בו הרבה עליות וירידות?, האם צריך לרדת עם עגלה והתינוק בתוכה מדרגות?
6. ישיבה עם תינוק על שטיח/ מזרן פעילות הכי כיף מבחינתי, לעיתים נשכבת אם התינוק עליי ו"מסניפה" אותו
7. לפני שהיה לי הסמארטפון לעיתים בזמן שתינוק ישן (בערך פעמיים ביום ל-10 דקות ) הייתי נכנסת למחשב של המשפחה כי זו הדרך שלי להרגע ו"לתדלק" את עצמי באנרגיה להמשך היום, במקרה של 2 תינוקות שלא ישנים באותו זמן יתכן שהייתי שמה תינוק רגוע בלול לידי, תינוק שכל היום בוכה גם הייתי שמה עליי להרגעה תוך כדי דקות ספורות של מחשב
 

behappy

New member
המון תודה לכל מי שהגיבה


נתתן לי עוד פרספקטיבות וחומר למחשבה..
לצערי אנחנו מתחילים לגשש ולחפש מטפלת אחרת.
מישהי מכירה מטפלת חיפאית טובה ופנויה שתשמח לטפל בשני קטנטנים?
 
לא מכירה אבל כמה עצות ונקודות למחשבה

1. ללכת לגן המשחקים הקרוב ביותר אליכם בשעות הבוקר ולנסות לגשש אצל המטפלות אם הן מתפנות או מכירות מישהי שמתפנה.
2. כדאי לנסות לאתר מישהי שמתגוררת יחסית באזור שלכם, זה אמור לשפר את נושא האיחורים בבוקר.
3. גם לנו היו בעיות טיולים עם מטפלת מבוגרת שמגיעה מאחת השכונות השטוחות בעיר בעוד אנחנו מתגוררים באזור תלול. זאת נקודה שחייבים להעלות בראיון וגם לסכם מה עושים בימי החורף אם הרוחות לא מאפשרות יציאה.
4. שווה לנסות לחפש מטפלות שמתמחות בתאומים.
5. קבוצת "הורים בחיפה" בפייסבוק.
6. לזכור שכל בחירה ניתנת לשינוי. כמו שאתם מבצעים עכשיו, עם ההחלטה לחפש מטפלת אחרת.

אנחנו נשברנו אחרי חודשים ספורים עם המטפלת ובגיל חצי שנה האפרוח נכנסה לתינוקיה.

שיהיה בהצלחה
 
אני במקומך הייתי מקשיבה לתחושות שלי...

מכל מה שסיפרת היא לא נשמעת להיט....
גם אם את מגזימה וגם אם לא (לדעתי לא...), אם יש ספקות, אין ספקות!
לא הייתי מפקידה בידי מישהי לא אחראית (מאחרת- יותר מפעם אחת, עושה סידורים אישיים , לא רוצה לצאת לטיול....) את הדבר היקר לי מכל....
&nbsp
חושבת שכדאי להמשיך לחפש...
שיהיה בהצלחה ושנה טובה!
 

Jen74

New member
אם יש ספק... אין ספק!

את אומרת שהיא מטפלת מקסימה אבל...
אם את לא מרגישה בנוח שהיא תשמור לך על הילדה אז אל תעסיקי אותה בתור מטפלת.
מקסימום תזמיני אותה לכוס קפה כי היא מקסימה.
 
למעלה