תואר ראשון במנהל עסקים

  • פותח הנושא DPSS
  • פורסם בתאריך

DPSS

New member
תואר ראשון במנהל עסקים

שלום, רציתי לדעת מה אפשר לעשות עם תואר ראשון במנהל עסקים מבחינת שוק העבודה
 
השתלבות בשוק העבודה

הבוגרים שלנו מבוקשים בכל תחומי העיסוק. אפשר למצוא אותם במשרדי ממשלה, בגופים ציבוריים ובחברות ועסקים פרטיים בתפקידי ניהול בכירים: למשל: ·משרד ראש הממשלה, משרד הפנים, מס הכנסה ·משרדי רואי החשבון הגדולים בארץ ·חברות עסקיות כגון תנובה, פרטנר תקשורת, עלית, תפוז, וולה, yes, חב' החשמל ועוד
 

DPSS

New member
תגובה

אתה מדבר אולי על תואר שני ולא על תואר ראשון
 
מצליחים בשטח - וזו לא רק סיסמא !

בהחלט לא. בוגרינו מצליחים מאוד בשטח, עוד בשלב התואר הראשון ! http://213.8.143.14/ForumBogrim/Appointeds.aspx
 
השתלבות בוגרים בשוק העבודה

שלום, כבוגר ביה"ס למנהל עסקים אני וחבריי השתלבנו בחברות בולטות וחשובות בשוק ההון והמשק בכלל בתפקידים שונים של אנליסטים, כלכלנים, יועצי ומנהלי השקעות ועוד. נכון שתואר שני לא יכול להזיק, אבל גם עם תואר ראשון של ביה"ס למנהל עסקים יפתחו בפנייך דלתות רבות בשוק העבודה. חשוב לזכור שהלימודים בתואר הם רק כלי ואמצעי. עם תום הלימודים הרבה מאוד תלוי בך - ביכולת שלך לשווק את עצמך באופן אטרקטיבי ובעיקר באמונה שלך בעצמך !
 

DPSS

New member
תגובה

אני יגיד לך את האמת אני כבר לא יודע מה לחשוב כי זה סותר את כל מה ששמעתי עד היום. אני הבנתי שאין מה לעשות עם תואר ראשון במנהל עסקים זהו תואר כללי מידי שלא מתמחה בשום דבר למרות ההתמחות בשנה השלישית. לעומת זאת תואר בכלכלה הבנתי שעדיף יותר מבחינת הכל מעניין אותי גם לדעת למה יש כל כך מעט סטודנטים בחוג לכלכלה זה נראה חוג לא מפותח כל כך אצלכם
 
מה לעשות עם תואר ראשון במנהל עסקים

אני אומר לך שבכל תואר קיים הסיכון שכשתסיים אותו לא יהיה לך מה לעשות איתו (ולפעמים הבעיה היא לך דווקא בך, אלא למשל מצב שוק העבודה). העובדה שבתואר הראשון במנהל עסקים נלמדים היבטים שונים מעולם הניהול המודרני (שיווק, מימון, חשבונאות, ניהול משאבי-אנוש ומערכות מידע) דווקא עשוייה לסייע לך ביציאה לשוק העבודה כי בנוסף להתמחויות שבה בחרת והתמקצעת, יהיה בידיך גם ידע מכל דבר שמנהל או בעל פוטנציאל ניהול אמור לדעת - וזהו בהחלט יתרון לא מבוטל בשוק העבודה של ימינו ! צריך להבין שלהחלטה על בחירת מקום עבודה נלווים הרבה גורמים, שהם לא בהכרח מקצועיים (כמו שכר, קירבה למקום מגורים, שעות עבודה נוחות וכדומה) כך שלפעמים בוגרים (ולא רק ממנהל עסקים) מעדיפים לעסוק בדבר אחר ממה שהם למדו,וזאת על פי סדר העדיפות שלהם. בצורה כזאת נוצר אצלך הרושם שהרבה בוגרים אולי לא עושים דבר עם התואר. בכל אופן מי שחולם שעם סיום התואר הראשון הוא יקבל משכורת של 5 ספרות ויוזנק לתפקיד ניהולי בכיר -טועה ויהיה לו חבל לבזבז את זמנו בשנות לימוד במכללה. כמו בחיים אין קיצורי דרך ועל מנת להצליח צריך לעבוד קשה.. אבל בסוף רואים תוצאות. לגבי לימודי הכלכלה - אני מציע להפנות גם את השאלה לפורום כלכלה, אבל להבנתי הלימודים בחוג יותר ממוקדים ומתעמקים בנושאי הכלכלה. בכל אופן אני בטוח שמדובר גם כן בחוג מצויין. ובאשר למספר הסטודנטים והבוגרים - יש לזכור שבית הספר למנהל עסקים מתקרב לשנת ה-20 לפעילותו, ואילו החוג לכלכלה הוקם הרבה שנים אחריו.
 

DPSS

New member
שורה תחתונה

תכלס, איזה תואר לדעתך שווה יותר ללמוד מכל הבחינות אם זה בביקוש עבודה, שכר, תפקיד התחלתי , יוקרה וכל דבר אחר
 
אמנם אני "משוחד" אבל...

אם לרגע נתעלם ממני, הרי שסקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי מקצוע הלימודים האקדמאי המבוקש ביותר הוא ... מנהל עסקים. כנראה שכשיש ביקוש כל כך גבוה למקצוע, אנשים סבורים שהם יקבלו תמורה הולמת למשאבים שהם משקיעים בלימודי התואר. יחד עם זאת, כפי שכבר ציינתי קודם לכן אין פתרונות קסם ולכן לא אוכל להבטיח לך שעם סיום התואר תמצאי את "תפקיד החלומות" שטומן בתוכו את האלמנטים שציינת למעלה (שכר, יוקרה, אפשרויות קידום ועוד). אבל ,לדעתי האישית, תואר ראשון במנהל עסקים פותח בפנייך עולם רחב של אפשרויות שיאפשר לך בבוא העת גם להגיע למשרות ניהול בכירות ומשפיעות במשק הישראלי. כבוגר - אני בהחלט מאמין שביה"ס למנהל עסקים של המיכללה למינהל נותן לך כלים בסיסיים וטובים (יותר מהאוניברסיטאות) שיאפשרו לך לעשות את הצעדים הראשונים בעולם העסקים כשכיר או עצמאי.
 
למעלה