תואר שני.

saragon

New member
תואר שני.

הבנתי, שהמסלול לתואר ראשון מחולק ל- חד חוגי או ל-דו חוגי. הבנתי שמי שרוצה להשמיך לתואר שני ושלישי עדיף ללמוד חד חוגי? ואם נגיד תאור ראשון עשיתי חג חוגי, אז לתואר שני אני יכול לשלב? (למשל שפה זרה שניה, או היסטוריה או דברים אחרים?) אולי אפילו זיאולוגיה?
 

Lakedaimon

New member
עד כמה שאני זוכר

לא ניתן לעשות ת.שני דו"ח כיוון שבמהותו התואר הוא מחקרי. ניתן לעשות ת.ראשון דו חוגי, אבל לא שני.
 

saragon

New member
אבל תואר שני

כולל שפה זרה שניה או עוד משהו בנוסף? או בכלל לא? כי תחום הרוח הוא חשוב להרבה תחומים, לכן חשוב לדעת להתעסק בעוד תחומים לא רק ההתמחות שלך. למשל פולה-ופניש פרסמה מאמר, על עצמות הגמלים בתל-ג'מה התואר שלה הוא ארכו-זאולוגיה, אם אני לא טועה.
 

Lakedaimon

New member
יש הבדל קטן

רוב התארים השניים כוללים כחלק מחובות התואר למידת שפה זרה שניה, תלוי בתחום הלימודים שלך - בארכיאולוגיה יש גם שפה עתיקה לרוב (חיתית\ אכדית\ שומרית או יוונית\ לטינית לקלסיקאים). ההנחה היא שתיקח קורסים במהלך התואר השני שלך, בחוגים שמתאימים לתחום התמחותך העתידי. כדי להתמחות בארכיאוזואולוגיה למשל צריך לעשות תואר בארכיאולוגיה ולשלב קורסים בזואולוגיה (מדעי החיים), או כל דוגמא אחרת (ארכיאובוטניקה - מדעי הצמח). אם למשל אתה מחליט להתמחות בארכיאולוגיה של התקופה הצלבנית, מומלץ לקחת קורסים בהיסטוריה וכו' וכו'. התואר השני שלך הוא בהתאם לחוג הלימודים אליו נרשמת.
 

g i r a f f a

New member
ארכיאו-זאולוגיה

אינה לימודים דו-חוגיים, אלא תת תהמחות של ארכיאולוגיה (או של זואולוגיה, תלוי את מי אתה שואל)... ישנם הרבה תת-תחומים כאלו בארכיאולוגיה, והעניין הוא למצוא את המנחה שעוסק בתחום שמעניין אותך, אם זה בתקופה זו או אחרת, או נושא בינתחומי זה או אחר... ישנם שילובים של לדוגמה ארכיאו-גיאולוגיה, כימיה וארכיאולוגיה, אקולוגיה ואריכאולוגיה, גיאוגרפיה וארכיאולוגיה, ניתוח מרחבי וארכיאולוגיה, אמנות וארכיאולוגיה, מקרא וארכיאולוגיה ועוד...
 

tinu

New member
לא מדויק - אבל בעצם סמנתיקה

יש יותר ויותר המשלבים שני תחומים בתואר השני כמו למשל ארכיאולוגיה וזאולוגיה או ארכ' ומטלורגיה וכו' ואז עושים השלמות של קורסים בתחום המשני ויש להם גם 2-3 מנחים. לא מאד נפוץ אבל קיים ומעניין.
 

saragon

New member
מעניין,

בכל מקרה, הבנתי שתאור ראשון חובה לעשות חד חוגי, אם רוצים להמשיך לתואר שני לא?
 

Lakedaimon

New member
ממש לא, אאל"ט.

זה מאוד תלוי בנושא התואר הראשון - אם חד חוגי או דוחוגי - אבל זה מתאים יותר לפורום סטודנטים. על קצה המזלג , אם למדת ארכיאולוגיה של א"י ותולדות האמנות בדו חוגי, תוכל לעשות ת.שני בארכיאולוגיה המתמקד באמנות שת תקופה כלשהי ללא השלמות מיוחדות. אם תרצה לעשות ת.שני בארכיאומטלורגיה, תצטרך המון השלמות...
 
למעלה