תודה על עזרתכם ותשובתכם ולך חגי

תודה על עזרתכם ותשובתכם ולך חגי

אני ובעלי חיים בנפרד שנתיים יש לנו 3 ילדים שהם אצלי, במשך שנה וחצי היחסים היו כאלה שהוא הגיע כל סופ"ש אלינו הביתה היינו משפחה לכל דבר עד מוצ"ש , ובנוסף פעם בשבוע, הייתי חלשה מאוד אוהבת ידעתי שאני נוהגת לא נכון ,והוא עשה זאת בהדרגה נחיתה רכה לכולנו, יותר נכון לו, ,רק בתקופה האחרונה הוא לוקח אותם אחת לשבועיים לסופ"ש ובנוסף פעם בשבוע לכמה שעות, לפני שנה הוא הגיש בקשה בבית הדין הרבני להתגרש,בבית הדין סירבו לפי טענותיו לתת לנו גט, הוא לקח עו"ד שייצג אותו ושהיה לו יותר קל להתגרש, הוא משלם לי שכר דירה בנוסף הוצאות שוטפות, אבל הוא רוצה להתגרש, ושהכל יהיה מסודר, סיכמנו שהוא יקנה לי ולילדים דירה, ישלם מזונות השאלה כמה? שמעת שלפעמים דרך גישור מגיעים לליבו של הגבר, למרות שאשקר אם אומר שאן לי תקווה , למרות שאני יודעת שבעלי רוצה רק להתגרש, הצעתי שנלך לגישור שכל התהליך יהיה יותר נעים, וגם לקבל ידע וכוח לקראת מה שאני עומדת לעבור, יש לי בעוד חודש דיון ורציתי שנלך לגישור לפני כן , לקחת מגשר/ת שהם גם עו"ד, שמחתי לשמוע שאפשר לקבל יעוץ בפגישה הראשונה אשמח לקבל הדרכה דרככם תודה לך ולכולם .
 

שילה1

New member
מאחלת לך ולכם,ובעיר לילדים,שההליך יעבור

נעים וחלק. כבר רואה ניצנים של הסכמה.על כן-קחי עורך דין ליעוץ ראשוני,ונסי לשכנע את בעלך ללכת לגישור,ובמקביל-לההקפיא ההליך בבית דין רבני. לכשתגיעו עם הסכמות לבית הדין-הענין יהיה קל יותר. ולך אנריקה-פרוק משפחה אינו עניין קל.אם חשה את חולשה או עצב-אלו רגשות נורמליים לחלוטין,ואם הדבר קיצוני-אין זו בושה לקבל עזרה מקצועית,לטובתך,ולטובת ילדייך. מאחלת לך הצלחה בכל דרך שתבחרי,וחיים מאושרים. ואת מוזמנת להגיע לכאן ולשאול.מקווה שחברי יסכימו איצי לנושא זה.
 
בואי ואספר לך קצת מה צפוי לך בגישור

ההסבר שלי מתאר את אשר קורה בדר"כ. כמובן, שכל מגשר מביא עמו את מטענו ואת אופיו, ומכאן, שמספר דברים יכולים להיות שונים: תחילה, תהיה פגישה קצרה ומשותפת בין המגשר, בינך ובעלך. פגישת הכרות: מי אתם, כמה שנים נשואים, כמה ילדים, למה הגעתם? (גישור גרושין/גשור נשואין, למשל), מהן הצפיות שלכם מהגישור ועוד.בפגישה זו יספר לכם המגשר על ההליך הצפוי לכם. לאחר מיכן יתקיימו פגישות נפרדות עם כל אחד מבני הזוג. בפגישה זו, ינסה המגשר להכירך מעט יותר. מהן הצפיות שלך, אם פנייך לגרושין או אולי לאיחוד, כפי שאני מבינה ממך, מה מצבך הכלכלי, איך את מסדרת נפשית עם המצב כיום, מי מודע למצב הזוגיות שלכם, מה אומרים הילדים וכו' וכו'. פגישה כזו, תערך גם בין המגשר לבין בעלך. השלב הבא הינו,, פגישה משותפת, המגשר, את ובעלך, אשר בה יציג המגשר את הסיפור המשותף. כאן הוא ידגיש את הדומה ואת השונה, כלומר - בנושאים אלו ואלו יש הסכמה ובנושאים אלו קיים פער. אתם תגיבו על הסיפור המשותף, וזאת תהיה למעשה, נקודת ההתחלה לעבודת הגישור. במידה ותאמרי כי פנייך לאיחוד, ובעלך יאמר כי פניו לגירושין, אזי יציג המגשר את הנושא. כאן המקום להחליט לאן ממשיכים. אם תבחרו לנסות שוב, אז מדובר בגישור נשואין או אולי כדאי לפנות בכלל לייעוץ נשואין. אם תאמרו כי פנייכם לגרושין, אזי הגישור יהיה גישור גרושין. זאת שיהיה לך ברור. לא מדובר באותו גישור ולכן יש לדעת לאן הולכים. כל השלבים שתוארו עד כה מדברים על שלב אחד שנקא :"קדם גישור" - שמשמעו הכרות, תאום צפיות ובחינת הזוג לגישור. לאחר השלב הזה מגיע הגישור עצמו, שנערך על פי רוב בפגישות משותפות של המגשר עם שני בני הזוג. בכל פעם דנים בנושא אחר: ישנם 3 נושאים שהם הנושאים העיקריים: ילדים (משמרות, הסדרי ראייה), מזונות - קביעת גובה המזונות וחלוקת הממון והנכסים. בכל פגישה (לעיתים זה נמשך יותר מפגישה אחת), תדונו למעשה על כל אחד מ - 3 הנושאים האלו. זאת הסיבה שכדאי לך, לפני פנייה להליך גישור לקבל ייועץ משפטי מעו"ד - עו"ד פרטי או עו"ד מויצ"ו או נעמ"ת או ש.י.ל. למשל. המגשר, לא ייתן לך או לבעלך ייעוץ משפטי, כי עליו להשאר לכל אורך הדרך אובייקטיבי ונייטראלי, מה שכן, הוא למעשה, משמש כסנגור הילדים - שומר על האינטרסים שלהם (ובזה אולי קצת נפגעת האובייקטיביות שלו). במקרים מסויימים, כאשר לאחד מבני הזוג יש פנסיות, למשל, יש צורך בייעוץ אקטואר. נאמר, למשל, כי לבעלך יש פנסיה שהחלה מספר שנים לפני הנשואין ותמשיך אחרי הגרושין. החלק שלך בפנסיה זו הינה רק על תקופת הנשואין. בכמה כסף זה מתבטא - לשם כך צריך אקטואר. בני הזוג, בדר"כ בוחרים את אנשי המקצוע שלהם לייעוץ חיצוני. לאחר שתגיעו לכל ההסכמות, אם מדובר במגשר שהוא עו"ד, הוא יכין את הסכם הגרושין. במידה והמגשר אינו עו"ד, אזי מכין הוא במסמך את כל ההסכמות שהגעתם אליהם והן מועברות לעו"ד העוסק בדיני משפחה, כדי שיערוך אותם בהסכם גירושין. יש לאשר את ההסכם בבית משפט לעיניני משפחה כדי שיקבל תוקף משפטי. תוכלו לעשות זאת לבד. ישנם מגשרים שמציעים שרותי ליווי לבית המשפט, ושירות זה עולה כסף. כמה פגישות ההליך? מאוד משתנה. תלוי במורכבות הנושא (אם יש צורך במספר יועצים, למשל), והכי חשוב - ככל שהבשלות להסכם גירושין גבוהה יותר, כך תגיעו מהר יותר למוסכמות. מאחלת לך המון הצלחה בגישור ובהמשך הדרך.
 

שילה1

New member
יריס-תודה על ההסבר המצה.יש מגשרים שמציידים

את בני הזוג בשאלונים,כהכנה למפגשים,כדי ללמוד על יחסם לילדים,על מצבם הכלכלי-הוצאותיהם השונות,קשר עם המשפחה המורחבת,שאלת מגורים אחרי ההליך,ותוכניות אישייות של הזוג.(למודים,שינוי מקום מגורים,מגורים עם הורים או עם בן זוג חדש,למשל) וכמובן-תתבקשו להביא מסמכים שונים המעידים על משכורת,רכוש,ועוד.
 
למעלה