תודה / תגובה / שאלה

תודה / תגובה / שאלה

לכולכן ! תודה רבה לכן על התשובות שנתתן לי על שאיבת חלב. הגלישה באינטרנט, פורומים וכד` הינם דבר חדש לגמריי לי. שמחה כל כך שהתחלתי לשוטט והגעתי לפורום זה . מאוד מרגש אותי לקרוא את מילות התמיכה והעידוד החשיפות אודות הלידות . כפי שנאמר אין לבכות על חלב שנשפך , אך באמת מצטערת שלא גיליתי את נפלאות הפורום במהלך ההריון . היו הרבה רגעים שנזקקתי למילות עידוד וחיזוקים . כיום אני אמא חדשה לנסיך קטן בן 3 וחצי חודשים. כיף לי להכנס לפורום ! המשיכו כך ! אז ... שוב תודה לכן מיכל, תות שדה, ודגנית על תגובתכן . התחלתי לשאוב חלב ולוקח לי הרבה זמן. משתדלת לשאוב כל יום אך לפעמים , בדיוק שמתיישבת לשאוב הנסיך משמיע ציוץ וכבר לא יכולה יותר. אתמול והיום היתה לי האפשרות וכמעט ולא יצא לי חלב. כ 40 cc . די מדכא ! שאלה לי - האם מותר לי לערבב חלב שנשאב אתמול וחלב שנשאב היום ביחד לאותו כלי. (אכסנתי במקרר) .? האם מותר לערבב בבקבוק חלב משני ימים שונים ? לשמחתי הרבה הנסיך מקבל יפה את הבקבוק . אומנם לא ממני , אלא מאבא שלו, אך זה מעודד. שאלה נוספת - שוחחתי אתמול עם חברה שסיפרה, שלה נגמר החלב כאשר בנה היה בגיל 3 וחצי חודשים. היום שמעתי מחברה אחרת את אותו הדבר. מעציב אותי לחשוב שגם לי זה יקרה ולא אוכל להמשיך להניק. יכול להיות שבגלל זה אין לי מספיק חלב לשאוב ? יש לי עוד נושא לשתף אתכן , אך רצה לישון מממאוחר. לילה טוב יעל.
 

michal haramati

New member
שאיבת חלב מוצלחת

הי ליעל בוגו, אני מאוד שמחה לקרוא שאת נהנית מהפורום וכולנו נשמח לעזור לך בכל שאלה שאת רק חושבת עליה.שאיבת חלב היא אכן מצריכה הרבה אנרגיה ודורשת סבלנות! אני ממליצה לך לשאוב על הבוקר - אז השדיים הכי מלאים ואין בעיה לשאוב (אני שאבתי כמויות של מעל 120cc בסביבות 5 בבוקר אך זה מאוד אינדיבידואלי) גם 40 cc זה בסדר! אל תתייאשי. כדאי שתשאבי כאשר הנסיך לא קרוב אליך (שהוא ישן ואת בחדר אחר, עם דלת סגורה) ריח החלב שלך עלול לעורר לו את התאבון ולרצות אותך וכאן את מהפרת את שלוות השאיבה. על מנת לגרום לתנובת חלב מוגברת - חישבי על הנסיך שלך (אלא מה?) ושימי מולך תמונה שלו! ובקשר לשאלתך על כך שהחלב נגמר - אני לא מאמינה בזה. אני הנקתי חצי שנה, בשלוב שאיבות, והחלב מעולם לא נגמר לי, עד שהחלטתי לגמול את האוצר שלי. ככל שתניקי יותר - כך תהיה לך תנובת חלב מספקת! זה הרי פונקציה של הצע וביקוש! ובנוגע לערוב חלב - למה בעצם להסתבך? תני את החלב שנשאב קודם ואז את הבא בתור, בבקבוק אחר. אין לי פשוט נסיון בזה...אולי תשאלי גם יועצת הנקה מוסמכת מליגת לה לצ`ה. הנקה (ושאיבה) נעימה, מרגיעה ומזינה. שלך, מיכל.
 

מיכלחן

New member
ערבוב חלב

חלב אם שאוב הינו מצרך יקר עדיף לחמם כל פעם קצת ושלא יזרק מאשר לחמם כמות גדולה ולזרוק חלק. לכן, לא כדאי לערבב כמויות. מה גם שכמה שפחות תפתחי בקבוק שיש בו חלב, יותר טוב, פחות כנסו חיידקים. סיבה נוספת, חלב טרי שאוב שמאוחסן במקרר מתאים לשימוש רק 3 ימים, לא יותר. אם את רוצה לשמור ליותר זמן, אחסני במקפיא, לפני השימוש הניחי בתוך כוס עם מים רתוחים. לא לחמם במיקרו!!! אם את יודעת שתשתמשי בו במשך היום, את יכולה להוריד מהמקפיא ולשים במקרר עד לשימוש, ואז החימום יותר מהיר. חלב כזה (שהורד מהמקיא) טוב לשימוש עד 24 שעות מזמן ההורדה. אני חזרתי לעבודה כשבני היה בגיל 3.5 חודשים ועד גיל 6 חודשים הוא שתה חלב שאוב שלי בלבד, ככה שיש לי נסיון. עוד טיפ: במשך ההנקות בלילה, תניקי בצד אחד כל הזמן ואז יהיה לך שד מפוצץ בבוקר, השאיבה תהיה יותר קלה ומניבה. ב ה צ ל ח ה
 

תות שדה

New member
החלב נגמר?

חלב לא נגמר: הוא יורד בכמות כאשר מניקים פחות או שואבים וכאשר נותנים תוספות ותחליפים. הרבה אמהות מפרשות בכי (כל בכי) כרעב ונותנות לתינוק תוספת של תחליף חלב - הילד ממלא את הבטן ולא אוכל במשך זמן רב, מכאן הכניסה למעגל קסמים היא קלה ומהירה: כמות החלב יורדת, נותנים תחליף ושוב יורדת כמות החלב. השיטה היא להניק, להניק ולהניק. את בתי הניה הנקתי עד גיל שנה וחצי ושתינו נהנינו מכל רגע ואף פעם לא היה חסר. לא להשבר:) תותי
 

dganit13

New member
כל עוד אפשר

היי, בני ליאור היום בן שנה ותשעה חודשים, עד לפני שבועיים הנקתי אותו ואני יכולה להגיד לכם שנהנתי מכל רגע וכמובן שגם הוא. אם תשאלו למה הפסקתי אני בעצמי לא יודעת, פשוט הילד גדל ויום אחד הוא קם בבוקר ולא ביקש אז העברתי את זה וכך היה גם ביום השני, אך ביום השלישי הוא ביקש ואני ניסיתי לשנות את תשומת הלב שלו מזה וזה הצליח, למה אני לא יודעת, אבל תדעו לכם שזה חסר לי מאוד כאילו שניתקו ממני חלק, גם הילד מרגיש בחוסר, הוא כל הזמן רוצה חיבוקים ונשיקות ממני, אבל מה לעשות כל דבר טוב נגמר. אני הייתי ממליצה לכל אחד שיכולה שתניק כמה שרק אפשר, ואם צריך לחזור לעבודה אז אם אפשר לשאוב, (אני חזרתי לעבודה כשליאור היה בין שלושה חודשים והנקתי מלא עד גיל שישה חודשים, את הארוחות שליאור קיבל כשעבדתי שאבתי לו יום יום, זה שווה את זה). לכולם בהצלחה והנקה מהנה.
 

michal haramati

New member
להניק כל עוד אפשר

שלום דגנית, כל הכבוד על כוח ההתמדה בהנקה. אני מבינה מאוד את תחושות המשבר והשבר אותם חשת עם סיום ההנקה - באמת יפה שנה ותשעה חודשים זה - המון!!!. כשהתחלתי לקרוא את שכתבת, חשבתי שבטח לא חזרת לעבוד, כי רבות נשברות אז ומסיימות להניק. כתבי לנו עוד על ליאור ועל השילוב בין עבודה והנקה - מתי שאבת וכדומה. שלך, מיכל.
 

dganit13

New member
היי מיכל

שמחתי מאוד לשמוע ממך. אני כמו שכבר כתבתי חזרתי לעבודה מיד כשליאור היה בן שלושה חודשים בדיוק. מאחר ורציתי נורא להמשיך להניק, שאבתי לו יום יום את החלב ליום שלמחרת, ואת זה עשיתי בעבודה, כן כן, עבדתי אז במשרד מהנדסים כמזכירה, הבוסים שלי היו מבינים ונחמדים, ואפשרו לי לעשות את זה, זה לקח כל פעם בערך רבע שעה עשרים דקות, שבהם הייתי יושבת בחדר סגור בדרך כלל לפעמים אפילו הייתי עונה לטלפון אם היה צורך, וכך הייתי שוב ושוב עושה זאת שלוש פעמים ביום, במשך שלושה חודשים שלמים, כשליאורי הגיע לגיל שישה חודשים העברתי אותו לאכול אוכל מוצק (פירות וירקות בלבד) כך שהשאיבה הסתיימה לה, אבל המשכתי להניק אותו כל בוקר לפני שהלך למטפלת ואיך שחזרתי הביתה הילד היה ממש מפשיט אותי מרצון עז לדבר הטוב, ושוב בערב ושוב בלילה לפני השינה. ליאורי הוא ילד מקסים ורגוע, ואני חושבת שבזכות זה שהוא ינק הוא רגוע כל כך ושלו, הוא ילד פעיל ומאוד מפותח לגילו, אני לא יודעת כמה ההנקה תרמה להתפתחות מאחר ואף פעם לא קראתי ספרים והסברים בנושא, פשוט עשיתי איתו מה שחשבתי שטוב לו ולי. מקווה שלכולם יהיה ילד/ה מקסימים ושכולנו נראה רק נחת מילדנו.
 
למעלה