תוכלו לעזור לי עם שאלות אינפלציה|הק

שאלת דוגמא../images/Emo53.gif

במדינה X שער הריבית הוא 2.5% ובמדינה Y הוא 4%. צפוי פיחות של 2% בערכו של מטבע X לעומת מטבע Y. במדינה X צפויה יציבות מחירים, ובמדינה Y צפויים המחירים לעלות ב5% שערי החליפין הם ניידים וכול השיעורים לעיל הם במונחים שנתיים, מכאן: 1.ההשקעות יעברו ממדינה X למדינה Y, והלוואות יילקחו ממדינה Y למדינה X. 2.ההשקעות יעברו ממדינה Y למדינה X, והלוואות יילקחו ממדינה X למדינה Y. 3.ההשקעות יעברו ממדינה X למדינה Y, והלוואות יילקחו ממדינה X למדינה Y 4.ההשקעות יעבור ממדינה Y למדינה X, והלוואות ייקלחו ממדינה Y למדינה X
 
תשובה

נחשב מצב של פקדון בכל מדינה. במדינה Y נקבל תשואה נומינלית של 9% , 4% עבור ריבית ועוד 5% עבור האינפלציה (בהנחה שנפקיד את הכסף במסלול צמוד מדד או שהשוק מתמחר נכון את הנכסים הלא צמודים) במדינה X נקבל תשואה נומינלית של 2.5% ומכיוון שהמטבע של X נחלש מול Y ב-2% ,נפסיד עוד 2% בהחלפת המטבע בסוף התקופה למטבע Y. מכאן נובע שכדאי להפקיד כסף במדינה Y ולקבל תשואה של 9%, ולקחת הלוואה במדינה X, ששם למעשה נשלם ריבית של 0.5% במונחי מטבע Y (נשלם ריבית של 2.5% במטבע X ולאחר שנחליף את מטבע X ל-Y נגלה שהרווחנו 2% ) התשובה הנכונה היא 3.
 
שאלונת...

קודם כול אני חייבת להגיד שהתשובה כמובן נכונה:) תודה. רק יש לי שאלות: 1. כשיש פיחות בערכו של מטבע X לעומת מטבע Y, אז זה אומר שערכו של מטבע X ירד, וערכו של מטבע Y עלה, אם הבנתי נכון? 2. כשישנו פיחות במטבע לדוגמא כאן הX, אתה מחסיר אותו מהריבית, במצב שאתה משקיע במטבע X אך לא כשאתה משקיע במטבע Y כי אם היית משקיע לדוגמא במטבע Y, היית לוקח את אותו פיחות אבל מחבר אותו לריבית של מדינה Y? 3. ומה קורה במצב שהיו אומרים לנו ייסוף?איך זה ניראה? האם זה הפוך?
 
תשובונת...

1) פירוש הדבר שכעת צריך יותר ממטבע X בכדי לקנות את מטבע Y .(הבנת נכון) 2) ומידה ויש ייסוף במדינה Y אז כן. 3) בייסוף (לפי דוגמא 1) צריך פחות ממטבע X בכדי לקנות את מטבע Y. נסי לזכור "כלל אצבע" שבד"כ עובד, כדאי לקחת הלוואה במטבע שעומד להחלש מול המטבע שלך (כמובן תוך התחשבות בשערי הריבית) מקווה שעזרתי. ניר
 
שאלה 1......./images/Emo4.gif

תושב המבורג מעוניין להפקיד את כספו למשך 3 שנים. עומדת בפניו האפשרות להשקיע במקום מושבו בריבית שנתית של 2%, או בניו יורק בריבית של 2.5%. במהלך 3 השנים הבאות צפוי פיחות של הדולר ביחס לאירו בשיעור של 1.2% (בשלוש השנים ביחד). א. מהי בקירוב התשואה הדולרית על הפיקדון בניו יורק? ב. מהי בקירוב התשואה על הפיקדון בניו יורק במונחי אירו? ג. היכן כדאי לגרמני להשקיע את כספו, בהמבורג או בניו יורק? ד. חיזור על סעיף ג בהנחה שצפויה אינפלציה שנתית של 1.5% בגרמניה,ושל 2.9% בארה"ב.
 
יש לי שאלה שתישמע פשוטה אבל אני..

לא מבינה אותה. והיא הולכת ככה: תושב הדרום רוצה להשקיע 1000 יחידות של S. הנתונים: ריבית במדינה S היא 7%. ריבית במדינה N היא 5%. פיחות צפוי בערך מטבע S ביחס N, בשיעור של 3%. ----------------------------------------------------------- אותה שאלה בהמשך: איך מחשבים את ההשקעה בצפון בהנחה שהיום ישנו פיחות של מטבע S ביחס לN של 4%. בתודה מראש עידית.
 
למעלה