תוכנית הפיתוח מארכיון הפורום, לקוח מהארץ

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
שוב- לא ברור לי מה הקשר.

ראה תגובתי לluckydude
הסברתי שם על המינהלת הפיקטיבית.

ישבו עשרות עובדים, קיבלו משכורות עתק, הוקצו להם תקציבים - ומה הם עשו? כביש אחד קצר וישר ללא מחלפים (אמנם כביש איכותי מאד, אבל טיפה בים).

פעילותם התמצתה בעיקר באתר אינטרנט שבו היתה מצגת המתארת את הפרוייקטים, ו"עדכונים" על העבודות המבוצעות בהם (עלק!). נסה למצוא את האתר. בהצלחה! הוא נמחק מעל פני הרשת, כמו גם המינהלת. ברגע שזליכה הגיע למשרת החשב הכללי והבין את גודל השערוריה, הוא מייד דאג לבטל אותה, וזה היה אחד הנימוקים העיקריים לפירוק מע"צ הישנה והקמת החדשה.

למזלנו הרב הביקוש לכביש 6 היה גבוה גם כך, כמעט מן ההתחלה, ולכן המדינה לא הפסידה מאות מיליוני ש"ח בגלל מחדלי מע"צ - אם במימון רשת הבטחון לזכיינית, ואם בפיצויי נזיקין לזכיינית למקרה שהפרוייקט היה קורס כלכלית עקב העדר כבישי הזנה.
שוב- לא ברור לי מה הקשר.
יש הבדל גדול בין להאשים את מע"צ בהעסקה של עשרות עובדים מיותרים לבין להאשים את מע"צ בביזבוז של מיליארדי שקלים שהוקצו לכבישי הרוחב.
מה שאני משער שקרה במציאות:
הקימו מנהלת בסוף שנות ה-90 והתחילו לתכנן את הכבישים כדי שיקימו אותם בשנת 2000 כדי שהם יהיו מוכנים ביחד עם כביש 6 ב-2003. בשנת 2000 התפוצצה בועת ההיי-טק ופרצה האינתיפאדה השנייה, כלכלת ישראל התכווצה- והתקציבים של הממשלה ביחד איתה. המיליארדים שהיו אמורים להגיע למנהלת בשביל לתקצב את כבישי הרוחב לעולם לא הגיעו, ובתחילת שנות ה-2000 היו עשרות עובדים שלא עושים שום דבר. מע"צ כמו מע"צ התנהלה לאט ובוודאי נמנעה מפיטורים, ואני משער שכעלו על הבזבוז מע"צ פשוט סגרה את המנהלת המיותרת והעבירה את העובדים למקומות אחרים.
 

אורי404

New member
כלל הזכור לי היו תכניות דומות

אני חושב שקו רעננה שהוזכר שם לא מדבר על מסילת
השרון שנבנית בימים אלו. היה בזמנו רעיון ראשוני להקים תחנה בשטח שבין רעננה לשפיים, על מסילת החוף עצמה, ובניית כביש גישה מרעננה לתחנה. הרעיון ירד מהפרק עם השנים - כנראה בעקבות קידום 531 עם השנים.
כלל הזכור לי היו תכניות דומות
כפי שכתבו פד"פ ו-luckydude התכנית הספציפית הזו היא של מסילת השרון.
אבל יש ממה, שאתה כותב עמית. עד כמה שאני זוכר במהלך שנות התשעים ותחילת האלפיים היו כל מיני כתבות על תכניות (במרכאות או בלי מרכאות) של הקמת תחנת רכבת באזור רשפון. אני חושב, שגם שלוחת רכבת לאזור השכונות הצפון-מערביות של רעננה. אבל גם אם עניין השלוחה ירד לתקשורת (ואני לא בטוח לגמרי. בכל זאת עברו שנים רבות), אני חושב שאלה היו רעיונות ראשוניים ולא תכנון מתקדם.
 

nitsansh

New member
לא הזכרת את יבנה-מערב (בוצע באיחור של ???)

סיכום ביניים
עצם העובדה שזה סיכום ביניים מעיד על המצב העגום - הכל היה אמור להסתיים עד 09' - תכנית החומש הסתיימה ב-08' ופרוייקט A1 קיבל הארכה של שנה. אנו ב-13' ועוד רחוקים מאד מסיום.

ראשונים - בוצע (איחור קטן).
נתב"ג - בוצע (איחור קטן - אבל לא משמעותי כי ממילא הטרמינל עצמו נפתח רק אחרי פתיחת התחנה!)
מסילה 3 - בוצע (איחור קטן).
רמת חובב - בוצע (איחור קטן).
נורדאו -בוצע (איחור קטן).
סוקולוב - בוצע (איחור של שנתיים וחצי, התחנה עמדה בתור פסל סביבתי וחיכתה שהרכבת תתעורר).
משודרג - בוצע (איחור של שנה, עדיף שלא היה מבוצע...).
לוד-רה"ע - בוצע (איחור קטן).
הכפלת הקו לאשקלון - בוצע (איחור קטן).
הכפלת פלשת-אשדוד - בוצע (איחור קטן בעבודות הרכבת ושל כמה שנים בהשלמה שהיתה באחריות מע"צ).
דימונה - בוצע (איחור של שנה בערך, שוב - חבל שבוצע).
כאן מתחילה הסטיה הגדולה של הרכבת מלוח הזמנים, באדיבותם של שלושת הקופים מקדימה - אולמרט, מופז ובר און. האיחור המשמעותי בהשלמת הקו למודיעין רמז על הבאות. לאחר 11 פרוייקטים של תכנית החומש שהושלמו, התכנית טבעה בבוץ של האוצר ולמעשה נזנחה. תכנית ההאצה מתחילת 09' ותכנית נתיבי ישראל שבאה בעקבותיה לקחו אלמנטים מסויימים מתכנית החומש, אך לא את כולם. לוחות הזמנים כמובן הפכו לבדיחה.
מודיעין - בוצע (איחור של שלוש שנים).
משה דיין - בוצע (איחור של חמש וחצי שנים, איחור אמיתי של כ-55 שנה).
ראשל"צ מערב - החל ומייד הופסק, אין תאריך יעד לחידושו, ייתכן שלא יבוצע לעולם (בינתיים האיחור הוא חמש שנים, יכול בקלות להיות עוד איחור של 50 שנה...).
הכפלה לכ"ס - בוצע (איחור של שבע וחצי שנים).
הכפלה לנהריה - על סף סיום (איחור של שמונה שנים).
הכפלה לב"ש - בוצע (איחור של חמש שנים).
עיירות - בביצוע (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שבע או שמונה שנים).
כרמיאל - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של חמש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
עמק - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של שש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
רעננה - בשלבים ראשוניים (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שמונה שנים).
השלמת הקו המערבי - בשלבי סיום (ייפתח כנראה באיחור של שש שנים, איחור אמיתי של כ-57 שנה).
ולסיום A1 - בביצוע (כרגע באיחור של ארבע שנים, כנראה ייפתח באיחור של עשר, ואם החישמול ייתקע - אף יותר מכך).

ניתן לראות ש-12 הפרוייקטים שלא הספיקו להסתיים לפני הגרזן של קדימה איחרו או מאחרים בטווחי זמן של 10-3 שנים ואחד מהם טרם יצא מההקפאה.
4 מה-12 בוצעו כבר, שניים ממש בישורת הסופית, סה"כ 6 בטוחים - ויחד עם ה-11 הראשונים יש לנו 17 פרוייקטים מהתכנית שהוצאו אל הפועל, עשר שנים לאחר השקתה. 6 הנותרים עדיין רחוקים מאד מסיום.

ולא אמרתי כלום על פרוייקט החישמול...
לא הזכרת את יבנה-מערב (בוצע באיחור של ???)
ואת הכפלת פלשת-רחובות (עדיין לא הסתיים...)
 
כי לא נרשמו מועדי השלמה שלהם בטבלה

לא הזכרת את יבנה-מערב (בוצע באיחור של ???)
ואת הכפלת פלשת-רחובות (עדיין לא הסתיים...)
כי לא נרשמו מועדי השלמה שלהם בטבלה
יבנה מערב נכלל במשה דיין-פלשת - השלמת הקו המערבי.
הכפלת פלשת -רחובות אינה שייכת כלל לתכנית החומש, מדובר בפרוייקט מאוחר יותר.
אז היכן שאין לי בסיס להשוואה - לא כתבתי כלום.
 

luckydude

Active member
הדבר המצחיק הוא שזכור לי שבשלב כלשהו

כי לא נרשמו מועדי השלמה שלהם בטבלה
יבנה מערב נכלל במשה דיין-פלשת - השלמת הקו המערבי.
הכפלת פלשת -רחובות אינה שייכת כלל לתכנית החומש, מדובר בפרוייקט מאוחר יותר.
אז היכן שאין לי בסיס להשוואה - לא כתבתי כלום.
הדבר המצחיק הוא שזכור לי שבשלב כלשהו
דובר על אפשרות של סיום קטע אשדוד-משה דיין לפני שאר הקו והעלו בזמנו רעיון די הזוי לדעתי על הפעלת מין שאטל רכבתי בין אשדוד לרשל״צ עד סיום בניית הקו מההגנה.
 
היה רעיון של מאיר ניצן

הדבר המצחיק הוא שזכור לי שבשלב כלשהו
דובר על אפשרות של סיום קטע אשדוד-משה דיין לפני שאר הקו והעלו בזמנו רעיון די הזוי לדעתי על הפעלת מין שאטל רכבתי בין אשדוד לרשל״צ עד סיום בניית הקו מההגנה.
היה רעיון של מאיר ניצן
ניצן הבין שעיקר העיכוב בקו המערבי באותה תקופה היה בגלל הקטע של גשר הולץ-צומת חולון-תל גיבורים-בית הבילויים. כלומר גבול ת"א-חולון.
מכיוון שעמדו להיות בחירות לעיריה בשנת 08' ניצן רצה מאד להראות לתושבים עוד לפני הבחירות שהוא הביא רכבת למערב העיר. לכן הציע שהקטע הפשוט יחסית של הקו (וולפסון-משה דיין) יופעל בנפרד ולפני סיום הקו כולו (לא ידוע לי שהציע גם להשלים את הקו עד פלשת באותו זמן, סביר להניח שאתה מדבר על הצעה אחרת).
הממשלה והרכבת נפנפו את ניצן מהר מאד והוא (עם או בלי קשר) הפסיד בבחירות כידוע.

לגבי השלמת אשדוד-משה דיין בלבד (כלומר בלי חיבור עד וולפסון) - אני לא רואה איך זה היה מתאפשר אפילו מישהו היה מתייחס לכך ברצינות. הרי הבעיות בקטע הדרומי של הקו (בניית משולש פלשת מחדש, חפיר יבנה, הגשר האינסופי מעל כביש 4) אינן פחותות מאלו של הקטע הצפוני. אז לא היתה שום סיבה להניח שאם יסללו את שניהם במקביל דווקא הקטע הדרומי יושלם קודם. הקטע היחידי של הקו שבאופן מובהק היה קל יותר ומהיר יותר לסלילה מהאחרים היה המרכזי, שעליו דיבר מאיר ניצן.

כמובן שהפעלת קו רכבת המנותק ממערכת המסילות הכללית היתה יוצרת סדרת בעיות חדשות... בכל מקרה הכל נותר ברמה התיאורטית.
 

amit1270

New member
אני חושב שהוא התכוון לרעיון אחר

היה רעיון של מאיר ניצן
ניצן הבין שעיקר העיכוב בקו המערבי באותה תקופה היה בגלל הקטע של גשר הולץ-צומת חולון-תל גיבורים-בית הבילויים. כלומר גבול ת"א-חולון.
מכיוון שעמדו להיות בחירות לעיריה בשנת 08' ניצן רצה מאד להראות לתושבים עוד לפני הבחירות שהוא הביא רכבת למערב העיר. לכן הציע שהקטע הפשוט יחסית של הקו (וולפסון-משה דיין) יופעל בנפרד ולפני סיום הקו כולו (לא ידוע לי שהציע גם להשלים את הקו עד פלשת באותו זמן, סביר להניח שאתה מדבר על הצעה אחרת).
הממשלה והרכבת נפנפו את ניצן מהר מאד והוא (עם או בלי קשר) הפסיד בבחירות כידוע.

לגבי השלמת אשדוד-משה דיין בלבד (כלומר בלי חיבור עד וולפסון) - אני לא רואה איך זה היה מתאפשר אפילו מישהו היה מתייחס לכך ברצינות. הרי הבעיות בקטע הדרומי של הקו (בניית משולש פלשת מחדש, חפיר יבנה, הגשר האינסופי מעל כביש 4) אינן פחותות מאלו של הקטע הצפוני. אז לא היתה שום סיבה להניח שאם יסללו את שניהם במקביל דווקא הקטע הדרומי יושלם קודם. הקטע היחידי של הקו שבאופן מובהק היה קל יותר ומהיר יותר לסלילה מהאחרים היה המרכזי, שעליו דיבר מאיר ניצן.

כמובן שהפעלת קו רכבת המנותק ממערכת המסילות הכללית היתה יוצרת סדרת בעיות חדשות... בכל מקרה הכל נותר ברמה התיאורטית.
אני חושב שהוא התכוון לרעיון אחר
 

liorschwimmer

New member
ומה עם הקו האדום של הרק״ל בתל אביב?

סיכום ביניים
עצם העובדה שזה סיכום ביניים מעיד על המצב העגום - הכל היה אמור להסתיים עד 09' - תכנית החומש הסתיימה ב-08' ופרוייקט A1 קיבל הארכה של שנה. אנו ב-13' ועוד רחוקים מאד מסיום.

ראשונים - בוצע (איחור קטן).
נתב"ג - בוצע (איחור קטן - אבל לא משמעותי כי ממילא הטרמינל עצמו נפתח רק אחרי פתיחת התחנה!)
מסילה 3 - בוצע (איחור קטן).
רמת חובב - בוצע (איחור קטן).
נורדאו -בוצע (איחור קטן).
סוקולוב - בוצע (איחור של שנתיים וחצי, התחנה עמדה בתור פסל סביבתי וחיכתה שהרכבת תתעורר).
משודרג - בוצע (איחור של שנה, עדיף שלא היה מבוצע...).
לוד-רה"ע - בוצע (איחור קטן).
הכפלת הקו לאשקלון - בוצע (איחור קטן).
הכפלת פלשת-אשדוד - בוצע (איחור קטן בעבודות הרכבת ושל כמה שנים בהשלמה שהיתה באחריות מע"צ).
דימונה - בוצע (איחור של שנה בערך, שוב - חבל שבוצע).
כאן מתחילה הסטיה הגדולה של הרכבת מלוח הזמנים, באדיבותם של שלושת הקופים מקדימה - אולמרט, מופז ובר און. האיחור המשמעותי בהשלמת הקו למודיעין רמז על הבאות. לאחר 11 פרוייקטים של תכנית החומש שהושלמו, התכנית טבעה בבוץ של האוצר ולמעשה נזנחה. תכנית ההאצה מתחילת 09' ותכנית נתיבי ישראל שבאה בעקבותיה לקחו אלמנטים מסויימים מתכנית החומש, אך לא את כולם. לוחות הזמנים כמובן הפכו לבדיחה.
מודיעין - בוצע (איחור של שלוש שנים).
משה דיין - בוצע (איחור של חמש וחצי שנים, איחור אמיתי של כ-55 שנה).
ראשל"צ מערב - החל ומייד הופסק, אין תאריך יעד לחידושו, ייתכן שלא יבוצע לעולם (בינתיים האיחור הוא חמש שנים, יכול בקלות להיות עוד איחור של 50 שנה...).
הכפלה לכ"ס - בוצע (איחור של שבע וחצי שנים).
הכפלה לנהריה - על סף סיום (איחור של שמונה שנים).
הכפלה לב"ש - בוצע (איחור של חמש שנים).
עיירות - בביצוע (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שבע או שמונה שנים).
כרמיאל - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של חמש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
עמק - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של שש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
רעננה - בשלבים ראשוניים (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שמונה שנים).
השלמת הקו המערבי - בשלבי סיום (ייפתח כנראה באיחור של שש שנים, איחור אמיתי של כ-57 שנה).
ולסיום A1 - בביצוע (כרגע באיחור של ארבע שנים, כנראה ייפתח באיחור של עשר, ואם החישמול ייתקע - אף יותר מכך).

ניתן לראות ש-12 הפרוייקטים שלא הספיקו להסתיים לפני הגרזן של קדימה איחרו או מאחרים בטווחי זמן של 10-3 שנים ואחד מהם טרם יצא מההקפאה.
4 מה-12 בוצעו כבר, שניים ממש בישורת הסופית, סה"כ 6 בטוחים - ויחד עם ה-11 הראשונים יש לנו 17 פרוייקטים מהתכנית שהוצאו אל הפועל, עשר שנים לאחר השקתה. 6 הנותרים עדיין רחוקים מאד מסיום.

ולא אמרתי כלום על פרוייקט החישמול...
ומה עם הקו האדום של הרק״ל בתל אביב?
כמה זמן איחור מעבר ל2017?
 
מה הקשר? לא שייך לרכבת ישראל

ומה עם הקו האדום של הרק״ל בתל אביב?
כמה זמן איחור מעבר ל2017?
מה הקשר? לא שייך לרכבת ישראל
לא נכלל בתכנית החומש ולא מבוצע ע"י אותם גורמים.

אם מעניין אותך העיכוב בקו האדום, יש שפע של חומר בארכיון הפורום. הוויכוחים על הרק"ל בגוש דן סוערים כאן כבר כעשור. אבל זה לא אותו נושא.
 

nitsansh

New member
מצב
הנושא נעול.
למעלה