תוכנית לידה - אשמח לדעתכן

newmama14

New member
תוכנית לידה - אשמח לדעתכן

היי,
התחלתי לכתוב תכנית לידה. רציתי שהיא תהיה כמה שיותר ממצה ונקודתית, בנקודות קצרות וברורות, ושתכנס בעמוד אחד עם פונט גדול. מכיוון שנראה לי שהדרישה למיילדת שמוכנה לקבל לידה שלא בשכיבה אומרת כמעט הכל, לא הכנסתי דברים שנראים לי מובנים מאליהם - שינסו לא לחתוך אותי אלא להשתמש בשמן, שאני לא מעוניינת באפידורל וכו'..
גם לא כתבתי שאני לא מעוניינת לקבל כותונת בית חולים כי זה משהו שמאמינה שאצליח להגיד ברגע האמת, וגם אם לא - זה מהדברים שנראים לי פחות קריטיים... לעומת זאת חשוב לי שבמצב שנניח יש ירידות דופק (אמן אמן שהפעם לא יהיה שום דבר כזה) במקום שילחיצו אותי כמו פעם שעברה, ישכיבו אותי , יחברו ישר מוניטור פנימי, יתנו לי כמה דקות להתפקס ולהרגע, לנסות לשנות תנוחה, אולי לבקש שיחליפו מוניטור... ואם כל זה לא עוזר - נעבור לשיטה שלהם, אבל גם כן לא בשכיבה (אפשר בכלל במוניטור פנימי להיות על שש על המיטה? למה לא בעצם?)
אשמח לשמוע לדעתכן... יש משהו שחסר? יש משהו שמיותר? יש משהו שכדאי לדייק את הניסוח שלו?


"שלום,
שמי X ונמצא איתי בעלי Y.
חשוב לי שתדעו שזוהי הלידה ה-2 שלי, לידה קודמת הייתה במאיר- לידה מאוד מהירה – 6 שעות מציר ראשון, כשעה וחצי מהגעה למיון יולדות (עם ואקום, ללא אפידורל).
מאוד אשמח אם תוכלו להתחשב בבקשותיי הבאות:
o בקבלה (ובכלל) אשמח אם המוניטור לא יבוצע בשכיבה אלא עמידה/ ישיבה, ובהמשך ככל שיתאפשר – מוניטור לסירוגין או אלחוטי.
o אבקש כי המיילדת שתלווה אותי תהיה עם אוריינטציה טבעית ונכונות ושמחה לקבל את הלידה בתנוחות שאינן שכיבה.
o אשמח ללדת בחדר הטבעי. אם לא ניתן מכל סיבה שהיא, אבקש לקיים פרוטוקולים דומים ככל האפשר לחדר טבעי בחדר רגיל (ניטור לסירוגין, תנועתיות, לא לפתוח וריד)
o אודה לשמירה על אווירה רגועה ושקטה בחדר הלידה.
o אבקש שכל התערבות שאינה מקרה חירום תיעשה לאחר שתיידעו אותי ותקבלו הסכמתי (בדיקה פנימית, פתיחת וריד, סטריפינג, מוניטור פנימי, חתך חיץ וכד'...).
o ככל שיהיה צורך בפרוצדורה רפואית ויתאפשר מבחינה רפואית, אבקש לקבל מס' דקות לבד עם בן זוגי להתייעצות. אשמח אם מיילדת תוכל להכווין אותי לשינויי תנוחות שיוכלו לסייע למנוע התערבויות.

לאחר הלידה:
o אנא המתינו מספר דקות עם חיתוך חבל הטבור, והציעו לבעלי Y לעשות זאת אם ניתן והוא ירצה.
o אנו מעוניינים באפס הפרדה.
תודה מכל הלב על ההבנה ושיתוף הפעולה
 

newmama14

New member
אגב, חושבות שיש טעם לפגוש מיילדת?

יש למאיר שירות של פגישה עם מיילדת ל-30 דקות לצורך כתיבת תוכנית לידה. חינם.
הייתי בהריון הקודם, מיותר לציין שתוכנית הלידה, שנעשתה על גבי הטופס שלהם, לא הספיקה לצאת מהתיק (הפעם מתכננת להביא אותה ביד יחד עם התיק מעקב הריון, ושוקולדים או סוכריות לשם הנחמדות- מי יודע, אולי זה יעזור...).

הפעם יש לי כבר בראש בצורה די ברורה מה אני רוצה שיהיה בתוכנית הלידה (ומעדיפה להיעזר בכן כדי לשפר אותה), ולכן אין לי כאילו מה להגיע למפגש שנועד להכין תוכנית כזו. אתן חושבות שיש טעם לקבוע כזה מפגש, ופשוט לבוא עם התוכנית המוכנה שלי , פשוט כדי לשאול את המיילדת מה דעתה, מה הסיכוי שהם יתחשבו בבקשות שלי, אולי לנסות קצת להעלות דברים שהפריעו לי בלידה הראשונה? לא בא לי סתם לבזבז את הזמן שלי ושל המיילדת, ותוהה אם יהיה טעם בכזה מפגש, או שזה באמת יהיה סתם, כי ממילא הכל תלוי במיילדת שתקבל אותי כשאגיע לחדר הלידה...
 
הייתי הולכת לפגישה

רק בגלל הסיכוי הקטן שהמיילדת אותה תפגשי תהיה המיילדת שתפגוש אותך בלידה
(ליויתי זוג שזה קרה לו וזה היה מגניב)
 

mitmit11

New member
לא יודעת כמה החלק על הקבלה רלוונטי

כשאני הייתי במצב לדבר על תכנית הלידה זה היה רק מול המיילדת בחדר הלידה. במיון עצמו היו כמה אחיות וכל פעם אחת אחרת טיפלה בי. כשהוחלט על העלאה לחדר לידה ביקשתי שיציינו לידה טבעית על מנת שאצוות למיילדת מתאימה. לפני כן זה לא היה רלוונטי.
&nbsp
מה לגבי חיסונים (צהבת וויטמין K)? משחת עיניים? לציין הנקה בלבד על העריסה אם רלוונטי, ביות?
 

newmama14

New member
דווקא החלק שאחרי הלידה קצת פחות קריטי לי...

היי מיטמיט, תודה על התגובה!
יכול להיות שאת צודקת, אני באמת לא יודעת באיזה שלב מחליטים איזה מיילדת תצוות למי... נראה לי שבאמת זה הדבר הכי קריטי - מי המיילדת.
פעם שעברה פשוט יצא שהייתי בקבלה כמעט אותו זמן כמו בחדר הלידה. בקבלה דווקא "הרשו" לי לשבת במיטה למוניטור (לא בלי "פרצופים"), בחדר הלידה כבר לא... המעבר מהקבלה לחדר הלידה היה כשהמיילדת בקבלה קלטה שאני כבר בפתיחה שקפצה בדקות מ-4 ל-8.5 או 9, ואז פשוט הכניסו אותי בטיל לחדר הלידה הראשון שהיה בנמצא בלי שהספקתי לקלוט מה קורה, ואז כבר הייתי בשלב הרבה פחות תקשורתי... לכן חשוב לי לנסות ולהעביר את עיקרי הדברים למי שאספיק, בתקווה שתעביר את זה גם הלאה (כמובן שאביא מס' העתקים ובעלי יהיה ממונה על חלוקתם...)
לגבי חיסונים- אנחנו דווקא מהמחסנים P: אני כותבת שאנחנו רוצים אפס הפרדה- פתחו שם מחלקה חדשה של אפס הפרדה, שהיא גם כמובן ביות מלא. פעם שעברה למרות שלא הספקתי להוציא את תכנית הלידה לא הייתה בעיה אחרי הלידה להבהיר שאנו לא מעוניינים במוצץ ופורמולה אלא הנקה בלבד, וכיבדו את הבקשות (ובכלל אחרי הלידה השהות בבית החולים דווקא הייתה די בסדר והתחשבו ברצונות ודרישות, מה גם שאחרי שהלידה מסתיימת אז את די חוזרת לעצמך ומצליחה יותר לתקשר את הרצונות שלך גם בלי שתצטרכי בשביל זה דף...)
 

ו ו ר ד 7

New member
נשמע טוב התוכנית שכתבת, תוהה עד כמה יש לזה השפעה כשמגיעים ל

בית חולים. בדר"כ יותר מאמינה בתקשורת בינאישית. אבל אולי באמת אם מגיעים לבית חולים במצב לא תקשורתי לפחות אפשר לומר בחיוך שאני לא מסוגלת לדבר ולכן כתבתי מראש, ליתר בטחון...
נראה לי שאני אעתיק ממך
די כיסית את מה שחשוב גם לי (חוץ מהחלק של הלידה הקודמת
)
אני הייתי מוסיפה בקשה למעט ככל האפשר בבדיקות פנימיות אלא אם כן יש צורך רפואי ממשי.
 

newmama14

New member
צודקת, תודה!

היי, תודה!
ברור שעדיף תקשורת בינאישית, פשוט מפחדת שהכל אצלי יהיה מהיר כמו בפעם הקודמת ויצא שלא הצלחנו לתקשר את הרצונות שלנו בצורה מספיק ברורה (ובשלב מספיק מוקדם - כי כשאמרתי שאני לא רוצה ללדת בשכיבה זה אחרי שכבר הייתה לי מיילדת שלא הסכימה).
צודקת, אולי באמת אוסיף את החלק על מיעוט בבדיקות פנימיות... חשבתי על זה, לא בטוחה למה בסוף לא הכנסתי. האמת שבלידה הראשונה לא הרגשתי שהיו יותר מדי כאלה, אבל יכול להיות שאני כבר לא זוכרת אותן, רוב הבדיקות היו ברגעים שגם אני תהיתי מה קורה שם ודווקא רציתי שיבדקו ויעדכנו :) ...
 

newmama14

New member
ומוסיפה עוד ה

בעיקר בשביל התיעוד, אולי מישהי בעתיד תגיע לפורום ותתלהט גם לגבי תכנית לידה, כי כרגע התנועה פה בפורום לצערי הרב נורא דלילה ): אבל אשמח כמובן אם תכתבו את דעתכן , נוכחות חביבות ...
מתלבטת אם לכתוב שבהגעה לפתיחה מלאה מבקשת שיתנו לי לחכות עם בלחיצות כד שארגיש צורך או מוכנות לדחוף ושאבקש שיתנו לי לנסות ולדחוף ללא הכוונה בהתחלה, וינחו אותי רק אם זה לא הולך...
הלחיצות היה החלק שהכי ביאס אותי בלידה הקודמת כי הרגשתי שלא נתנו לי הזדמנות ובלבלו אותי עד שכבר לא ידעתי איך ללחוץ
 
לגבי מוניטור פנימי

אני הייתי במיטה על 6 עם מוניטור פנימי, עירוי ואפידוראל, ככה שזה אפשרי.
האם יתנו לך גם לעשות ככה? אי אפשר לדעת ותלוי יותר מהכל במיילדת שתיפלי עליה.
 

newmama14

New member
מעודד לשמוע...

תודה! טוב לשמוע שיש גם מיילדות שמאפשרות את זה!!
לא מזמן מצאתי את המחברת מהקורס הכנה ללידה הראשונה, וזה מה שכתבתי שם, שאחרי חיבור למוניטור פנימי אפשר להיות במגוון תנוחות על המיטה ולא צריך לחשוש מכך שהתנועה תפריע למוניטור לקרוא... חשבתי ש"תיאוריה" לחוד ומציאות לחוד...
בזמן אמת לא זכרתי את זה, והציגו את זה כאילו ברור שבגלל שאני צריכה מוניטור רצוף ואח"כ מוניטור פנימי אני חייבת לשכב. זו המיילדת החביבה שאמרה לי שאם אנסה ללדת לא בשכיבה אקרע בטוח והיא בכלל לא תוכל לעזור לי...
מתפללת לקבל הפעם מיילדת יותר נעימה, ולהיות יותר אסרטיבית :)
 
למעלה