תולדות קווי דן כיום חלק א'
קווי דן כיום ובעבר ותולדות גילגולם קו 1 הופיעה כבר במפת קווי דן בשנות החמישים בשנות החמישים פעל מצפון רחוב דיזנגוף והסתיים ברחוב הרצל פינת קיבוץ גלויות הקו שונה פעמיים בשנות השבעים האורך לחולון ובשנות השמונים למסוף רדינג קו 2 בשנות החמישים פעל בין מגדל האופרה לרחוב הרצל הקו לא פעל כמה זמן הוחזר לפעילות ושונה פעמיים בשנות השבעים הוארך לחולון ובשנות השמונים האורך למסוף רדינג קו 3 קיים משנות השמונים קו 3 הישן קיים כ59 שנים בערך החל לפעול מתחנה מרכזית ישנה לגבול בת ים עם פתיחת קו 3 הנוכחי שונה סיפרורו ל7 עקב שבוטל עם פתיחת התחנה החדשה לאחר איחוד עם קו 41 קו 4 קיים מעל 70 שנה יצא בשנות השלושים מתחנת אגד ברחוב רוטשילד 1 לרחוב בן יהודה פינת שדרות נורדאו עם פתיחת התחנה המרכזית הישנה הועברה לשם תחנת המוצא בשנות השמונים הועברה תחנת המוצא הצפונית למסוף רדינג ב1993 עם פתיחת התחנה החדשה עבר הקו לשןם לרציף 417 קו 5 קיים משנות השלושים יצא בהתחלה מתחנת אגד בשדרות רוטשילד והסתיים בצפון דיזנגוף ב1941 הועבר לתחנה הישנה שנפתחה אז ב1948 תחנת המוצא הצפונית הועברה לבית החייל מאוחר יותר הועברה לצד השני של הכביש ב1993 עם פתיחת התחנה המרכזית החדשה תחנת המוצא הדרומית הועברה לתחנה מרכזית חדשה קומה 4 רציף מספר 418 ב1.1.2003 הועברה תחנת המוצא הצפונית לרכבת מרכז קו 6 פועל משנות השישים בהתחלה יצא משיכון ל' לנווה שרת תחנת המוצא המערבית הועברה מאוחר יותר למסוף רדינג ותחנת המוצא הצפונית הועברה למסוף עתידים קו 6 הישן הופיעה במפת דן 1956 והיה בין רחוב שינקין לשדרות נורדאו פינת דיזנגוף ונסע דרך רחוב בן יהודה בוטל שנראה בגלל הכפילות המיותרת עם קו 4 קו 7 הנוכחי פועל משנות השמונים במסלול כמעט זהה לאז החל כקו 7 א עם ביטול קו 7 וולפסון-תמ''י שונה מספרו מ7 א ל7 קו 7 הישן גרסה א' יצא מחניון דן הישן ברחוב ארלוזורוב 17 לגבול בת ים מאוחר יותר הוארכה תחנת המוצא הצפונית מזרה לעיריית תל אביב בשנות השבעים הוחלף בקו 8 הנוכחי מתל אביב לבת ים קו 7 ב בפתחילה פעל בשנות השישים כקו 54 בני ברק מעתידים לבני ברק מאוחר יותר שונה ל4ב ואוחד עם קו 6 ב קו 8 הנוכחי ראה קו 7 הישן גרסה א' קו 8 הישן הופעל בשנות החמישים מרחוב אלנבי לשכונת שפירא לרחוב מסילת ישרים פינת קיבוץ גלויות בוטל בשנות השישים עקב איחוד עם קו 17 קו 9 הנוכחי החל לפעול בשנות השבעים ממסוף רדינג לדרום מזרח תל אביב קו 9 הישן פעל מאלנבי דרך תחנה מרכזית ישנה לשדכונת שפירא קו 10 החל לפעול מרחוב גאולה לרחוב יפת בשנות השישים הוארך לעיריית תל אביב ובאותו עשור גם לתוך בת ים בשנות השמונים הוארך לרכבת מרכז קו 11 החל לפעול בשנות החמישים ממגדל האופרה לשכונת ביצרון מאוחר יותר הועברה תחנת המוצא ממגדל האופרה לרחוב שלמה המלך פינת מנדלסון בשנות התישעים הועברה לרכבת מרכז וב2003 הועברה תחנת המוצא הדרומית לוינטר קו 12 פעל משנות החמישים מרכבת מרכז לרחוב יהודה הלוי מאוחר יותר הוארך לשוק הכרמל ב2003 הוארך לבני ברק ושונה סיפרורו ל 72 קו 13 החל לפעול בשנות השבעים מרחוב מרכז בעלי המלאכה לאזורי חן בשנות התשעים הועתקה תחנת המוצא הדרומים למסוף כרמלית קו 14 החל כקו חלופת קו 13 הישן מאלנבי לבבלי קו 13 הישן פעל מאלנבי לרחוב יהודה המכבי בשנות השישים שונה סיפרורו ל14 קו 15 פעל משנות החמישים מהתחנה הישנה לכפר שלם בשנות התשעים הועברה תחנת המוצא לתמח''ת קו 14 הישן פעל מאלנבי לשכונת התקוה האוחד בשנות השישים עם קו 16 ובוטל קו 16 החל לפעול בשנות החמישים מכפר שלם לת''מ ישנה רחוב צ'לנוב הוארך לאלנבי מאוחר יותר לאחר איחוד עם קו 14 הישן קו 17 החל לפעול מתמ''י לקרית שלום בשנות השישים עקב איחוד עם קו 8 הישן האורך לאלנבי קו 18 הנוכחי החל לפעול בשנות השישים מבית המשפט לבית העלמין בת ים ב1984 הועתקה תחנה המוצא לרכבת מרכז קו 18 הישן פעל מתמ''י רחוב צ'לנוב לצומת חולון בוטל בשנות החמישים או השישים קו 19 הנוכחי פועל משנות השמונים מת''א לראשל''צ קו 19 הישן פעל ממגדל האופרה לרכבת מרכז קו 20 החל לפעול בשנות החמישים ממגדל האופרה לשיכון דן תחנת המוצא הצפונית עברה למסוף עתידים עם פתיחת המסוף קו 21 החל לפעול ממגדל האופרה לנווה שרת בשנות השיבעים שונה מסלולו והוא עבר דרך גני התערוכה במקום רחוב ז'בונסקי ברמת גן קו 22 גרסה א' פעל עד 1981 משנות החמישים ממגדל האופרה לשכונת תל ברוך עד שבוטל קו 22 גרסה ב' פעל משנות השמונים עד 2002 מרכבת מרכז לשכונת נווה חוף עד שבוטל קו 23 הישן פעל משנות החמישים מנווה שרת לתחנה הישנה בשנות השמונים הועתקה תחנת המוצא הצפונית למסוף עתידים ב1993 עם פתיחת התחנה החדשה הועברה תחנת המוצא מישנה לחדשה לקומה 2 רציף 107 בוטל ב1.1.98 קו 23הנוכחי פועל מ2004 קו 24 החל לפעול עם סיפרור 26 קו 24 הישן פעל בשנות החמישים מתחנה מרכזית ישנה דרך בגין לקרית שאול שונו המספרים כדלקמן מ24 ל2 מ2 ל27א מ27א ל127 קו 25 פועל משנות החמישים פעל בהתחלה מרחוב מרכז בעלי המלאכה לרמת אביב ב1974 האורך לבת ים מדרום מאוחר יותר האורך מצפון לאוניברסיטת ת''א קו 26 החל לפעול מרחוב שינקין לרמת אביב שונה מאוחר יותר סיפרורו ל24 והוארך לרמת השרון קו 27 החל לפעולבשנות החמישים מת''מ ישנה לשכונת תל ברוך ב1993 חלו שינויים בשתי קצוות הקו תחנת המוצא הדרומית הועברה מתחנה מרכזית ישנה לתחנה מרכזית חדשה והצפונית הוארכה לקניון איילון קו 28 פעל בשנות החמישים משיכון דן לשכונת מינטיפיורי בשנות השישים הותקה תחנת המוצא הדרומית לתחנה המרכזית הישנה והצפונית למסוף עתידים ב1998 הועבר הקו לצמערי מת''מ ישנה לתמח''ת קומה 2 רציף 110 קו 29 הנוכחי פעל משנות השיבעים מתמ''י לצומת גלילות בשנות השמונים קוצר לקרית החינוך ב1998 הועברה תחנת המוצא לתמח''ת רציף 110 וב2004 קוצר לרכבת מרכז קו 29 הישן החל לפעול בשנות החמישים מאלנבי להדר יוסף בוטל בשנות השישים או השיבעים [
קווי דן כיום ובעבר ותולדות גילגולם קו 1 הופיעה כבר במפת קווי דן בשנות החמישים בשנות החמישים פעל מצפון רחוב דיזנגוף והסתיים ברחוב הרצל פינת קיבוץ גלויות הקו שונה פעמיים בשנות השבעים האורך לחולון ובשנות השמונים למסוף רדינג קו 2 בשנות החמישים פעל בין מגדל האופרה לרחוב הרצל הקו לא פעל כמה זמן הוחזר לפעילות ושונה פעמיים בשנות השבעים הוארך לחולון ובשנות השמונים האורך למסוף רדינג קו 3 קיים משנות השמונים קו 3 הישן קיים כ59 שנים בערך החל לפעול מתחנה מרכזית ישנה לגבול בת ים עם פתיחת קו 3 הנוכחי שונה סיפרורו ל7 עקב שבוטל עם פתיחת התחנה החדשה לאחר איחוד עם קו 41 קו 4 קיים מעל 70 שנה יצא בשנות השלושים מתחנת אגד ברחוב רוטשילד 1 לרחוב בן יהודה פינת שדרות נורדאו עם פתיחת התחנה המרכזית הישנה הועברה לשם תחנת המוצא בשנות השמונים הועברה תחנת המוצא הצפונית למסוף רדינג ב1993 עם פתיחת התחנה החדשה עבר הקו לשןם לרציף 417 קו 5 קיים משנות השלושים יצא בהתחלה מתחנת אגד בשדרות רוטשילד והסתיים בצפון דיזנגוף ב1941 הועבר לתחנה הישנה שנפתחה אז ב1948 תחנת המוצא הצפונית הועברה לבית החייל מאוחר יותר הועברה לצד השני של הכביש ב1993 עם פתיחת התחנה המרכזית החדשה תחנת המוצא הדרומית הועברה לתחנה מרכזית חדשה קומה 4 רציף מספר 418 ב1.1.2003 הועברה תחנת המוצא הצפונית לרכבת מרכז קו 6 פועל משנות השישים בהתחלה יצא משיכון ל' לנווה שרת תחנת המוצא המערבית הועברה מאוחר יותר למסוף רדינג ותחנת המוצא הצפונית הועברה למסוף עתידים קו 6 הישן הופיעה במפת דן 1956 והיה בין רחוב שינקין לשדרות נורדאו פינת דיזנגוף ונסע דרך רחוב בן יהודה בוטל שנראה בגלל הכפילות המיותרת עם קו 4 קו 7 הנוכחי פועל משנות השמונים במסלול כמעט זהה לאז החל כקו 7 א עם ביטול קו 7 וולפסון-תמ''י שונה מספרו מ7 א ל7 קו 7 הישן גרסה א' יצא מחניון דן הישן ברחוב ארלוזורוב 17 לגבול בת ים מאוחר יותר הוארכה תחנת המוצא הצפונית מזרה לעיריית תל אביב בשנות השבעים הוחלף בקו 8 הנוכחי מתל אביב לבת ים קו 7 ב בפתחילה פעל בשנות השישים כקו 54 בני ברק מעתידים לבני ברק מאוחר יותר שונה ל4ב ואוחד עם קו 6 ב קו 8 הנוכחי ראה קו 7 הישן גרסה א' קו 8 הישן הופעל בשנות החמישים מרחוב אלנבי לשכונת שפירא לרחוב מסילת ישרים פינת קיבוץ גלויות בוטל בשנות השישים עקב איחוד עם קו 17 קו 9 הנוכחי החל לפעול בשנות השבעים ממסוף רדינג לדרום מזרח תל אביב קו 9 הישן פעל מאלנבי דרך תחנה מרכזית ישנה לשדכונת שפירא קו 10 החל לפעול מרחוב גאולה לרחוב יפת בשנות השישים הוארך לעיריית תל אביב ובאותו עשור גם לתוך בת ים בשנות השמונים הוארך לרכבת מרכז קו 11 החל לפעול בשנות החמישים ממגדל האופרה לשכונת ביצרון מאוחר יותר הועברה תחנת המוצא ממגדל האופרה לרחוב שלמה המלך פינת מנדלסון בשנות התישעים הועברה לרכבת מרכז וב2003 הועברה תחנת המוצא הדרומית לוינטר קו 12 פעל משנות החמישים מרכבת מרכז לרחוב יהודה הלוי מאוחר יותר הוארך לשוק הכרמל ב2003 הוארך לבני ברק ושונה סיפרורו ל 72 קו 13 החל לפעול בשנות השבעים מרחוב מרכז בעלי המלאכה לאזורי חן בשנות התשעים הועתקה תחנת המוצא הדרומים למסוף כרמלית קו 14 החל כקו חלופת קו 13 הישן מאלנבי לבבלי קו 13 הישן פעל מאלנבי לרחוב יהודה המכבי בשנות השישים שונה סיפרורו ל14 קו 15 פעל משנות החמישים מהתחנה הישנה לכפר שלם בשנות התשעים הועברה תחנת המוצא לתמח''ת קו 14 הישן פעל מאלנבי לשכונת התקוה האוחד בשנות השישים עם קו 16 ובוטל קו 16 החל לפעול בשנות החמישים מכפר שלם לת''מ ישנה רחוב צ'לנוב הוארך לאלנבי מאוחר יותר לאחר איחוד עם קו 14 הישן קו 17 החל לפעול מתמ''י לקרית שלום בשנות השישים עקב איחוד עם קו 8 הישן האורך לאלנבי קו 18 הנוכחי החל לפעול בשנות השישים מבית המשפט לבית העלמין בת ים ב1984 הועתקה תחנה המוצא לרכבת מרכז קו 18 הישן פעל מתמ''י רחוב צ'לנוב לצומת חולון בוטל בשנות החמישים או השישים קו 19 הנוכחי פועל משנות השמונים מת''א לראשל''צ קו 19 הישן פעל ממגדל האופרה לרכבת מרכז קו 20 החל לפעול בשנות החמישים ממגדל האופרה לשיכון דן תחנת המוצא הצפונית עברה למסוף עתידים עם פתיחת המסוף קו 21 החל לפעול ממגדל האופרה לנווה שרת בשנות השיבעים שונה מסלולו והוא עבר דרך גני התערוכה במקום רחוב ז'בונסקי ברמת גן קו 22 גרסה א' פעל עד 1981 משנות החמישים ממגדל האופרה לשכונת תל ברוך עד שבוטל קו 22 גרסה ב' פעל משנות השמונים עד 2002 מרכבת מרכז לשכונת נווה חוף עד שבוטל קו 23 הישן פעל משנות החמישים מנווה שרת לתחנה הישנה בשנות השמונים הועתקה תחנת המוצא הצפונית למסוף עתידים ב1993 עם פתיחת התחנה החדשה הועברה תחנת המוצא מישנה לחדשה לקומה 2 רציף 107 בוטל ב1.1.98 קו 23הנוכחי פועל מ2004 קו 24 החל לפעול עם סיפרור 26 קו 24 הישן פעל בשנות החמישים מתחנה מרכזית ישנה דרך בגין לקרית שאול שונו המספרים כדלקמן מ24 ל2 מ2 ל27א מ27א ל127 קו 25 פועל משנות החמישים פעל בהתחלה מרחוב מרכז בעלי המלאכה לרמת אביב ב1974 האורך לבת ים מדרום מאוחר יותר האורך מצפון לאוניברסיטת ת''א קו 26 החל לפעול מרחוב שינקין לרמת אביב שונה מאוחר יותר סיפרורו ל24 והוארך לרמת השרון קו 27 החל לפעולבשנות החמישים מת''מ ישנה לשכונת תל ברוך ב1993 חלו שינויים בשתי קצוות הקו תחנת המוצא הדרומית הועברה מתחנה מרכזית ישנה לתחנה מרכזית חדשה והצפונית הוארכה לקניון איילון קו 28 פעל בשנות החמישים משיכון דן לשכונת מינטיפיורי בשנות השישים הותקה תחנת המוצא הדרומית לתחנה המרכזית הישנה והצפונית למסוף עתידים ב1998 הועבר הקו לצמערי מת''מ ישנה לתמח''ת קומה 2 רציף 110 קו 29 הנוכחי פעל משנות השיבעים מתמ''י לצומת גלילות בשנות השמונים קוצר לקרית החינוך ב1998 הועברה תחנת המוצא לתמח''ת רציף 110 וב2004 קוצר לרכבת מרכז קו 29 הישן החל לפעול בשנות החמישים מאלנבי להדר יוסף בוטל בשנות השישים או השיבעים [