תופעות לוואי אקסטרהפירמידליות?!

חגית35

New member
תופעות לוואי אקסטרהפירמידליות?!

אני חוששת מלנסות עבור בני תרופה כמו ריספרדל אם כי היא חדישה יותר מאורפ והאלדול בשל התופעות הללו וטרדיב דיסקינזיה יש לכם עצות? תודה!
 
תופעות לוואי XP

אני אישית נטלתי רספרידל חגית, בגיל קצת יותר מבוגר מהבן שלך. את זה קבלתי בערך בגיל 20, והיו לי התחלה של תופעות אקסטרה פרימידליות בדיוק כמו שקרה לי עם ההלידול, סיפרתי לך פעם.. אז הפסקתי את התרופה. התופעות שהשפיעו עלי הן:עיבויי שירירים, תפיסת לשון ועיניים, וזה לא נוח להיות רגועה מצד אחד ולהיות מוכנה לקבל את התופעות האלו. אבל כמו שאת יודעת,,כל תרופה על כל בן אדם היא שונה. כל אדם מגיב בצורה אחרת ושונה לתרופה זו או אחרת. אני מכירה אנשים שרגישים אפילו לכדורים כמו הלידול או אנטיבייוטיקה. זה הכל הגוף הנוטל את התרופה, ואגב,רספרידל היא לא תרופה חדישה בכלל בשוק. יש אותה לפחות 8 שנים עד כמה שאני יודעת. כי אני קיבלתי אותה לפני 6 וחצי שנים כשהיא לא היתה בסל התרופות של קופת החולים. אולי צריך לנסות את התרופה בלי הרבה חששות, ואם תהיינה ת. לוואי אז מיד להפסיק את התרופה בהתיעצות רופא. ועד כמה שאני זוכרת יש כדורים שמנטרלים ת. לוואי זה יטיב לך אם תבררי כך תוכלי למנוע מבנך וממך את הפחד והחששות לגבי נטילת הרספרידל . שני התרופות שמנטרלות תופעות לוואי שאני מכירה הן : ARTAN ו- DEKINET המשך יום נעים ובהצלחה.
 

la5

New member
יש היום תרופה חדשה

שלום חגית! ריספרידל נמצאת בשימוש משנת 1994 והיא עובדת במנגנון דומה להלידול ולכן גם ריספרידל יכול לגרום לתופעות אקסטראפירמידליות (EPS) רק שהם ככל הנראה מופיעים בשכיחות יותר נמוכה מהלידול וגם הסכנה לטרדיב דיסקינזיה נחשבת ליותר נמוכה. תרופה חדשה שנכנסה לשימוש בסוף 2002 נקראת גאודון. מרכיב פעיל- Ziprasidone. תרופה זאת אמורה להיות יעילה לטיקים וטוראט עם מעט או בכלל לא תופעות EPS או השמנה. כלומר הסיכון איתה לתופעות נוירולוגיות נחשב ליותר נמוך מהנוירולפטיקה הטיפוסית (אורפ, הלידול) או מריספרידל. למרות תופעות הלוואי לאורפ יש יעילות גבוהה ולכן עדיין רושמים גם אותה הרבה פעמים.
 

חגית35

New member
תודה קראתי מעניין מאוד!

אתחיל לברר עליה כבר... במיוחד הקטע של החשש לאי סדירות בפעילות הלב... בינתיים תודה רבה אחלא שנפתח הפורום הזה האם תרופה זו בעקרון בשימוו בארץ? בסל הבריאות? את מכירה אותה אישית או מקריאה בלבד? חייבת לציים שמכל מה שקראתי עד היום לא נתקלתי בה אלא בעיקר בהאלידול קלונידין, אורפ וריספרדל.
 
ל-la5

את/ה צודק/ת.
אל תקחו "אורפ"!!! השתמשתי בה, והיא רק גורמת לאכילת יתר ולנמנום! (לא מומלץ!!!!!!!!!!!!!)
 
למעלה