תופעות לוואי של Emtrivir

Ben Barzilay

New member
תופעות לוואי של Emtrivir

שלום! אני אדם בריא, בן 29, ספורטאי.
החל משבוע שעבר התחלתי לקחת תרופה בשם:emtrivir teva - תרופה המשמשת כ-prep - טיפול הניתן על מנת למנוע אפשרות של הידבקות בנגיף ה-hiv במקרה של חשיפה. את הטיפול אני לוקח ע״י בליעת כדור אחד ביום, ובו מצויים הרכיבים הפעילים: Emtricitabine- 200mg.
Tenofovir Disoproxil-245mg.
כשהסתכלתי בעלון התרופה הנ״ל (emtrivir) ראיתי שאחת מתופעות הלוואי שעשויות להתבטא בספירת הדם היא ירידה במספר תאי הדם הלבנים מסוג cd4, וכמו כן- דיכוי של מח העצם.
שאלתי היא מה המשמעות של תופעת לוואי זו בעבור הבריאות היומיומית שלי? כלומר האם עקב תופעת לוואי זו, לאורך זמן, אני עלול להימצא בסיכון כלשהו? אם כן- מהו? האם יתכן מקרה קיצוני שבו, כתוצאה מדיכוי מח העצם, הסיכון שלי לסרטן הדם או סרטן הליפה עולה? (עקב שימוש יומי בתרופה הזו). חשוב לי לדעת היטב מה הסיבוכים שעלולים להתרחש, מכיוון שאני אדם בריא וחשוב לי שהתרופה הזו שאני צורך לא תפגע בי בדברים אחרים.
לפני שמוש בתרופה יצא בספירת הדם שלי:
נויטרופילים (ערך מוחלט)- 2.40.
לימפוציטים (ערך מוחלט)- 2.20
ושאלה אחרונה, במידה ותפקוד הכליות שלי יצא גם הוא תקין- האם הנזק שתרופה זו עלולה ליצור לכליות לאורך זמן הוא משמעותי? תודה רבה.
 
EMTRIVIR

זו תופעת לוואי נדירה ביותר ואין לך מה לחשוש.
התופעות הלוואי השכחיות יותר הן פגיעה כלייתית ולכן ישד מעקב על תפקודי כליות ולאורך זמן ירידה בצפיפות עצם כלומר אוסטאופורוזיס.
 
למעלה